علوم ورزشی چرا ورزشکاران به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

شما به عنوان یک ورزشکار می دانید که چگونه بدن خود را تمرین دهید و برای موفقیت بر محدودیت ها غلبه کنید. همچنین می دانید که تامین مواد مغذی مهم بدن ، مانند ویتامین ها و مواد معدنی ، برای بهترین عملکرد ضروری است. تحقیقات جدید نشان می دهد که ویتامین D برای ورزشکاران اهمیت ویژه ای دارد. مطالعات نشان داده است که ویتامین D به محافظت در برابر آسیب ها و بیماری ها کمک می کند ، عملکرد مطلوب را بهبود می بخشد و سلامت استخوان ها را تقویت می کند.

حتی نشان داده شده است که ویتامین D باعث افزایش سطح تستوسترون و کاهش التهاب می شود. کمبود ویتامین D خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. با توجه به فواید زیاد ویتامین D ، تحقیقات زیادی در مورد میزان مطلوب این ویتامین برای ورزشکاران انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که بهترین دوز روزانه ویتامین D برای ورزشکاران 4000 تا 5000 واحد است.

حقایقی در مورد ویتامین D

  • ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی ، عملکرد بدنی ، سلامت استخوان ، پیشگیری از آسیب و حتی سطح بهینه هورمون مورد نیاز است.
  • اکثر ورزشکاران ویتامین D کافی دریافت نمی کنند.
  • کمبود ویتامین D می تواند علائم زیر را ایجاد کند: خستگی ، دردهای عضلانی ، مشکلات تعادل ، نازک شدن موها ، مه ، کاهش تراکم استخوان ، شکستگی استخوان در اثر فشار ، افزایش خطر بیماری و اختلال نعوظ.
  • کمبود ویتامین D خطر آسیب دیدگی را در ورزشکاران افزایش می دهد ، تحمل درد را کاهش می دهد و بهبود را کند می کند.
  • بیماریهای مرتبط با کمبود ویتامین D شامل سرطان پروستات ، بیماری آلزایمر ، زوال عقل و بیماریهای قلبی است.

چقدر ویتامین D نیاز دارم؟

مقدار توصیه شده ویتامین D برای بزرگسالان 600 واحد در روز است ، اگرچه تحقیقات نشان می دهد که این مقدار کمتر از آن چیزی است که اکثر مردم ، به ویژه ورزشکاران ، برای به دست آوردن سلامتی مطلوب به آن نیاز دارند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بهترین سطح ویتامین D حداقل 4000 واحد در روز است ، حتی برخی از آنها 10000 واحد را در ماه های زمستان گزارش کرده اند.

توصیه می شود بیش از 10000 واحد ویتامین D در روز بدون نظر پزشک مصرف نکنید ، زیرا ممکن است علائم مسمومیت را تجربه کنید. علائم مصرف بیش از حد ویتامین D شامل گیجی ، تهوع و استفراغ است. 5000 واحد ویتامین D با کیفیت در روز بهترین دوز برای سلامتی است و برای ورزشکاران نیز مناسب است.

دو نوع مکمل ویتامین D وجود دارد

ویتامین D3 یک مکمل دست ساز است ، اما ویتامین D2 نوعی است که پزشک باید تجویز کند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده است که ویتامین D (D3) بدون نسخه پزشک به راحتی جذب بدن می شود و بهترین نوع این ویتامین برای ورزشکاران و عموم مردم است.

چرا ورزشکاران به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟

ویتامین D نقش مهمی در حمایت از بسیاری از سیستم های بدن از جمله ماهیچه ها ، سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن دارد. به همین دلیل ، ویتامین D برای ورزشکاران اهمیت ویژه ای دارد. این ویتامین همچنین در جذب کلسیم بسیار نقش دارد. اگر نمی توانید ویتامین D کافی دریافت کنید ، نمی توانید کلسیم را جذب کرده و استفاده کنید ، بنابراین عوارض جانبی جدی خواهید داشت.

تحقیقات علمی نشان می دهد که ویتامین D کافی در طول سالها می تواند از شکستگی استخوان در برابر استرس ، آسیب عضلانی ، روزهای بیماری و بیماریهای طولانی مدت جلوگیری کند. همچنین ورزشکارانی که فاقد ویتامین D هستند و به طور منظم ورزش می کنند ، بیشتر در معرض آسیب های استخوانی ، بیماری های خود ایمنی و آرتروز هستند.

به دلیل مزایای آن برای ورزشکاران ، توصیه می شود ویتامین D در خون ورزشکاران کمی بیشتر از افراد غیر ورزشکار باشد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که ورزشکاران به دلیل تغییر در ساختار بدن تمایل به کمبود ویتامین D در حین ورزش دارند.

