علوم ورزشی چرا تغذیه مهمترین بخش تناسب اندام است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

تغذیه نقش مهمی در ظاهر و احساس ما دارد. ورزش منظم مهم است ، اما طبق تحقیقات انجام شده ، تغذیه بیشترین تأثیر را بر تناسب اندام ما دارد ، بنابراین استفاده از غذا به عنوان دارو به موضوعی محبوب و روندی برای بهبود سلامتی تبدیل شده است.

هدف بزرگ تناسب اندام در حال حاضر تمرکز بر خوردن غذاهای سالم است. وقتی عادات غذایی سالم به یک شیوه زندگی تبدیل می شود ، سالم تر و شادتر می شویم. تغذیه مناسب و تغذیه مناسب به ما امکان می دهد چربی بدن خود را از دست بدهیم ، وزن خود را کاهش دهیم ، احساس امنیت بیشتری داشته باشیم و خطر بیماری را کاهش دهیم.

مطالعات مکرر مصرف غذاهای سالم را مهمترین بخش برنامه های تناسب اندام دانسته اند. برخی پزشکان عادات غذایی سالم و شیوه زندگی سالم را به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی با کاهش چاقی و بیماریهای مرتبط توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

غذاهای مغذی یا ابرغذاها شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و چربی های ضروری برای سلامتی ما هستند. سوپرفودها منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و در نتیجه به مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. التهاب یکی از علل اصلی بسیاری از بیماری ها است. آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات تازه به سم زدایی بدن و حذف مواد شیمیایی خطرناک کمک می کند. برخی از غذاهای فوق العاده حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم ما را افزایش می دهند تا چربی ها به طور مثرتری سوزانده شوند.برای مثال ، فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که چربی سوزی بدن را سرعت می بخشد.

غذاهای غنی از کورستین چه فوایدی دارند؟

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی یافت می شود. در حقیقت ، تحقیقات کوئرستین نشان می دهد که این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها با فواید سلامتی فراوان است. بسیاری از ورزشکاران از کوئرستین به عنوان مکمل برای کاهش التهاب ماهیچه ها در اثر تمرینات سنگین استفاده می کنند. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد ، مکمل کوئرستین به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد ورزشی ، افزایش متابولیسم و ​​توده بدون چربی در ورزشکاران شد.

غذاهای زیر منبع غنی از کورستین هستند:

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • توت

به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهید

بهترین چربی سوز آب نیست بلکه غذاهایی است که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق تحقیقات تغذیه ای ، میزان چربی سوزی طبیعی را می توان افزایش داد.

خوردن غذاهایی که فرآیند چربی سوزی را تحریک و بهبود می بخشد ، به کاهش م fatثرتر چربی کمک می کند. افزودن غذاهایی که متابولیسم شما را تسریع می کند یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم ما را افزایش می دهد:

  • فلفل تند (با ماده فعال کپسایسین)
  • چای سبز (حاوی ماده فعال کافئین)
  • قهوه سیاه (حاوی ماده فعال کافئین)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (با فیبر و مکمل آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک)
  • سیب (چون فیبر دارد)
  • آجیل و دانه ها (مواد فعال در اسیدهای چرب ضروری)
  • ماهی (با ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای فوق العاده است

کره بادام زمینی یکی از مهمترین مواد غذایی فوق العاده برای ورزش است. کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم است ، سرشار از مواد مغذی است و انرژی طولانی مدت را برای عملکرد مطلوب ورزشی فراهم می کند. توصیه می شود کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک را انتخاب کنید تا از نگهدارنده ها یا شکر اضافه شده اجتناب کنید. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا است و منبع بلند مدت 90 کالری برای هر 2 قاشق چایخوری است.

همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در هر. اونس در مقایسه با سایر موادی که فقط 4 گرم پروتئین دارند. دریافت پروتئین کافی برای رشد عضلات ضروری است. کره بادام زمینی دارای کلسترول کم و چربی اشباع شده است و آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف 1.5 اونس کره بادام زمینی در روز می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر است و منبع عالی پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، فولات ، ویتامین E و سایر مواد مغذی و مواد معدنی مهم است.

مواد غذایی برای تغذیه تناسب اندام

اصطلاح تناسب اندام غذایی مترادف با غذاهای فوق العاده است. خوردن رژیم غذایی سرشار از غذاهای تناسب اندام برای سلامتی ما ضروری است. خوردن غذاهای سالم و توجه به آنها برای رسیدن به اندامی سالم و لاغر ضروری است.

در زیر لیستی از غذاهای مناسب برای تناسب اندام آمده است

  • بلغور جو دوسر (سرشار از فیبر و بهبود هضم / افزایش متابولیسم)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها ، التهاب را کاهش می دهد)
  • سیب (حاوی آنتی اکسیدان ها و کاهش التهاب و افزایش متابولیسم)
  • گوشت و ماهی بدون چربی (اسیدهای آمینه ، منبع پروتئین ، عضله سازی)

آیا قهوه یک غذای سالم است؟

قهوه بخوریم؟ این یک سوال رایج است و اگرچه بهترین نوشیدنی برای برخی افراد نیست ، اما مطالعات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام ما مفید است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. بسیاری از مصرف کنندگان روز قبل از ورزش برای سرعت بخشیدن به متابولیسم قهوه می نوشند. دوزهای کم تا متوسط ​​(1-2 فنجان) قهوه به طور قابل توجهی عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از تمرین بهترین نتایج ارگونژیک را دارد. این باعث افزایش استقامت ما می شود و مدت زمان تمرین و ورزش را طولانی می کند. گفته می شود که قهوه همچنین تمرکز ذهنی ما را بهبود می بخشد و سطح انرژی را افزایش می دهد. قهوه همچنین درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که بیماری ها و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. طبق مطالعات انجام شده ، قهوه برای افرادی که از بیماری پارکینسون رنج می برند و سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد مفید است. از آنجا که قهوه یک محرک است ، قبل از نوشیدن قهوه در صورت داشتن فشار خون بالا ، باردار ، شیرده یا فشار خون بالا یا بیماری قلبی با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز غذای فوق العاده بخورید

سوپرفودها نقش مهمی در دستیابی و حفظ بدن سالم دارند. متخصصان تغذیه ممکن است تعدادی غذای خوب در لیست خود داشته باشند ، اما معتقدند که این غذاها ضروری هستند. خوردن انواع سوپرغذاها در هر روز به رفع نیازهای تغذیه ای بدن برای عملکرد مطلوب کمک می کند.

برای بهبود سلامتی و تناسب اندام خود ، از غذاهای فوق العاده زیر استفاده کنید:

  • جو دوسر (سرشار از فیبر ، هضم ، سلامت قلب را بهبود می بخشد)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، کاهش وزن)
  • چای سبز (آنتی اکسیدان ها متابولیسم را افزایش می دهند ، باعث کاهش وزن می شوند)
  • دانه کتان (اسیدهای چرب ضروری ، متابولیسم را افزایش داده و التهاب را کاهش می دهد)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ، سم زدایی)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) / سلامت قلب)
  • لوبیا (سرشار از فیبر ، آنتی اکسیدان ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد)
  • دارچین (حاوی آنتی اکسیدان ها ، سم زدایی ها ، ادویه جات ترشی جات)

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/