یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات موثر یوگا برای آسم


طبق برخی مطالعات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان مکمل برای آسم مفید است. در مورد اثربخشی تمرینات یوگا در درمان آسم و مزایای این ورزش بخوانید.

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که علائمی مانند مشکلات تنفسی ، خس خس سینه و گرفتگی در قفسه سینه ایجاد می کند.

برخی از تمرینات یوگا را می توان به عنوان بخشی از برنامه درمان آسم استفاده کرد.

یوگا یک ورزش متمرکز بر ذهن آگاهی است که انعطاف پذیری ، تعادل ، تنفس و موارد دیگر را بهبود می بخشد.

تمرینات منظم یوگا می تواند به کاهش شدت علائم آسم کمک کند.

یوگا اولین درمان آسم نیست ، اما می تواند بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

در واقع ، برخی از تمرینات یوگا با کاهش سطح استرس ، باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق به کنترل علائم آسم کمک می کند.

این مقاله به بررسی تاثیر تمرینات یوگا برای افراد مبتلا به آسم و برخی از حرکات ساده آن می پردازد.

همچنین بخوانید:

همه چیز در مورد آسم (کلیک کنید)

یوگا چگونه به درمان آسم کمک می کند

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را درگیر می کند.

حمله آسم مجاری تنفسی را تنگ و ملتهب می کند. در این حالت ، ماهیچه های اطراف آنها سفت و منقبض می شوند و باعث بروز علائمی مانند سرفه ، خس خس سینه و سفت شدن قفسه سینه می شوند.

درمان آسم معمولاً شامل داروهایی است که ماهیچه های مجاری تنفسی را تسکین می دهند و در کاهش تورم و مخاط م effectiveثر هستند.

طبق برخی مطالعات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان مکمل برای آسم مفید است. این بدان معنی است که می توان آن را همراه با یک برنامه درمانی که ممکن است شامل دارو باشد ، استفاده کنید.

طبق مطالعه ای در سال 2016 که شامل آزمایشات بالینی با 1048 شرکت کننده بود ، یوگا تا حدی کیفیت زندگی و علائم افراد مبتلا به آسم را بهبود می بخشد.

با این حال ، به گفته محققان ، بسیاری از این مطالعات کمبود داشتند. بنابراین ، محققان به تحقیقات بیشتری در مورد نحوه کمک یوگا به افراد مبتلا به آسم نیاز دارند.

بر اساس یک مطالعه محدود در سال 2010 ، اگرچه یوگا آسم را درمان نمی کند ، اما در برخورد با علائم آن مثر است. در واقع ، حرکات آن عضلات سینه ای را باز می کند ، تنفس عمیق را تشویق می کند و ارتباطی بین تنفس و حرکت ایجاد می کند.

همچنین بخوانید:

حملات آسم و درمان (کلیک کنید)

تمرینات صحیح یوگا برای آسم

تمرینات زیر برای افراد مبتلا به آسم مفید است. این تمرینات در باز کردن قفسه سینه ، تشویق تنفس عمیق و کنترل تنفس مثر است.

اگرچه تمرینات زیر برای مبتدیان مناسب است ، اما قبل از انجام یک برنامه ورزشی جدید ، باید سطح آمادگی جسمانی یا آسیب های موجود را بررسی کنید.

5 تمرین یوگا مناسب برای آسم عبارتند از:

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا برای درمان میگرن (کلیک کنید)

چرخش ستون فقرات

این وضعیت علاوه بر بهبود تنفس عمیق ، در کاهش کمردرد و بهبود هضم مثر است.

  1. برای انجام این وضعیت ، به پشت دراز بکشید و بازوها به شکل T به طرفین قرار گیرند.
  2. دم را بکشید و زانوی چپ را به سمت قفسه سینه بکشید.
  3. بازدم کنید و زانو را به سمت راست بدن بکشید. می توانید زانوها را روی زمین بگذارید یا از بالش برای حمایت بیشتر استفاده کنید.
  4. سر خود را به چپ بچرخانید.
  5. 10 ثانیه نگه دارید.
  6. دم (دم) ، زانو را به عقب بکشید و حرکت را به طرف دیگر تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات م yoثر یوگا برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

پل

موقعیت پل به باز شدن قفسه سینه و تحریک هضم کمک می کند.

  1. برای شروع این حرکت به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید.
  2. سپس پاشنه پا را روی زمین و زیر زانو قرار دهید.
  3. بازوهای خود را به طرف بدن و به سمت پایین بکشید.
  4. به قسمت داخلی ساق پا فشار وارد کرده و با درگیر شدن هسته بدن باسن را بلند کنید.
  5. شانه های خود را به عقب بکشید و تیغه شانه را داخل تشک (تشک یوگا) فشار دهید.
  6. سپس یک نفس عمیق بکشید و پایین بیایید.