کدام ورزشکاران باید از مکمل های ویتامین D استفاده کنند؟

چرا ورزشکاران به ویتامین D بیشتری نیاز دارند؟

عامل خطر کمبود ویتامین D بستگی به محل زندگی ، شیوه زندگی ، وضعیت ژنتیکی و عوامل دیگر دارد. ویتامین D به عنوان ویتامین خورشید نیز شناخته می شود زیرا بدن می تواند با استفاده از نور خورشید این ویتامین را تولید کند. اما شما باید در طول سال مقدار زیادی نور خورشید داشته باشید تا بتوانید ویتامین D کافی دریافت کنید. به عنوان مثال ، اگر در یک شهر ساحلی زندگی می کنید و بیشتر روزهای سال آب و هوای منطقه شما گرم است و هر روز در کنار ساحل از نور خورشید لذت می برید ، بدن شما به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کند.

با این حال ، اگر در آب و هوای چهار فصل زندگی می کنید ، یا در خانه ورزش می کنید و در بیشتر روزهای سال نور خورشید زیادی دریافت نمی کنید ، احتمالاً در بخشی از سال کمبود ویتامین D دارید. مهم نیست چه ورزشی انجام می دهید ؛ ورزشکارانی که بیشتر اوقات در داخل و خارج از نور خورشید ورزش می کنند فاقد ویتامین D هستند که خود را با افزایش التهاب ، ضعف در پرش ، کاهش قدرت و قدرت و افزایش خطر شکستگی استخوان در اثر استرس نشان می دهد.

اگر پوست تیره دارید ، مهم نیست در کجا زندگی می کنید ، ممکن است همچنان کمبود ویتامین D داشته باشید. پوست های تیره بسیاری از اشعه ماوراء بنفش مورد نیاز بدن برای سنتز ویتامین D را مسدود می کنند. مطالعات نشان می دهد که 82.1 of از آمریکایی های آفریقایی تبار فاقد ویتامین D هستند.

بنابراین اگر پوست شما تیره (یا حتی برنزه) است ، به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین D هستید و باید در مورد مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. عوامل سبک زندگی همچنین می توانند شما را مستعد کمبود ویتامین D کنند. از جمله اینکه چقدر در معرض آفتاب هستید و آیا از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر پیری و سرطان پوست استفاده می کنید. کرم ضد آفتاب اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند و در حالی که استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست و سرطان پوست مفید است ، بدن شما در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نمی گیرد و نمی تواند با نور خورشید ویتامین D بسازد.

حاکی از
باید خوانده شود:

افسردگی و اختلال عاطفی فصلی را با امگا 3 و ویتامین D3 درمان کنید

آیا می توانم از طریق رژیم غذایی خود ویتامین D دریافت کنم؟

شما می توانید مقداری ویتامین D از غذاهایی که می خورید ، به ویژه ماهی های چرب و برخی غذاهای غنی شده ، دریافت کنید. اما منابع غذایی برای حفظ سطح متعادل ویتامین D در بدن کافی نیست. به عنوان مثال ، شما باید مقدار زیادی ماهی قزل آلا و شیر غنی شده بخورید تا نیاز روزانه بدن شما به ویتامین D را برآورده کند. اگر می خواهید 4000 واحد ویتامین D از طریق شیر غنی شده دریافت کنید ، روزانه 400 فنجان شیر بنوشید. تحقیقات به طور خاص در مورد نیاز ورزشکاران به ویتامین D نشان داده است که مصرف ویتامین D از طریق غذا محدود است.

به ورزشکاران توصیه می شود از مکمل های ویتامین D3 استفاده کنند

بر اساس بسیاری از عوامل خطر جدی مرتبط با سطح پایین ویتامین D ، اکیداً توصیه می شود که همه ورزشکاران مکمل ویتامین D3 مصرف کنند. به طور خاص ، ورزشکاران بالای 35 درجه سانتیگراد باید روزانه مکمل ویتامین D مصرف کنند. مطالعات با تمرکز بر دوز مناسب این ویتامین برای ورزشکاران نشان داده است که دوز مطلوب 4000 تا 5000 واحد در روز است و مشخص شده است که ویتامین D3 پرکاربردترین نوع ویتامین D برای بدن است.

ورزشکاران با پوست تیره یا برنزه باید مکمل های ویتامین D3 را در هر منطقه جغرافیایی که زندگی می کنند ، مصرف کنند. علاوه بر این ، ورزش شدید و تغییر در توده بدن ، خطر کمبود ویتامین D را در ورزشکاران افزایش می دهد. ویتامین D3 از نظر عملکرد ورزشی فواید زیادی دارد و باید در رژیم غذایی روزانه ورزشکاران گنجانده شود. اگر می خواهید ورزشکار بهتری باشید ، مطمئن شوید که ویتامین D کافی دریافت می کنید. ویتامین D فراتر از یک ماده مغذی است!

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/