کباب میگو | طرز تهیه سیخ میگوی کبابی


چیزی غیرقابل انکار لذت بخش در صدای هیس و عطر کباب میگوی کبابی وجود دارد. این سیخ‌های میگوی آبدار، همراه با سبزیجات پر جنب و جوش، تجربه لذت‌بخشی را ایجاد می‌کنند که برای هر گردهمایی در فضای باز مناسب است. بیاموزید که چگونه لذیذترین کباب های میگوی کبابی را بسازید که ذائقه شما را وادار به درخواست بیشتر کند.

کباب میگو کبابی در بشقاب سفید

پرش به:

چرا این روش جدید مورد علاقه شما برای تهیه میگو خواهد بود؟

  • سریع. بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که میگو برای ترشی کردن طول می کشد، می توانید یک غذای خوشمزه را در کمتر از 30 دقیقه آماده کنید.
  • آسان. سبزیجات را آماده کنید، میگوها را در یک ماریناد خانگی بریزید، همه مواد سالم را با هم به سیخ بریزید و کباب کنید تا کاملا پخته و نرم شوند.
  • کربوهیدرات کم تنها 6 کربوهیدرات خالص در هر وعده، این دستور غذای کتو کبابی را به بهترین شکل تبدیل می کند.
  • همه کاره. از ترکیب سبزیجات مورد علاقه خود برای ایجاد کباب میگوی عالی خود استفاده کنید.

کباب میگوی کبابی روشی لذت بخش برای لذت بردن از طعم دودی تابستان است. این سیخ‌ها با میگوی لطیف، سبزیجات رنگارنگ و ماریناد معطرشان، افزودنی دلپذیر برای هر باربیکیو یا گردهمایی در فضای باز هستند.

کباب کردن میگوی خام چقدر طول می کشد؟

زمان پخت برای کباب کردن میگوی خام به عوامل مختلفی مانند اندازه میگو، حرارت گریل و ترجیح شخصی برای پخت بستگی دارد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، در اینجا زمان تقریبی پخت برای کباب کردن میگوی خام آورده شده است:

  • میگوی کوچک تا متوسط ​​(30-40 عدد): 2-3 دقیقه در هر طرف
  • میگوی بزرگ (20-25 عدد): 3-4 دقیقه در هر طرف

میگو وقتی کدر شد و بافت کمی سفت داشت آماده است. آنها همچنین باید به شکل شل “C” فر شوند.

به یاد داشته باشید که زمان پخت ممکن است بسته به حرارت گریل شما متفاوت باشد، بنابراین تنظیم بر اساس آن بسیار مهم است. همیشه بهتر است میگوها را کمی نیم پز کنید و اجازه دهید تا پخته شدن آنها از روی حرارت تمام شود تا اینکه آنها را زیاد بپزید.

میگو را با چه مزه دار می کنید؟

کلید ایجاد بی‌نقص‌ترین کاباب میگو، یافتن تعادل عالی نه تنها از گیاهان و ادویه‌های مناسب، بلکه سبزیجات مناسبی است که در زمان مشابهی طبخ می‌شوند و طعم غذاهای دریایی را تکمیل می‌کنند.

  • میگو بزرگ– برای این کباب ها، شما پوست خام پوست کنده و دم کرده می خواهید. کار کردن با آنها ساده ترین است، اما اگر میگو را تمیز می کنید، می توانید از هر نوع خام استفاده کنید.
  • فلفل دلمه ای– از رنگ های متنوع برای سرگرم کننده و هیجان انگیز نگه داشتن ارائه استفاده کنید.
  • پیاز قرمز– وقتی نازک و تکه تکه شوند، طعمی قوی به کباب میگو می دهند.
  • گوجه گیلاسی– برای ارائه به خوبی تاول بزنید، داخل آن آبدار بماند و مقداری شیرینی طبیعی ایجاد کنید.
  • کدو سبز– اینها باید خیلی نازک بریده شوند تا به سرعت میگو بپزند. اگر سبزیجات با ترد را دوست ندارید، ممکن است این سبزیجات را کنار بگذارید.
  • قارچ بیبی بلا– یک نیش طبیعی اومامی و پروتئین بدهید در حالی که به اندازه کافی نرم است تا بر میگو غلبه نکنید.
  • روغن زیتون– این به عنوان پایه ماریناد شما عمل می کند که باعث می شود هر یک از آن میگوهای کوچک طعم دار شوند.
  • سیر– کباب ها را کمی شیرین و خاکی می کند.
  • فلفل قرمز– رنگ و دود ملایمی را اضافه می کند.
  • پونه کوهی– برای تازگی و یک لمس کوچک از ادویه.
  • نمک و فلفل سیاه– طعم طبیعی شگفت انگیز میگو و سبزیجات را برجسته می کند.

