من نمی خواهم این زمان زیادی را صرف رژیم غذایی کتوژنیک کنم. در مورد شما چطور؟

در اینجا بعضی از سوال و جواب در ارتباط با رژیم کتوژنیک را برای شما آماده کردیم. میزان پروتئین مورد نیاز سالمندان: با افزایش سن علاوه بر کاهش توده عضلانی، ذخیره پروتئینی بدن نیز کاهش مییابد و میزان نیاز به پروتئین با افزایش سن نه تنها کاهش نیافته بلکه ثابت مانده یا افزایش مییابد. بله، این یکی از تغییرات شیوه زندگی است که نه تنها به شما کمک می کند سالم غذا بخورید، بلکه باعث رضایت ذهنی شما برای خوردن غذای سالم و خوشمزه می شود. بیشتر رژیم خود را بر روی غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، کره ، آجیل ، روغن های سالم ، آووکادو و بسیاری از گیاهان کم کربوهیدرات قرار دهید.

رژیم هفتگی کتوژنیک

رژیم نگهدارنده کتوژنیک با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند. با این حال، با کتو، رژیم در واقع از وابستگی سرطان به گلوکز سوء استفاده میکند. فوايد رژيم وگان کتو کاهش وزن افزايش سطح تحمل بدن به کربوهيدرات ها محافظت در برابر بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت نوع 2، بيماري هاي قلبي عروقي و انواع خاصي از سرطان انرژي بيشتر احساس سيري بعد از خوردن وعده غذايي افزايش توانايي هاي شناختي بهبود کيفيت خواب عوارض جانبي رژيم کتوژنيک وگان اما آيا عوارض جانبي نيز در اين رژيم وجود دارد؟

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز دارد. تحقیقات بیشتری بر روی انسانها با جامعه آماری بزرگتر مورد نیاز است ، اما بررسی ذکر شده مسلما جای تأمل بسیاری دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. افرادی که اضافه وزن دارن میتونن از این دمنوش ۴ مرتبه در هفته و البته افرادی با کمبود وزن با دو مرتبه نوشیدن این دمنوش میتونن از مزیت هاش بهره مند بشن.

در این رژیم ابتدا سه روز به افراد گرسنگی داده میشود؛ سپس کتونهای ادرار و خون او اندازهگیری شده و نهایتا رژیم کتو برای وی در نظر گرفته خواهد شد. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. نوع استاندارد آن (SKD) بیشترین تحقیق و مطالعه را به خود اختصاص داده و اغلب توصیه میشود. پس همانطور که می بینید موفقیت رژیم غذایی بطور باورنکردنی به پاسخ های هورمونی بدن ما بستگی دارد که با انتخاب مواد غذایی مناسب می توانیم عکس العمل های هورمونی بدن خود را کنترل کرده و آنها را در برای دستیابی به اهداف رژیمی مثل کاهش وزن هدایت کنیم.

در اينجا، نمونه اي از رژيم کتوژنيک وگان وجود دارد که به شما درباره نوع غذا و مقدار مصرف، اطلاعاتي مي دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی این مقاله را مطالعه کنید. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند تا بدون تحمل گرسنگی، بسیار بیشتر از رژیمهای غذایی کمچرب وزن کم کنید. با ترکيب بهترين رژيم هاي غذايي، شما قادر به بازگرداندن سطح تحمل بدن به کربوهيدرات خواهيد بود و بدن را مجبور مي کنيد که از فشار چربي ذخيره شده در بدن، به عنوان سوخت استفاده کند.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

طرز تهيه شير بادام، شير نارگيل، پودر کاکائو، اريتيتول و دانه هاي نعناع را در يک کاسه ريخته و خوب مخلوط کنيد. طرز تهيه آووکادو، اسفناج و شير نارگيل را در مخلوط کن ريخته و مخلوط کنيد. سپس درون يک کاسه ريخته و روي آن، دانه هاي چيا و بادام خرد شده بريزيد. اين مخلوط را درون دو عدد ظرف شيشه اي بريزيد و يک شب در يخچال قرار دهيد. ماهی قزلآلا را روی سینی فر روکش فویل قرار دهید. اگر شما رژیم کتو را برای کاهش وزن می گیرید، بهتر است هم کربوهیدرات کل مصرفی و هم کربوهیدرات خالص مصرفی را کنترل کنید.

