لاغری بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم


لاغری بعد از سزارین

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. بعد از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض در حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر. کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، بخیه ها بهبود می یابندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی که در دوران بارداری جمع شده است تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری از افراد نگرانی اصلی این است که به دوره قبل از تناسب اندام و تناسب اندام بازگردند. در ادامه ، برخی از راهکارهایی که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند را معرفی می کنیم.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. توانایی رسیدن به اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می تواند در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با راه حل های مطمئن به دنبال کاهش وزن هستند. در ادامه ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح می دهیم.

قبل از هر چیز صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر استخوانی که بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این مدت فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور غذاهای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

رژیم غذایی سالم بعد از سزارین

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی صحبت از دست دادن وزن می شود ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط قسمتی از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، البته 300 تا 500 کالری انرژی از بدن مادر بیشتر از قبل سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و دفع شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

لاغری بعد از سزارین

بنابراین مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی توجه داشته باشید که آنها مقداری از وزن باقی مانده خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از غذاهای مختلف دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. غذا را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از پیروی از رژیم های مد یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای تولید شیر ، جلوگیری از غذاهای ناخواسته و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات پرخوری نتیجه کم آبی بدن است که با هیدراته نگه داشتن بدن باید از آن جلوگیری کرد.

آب برای لاغری بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید جایگزین منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی شود که به جای آب و نوشیدنی های سالم حاوی قند و فاقد فیبر هستند.

6. از بستن بریس و بریس بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری بسیار مهم است که اجازه دهید ماهیچه ها به تنهایی کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

بستن کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعف ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگه داشتن و انقباض استفاده شده است. این مشکل فقط باعث شد ضعیف شدن ماهیچه های شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات زیر تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار موثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

اگرچه زایمان طبیعی یا واژینال انجام نشده است ، اما فشار روی لگن وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است نه تنها روی شکم تمرکز کنید و تمریناتی را انجام دهید که کل بدن را برای به دست آوردن فرم به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که می توانند ماهیچه ها و بافت های شکم را در سایر اندام ها بدون انجام کارهای زیاد به هم بکشاند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین ممکن است شامل شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن باشد. اگرچه تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، اما باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور ، می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید روزانه تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند هدف خوبی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نباید در نتیجه این مشکل سلامت خود را به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/