طرز تهیه کباب میگو

  1. میگو و سبزیجات را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که میگوها پوست کنده و جدا شده اند و دم آن ها برای جابجایی آسان باقی می ماند. فلفل دلمه ای و پیاز قرمز را به اندازه های مشابه خرد کنید. کدو سبز را به صورت حلقه حلقه حلقه کرده و گوجه گیلاسی را جمع کنید. کنار بگذارید.
  2. ماریناد را ایجاد کنید. در یک کاسه، روغن زیتون، سیر خرد شده، پاپریکا، پونه کوهی خشک، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. مواد را با همزن بزنید تا ماریناد خوش طعمی تشکیل شود.
  3. میگو را مرینیت کنید. میگوها را در ظرفی جداگانه بریزید و ماریناد را روی آنها بریزید. به آرامی هم بزنید تا میگو به طور یکنواخت پوشش داده شود. حدود 15-20 دقیقه به میگوها اجازه دهید تا طعم دار شوند.
  4. مواد را به سیخ بکشید. گریل خود را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. میگوهای ترشی شده را روی سیخ ها بچرخانید و به طور متناوب با فلفل دلمه ای آماده شده، پیاز قرمز، گوجه گیلاسی و برش های کدو سبز بچینید. سیخ ها را مطابق میل خود جمع کنید و بین هر یک از مواد فاصله کمی برای پخت یکنواخت بگذارید.
  5. کباب ها را کباب کنید. کباب های مونتاژ شده را روی گریل از قبل گرم شده قرار دهید. حدود 3-4 دقیقه در هر طرف بپزید، یا تا زمانی که میگو مات شود و سبزیجات نرم و کمی ذغالی شوند. مراقب باشید که میگوها را زیاد نپزید تا مطمئن شوید که آبدار و لطیف باقی می مانند.
  6. سرو کنید و لذت ببرید. وقتی کباب های میگو به طور کامل کباب شدند، آنها را با احتیاط از روی حرارت بردارید. کباب ها را در ظرف سرو بریزید و با مقداری سبزی تازه مانند جعفری یا گشنیز تزئین کنید. این کباب‌ها را بهتر است فوراً به‌صورت گرم و بدون کباب سرو کنید.
نمای بالای سر کباب میگو در یک بشقاب سفید با سالاد جانبی

نکات و ترفندها

  • میگوی مناسب را انتخاب کنید– برای کباب کردن، میگوهای بزرگ یا درشت را انتخاب کنید، زیرا به خوبی روی سیخ ها نگه می دارند و احتمال پختن بیش از حد آنها کمتر است. به دنبال میگوهایی باشید که رگه شده و پوست کنده شده اند اما دم آن ها دست نخورده باقی مانده است تا راحت تر کار کنید.
  • سیخ ها را خیس کنید– چه از سیخ های چوبی و چه فلزی استفاده می کنید، حتما سیخ های چوبی را قبل از کباب کردن، حدود 30 دقیقه در آب خیس کنید تا از سوختن آن ها جلوگیری شود. اگر از سیخ های فلزی استفاده می کنید، مطمئن شوید که به درستی روغن کاری شده یا روکش شده اند تا از چسبیدن آن ها جلوگیری شود.
  • زمان آشپزی را تماشا کنید– میگوها نسبتاً سریع پخته می شوند، بنابراین مراقب آنها باشید. کباب های میگو را برای حدود 2 تا 3 دقیقه در هر طرف یا تا زمانی که کدر و کمی سفت شوند، گریل کنید. میگوهای بیش از حد پخته شده می توانند خشک و سفت شوند، بنابراین مراقب باشید که آنها را برای مدت طولانی روی گریل نگذارید.