نتیجه کم

این حالت به باز شدن قفسه سینه ، افزایش تنفس عمیق و کشش عضلات ران کمک می کند.

  1. برای انجام این وضعیت ، از سگ رو به پایین استفاده کنید.
  2. پای راست را به جلو بکشید و بین کف دست ها روی زمین بگذارید.
  3. به آرامی زانوی چپ را به سمت پایین حرکت دهید.
  4. زانوی راست را در مچ پا نگه دارید و بازوها را بالای سر بگیرید.
  5. نفس عمیق بکشید ، قفسه سینه خود را باز کرده و به عقب بکشید. سپس چندین بار در این حالت دم و بازدم کنید.
  6. به حالت سگ با رو به پایین برگردید.
  7. این موقعیت را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات م yoثر یوگا برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

بچه کبرا

این موقعیت در افزایش انعطاف پذیری نخاع و تنفس عمیق مثر است.

  • برای شروع این حرکت روی شکم دراز بکشید.
  • کف دست ها را در جهت شانه ها و جلوی قفسه سینه روی زمین قرار دهید.
  • به آرامی شکم را فشار داده و از زمین بلند کنید. شانه ها را به پشت و گردن خود به سمت بالا نگه دارید.
  • در این حالت دم و بازدم را انجام دهید.
  • سپس دوباره پایین بروید و این حرکت را تکرار کنید.

کو-کات

این موقعیت ترکیبی از موقعیت گاو و گربه است که قفسه سینه را باز می کند و ظرفیت ریه ها را بهبود می بخشد.

  1. برای این کار دستان خود را مستقیماً زیر شانه ها و زانوها را زیر باسن خود قرار دهید.
  2. در هر بازدم ، کمر را بچرخانید و ناف را به داخل و به سمت ستون فقرات بکشید.
  3. با هر دم شکم را به آرامی رها کرده و کمر را خم کنید. سپس قفسه سینه را باز کرده و گردن را بالا نگه دارید.

یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات مgaثر یوگا برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

یوگا را به برنامه درمان آسم خود اضافه کنید

یک برنامه درمانی مناسب برای آسم می تواند به کنترل م symptomsثر علائم کمک کند. این برنامه توسط پزشک طراحی شده است و متناسب با نیازهای فردی است.

این برنامه شامل موضوعات اجتناب ، داروها و اقدامات لازم برای حملات آسم است.

اگرچه مصرف دارو بخش مهمی از برنامه درمان آسم شماست ، اما متخصص از روش های دیگری از جمله درمان های خانگی ، یوگا و … نیز استفاده می کند.

افزودن تمرینات یوگا به برنامه درمان آسم در تقویت عضلات ، افزایش انعطاف پذیری و ایجاد ارتباط بین بدن و تنفس مثر است.

با این حال ، یوگا درمانی برای آسم نیست و نمی تواند علائم حاد آن را تسکین دهد. بنابراین ، در صورت تشدید علائم آسم ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

داروهای خانگی آسم (کلیک کنید)

وقت مراجعه به پزشک است

در صورت بروز حمله آسم ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علائم حمله آسم شامل خس خس سینه ، سرفه ، تنگی نفس ، تنگی قفسه سینه و تنفس سریع است.

در موارد شدیدتر ، برای درمان فوری به اورژانس مراجعه کنید.

سایر فواید یوگا برای سلامتی

یوگا علاوه بر کمک به آسم ، فواید جسمی و روانی بسیاری دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

فواید روحی یوگا

  • توجه و تمرکز را افزایش دهید
  • وضوح و آرامش روانی
  • آرام باش
  • افزایش آگاهی بدن
  • مدیریت استرس

فواید فیزیکی یوگا

  • بهبود سلامت قلب و گردش خون
  • انعطاف پذیری را افزایش دهید
  • بدن خود را از آسیب محافظت کنید
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش انرژی ، تنفس و نشاط
  • متابولیسم متعادل خود را حفظ کنید
  • کاهش وزن
  • افزایش قدرت و تن عضلات

نتیجه

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که باعث تنگ شدن مجاری تنفسی می شود.

اگرچه دارو اولین و م effectiveثرترین روش برای درمان این بیماری است ، تمرینات یوگا نیز یک گزینه طبیعی برای کمک به مدیریت علائم آسم است.

برخی از تمرینات یوگا ، مانند بچه کبرا و گاو گربه ، به ویژه برای افراد مبتلا به آسم مفید است زیرا در باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق مثر است.

یوگا یک راه عالی برای از بین بردن آکنه است. بنابراین ، می توانید در مورد ترکیب آن با درمان با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، یوگا درمان مناسبی برای علائم حاد آسم نیست و در صورت تجربه حمله آسم باید با دارو مصرف شود.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/