درباره رژیم کتوژنیک چه کاری ممکن است انجام دهد تا شما را به تغییر تبدیل کند؟

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار 9 میان‌بر برای کتوژنیک چیست که می‌گیرد پایان در رکورد منجر شود مفید است. متأسفانه چربیهای دور شکمی یکی از سرسختترین این چربیها است که برای از بین بردن آن باید تلاش زیادی کرد. پیروی از چنین رژیمی به این معنی است که کربوهیدراتها را با غذاهای غنی از چربی و پروتئین جایگزین خواهید کرد و اگر برای مدت طولانی از آن پیروی کنید ممکن است عواقب نامطلوبی برای برخی افراد داشته باشد. این رژیم مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. این نوع رژیم، مخصوص ورزشکاران حرفهای به خصوص بدنسازان میباشد که رژیم کتو را انتخاب نموده و میتوانند به مقدار کربوهیدرات مصرفی خود ۲۰ تا ۳۰ درصد در زمان قبل و بعد از ورزش اضافه کنند. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است.

در این رژیم مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی با وجود این تصور میشود که اثر لاغری ناگهانی رژیم کتوژنیک دوام کوتاهی داد. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست خواهید داد. در رژیم کتوژنیک مصرف گوشت قرمز،بوقلمون استیک، مرغ، سوسیس، همبرگر،ماهی سالمون،کره،خامه،پنیر،روغن زیتون،روغن نارگیل، و..مانعی ندارد.بهتر است در این رژیم از مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود. در این رژیم مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد. یکی از رژیمهای غذای مؤثر در کاهش کلسترول بد، رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدراتی دارای مقدار زیاد چربی مفید است. میزان پروتیئن در رژیم کتوژنیک باید متعادل باشه، مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابر این حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین های تشکیل بدند. در مطالعهی دیگری که بر روی 34 نفر دیگر انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که گرفتن علاوه بر این ، منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود به مدت 8 هفته تقریباً 5 برابر بیشتر از رژیم بدون چربی ،چربیهای بدون را میسوزاند. Th is article was ᠎done  by G᠎SA Co᠎nt᠎ent Ge​ne᠎ra᠎to​r DEMO .

حتی در هفته اول هم شاهد کاهش وزن چشمگیر خود خواهید بود.

در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر است. محققان اعلام کردند که رژیمی به مانند رژیم کتوژنیک باعث میشود که اندازه ذرات کلسترول بد افزایش یابند اما در مجموع تعداد ذرات کاهش پیدا میکند. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد. از دیگر مزایای آن، این است که به طور طبیعی استریل شده و یک نوشیدنی طبیعی هم سطح خون به شمار می رود. حتی در هفته اول هم شاهد کاهش وزن چشمگیر خود خواهید بود. این اتفاق حتی زمانی که میزان دریافت کالری نیز محدود میشود، صادق است. در این مطالعه میزان کاهش وزن ابتدایی رژیم غذایی کمچرب و کم کربوهیدراتی بررسی شده است که در نهایت مشخص شد رژیم کتوژنیک به میزان ۴۰۵ بار بیشتر از رژیم کمچرب لاغری اولیه داشته باشد بدون اینکه افراد گرسنگی زیادی تحمل کنند. افرادی که صبح ها قهوه تقویت شده می نوشند به خود می بالند که انرژی پایدار، هوشیاری بیشتر و هوس گرسنگی کمتری دارند. قسمتهای دیگری از مغز وجود دارند که ماده کتون مصرف میکنند، این ماده به هنگام بروز گرسنگی و همچنین مصرف کم کربوهیدرات تولید میشود.

به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود… لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود. رژیم کتو باعث افزایش کلسترول، سردرد، ایجاد مشکلات کبدی و مشکلات کلیوی و بسیاری از مشکلات دیگر میشود. تغییر سطح مواد معدنی در بدن میتواند بر ایجاد سنگ کلیه یا آسیب به استخوانها یا یبوست تاثیر داشته باشد. دست در دست هم بودن این دو عامل باعث خواهد شد تا شما در طول یک یا دو هفته اول سریعاً و به وضوح لاغر شدن خودتان را متوجه شوید. اگر شما هم اندامتان مثل خیلی از ادم های اطرافمان شکل گلابی است، باید فکری به حال لاغری شکم کنید. یه عالمه تحقیق هم نشون دادن که با این رژیم، خطر بیماریهای قلبی، سرطان، آلزایمر، صرع و پارکینسون کم میشه. این زمان به این بستگی دارد که شدت مقاومت به انسولین در بدن شما چقدر باشد.

