علوم ورزشی 8 نکته مهم که باید در مورد پروتئین بدانید


آنچه در این مقاله می خوانید

ما تصور می کنیم که شما علاقه زیادی به شیر شکلات در یک شیک یا اسموتی دارید و معتقدیم که این به شما کمک می کند تا عضله از دست رفته را بازسازی کنید ، ماهیچه های خود را رشد دهید و ترمیم کنید. ما فکر می کنیم شما شماره یک هستید اما به غیر از اطلاعاتی که در این زمینه دارید و بسیار هم خوب است ، آیا فکر می کنید اطلاعات شما در مورد پروتئین شیک کافی است؟ اگر اینطور نیست ، ما نکاتی را در مورد نحوه اطلاع از پروتئین به شما ارائه می دهیم و در مورد پروتئین مصرفی خود بیشتر به شما می گوییم.

1. در مورد پروتئین چه می دانید؟

پروتئینها در اصل مولکولهای بزرگی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند و برای ترمیم و رشد ماهیچه ها کار می کنند. اساساً همه سلول های بدن ما از پروتئین ها تشکیل شده است. آنها اجزای سازنده ماهیچه هستند و بدون آنها هیچ اقدامی نمی تواند انجام شود.

بدون داشتن پروتئین کافی برای رسیدن به بدن ، بدن شروع به تجزیه پروتئین در داخل استخوان ها ، اندام ها و قلب شما می کند تا سوخت مورد نیاز خود را تامین کند. همچنین به یاد داشته باشید که بدون پروتئین نمی توانید برای مدت طولانی سالم بمانید.

2. پروتئین بیشتر چه نقشی در سلامتی من دارد؟

آیا این برای زنده ماندن و سلامت شما کافی نیست؟ پروتئین بیشتر همچنین به حفظ سلامت استخوان ، غضروف و خون کمک می کند. عملکرد پروتئینی بدن به حفظ مو ، پوست و قدرت کمک می کند و ناخن ها را تغذیه می کند. پروتئین در بدن همچنین به ترمیم م estثرتر استروژن و پروژسترون در زنان کمک می کند و عملکرد غدد جنسی را در مردان بهبود می بخشد.

3. چرا پروتئین و ورزش مهم است؟

هنگامی که تمرینات اسکوات یا ددلیفت را انجام می دهید و تمرین می کنید ، فیبرهای ماهیچه ای میکروسکوپی بعد از هر ست دشوار شکسته می شوند. درد عضلانی شما بعد از ورزش به آنها مربوط می شود.

مصرف پروتئین زمان بازیابی و ترمیم بافت ها را کوتاه می کند و در نتیجه بدن شما با تمرینات سخت و دشوار سازگار می شود. بنابراین ، توصیه می کنیم حداکثر یک ساعت بعد از ورزش پروتئین بخورید. پروتئین وی فیبرهای ماهیچه ای را برای بهبود تجزیه می کند ، بنابراین با مصرف پروتئین وی در اولین دقیقه وارد سلول های ماهیچه ای شما می شود و شروع به ترمیم و بازسازی آنها می کند.

4- پروتئین بیشتری را از کجا دریافت می کنیم؟

بوقلمون ، مرغ ، سفیده تخم مرغ ، فیله گوشت گاو منابع خوبی از پروتئین هستند. البته به خاطر داشته باشید که آنها به تنهایی کار نمی کنند و شما باید از گیاهان پروتئینی همراه آنها استفاده کنید ، به عنوان مثال. لوبیا یا سایر غلات پروتئینی و پنیر محلی کم چرب نیز گزینه مناسبی است.

اما پروتئین او جد همه پروتئین ها است زیرا به سرعت وارد جریان خون و سلول های عضلانی می شود و بازسازی و ترمیم را آغاز می کند. اگر به هدف خود نرسیدید ، بدنبال پروتئین هایی مانند او و ریزمغذی ها باشید ، زیرا با مصرف این پروتئین ها لاکتوز (قند) ترشح می شود و اساساً گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

5- از پروتئین او چه می دانید؟

پروتئین وی محصول جانبی شیر است و پس از بسته شدن و تصفیه شیر ، این مایع گرفته می شود. پروتئین او برای اولین بار است که برای آن تشنه می شوید. ممکن است طعم خوبی نداشته باشد. اما برخی از محققان خلاق و باهوش طعم بیشتری را برای مصرف بهتر افزوده اند. یکبار امتحان کنید ، از خوردن آن پشیمان نخواهید شد.

6. چه مقدار پروتئین باید مصرف کنم؟

8 نکته که باید درباره پروتئین بدانیدمیزان پروتئین مورد نیاز شما بسته به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن شما متفاوت است ، یعنی به شما بستگی دارد. هرچه بیشتر مطالعه کنید ، وزن کمتری از دست می دهید و سخت تر تمرین می کنید ، پروتئین بیشتری به گرم نیاز دارید. شما باید گرم پروتئین مصرفی را بر اساس وزنی که می خواهید افزایش دهید تنظیم کنید ، نه وزن فعلی.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید 80 کیلوگرم وزن کم کنید ، باید 80 گرم پروتئین برای ماهیچه ها دریافت کنید و چربی را مصرف و بسوزانید. نوشیدن 24 گرم هر دو تا سه ساعت می تواند مفید باشد. این بیشتر از این به شما کمک نمی کند ، زیرا بیش از این مقدار به راحتی دفع می شود. در عوض ، تفکر خود را به چیزهای خوب زندگی منحرف کنید.

7. آیا می توانم پروتئین بیشتری بخورم؟

بله، البته که شما می توانید. اکنون می توانید کالری مورد نیاز خود را (از جمله چربی ، قند یا پروتئین) مصرف کنید. اما باید کمی مراقب پروتئین ها باشید زیرا مصرف زیاد آن می تواند باعث ناراحتی شود. مانند بیماریهای گوارشی و کلیوی. مصرف بیش از حد نیز منجر به افزایش وزن می شود. ما در مورد مصرف صحبت نمی کنیم ، ما در مورد جذب و کارایی صحبت می کنیم.

8. آیا همه پروتئین ها یکسان هستند؟

اگر بدنبال پروتئین قابل هضم سریع هستید ، به شما خواهیم گفت که پروتئین وی در بالای لیست پروتئین های قابل هضم است. در رتبه دوم این لیست محصولات لبنی قرار دارند و بقیه پروتئین ها در آخرین دسته این لیست قرار دارند.

نخود فرنگی ، حبوبات و سیب زمینی نیز خوب هستند ، اما در کلاس C ذکر شده اند و ممکن است در گروه A نباشند ، بنابراین هرگز پروتئین را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. درست است ، این می تواند دور زده شود-اما نه مگر اینکه شما یک متخصص فنی باشید که می داند چه می کند. پروتئین او برای شما بسیار مفید است ، بنابراین آن را امتحان کنید حتی اگر طعم بدی داشته باشد یا مطابق سلیقه شما نباشد. کیفیت مهم است نه کمیت.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/