تغییرات

این دستور العمل را دوست دارید، اما می خواهید راهی برای درست کردن آن حتی با ذائقه شما بهتر شود؟ از یکی از این تنوع های طعم دار استفاده کنید تا این دستور غذا را برای خانواده خود جدید، تازه و کاملاً خوشمزه نگه دارید.

  • خمیر برای طعم دادن. برای طعم بیشتر، می توانید مقداری از ماریناد را که روی میگوی خام استفاده نمی شود، رزرو کنید و در حین کباب کردن، مقداری از آن را روی کباب ها بمالید.
  • سبزیجات را سفارشی کنید با افزودن سبزیجات دیگر مانند انواع مختلفی از قارچ های فصلی، کدو حلوایی زرد یا تکه های آناناس، می توانید کباب های خود را سفارشی کنید. فقط مطمئن شوید که سبزیجات را بسیار نازک برش دهید اگر از چیزی که دلچسب است استفاده می کنید.
  • حرارت رو ببر بالا. اگر تند تر را ترجیح می دهید، مقداری فلفل چیلی یا فلفل قرمز را به ماریناد اضافه کنید.
  • آن را تازه نگه دارید. با چاشنی ها و گیاهان مختلف آزمایش کنید تا طعم دلخواه خود را ایجاد کنید.

چه چیزی با کباب میگو خوب است؟

کباب های میگو بسیار متنوع و خوشمزه هستند و به خوبی با طعم های مختلف جفت می شوند. در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید در کنار کباب میگو سرو کنید:

  • برنج یا کینوا– کباب میگو را روی تختی از برنج سفید کرکی یا کینوآ آجیلی سرو کنید. دانه ها آب خوش طعم کباب ها را جذب می کنند و یک عنصر اضافی به وعده غذایی شما اضافه می کنند.
  • سالاد– یک سالاد سبک و با طراوت می تواند یک همراه عالی برای کباب میگو باشد. یک سالاد سبز تازه با سبزیجات مخلوط، گوجه فرنگی گیلاسی، خیار و یک وینگرت تند را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، یک سالاد به سبک مدیترانه ای با پنیر فتا، زیتون و کاهوی ترد می تواند طعم میگو را تکمیل کند.
  • دیپس و سس– برای غوطه ور کردن میگو و مواد همراه، مقداری دیپ و سس خوش طعم ارائه دهید. یک سس کوکتل کلاسیک، سس تارتار، تزاتزیکی، یا یک آیولی تند می تواند طعم و مزه ای را اضافه کند و لذت بردن از کباب ها را افزایش دهد.

آن ها چقدر دوام می آورند؟

کباب میگو، مانند هر غذای دریایی پخته شده، زمانی بهتر است که تازه میل شود. توصیه می شود کباب میگو را در عرض 3-2 روز پس از پخت برای بهترین طعم و امنیت غذایی مصرف کنید.

آیا می توانید آنها را فریز کنید؟

بله، می‌توانید کباب میگوی پخته شده را در صورتی که باقیمانده آن دارید یا می‌خواهید از قبل آماده کنید، فریز کنید. انجماد می تواند به افزایش ماندگاری کباب میگوی پخته کمک کند و به شما امکان می دهد بعداً از آنها لذت ببرید. در اینجا به این صورت است:

  • هر کباب میگو را به صورت جداگانه با پلاستیک یا فویل آلومینیومی محکم بپیچید تا از سوختگی در فریزر محافظت کنید.
  • کباب های پیچیده شده میگو را در فریزر قرار دهید و مطمئن شوید که در یک موقعیت صاف نگهداری می شوند تا از سوراخ کردن سیخ روی بسته بندی جلوگیری شود.
  • کباب میگوی پخته شده را می توان تا ۲ تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کرد.

