پیری بارور و راههای دستیابی به آن


سنین بالاتر یکی از دوره های طلایی زندگی است که با انجام اقدامات مناسب به بهترین و پربارترین شیوه از آن استفاده می شود.

پیری بارور

در 100 سال گذشته ، امید به زندگی بیش از 30 سال افزایش یافته است. این بدان معناست که افراد مسن بیشتر از گذشته زندگی می کنند.

افزایش امید به زندگی نشان دهنده این واقعیت نیست که کیفیت مراقبت از سالمندان نیز بهبود یافته است ، اما در بسیاری از موارد کیفیت زندگی سالمندان خوب نیست.

در جامعه مدرن ، هنگامی که یک فرد مسن بازنشسته می شود و فرزندان و نوه های آنها بزرگ می شوند ، اهمیت زندگی آنها کمتر می شود.

توجه به مراقبت از سالمندان نشان می دهد که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید و آنها را درک می کنید. مراقبت و مراقبت از سالمندان برای حفظ سلامت روحی و جسمی آنها ضروری است.

تحقیقات نشان می دهد افراد مسنی که هدف خاصی در زندگی دارند کمتر دچار سکته مغزی ، حمله قلبی و اختلال شناختی می شوند.

این بدان معنی است که مراقبت از سالمندان به احتمال زیاد به آنها کمک می کند تا عمر بیشتری داشته باشند. مراقبت های ویژه از سالمندان آنها را از نظر جسمی فعال نگه می دارد. لازم است افراد مسن با مشاوره تخصصی یاد بگیرند تا استرس خود را کاهش داده و مراقبت بهتری از خود داشته باشند.

ذهن آگاهی حتی می تواند معلولیت جسمی را معکوس کند. با معنا بخشیدن به زندگی سالمندان می توان از بسیاری مشکلات روحی و جسمی سالمندان جلوگیری کرد. با اجرای برنامه مراقبت از سالمندان و وارد آوردن انرژی مثبت به زندگی آنها ، می توان کیفیت و طول عمر سالمندان را افزایش داد.

چگونه در دوران سالمندی زندگی مولد داشته باشیم؟

شماره 1 به افراد مسن احساس هدف دهید

برنامه های بهداشتی تخصصی برای سالمندان متناسب با سن افراد مسن است و اهداف متنوعی دارد. همه قطعا احساس ارزش و تعلق خواهند داشت. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به سادگی افراد مسن را اخراج می کنند زیرا مردم به اشتباه معتقدند که این افراد دیگر توانایی ارائه توانایی های خود را ندارند.

به دلیل این سوء تفاهم در جامعه ، حتی افراد مسن نیز این باور را پذیرفته اند. در حالی که دانش ، خلاقیت ، همدلی و محبت که سالمندان می توانند به جامعه خود بیاورند ، کلید شادی جوانان است.
در مقابل این خدمات ارزشمند به جامعه ، سالمندان فقط از نسل جوان احترام کافی می خواهند.

افسردگی در سنین بالا

شماره 2 با علائم اولیه افسردگی مقابله کنید

یکی از ناتوان کننده ترین اختلالات که به عنوان بخشی طبیعی از روند پیری رخ می دهد ، افسردگی است.
هنگام برنامه ریزی برای مراقبت از سالمندان ، باید آنها را تشویق کنید تا علائم افسردگی را به طور فعال مدیریت کنند ، که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

تحریک پذیری
از دست دادن علاقه
خستگی
مشکل در خوابیدن
اندوه مداوم
احساس ناامیدی
درد جسمی بی دلیل

افراد مسن که افسرده هستند و تحت درمان این مشکل قرار نگرفته اند بسیار آسیب پذیرتر از افراد مسن هستند.
این احساسات منفی می تواند به سرعت منجر به وخامت سلامت جسمی و روحی سالمندان شود.

شماره 3 یک هدف روزانه برای افراد مسن پیدا کنید

گام بعدی برای دستیابی به نتیجه موفق این است که به سالمندان هدفی بدهیم. گاهی اوقات ، پس از یک عمر کامل مشارکت و دستاوردهای شغلی ، یک فرد مسن می تواند هدف زندگی خود را در دوران بازنشستگی از دست بدهد و این وضعیت می تواند تأثیرات مخربی بر روی یک فرد مسن داشته باشد.

هدف قرار دادن یک فرد مسن به این معنی نیست که ما می خواهیم او را وارد یک کار سازمانی جدی و پیچیده کنیم. کافی است افراد مسن در امور عادی مانند خرید ، شستشو ، باغبانی ، مراقبت از حیوانات خانگی ، مراقبت از کودکان و حتی آشپزی و انجام هرچه می توانند شرکت کنند.

چگونه در دوران سالمندی زندگی مولد داشته باشیم؟

افراد مسن شماره 4 را با افراد مثبت احاطه کنید

یکی از سخت ترین جنبه های پیری ، به ویژه برای افراد بالای 65 سال ، احساس تنهایی است. تحقیقات نشان داده است که 1/3 بزرگسالان بالای 50 سال احساس تنهایی می کنند.

در حقیقت ، افراد مسن گاهی ارتباط واقعی با اعضای خانواده و افرادی که با او زندگی می کنند ندارند و در حالی که ظاهراً با برخی افراد زندگی می کند ، عملاً تنها زندگی می کند.

اگر تنهایی در دوران سالمندی برایش به یک عادت تبدیل شود ، می تواند به سرعت منجر به انزوای کامل او شود. بنابراین ، لازم است افراد مسن را به دنبال علایق خود و پیوستن به گروه های مختلف اجتماعی تا حد امکان تشویق کنید.

شماره 5 افراد مسن را تشویق کنید تا به فعالیت بدنی بپردازند

بین وضع جسمی و عاطفی ارتباط روشنی وجود دارد. حتی تمرینات سبک به صورت روزانه به حفظ و تقویت توانایی های بدنی و همچنین افزایش احساس استقلال ، اعتماد به نفس و غرور کمک می کند.

مراقبت از سالمندان

شماره 6 مغز قدیمی را فعال نگه دارید

یکی از مهمترین بخشهای برنامه مراقبت از سالمندان این است که دوستان و خانواده سالمند از نظر ذهنی در فعال نگه داشتن آنها مثر هستند. این را می توان به روش های مختلف انجام داد ، به عنوان مثال ، یادگیری سرگرمی های جدید یا بازی های فکری گروهی یکی از بهترین ها است.

لازم است سالمندان به طور فعال علایق و اهداف خود را دنبال کنند. هر فرد سالمند منبع بزرگ دانش و تجربه است و لازم است نسل جوان از تجربه و دانش سالمندان در طول زندگی خود استفاده کنند.

با تشویق سالمندان برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود ، ما نه تنها با دانش و دیدگاه منحصر به فرد آنها آشنا می شویم ، بلکه به فعال نگه داشتن ذهن آنها نیز کمک می کنیم.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت و پرستاری در منزل ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب در این مرکز در قالب پرستاران ارشد ، پرستاران بیمارستان و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت را برای شما عزیزان در اولویت اصلی قرار داده اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/