رژیم کتوژنیک در تشنج

این دقیقاً اتفاقی است که با کاهش خوردن گلوکز در بدن شروع میشود. به نظر میرسد گردو باعث بهبود برخی عوامل خطرزایی میشود که منجر به بیماری های قلبی میگردند. به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا محتوی ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. در هر وعده ران 318 کالری، 0 گرم کربوهیدرات خالص، 32 گرم پروتئین، 20 گرم چربی وجود دارد. صرع با وقوع تشنجهای مکرر و بیجهت در افراد تشخیص داده میشود؛ تشنج زمانی رخ میدهد که رشتههای عصبی در قشر مغز بهطور همزمان و غیرقابل کنترلی، پالسهای الکتریکی «شلیک» کنند که موجب درهمریختگی عملکرد طبیعی مغز شود. رژیم هایی که برای بازه زمانی خاصی هستند هیچ تضمینی نداشته و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارند. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. وضعیت متابولیک کتوز در رژیم کتوژنیک، همانطور که گفته شد، در حالتی اتفاق میافتد که بدن به جای کربوهیدارت، از چربی برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده کند و این درست زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و به این ترتیب، عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی برای تامین انرژی سلولها است، محدود میکنید.  Po᠎st w​as cre​ated with GSA Con tent G​en erator Dem​ov ersion.

یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را بدون معطلی شروع کرده بودند، بعد از چند دوره اجرا کردن این رژیم متوجه کاهش واضح قند و همچنین انسولین خون شدند. صرع : تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. کاهش مصرف کربوهیدراتها یکی از سادهترین روشهای لاغری است. البته قبل از استفاده از این رژیم لاغری با پزشک متخصص خود مشورت کنید. یک تکهی متوسط میوه دارای ۱۵ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات است، بنابراین مقدار میوهای که باید بخورید بستگی به این دارد که قرار است روزانه چند گرم کربوهیدرات مصرف کنید. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند. رژیم کتوزنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. در این رژیم لاغری و در زمانهایی که نزدیک فعالیت ورزشی هستید میزان کربوهیدرات را میتوان افزایش دهید.

در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. فشارخون، بیماری خاموشی است که میتواند گریبان هر کسی را بگیرد و شناخت آن همزمان با شروع نشانههای خطرناک آن است. اگر نکتهای یا تجربهای درباره رژیم کتوژنیک دارید لطفاً با ما به اشتراک بگذارید. نه تنها شما بلکه افراد زیادی هستند که بدن آنها به یک شکل چاق یا لاغر نیست. گونهای دیگری از چربی است که فقط در پوست شما وجود دارد و باعث چاقی نمیشود. اغلب این چربیهای زیر پوست شکم به چربی قهوهای معروف هستند و به سختی آب میشوند. رژیم های معروف به سبک کتو شامل رژیم اتکینز و ساحل جنوبی است. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو (Ketogenic diet) یکی از انواع رژیم های بسیار معروف است که افراد زیادی در سایت رژیم غذایی لاغرفیت درباره آن از من سوال می پرسند. با این حال، مشاهده شده در افرادی که رژیم کتوژنیک به صورت چندین دوره برقرار بوده، احتمال بروز سندرم متابولیسم کاهش و سلامت افراد بهبود یافته است.

نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک

به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم باعث میشود تا پنج مورد از نشانههای سندرم متابولیسم به مقدار زیادی کنترل شوند. پنج شنبه چی بخورم؟ در طول روز چقدر کربوهیدرات بخورم؟ در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. خلاصهوار بدانید که رژیم کتوژنیک در کنار مصرف داروهای قند و کاهش دهنده انسولین کمک شایانی به بیماران کرده و باعث میشود که مصرف دارو کاهش یا از بین برود. دوندههایی که رژیم کتوژنیک اتخاذ کرده اند، دو تا سه برابر بیش از سایر دوندهها که رژیم پر کربوهیدرات معمولی دارند چربی میسوزانند. هنگامی که سوال میشود، چه میزان کربوهیدرات در طول انجام رژیم کتوژنیک باید مصرف کنیم. شما باید بتوانید با استفاده از رژیمهای گوناگون و همچنین سبک زندگی، کلسترول خوب را افزایش و از میزان کلسترول بد بکاهید.

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین در بدن می شود و به همین دلیل نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن در حالتی به نام «کتوزیس» قرار میگیرد. برای تهیهی این معجون ۴ عدد تمشک، ۴ عدد زغال اخته، ۴ تکه خیار، مقداری یخ و آب را در یک ظرف ریخته، به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید. در ساعت خاصی از روز و پس از وعده مشخصی که همیشه مقدار ثابت دارد، با پوشیدن مقدار لباس همیشگی و در شرایط عمومی خود را وزن کنید. به این ترتیب، زمانی که با رژیم کم کربوهیدراتی پیش میروید، اندازه ذرات کلسترول بد افزایش و مقدار کل آنها کاهش مییابد. در نهایت باید گفت رژیم کتوژنیک به رژیم کم کربوهیدراتی و چربی بالا شهرت دارد، این اسم نباید شما را فریب دهد چرا که رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات نشان داده است که نه تنها چربی را افزایش نمیدهد بلکه باعث میشود تا کلسترول مفید خون شما بهبود یابد.