علوم ورزشی کمبود ویتامین D چه تاثیری بر عملکرد ورزشی ورزشکاران دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

قوی ترین مرد جهان خیالی ، سوپرمن ، قدرت خود را از خورشید می گیرد. شما احتمالاً قهرمان نیستید ، اما این پدیده چندان تخیلی نیست. خورشید ، به ویژه ویتامین D تولید شده ، برای قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، عملکرد ورزشی و طول عمر ضروری است. ورزشکاران و مربیان امروز این را می دانند ، به همین دلیل است که اکثر تیم های ورزشی بر اهمیت و ارزش ویتامین D تمرکز می کنند تا به بازیکنان در عملکرد بهتر و جلوگیری از آسیب ها کمک کنند.

از ابتدای قرن بیستم ، از ورزشکاران و مربیان پرسیده می شود که آیا اشعه ماوراء بنفش خورشید بر عملکرد ورزشی بازیکنان در زمین تأثیر مثبتی دارد یا خیر. اکنون می دانیم که فواید نور خورشید ملموس و ملموس است و خود را در قالب ویتامین D نشان می دهد که برای سلامتی ضروری است.

افرادی که محل زندگی آنها بسیار بیشتر در معرض نور خورشید است معمولاً فاقد ویتامین D هستند زیرا ما بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می کنیم. بنابراین ، ورزشکاران ساکن در چنین مناطقی باید به مقدار ویتامین D در وعده های غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشند و در صورت لزوم مکمل مصرف کنند.

برای اکثر ورزشکارانی که نیاز به افزایش مهارت و چابکی دارند ، ویتامین D بیشتر می تواند قدرت ، سرعت و استقامت آنها را افزایش داده و خطر آسیب جدی را کاهش دهد. همچنین می تواند چربی سوزی را تسریع کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد. دو نتیجه که هر ورزشکاری به دنبال آن است.

ویتامین D در دنیای ورزش

مطالعاتی که فواید ویتامین D و خطر کمبود آن را آشکار کرده است تقریبا جدید است. اما ورزشکاران و افرادی که با آنها کار می کنند ده ها سال است اهمیت ویتامین D را می دانند. به عنوان مثال ، در دهه 1950 ، کشورهای بلوک شرق ورزشکاران خود را در معرض لامپ های سلول خورشیدی قرار دادند زیرا معتقد بودند بین ویتامین D و عملکرد ورزشی ارتباط وجود دارد. آنها درست گفتند و نتیجه نشان داد که به عنوان مثال در مسابقه 100 متر پیشرفت 7.4 درصدی مشاهده شد.

چرا این مفید بود؟

زیرا ویتامین D عملکرد اسکلتی عضلانی را بهبود می بخشد. اگر ویتامین D کافی نباشد ، بدن قادر به عملکرد مطابق انتظار نخواهد بود و ورزشکاران نیز نمی توانند آنطور که باید عمل کنند. ورزشکاران کشورهای بلوک شرق از نور کافی خورشید محروم بودند ، بنابراین با استفاده از چراغ های خورشیدی ، میزان ویتامین D خود را افزایش دادند و در نتیجه عملکرد ، بهبودی و طول عمر آنها بهبود چشمگیری یافت.

مطالعات دیگر نشان داده است که ویتامین D را با عملکرد ورزشی مرتبط می کند. به عنوان مثال ، در سال 2015 ، مطالعه ای که در مجله پزشکی ورزشی آمریکا منتشر شد ، ارتباط بین کمبود ویتامین D و آسیب های ورزشی و عملکرد ضعیف بازیکنان را نشان داد.

کمبود ویتامین D چه تاثیری بر عملکرد ورزشی ورزشکاران دارد؟

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، مربیان و ورزشکاران علاقه مند به بررسی سطح ویتامین D و مواد معدنی بازیکنان هستند. ویتامین D نقش مهمی در صدها فرایند بیولوژیکی در بدن دارد ، از جمله جذب کلسیم برای استحکام استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن. به عبارت دیگر ، ویتامین D کافی به ورزشکاران کمک می کند تا قوی و سالم بمانند و به ورزش مورد علاقه خود ادامه دهند.

مزایای دریافت کافی ویتامین D

برای داشتن یک اندام ایده آل برای ورزشکار ، چیزی فراتر از تمرین لازم است. بدن می خواهد بتواند تمرینات را تحمل کند و با حداکثر کارایی کار کند. برای رسیدن به این مرحله ، ویتامین D مهم است ، از بهینه سازی ساختار بدن گرفته تا افزایش قدرت ، استقامت و انعطاف پذیری بدنی.

یکی از مهمترین مزایای ویتامین D توانایی آن در بهبود مقاومت به انسولین است ، که ثابت شده است از دیابت و تعادل هورمونی جلوگیری و کنترل می کند. تنظیم هورمونی برای سوزاندن چربی ، تکثیر مولکولی و تقویت سیستم ایمنی بدن در کنترل التهاب مفید است. مبارزه با التهاب به بدن کمک می کند تا بهبود یابد و از شیوع بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کند.

ویتامین D علاوه بر کمک به حفظ ساختار بدن ، قدرت و استقامت ورزشکار را افزایش می دهد ، از دست دادن پروتئین در ماهیچه ها می کاهد و اندازه و قدرت فیبرهای سریع انقباض را افزایش می دهد. ویتامین D با بهبود سنتز پروتئین ، نفوذ چربی به عضلات را کاهش می دهد. نفوذ چربی به عضلات ، که ماهیچه کم چرب نامیده می شود ، می تواند قدرت و کارایی عملکرد ماهیچه ها را تضعیف کند.