بنابراین بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و بعد به مرور آن را حذف کنید تا بدنتان عادت کند. به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند. شما شروع به از دست دادن وزن مي کنيد و احساس بهتري از هميشه خواهيد داشت. شما صبحانه، ناهار و شام را در خانه تهيه کنيد زيرا بسيار سريع و آسان درست مي شوند.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک

گوشت گياهي: بيشتر گوشت هاي گياهي که براي تهيه همبرگر و هات داگ استفاده مي شوند از سوياي خشک درست مي شوند. ولی تو خونه واسه خودم خوب ماهی کبابی درست کردم و زدم به بدن… کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شما را در یک وضعیت خاص متابولیکی تحت عنوان «کتوز» یا «کتوزیس (Ketosis)» قرار میدهد. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند، روشهایی پیشرفتهتر بوده و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

با این حال، اگر کربوهیدرات اندکی در رژیم غذایی وجود داشته باشد، کبد، چربی را به اسیدهای چرب و کتون تبدیل میکند. محصولات رژیمی و کمچرب: این محصولات بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات هستند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): شامل مقادیر بسیار کمی از کربوهیدرات، مقادیر متوسط از پروتئین، و چربی زیاد است. با این رویکرد، بدن شما کارایی بسیار زیادی در سوزاندن چربی و استفاده از آن به عنوان سوخت پیدا میکند.

رژیم کتوژنیک هندی به سبب تعارض فرهنگی با مسئله گرسنگی دادن به کودکان، بدون گرسنگی طولانیِ اولیه آغاز میشود. مبنای رژیم کتوژنیک برای کم کردن وزن این است که اگر بدون شما کمبود گلوکز یا قند که منبع اصلی انرژی سلول هاست داشته باشد، یک سوخت جایگزین به نام کتون ها از چربی های ذخیره تولید می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم های کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی، این مقاله را بخوانید. در واقع، بیشتر از ۲۰ مطالعه نشاندهنده فایده این نوع رژیم در کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت است. Th​is article h as ​be en created with GSA C᠎on te​nt Ge​ne ra tor  DE MO !

رژیم کتوژنیک لیست غذا

جالب است بدانید که در واقع، رژیم کتوژنیک به منظور روشی برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است. اگر از بهترين منابع چربي هاي گياهي، مطمئن نيستيد، به ادامه مطلب توجه کنيد. روغن نارگيل و نخل حاوي MCT هستند و شما مي توانيد از آنها در قهوه استفاده کني يا به سس و سالاد اضافه کنيد.

رژیم کتوژنیک دکتر طبیبی

سيتان: 100 گرم سيتان حاوي 75 گرم پروتئين است و از گلوتن گندم، سس سويا، جلبک دريايي، زنجبيل و سير تهيه شده است. مصرف روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم، یک گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم میتواند عوارض احتمالی ناشی از رژیم غذایی کتوژنیک را به حداقل برساند. یک رژیم کتوژنیک ممکن است از یک حداقل 2 الی 3 هفته تا 6 الی 12 ماه پیگیری شود. به مدت 3 ماه. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است.

جایگزین نان در رژیم کتوژنیک

این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد. مقدار سطوح کربوهيدرات و نمک را در گوشت هاي گياهي بررسي کنيد زيرا بيشتر از 35 گرم کربوهيدرات در روز نبايد مصرف کنيد و بايد از احتباس آب در بدن جلوگيري کنيد. همراه با پروتئين، شما به مصرف چربي هاي گياهي نيز نياز داريد. باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود.

پس توصیه میکنم کسانی که قصد کاهش وزن دارند بجای استفاده از این قبیل رژیمهای محدود کننده و بعضا اشتباه، زیر نظر متخصص تغذیه با توجه به شرایط بدن خود از یک برنامه اصولی استفاده کنند. شام: مرغ با پنیر و خامه به همراه سبزیجات. ۲ عدد تخم مرغ میل کنید. این عدد در صورت ترکیب با اکسیژن درمانی به 77.9٪ (یا حدود 24 روز) افزایش یافت. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین: شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین است. غلات: غذاهای حاوی گندم مثل نان و شیرینی و ماکارونی یا هر نوع غلات دیگر مثل جو و ذرت و …

رژیم کتوژنیک نمونه

غلات و نشاسته: محصولات تولیدشده از گندم، برنج، پاستا، غلات صبحانه و… قبل از اينکه آن را بخوريد، با زغال اخته، بادام و برگ نعناع تزئين کنيد. با مربي تناسب اندام خود و يا متخصص تغذيه مشورت کنيد و قبل از خريد مقدار کربوهيدرات آنها را بررسي کنيد. شما مي دانيد چه چيزي بخوريد و از رژيم غذايي گياهي کتوژنيک وگان اجتناب کنيد. پودر پروتئين گياهي: پودر هاي پروتئين گياهي بسياري در بازار وجود دارند. با اين حال، منابع پروتئيني گياهي بسياري وجود دارند که مي توانيد از آنها استفاده کنيد: سويا خشک: 100 گرم سوياي خشک، 54 گرم پروتئين دارد سوياي خشک از لوبياي سويا به دست مي آيد و بافتي شبيه به بافت و طعم گوشت دارد.

کیا رژیم کتوژنیک گرفتن

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت 3 راز درباره کاهش وزن با رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند.