علم ورزش کدام کمک های ورزشی ممکن است به طور همزمان گرفته نشود؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بسیاری از مکمل ها توسط شرکت های مختلف با اهداف مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در پیشرفت این مکمل ها بدون دانستن نحوه استفاده و ترکیب آنها به این مکمل ها متوسل می شوند. این مقاله سعی دارد اطلاعات جامع و مفیدی در مورد آن ارائه دهد استفاده همزمان از مکمل ها مواردی را جمع آوری کنید که نباید با هم جمع شوند.

دو دسته مکمل وجود دارد که نباید همزمان مصرف شوند: اول ، مکمل هایی که نباید همزمان مصرف شوند زیرا عملکرد کامل آنها مختل شده است ، و ثانیاً مکمل هایی که نباید به طور همزمان مصرف شوند احتمال وجود دارد برخی از عوارض جانبی.

علم می گوید بسیاری از مواد وجود دارد که به خوبی با هم کار نمی کنند (مواد معدنی ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه که برای جذب بهتر با یکدیگر رقابت می کنند). اما در این مقاله ، مجله علوم ورزشی در مورد مواد حیاتی یا ترکیبات مکمل هایی که باید بر اساس حقایق علمی از آنها اجتناب کنید ، بحث می کند. بیایید با دسته اول مکمل ها شروع کنیم.

کدام کمک هزینه ورزشی نباید با هم گرفته شود؟

مصرف همزمان کراتین و کافئین را متوقف کنید. تیمی از محققان بلژیکی تاثیرات مصرف کوکراتین و کافئین را مورد مطالعه قرار دادند. محققان 9 مرد را که به طور منظم ورزش می کردند ، به کار گرفتند ، اما این افراد با ورزشکاران همتراز نبودند. به هر مرد سه رژیم غذایی در هفته اختصاص داده شد. برنامه زمان بندی به شرح زیر بود:

  • کراتین را به مدت 6 روز اضافه کنید ، 0.5 گرم کراتین مونوهیدرات در هر بار مصرف کنید. کیلوگرم وزن بدن.
  • 2. به مدت 6 روز قرص دارونما مصرف کنید. کراتین به مدت 6 روز به همراه دوز کافئین برای صبحانه در 3 روز آخر بارگیری کراتین.
  • دوز کافئین 5 میلی گرم در هر بود. کیلوگرم وزن بدن (70 کیلوگرم برای مردانی که 3 فنجان قهوه قوی یا 7 فنجان چای وزن داشتند).

سطح کراتین فسفات (cpماهیچه ها قبل و بعد از هر رژیم غذایی اندازه گیری می شوند. علاوه بر این ، تعدادی آزمایش برای اندازه گیری قدرت عضلانی افراد از طریق تمرینات باز کردن زانو انجام شد. هنگام استفاده از مکمل کراتین ، قدرت عضلات زانو به طور قابل توجهی افزایش یافت ، اما حدس بزنید استفاده همزمان از کراتین و کافئین چه شد؟ اگر چه سطوح مکمل کافئین کراتین cp افزایش ماهیچه در مقایسه با دارونما ؛ هیچ افزایش عملکردی در افراد نسبت به مصرف کراتین مشاهده نشد.

راه حل: اگر بعد از صبحانه تمرینات با وزنه انجام می دهید ، بهتر است در این مرحله کافئین را فراموش کنید. اگر بعد از ظهر ورزش می کنید از کافئین خودداری کنید. سعی کنید 4 تا 5 ساعت بین کراتین و کافئین فاصله داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. (کافئین بیشتر از سایر محرک ها در بدن باقی می ماند. نصف فنجان کافئینی که می نوشید ساعت ها پس از مصرف در رگ های بدن قرار می گیرد). بنابراین در مرحله پر کردن کراتین مصرف کافئین را به مدت 4 تا 5 روز فراموش کنید.

به روز رسانی: تحقیقات در این مورد اتفاق نظر ندارند ، برخی استفاده همزمان را مشکل دار می دانند و برخی دیگر استفاده همزمان از هر دو را بدون مشکل می دانند ، اما باید احتیاط کرد. بهتر است آن را به صورت دوره ای یا به عنوان مثال کافئین قبل از تمرین و کراتین بعد از تمرین مصرف کنید.

مصرف همزمان گلوتامین و کراتین

کدام کمک های ورزشی ممکن است به طور همزمان گرفته نشود؟

قبلاً تصور می شد که مصرف گلوتامین با کراتین اشتباه است زیرا آنها به حامل ها و حامل های یکسان در بدن وابسته هستند و هنگامی که این دو مکمل با هم مصرف شدند ، برای اتصال به حامل ها رقابت کردند ، جایی که یکی برنده شد و دیگر می بازند بودن.

راه حل پیشنهادی این بود که شما به سادگی می توانید این دو مکمل را در فواصل 2 ساعته مصرف کنید. بسیاری از بدنسازان قبل و بعد از ورزش صبح و بعد از ورزش ال گلوتامین و کراتین مصرف می کنند. این روش به بدن زمان کافی می دهد تا هر مکمل را به طور جداگانه جذب کند.

به روز رسانی: هیچ تحقیق قوی در این زمینه وجود ندارد ، بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که این دو مکمل با یکدیگر همپوشانی دارند. بنابراین یک مشکل نیز مصرف همزمان کراتین و گلوتامین وجود ندارد.

استفاده همزمان از کراتین و اسیدهای آمینه

در مطالعه نتایج تحقیق در مورد استفاده همزمان از کراتین و آمینو اسیدها یا استفاده همزمان از کراتین و BCAE ، هیچ گونه تداخل یا خطری در مخلوط این مکمل ها گزارش نشده است. بنابراین مصرف آنها با هم مشکلی ندارد.

مصرف همزمان کراتین و چربی سوز

قبلاً ذکر شد که نباید کراتین و کافئین را همزمان مصرف کنید ، اما یک مسئله مهمتر از این وجود دارد. به یکی از تاثیرات مهمی که کراتین بر بدن دارد فکر کنید. کراتین به حفظ آب در سلول های ماهیچه ای کمک می کند. اکنون به یکی از عملکردهای مهم کافئین فکر کنید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. از یک سو ، شما به دلیل مصرف کراتین نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب دارید ، اما از سوی دیگر ، به دلیل مصرف کافئین ، باید در طول روز ادرار زیادی انجام دهید. نتیجه نهایی کم آبی و گرفتگی عضلات است.

کلسیم ، روی + منیزیم

کلسیم جذب روی و منیزیم را متوقف می کند ، بنابراین مصرف همزمان آنها در جذب اختلال ایجاد می کند. ممکن است بگویید ما کلسیم مصرف نمی کنیم ، پس این چه ربطی به ما دارد؟ اما حقیقت این است که تمام پروتئین ، پروتئین سویا و پروتئین شیر موجود در بازار روزانه حدود 100 تا 200 میلی گرم کلسیم دارد. اگر مقدار آنها را با شیر مخلوط کنید ، حدود 500 میلی گرم کلسیم دریافت می کنید. بنابراین بهتر است هنگام خوردن آخرین پروتئین وعده غذایی قبل از خواب از مصرف روی و منیزیم خودداری کنید.

برای حل این مشکل ، می توانید 1 تا 2 ساعت قبل از خواب وعده غذایی پروتئینی بخورید یا پروتئین تخم مرغ را با پروتئین تخم مرغ جایگزین کنید. پروتئین تخم مرغ حاوی کلسیم نیست. بنابراین می توانید با خیال راحت پروتئین تخم مرغ را با آب یا آب میوه مصرف کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه قرص روی و منیزیم مصرف کنید.

ویتامین ه و آهن

آهن ، ویتامین ها ه ویران کردن. بنابراین مصرف همزمان این دو مکمل را متوقف کنید.

مس و روی

دو ماده معدنی دیگر که بهتر است با هم مصرف نشوند مس و روی هستند. وقتی این دو مکمل با هم مصرف شوند ، روی با مس رقابت می کند. بنابراین این دو ماده معدنی را جداگانه مصرف کنید.

کدام مکمل های ورزشی را نباید برای مدتی مصرف کرد؟

توجه داشته باشید که این بخش در مورد مکمل هایی که در صورت مصرف خوب کار نمی کنند صحبت نمی کند ، بلکه مکمل هایی هستند که اگر با هم مصرف شوند ، سلامت بدن را به خطر می اندازند.

1. مصرف همزمان E / C / A + Yohimbe

ECA حاوی افدرین ، کافئین و آسپرین. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک استفاده می شود. در مطالعه ای در سال 1998 ، از افراد چاق و دارای اضافه وزن خواسته شد که ترکیبی از افدرین ، کافئین و یوهیمبه در فعالیتهای ورزشی شرکت کنید. محققان دریافتند که افزودن تنها 10 میلی گرم یوهیمبه فشار خون و ضربان قلب را افزایش داده و با پمپاژ خون ، کارایی قلب را کاهش می دهد.

این ترکیب بار قلب را در حین فعالیت یا ورزش افزایش می دهد که در نهایت منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی می شود. اما افدرین و کافئین به تنهایی چنین عوارضی را ایجاد نکرده اند. در نتیجه ، برای حفظ سلامتی ، نباید مکمل های موجود در بازار را که حاوی این مواد هستند همزمان یا ترکیبی از این مواد مصرف کنید.

2. مصرف همزمان E / C / A + L-carnitine

وقتی افدرین یا ECA بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی ، آن را به گرما تبدیل می کند. کافئین به تنهایی باعث افزایش سطح آدرنالین در خون می شود که به نوبه خود منجر به افزایش لیپولیز (تجزیه چربی ها) می شود. اما برای اینکه بدن این روند را شروع کند ، کافئین باید ضربان قلب را افزایش دهد. به همین دلیل است که افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا فشار خون بالا نباید از محصولات حاوی افدر استفاده کنند.

ال کارنیتین همچنین ضربان قلب را برای انتقال اسیدهای چرب از طریق غشای سلولی به میتوکندری افزایش می دهد ، جایی که آنها به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، اگر این مکمل ها را برای مدتی مصرف کنید ، خطر حمله قلبی را افزایش می دهید. از دست دادن چربی بدن خوب است ، اما از دست دادن سلامتی وحشتناک است. بنابراین بهتر است از این داروها با هم استفاده نکنید.

3 + ال کارنیتین یوهیمبه

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ال کارنیتین ضربان قلب را افزایش می دهد. همچنین یوهیمبه این ماده تأثیر بسزایی بر میزان نورآدرنالین در خون دارد. حدس بزنید منظورش چیست؟ یوهیمبه این سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و این باعث افزایش ضربان قلب در حالت استراحت می شود. بنابراین ما در مورد دو دارو صحبت کردیم که هر دو تأثیر زیادی بر نبض دارند. بنابراین هرگز آنها را همزمان با هم نگیرید.

4. پرو هورمون + تهویه مطبوع / تهویه مطبوع (یا هر نوع محصول چربی سوزی)

در این بخش ما در مورد یکی از خطرناک ترین ترکیبات صحبت خواهیم کرد. ECA یا هر محصولی که حاوی کافئین ، ال کارنیتین یا یوهیمبه ضربان قلب را افزایش می دهد. پرو هورمون ها چطور؟ هنگامی که پرو هورمون مصرف می کنید ، ممکن است بخواهید به دلیل افزایش سطح تستوسترون بیشتر کار کنید. یکی از عوارض جانبی مصرف پروهورمون رفتار پرخاشگرانه است.

عملکرد اصلی پروهورمون افزایش تستوسترون است. چربی سوز ضربان قلب شما را افزایش می دهد. نتیجه نهایی چیست؟ دو یا چند مکمل که ضربان قلب شما را همزمان افزایش می دهد ، مصرف کنید. کارشناسان به شما توصیه می کنند که این مکمل ها را با هم مصرف نکنید. هرگز دو دارو را که ضربان قلب را افزایش می دهند همزمان مصرف نکنید. چنین داروهایی بهتر است در دو دوره یا دوره مختلف مصرف شوند.

اهداف را مشخص کنید. اگر اولین هدف شما سوزاندن چربی است ، سپس در دوره اول چربی مصرف کنید و در دوره دوم به مکمل های عضله سازی فکر کنید. اگر هدف شما عضله سازی است ، در دوره اول از مکمل عضله سازی و در دوره دوم از چربی سوز استفاده کنید. به مکمل ها یا منابعی که ادعا می کنند در هنگام چربی سوزی عضله سازی می کنند ، اعتقاد نداشته باشید. نکته مهم در این زمینه این است که هرگز سلامت خود را به خطر نیندازید.

به روز شده: 6 مرداد 1397

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع:

https://www.bodybuilding.com/fun/glutamine-creatine-old-dogs-can-learn-new-tricks.htm

https://www.livestrong.com/article/498455-can-glutamine-creatine-be-taken-at-the-same-time-time

https://gasparinutrition.com/blogs/fitness-facts/can-you-mix-creatine-and-bcaa


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/