مصرف کافی ویتامین D می تواند آسیب بافت نرم را کاهش دهد

کمبود مزمن ویتامین D باعث اختلال در انقباض و شل شدن عضلات می شود. باید بدانید که بسیاری از صدمات به دلیل جذب ضعیف انرژی رخ می دهد. برای جذب مناسب نیرو در زمین بازی ، ماهیچه های خاصی باید منقبض شده و ماهیچه های متقابل آنها شل شوند. با افزایش قدرت ، سرعت و پاسخ عضلانی ، ویتامین D به عاملی برای کاهش آسیب بافت نرم تبدیل می شود.

حاکی از
باید خوانده شود:

بهترین زمان مصرف ویتامین ها چه زمانی است؟

ویتامین D: کلید موفقیت

هنوز هیچ قطعیتی در مورد میزان دقیق ویتامین D و میزان طبیعی آن وجود ندارد زیرا بدن هر فرد متفاوت است. محدوده 25 هیدروکسی ویتامین D از 30 نانوگرم در میلی لیتر تا 100 نانوگرم در میلی لیتر متغیر است ، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که 50 نانوگرم در میلی لیتر باید کمترین محدوده طبیعی در نظر گرفته شود.

از این گذشته ، برخی از ورزشکاران دارای سطح پایینی از ویتامین D هستند که از هیچ استانداردی برخوردار نیستند و حتی نمی دانند که این کمبود چقدر بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. یکی از ورزشکارانی که من با او تمرین کردم مدت ها از بیماری کرون رنج می برد و همچنین اثرات التهابی آن نیز وجود داشت. بدون اینکه درمانی برای آن بیابید. ما با آزمایش خون شروع کردیم و نتایج نشان داد که سطح بدن وی به طرز وحشتناکی پایین ویتامین D بود. زیر 10 نانوگرم قیمت میلی لیتر!

در سال بعد ، او تمرینات هوازی خود را افزایش داد ، رژیم بدون گلوتن را آغاز کرد و با مصرف مکمل ها توانست مقدار ویتامین D خود را به حالت عادی بازگرداند. او نه تنها موفق به تغییر شکل بدن خود شد ، بلکه به ندرت علائم بیماری را نشان داد و مصرف داروهای مربوط به بیماری خود ایمنی خود را متوقف کرد.

وضعیت ویتامین D خود را بررسی کنید

هر ورزشکاری که فاقد ویتامین D باشد ، اگر سطح این ویتامین مهم به حد مطلوب برسد ، مطمئناً با پیشرفت قابل توجهی در عملکرد ، چابکی و سلامت کلیه مواجه خواهد شد. همچنین می توانید با نکات زیر به این نتیجه برسید:

سطح ویتامین D خود را تعیین کنید. قبل از افزایش ویتامین D باید آزمایش خون بدهید. این آزمایش بیش از یک عدد را نشان می دهد ، ممکن است نشان دهد که کمبود ویتامین D باعث ضعف یا تغییر شکل استخوان شده است یا مشکلی در غدد پاراتیروئید وجود دارد که فعالیت ویتامین D را کنترل می کند. برای بهبود عملکرد ورزشی ، علاوه بر افزایش مصرف ویتامین D ، به دنبال چندشکلی هایی باشید که در نحوه جذب ویتامین D توسط بدن شما نقش دارند.

بهترین منابع ویتامین D

ویتامین D ، مانند بیشتر مواد مغذی مورد نیاز ، در بسیاری از غذاهای سالم یافت می شود. حتماً غذاهای غنی از این ویتامین را در رژیم غذایی خود مانند ماهی ، محصولات لبنی ، محصولات غیر لبنی ، گوشت گاو ارگانیک و سبزیجات قرار دهید. با این حال ، شما نباید فقط به منابع غذایی تکیه کنید تا ویتامین D کافی برای بدن خود دریافت کنید. اگر در معرض نور کافی خورشید نباشید ، ممکن است همچنان در معرض کمبود این ویتامین باشید.

ویتامین D ویتامین Sun.

ویتامین D را نور خورشید ویتامین D می نامند زیرا بدن شما پس از قرار گرفتن در معرض این نور ، ویتامین D تولید می کند. برای شروع ، این یک راه عالی برای از بین بردن آفتاب سوختگی به مدت 20 تا 30 دقیقه حداقل دو بار در هفته است. البته این بستگی به محل زندگی شما ، سن شما و سطح فعلی ویتامین D شما نیز دارد. اگر در مکانی زندگی می کنید که نور خورشید به ندرت روشن می شود ، ممکن است نیاز به انجام اقدامات دهانی داشته باشید که شامل مصرف مکمل ویتامین D می شود.

اگر از بدن خود و نیازهای آن مطلع باشیم ، می دانیم که مواردی مانند ویتامین D بسیار مهم هستند. ورزشکاران برای عملکرد بدنی خوب به مواد مغذی نیاز دارند و کسانی که روی ورزشکاران سرمایه گذاری می کنند می دانند که کمبود این مواد مغذی می تواند برای سرمایه آنها خطری ایجاد کند. بنابراین دریافت مقدار کافی ویتامین D را هم برای پیشرفت ورزش مورد علاقه خود و هم برای عمر و کارآیی حرفه خود در اولویت قرار دهید و همیشه فراز و نشیب ها را زیر نظر داشته باشید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

نام: شکستن عضله


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/