علوم ورزشی 3 نکته مهم برای ورزشکارانی که عاشق قهوه هستند


آنچه در این مقاله می خوانید

اگر شما از جمله ورزشکارانی هستید که علاقه زیادی به مصرف قهوه دارید ، باید نکات مهم در این زمینه را بدانید ، در این مقاله چند نکته مهم را برای شما توضیح می دهیم ، به عنوان مثال چرا نباید بعد از تمرین قهوه بنوشیم؟

1. بعد از ورزش قهوه نخورید

نوشیدن بیش از حد قهوه پس از ورزش شدید یک اشتباه بزرگ است زیرا روند بهبود بدن شما را مختل می کند. هنگام ورزش ، کورتیزول برای مقابله با فشار و فشار ورزش آزاد می شود. این یک روند طبیعی در طول تمرین است.

این امر بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می دهد. بدن شما نیز همزمان تستوسترون تولید می کند. نسبت مطلوب تستوسترون به کورتیزول برای بهبود بعد از تمرین مهم است. به محض اتمام تمرین ، باید سطح کورتیزول خود را کاهش دهید تا بتوانید نسبت تستوسترون به کورتیزول خود را متعادل کنید ، به همین دلیل تغذیه بعد از تمرین بسیار مهم است. خوردن بلافاصله بعد از تمرین می تواند بدن شما را از کاتابولیک به آنابولیک تغییر دهد ، اما قهوه برعکس عمل می کند.

فراموش نکنید که صبح برای بیدار شدن و پرانرژی بودن قهوه می نوشید. وقتی قهوه می نوشید ، غدد فوق کلیوی کورتیزول تولید می کنند. کورتیزول یک هورمون محرک است ، اما همچنین یک هورمون کاتابولیک است. وقتی استرس دارید ، کورتیزول دوست و بدن شما را در وضعیت جنگی قرار می دهد. کورتیزول هورمونی است که پروتئین را به انرژی تجزیه می کند و برای جلسات قبل از تمرین ایده آل است. اما وقتی بعد از ورزش قهوه می نوشید ، حالت کاتابولیک را طولانی می کنید.

2. قهوه بنوشید ، اما زیاده روی نکنید

3 نکته برای بدنسازان و ورزشکارانی که عاشق قهوه هستند

قهوه یک شمشیر دو لبه است. اگر از آن برای چربی سوزی استفاده می کنید ، می توانید به میزان کافی بنوشید ، اما اگر چندین بار در روز به دلیل خستگی و بی حوصلگی قهوه می نوشید ، بیش از حد است. اگر اغلب و در مقادیر زیاد مشروب می نوشید ، منبع انرژی شما به آن بستگی دارد و ممکن است احساس آشفتگی کنید اما همچنان خسته باشید. اینها نشان می دهد که شما باید مصرف قهوه را به حداقل برسانید.

یکی از راه های جلوگیری از تداوم کاتابولیسم این است که کاری برای حمایت از غدد فوق کلیوی انجام دهید. کافئین می تواند غدد فوق کلیوی را تحت فشار قرار داده و مواد مغذی بدن شما را تجزیه کند. می توانید از rhodiola rosecea استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما از این بیماری رنج نمی برد. این گیاه یکی از مهمترین گیاهانی است که می تواند به بدن شما در مقابله با استرس و لذت بردن از نوشیدن قهوه کمک کند.

3. به وضعیت متابولیک خود توجه کنید: آهسته یا سریع؟

مطمئناً نمی خواهید خواب شما مختل شود. یک مطالعه نشان داد که حدود 50 درصد از آمریکایی ها خواب راحت ندارند یا خوب نمی خوابند. اعتیاد به کافئین می تواند خواب شما را مختل کند. ژنتیک همچنین می تواند در میزان نوشیدن قهوه نقش داشته باشد. CYP1A2 آنزیم اصلی مسئول متابولیسم کافئین است.

کسانی که متابولیسم سریع دارند در آنجا قهوه می نوشند. 21 و می خوابد در 9.30! اما کسانی که متابولیسم آهسته دارند ، صبح نصف فنجان می نوشند و مشتاق و هیجان زده هستند تا در طول روز قهوه بنوشند و شب ها در خوابیدن مشکل دارند!

اگر متابولیسم شما کند است و به کافئین حساس هستید ، بعد از ظهر قهوه نخورید. حتی اگر متابولیسم سریع دارید ، بعد از ساعت 15:00 قهوه نخورید. نوشیدن قهوه در آخرین ساعات روز می تواند باعث افزایش کورتیزول شود. به یاد داشته باشید ، هنگام غروب خورشید ، کورتیزول شما نیز کاهش می یابد. غروب خورشید همچنین علامتی برای بدن است که تولید کورتیزول را کاهش می دهد و بنابراین باعث تولید ملاتونین می شود که هورمون خواب و بهبود است.

مقدار مناسب نوشیدن قهوه چقدر است؟

اگر از قهوه به درستی استفاده می کنید ، کافئین به شما کمک می کند تا انگیزه و قدرت لازم برای تمرین ، کسب انرژی و افزایش متابولیسم خود را پیدا کنید. حتی اگر از قهوه به طور نامناسب استفاده می کنید ، اعتیاد به کافئین می تواند باعث از دست رفتن انرژی شما در طول روز شود و در نهایت کالری بیشتری از آنچه می سوزانید دریافت کنید.

بنابراین مقدار مناسب چقدر است؟ آمریکایی ها به طور متوسط ​​روزانه 250 میلی گرم قهوه می نوشند. یعنی حدود دو فنجان کوچک یا سه شات اسپرسو. به یاد داشته باشید: یک فنجان متوسط ​​قهوه می تواند از نظر محتوای کافئین بسیار متفاوت باشد.

بهتر است تا جایی که ممکن است قهوه بنوشید تا از مزایای آن لذت ببرید. زیرا برای بهره مندی از مزایا ، نوشیدن مقدار زیادی قهوه ضروری نیست. به خصوص اگر در برابر آن مقاومت نکرده اید ، می توانید از مقدار کمی آن استفاده کنید.

حداقل: وزن بدن خود را (بر حسب پوند) بر 2 تقسیم کنید. می توانید روزانه قهوه را به مقدار بدست آمده در میلی گرم بنوشید. اگر کیلوگرم حساب کنید ، 1 میلی گرم در هر کیلوگرم کیلوگرم وزن بدن شما مقدار قهوه را می توانید بنوشید.

بیشترین: شما می توانید قهوه را تا 5 برابر حداقل دریافتی خود بنوشید. هرگز نباید از این مقدار در یک روز تجاوز کنید. زیرا در این صورت قهوه بر شما تأثیر منفی می گذارد و باعث بیقراری ، حساسیت ، اختلالات خواب و ناراحتی معده می شود.

با حداقل مقدار شروع کنید ، و آن را به تدریج افزایش دهید ، و دائماً تأثیر آن را روی خود مطالعه کنید. اگر از مقدار کمی از آن عصبی یا هیجان زده می شوید ، کافی است ، زیرا اگر بخواهید بدون نیاز به مقدار آن را افزایش دهید ، بدن خود را به نیاز به مقادیر بیشتر عادت می دهید. با این حال ، کافئین روی همه افراد تأثیر متفاوتی دارد و شما باید به بدن خود گوش دهید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: t-nation و nerd fitness


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/