علوم ورزشی آراشیدونیک اسید چیست؟ چرا عضله سازی مفید است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بدن شما می داند چگونه از التهاب ایجاد شده در هنگام ورزش برای ساختن ماهیچه های بیشتر استفاده کند. در این مقاله ، مکمل (اسید آراشیدونیک) را به شما معرفی می کنیم که سرعت عضله سازی را افزایش می دهد و رشد عضلات را در دوره هایی که ورزشکار مراحل عضلانی دارد ، مانند روزهای اولیه تمرین ، تحریک می کند.

در گذشته های دور بدنسازان و ورزشکاران استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را به عنوان پیش نیاز داروهای تمرین قدرتی می دانستند که امروزه تحت علائم تجاری ایبوپروفن و ناپروکسن شناخته می شوند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم ، همه چیز به یکباره تغییر کرد. مطالعات متعدد نشان داده است که پاسخ بدن به تمرینات عضله سازی در افرادی که به طور مرتب داروهای ضدالتهاب مصرف می کنند بسیار کاهش می یابد.

نیاز به عضله برای تحریک رشد ثابت شده است. بدون تحریک و التهاب عضلات ، توانایی بدن برای افزایش توده عضلانی کاهش می یابد. اگرچه برخی از تمرین کنندگان قدرتی و استقامتی هنوز به اشتباه مرتباً از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) استفاده می کنند ، اما روزهای استفاده از این داروها به پایان رسیده است.

در اینجا این س isال مطرح می شود که آیا راه های طبیعی وجود دارد یا استفاده از مکمل خاصی برای افزایش التهاب ماهیچه ها که منجر به رشد بیشتر عضلات می شود؟ پاسخ به این سوال برای آن دسته از ورزشکارانی که رشد عضلانی آنها متوقف شده یا به اصطلاح (مراحل عضلانی) اهمیت دارد ، اهمیت دارد: بله ، پاسخ اسید چرب به نام اسید آراشیدونیک یا بسیار کوتاه (ARA یا AA) به عنوان مکمل در بازار موجود است. مطالعه نشان می دهد که این مکمل جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ورزشکاران آینده خواهد داشت.

اسید آراشیدونیک چیست؟

اسید آرکیدونیک یک اسید چرب ضروری است که مسئول التهاب در بافت ماهیچه ای است. این اسید چرب امگا 6 در غشای سلول های ماهیچه ای (سارکوم) یافت می شود. هنگامی که بافت ماهیچه ای در اثر تمرینات وزنی و فشار آسیب می بیند ، آنزیم های خاصی در ناحیه آسیب دیده تجمع یافته و اسید آراشیدونیک را از غشای سلولی آزاد می کند. سپس اسید آراکیدونیک تجزیه می شود و در تولید هورمون موضعی به نام پروستاگلاندین نقش دارد که مستقیماً مسئول احساس درد و سوزش ماهیچه ها پس از تمرینات شدید است.

مزایای اسید آراشیدونیک در عضله سازی چیست؟

این می تواند یک چیز منفی باشد ، اما از طرف دیگر ، این واسطه های التهابی بدن را تحریک می کنند تا روند بازسازی ماهیچه های آسیب دیده را تسریع کند. علاوه بر این ، آنها نقش کلیدی در افزایش میزان هسته های سلولی در سلول های ماهیچه ای ما ایفا می کنند و در نتیجه باعث افزایش سنتز پروتئین در ماهیچه ها و هیپرتروفی می شوند. (* اسید آرکیدونیک به طور طبیعی در بافت ماهیچه ای ما وجود دارد و هنگامی که ماهیچه ها در اثر کار یا تمرین با وزنه آسیب می بینند ، اسید آراشیدونیک از غشای سلولی آزاد می شود.)

هنگامی که اسید آراشیدونیک رایگان در بدن تجزیه می شود – بعد از ورزش درد و سوزش را تجربه می کنید. این باعث تحریک بدن برای شروع روند بازسازی ماهیچه های آسیب دیده می شود. مصرف مکمل می تواند این روند را تسریع کرده و حتی در صورت عدم آسیب عضلانی باعث تحریک رشد ماهیچه ها شود.