هنگامی که برای لذت بردن از کباب میگو آماده شدید، آنها را یک شب در یخچال ذوب کنید. پس از ذوب شدن، می توانید آنها را به آرامی در فر یا روی گریل گرم کنید تا کاملا گرم شوند. مراقب باشید در حین گرم کردن مجدد میگوها را زیاد نپزید تا لطافت آنها حفظ شود.

دستور العمل های بیشتر میگو

پین کباب میگو با روکش متن

سنجاق آن!

اگر اینها را دوست دارید کباب میگو همانطور که ما انجام می دهیم، مطمئن شوید که آنها را با دوستان خود در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک می گذارید تا آنها نیز آنها را امتحان کنند! فراموش نکنید که آن را پین کنید تا بتوانید به زودی دوباره آنها را بسازید.

کباب میگو کبابی در بشقاب سفید

کباب میگو | طرز تهیه سیخ میگوی کبابی

زمان آماده سازی: 10 دقایق

زمان پخت: 6 دقایق

زمان کل: 16 دقایق

دوره: دوره های اصلی

کلمه کلیدی: کباب میگو کبابی، دستور کباب میگو، کباب میگو

خدمات: 4 وعده های غذایی

کالری: 203کیلو کالری

نویسنده: اشلی تامپسون

روی مواد یا تجهیزات مشخص شده کلیک کنید تا ببینید دقیقاً از چه چیزی برای تهیه این دستور استفاده می کنم

دستورالعمل ها

  • اطمینان حاصل کنید که میگوها پوست کنده و جدا شده اند و دم آن ها برای جابجایی آسان باقی می ماند. فلفل دلمه ای و پیاز قرمز را به اندازه های مشابه خرد کنید. کدو سبز را به صورت حلقه حلقه حلقه کرده و گوجه گیلاسی را جمع کنید. کنار بگذارید.

  • در یک کاسه، روغن زیتون، سیر خرد شده، پاپریکا، پونه کوهی خشک، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. مواد را با همزن بزنید تا ماریناد خوش طعمی تشکیل شود.

  • میگوها را در ظرفی جداگانه بریزید و ماریناد را روی آنها بریزید. به آرامی هم بزنید تا میگو به طور یکنواخت پوشش داده شود. حدود 15-20 دقیقه به میگوها اجازه دهید تا طعم دار شوند.

  • گریل خود را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. میگوهای ترشی شده را روی سیخ ها بچرخانید و به طور متناوب با فلفل دلمه ای آماده شده، پیاز قرمز، گوجه گیلاسی و برش های کدو سبز بچینید. سیخ ها را مطابق میل خود جمع کنید و بین هر یک از مواد فاصله کمی برای پخت یکنواخت بگذارید.

  • کباب های مونتاژ شده را روی گریل از قبل گرم شده قرار دهید. حدود 3-4 دقیقه در هر طرف بپزید، یا تا زمانی که میگو مات شود و سبزیجات نرم و کمی ذغالی شوند. مراقب باشید که میگوها را زیاد نپزید تا مطمئن شوید که آبدار و لطیف باقی می مانند.

  • وقتی کباب های میگو به طور کامل کباب شدند، آنها را با احتیاط از روی حرارت بردارید. کباب ها را در ظرف سرو بریزید و با مقداری سبزی تازه مانند جعفری یا گشنیز تزئین کنید. این کباب‌ها را بهتر است فوراً به‌صورت گرم و بدون کباب سرو کنید.

پشتیبانی دریافت کنید و با انجمن ما در فیس بوک ارتباط برقرار کنید!

تغذیه

کالری: 203کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 7g | پروتئین: 12g | چربی: 14g | فیبر: 1g | قند: 3g

این دستور پخت را امتحان کردید؟@twosleevers را دنبال کنید و آن را پین کنید!

فراموش نکنید که دیگر کتاب های آشپزی کتو من را بررسی کنید.

قابلمه فوری کتو، بمب چربی کتو، شیرینی و خوراکی، و کتو آسان در 30 دقیقه.