اگر از NSAID ها استفاده می کنید ، این روند بسیار کند خواهد بود ، اما حتی اگر از این داروها استفاده نکنید ، منابع آراشیدونیک اسید در غشای سلولی به سرعت از بین می روند. بدون اسید آراشیدونیک ، هیچ تحریکی کوتاه مدت برای ایجاد عضله جدید وجود ندارد – به همین دلیل است که محققان سطوح پایین اسید آراشیدونیک در بافت ماهیچه ای را به عنوان یکی از دلایل اصلی توقف رشد ماهیچه ها ذکر می کنند.

بدون شک بسیاری از افرادی که در حال مطالعه این مقاله هستند چنین پیشنهادی را تجربه کرده اند. افرادی که به تازگی تمرینات با وزنه را آغاز کرده اند یا افرادی که بعد از مدت ها به باشگاه باز می گردند ، در اولین روزهای بعد از تمرین دچار سوزش و التهاب عضلات می شوند – اما با سازگاری بدن با محرک ها ، علائم با گذشت زمان کاهش می یابد و در نهایت این به طور مستقیم مربوط به سطح اسید آراشیدونیک است. زیرا عدم وجود التهاب پس از ورزش به معنای عدم تحریک لازم برای بازسازی و ترمیم ماهیچه ها و ساخت ماهیچه های جدید است.

حاکی از
باید خوانده شود:

چرا آب چغندر تأثیرات مفیدی بر عملکرد ورزشی دارد؟

منابع غذایی اسید آراشیدونیک چیست؟

اسید آرکیدونیک یک اسید چرب ضروری نیست زیرا بدن می تواند با سنتز “لینولئیک اسید” در کبد آن را تولید کند. با این حال ، سرعت انجام این فرآیند توسط بدن برای ورزشکاران بی تأثیر است ، زیرا حتی با افزایش مصرف اسید لینولئیک از طریق مصرف چربی های مفید ، تغییری در سطح اسید آراشیدونیک در غشای ماهیچه ها ایجاد نمی شود.

اگرچه اسید آراشیدونیک را می توان از منابع غذایی مانند مرغ ، گوشت ، ماهی و زرده تخم مرغ به دست آورد ، اما محققان مکمل ها را مفیدترین و م effectiveثرترین روش برای افزایش سطح آن در بدن می دانند.

در تحقیقی در دانشگاه تامپا ، اثر اسید آراشیدونیک به مدت 8 هفته با یک برنامه یکنواخت بر روی دو گروه اندازه گیری شد.گروه دیگر شاهد رشد ماهیچه های خود با برنامه تمرینی یکسان ، اما با استفاده از مکمل های اسید آراشیدونیک بودند.

چه کسی از اسید آراشیدونیک سود می برد؟

با توجه به موارد فوق ، به نظر می رسد که مکمل های اسید آراشیدونیک برای سه نوع ورزشکار مناسب است.

  • ورزشکارانی که یکنواختی را در تمرین تجربه کرده و مانع رشد عضلات شده اند. (حتی با برنامه نویسی متغیر)
  • 2- ورزشکاران رشته های قدرتی مانند پاورلیفترها که حجم و شدت تمرینات خود را در روزهای منتهی به مسابقه برای حفظ توانایی خود کاهش می دهند اما به دلیل کاهش تمرین نمی خواهند حجم و توده عضلانی خود را کاهش دهند.
  • 3- ورزشکاران حرفه ای که به دنبال افزایش عملکرد و رشد عضلات خود تا حد ممکن هستند.

افزایش توده عضلانی در چند روز اول

در اینجا این س isال مطرح می شود که اگر به طور دوره ای تمرینات وزنه ای را برای جلوگیری از گرفتگی عضلات تغییر دهیم ، آیا باز هم باید از اسید آراشیدونیک استفاده کنیم؟ دوره بندی و تغییر برنامه ورزشی برای برنامه های تمرینی طولانی مدت ضروری است ، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید روند صعودی رشد عضلات خود را برای همیشه تضمین کنید. اکثر ورزشکاران آموزش دیده و حرفه ای بعد از مدتی احساس می کنند که رشد ماهیچه هایشان کند شده و سعی می کنند با ترفندهایی این روند را تسریع کنند ، که اکثر آنها تأثیر چندانی بر غلبه بر این توقف نخواهد داشت.

چه مقدار اسید آراشیدونیک مصرف می شود؟

دوز 1 تا 1.5 گرم در روز کافی است. استفاده از اسید آراشیدونیک با BCAA و HMB بسیار مفید است. برخی مکمل های اسید آراشیدونیک حاوی امگا 3 هستند که م moreثرتر هستند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/