علم ورزش آیا مکمل های کلاژن به افزایش عضله سازی کمک می کند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین آمینو اسیدهایی را که ماهیچه ها برای ترمیم و رشد نیاز دارند ، تامین می کند. این نه تنها برای بدن شما بلکه برای سلامت کلی شما نیز مهم است. ماهیچه بعد از تمرین بهبود می یابد ، اما به طور مداوم تغییر می کند. پروتئین های آسیب دیده تجزیه می شوند و پروتئین های جدید و سالم تر جایگزین می شوند. ماهیچه ها نمی توانند بدون این عناصر سازنده یا در غیاب اسیدهای آمینه ضروری به خوبی بازسازی شوند. بنابراین ، پروتئین یک عامل مهم در رژیم غذایی انسان است و نقش مکمل کلاژن نیز مهم است.

شما می توانید منابع پروتئینی را از منابع حیوانی ، منابع گیاهی دریافت کنید. البته غذاهای گیاهی غیر از سویا دارای یک یا چند اسید آمینه مورد نیاز بدن هستند که به تنهایی نمی تواند آنها را تولید کند. محصولات لبنی حاوی دو نوع اصلی پروتئین هستند. یکی پروتئین او است که سریعتر جذب می شود و کازئین که جذب می شود و با سرعت بیشتری جذب می شود. گوشت حاوی پروتئین و تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن می تواند بر روی آنها عضله بسازد.

یکی از پروتئین های موجود در گوشت کلاژن است. این پروتئین سفت و محکم ، ماتریس یا ستون فقرات استخوان ها را تشکیل می دهد و جزء مهمی از بافت همبند و جزء قدرت است. شما همچنین این ترکیب را در لایه پوست پوست دارید که باعث مقاوم شدن پوست و مقاوم در برابر چین و چروک می شود. کلاژن حدود 30 درصد پروتئین بدن انسان را تشکیل می دهد. کلاژن گوشت در قسمت سخت گوشت حیوانات به وفور یافت می شود که معمولاً دور ریخته می شود زیرا ساخت آن برای انسان دشوار است.

این روزها معمول است که افراد مکمل کلاژن را به امید کند کردن روند پیری پوست و حفظ بافت همبند در مفاصل سالم خود مصرف می کنند. از آنجایی که کلاژن یک پروتئین است ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا مصرف کلاژن یا مکمل کلاژن می تواند توده یا قدرت عضلات را افزایش دهد؟ شاید در وب سایت ها خوانده باشید که مکمل ها می توانند به عضله سازی کمک کنند ، اما آیا این درست است؟

عنصر اصلی کلاژن

کلاژن از تعدادی آمینو اسید تشکیل شده است. وقتی از شکل طبیعی مانند تکه های گوشت سفت ، معده و روده کوچک استفاده می کنید ، این پروتئین کلاژن را به اجزای اسید آمینه کوچکتر تجزیه می کند و شما آنها را جذب می کنید. رایج ترین نوع کلاژن موجود در مکمل ها ، کلاژن پپتید نام دارد که قطعات کوچکی از کلاژن است که بدن به راحتی می تواند آنها را تجزیه کرده و جذب کند. هنگامی که اسیدهای آمینه جذب بدن می شوند ، وارد جریان خون می شوند و ماهیچه ها می توانند از آنها برای ساختن بافت عضلانی جدید استفاده کنند.

به نظر می رسد مصرف کلاژن با اسیدهای آمینه آن مفید باشد

کلاژن ، مانند پروتئینی که از منابع دیگر دریافت می کنید ، حاوی اسیدهای آمینه است که به عضله سازی کمک می کند. اما نباید از آن به عنوان منبع اصلی پروتئین و اسیدهای آمینه استفاده کنید. زیرا ارزش بیولوژیکی نسبتاً پایینی دارد. ارزش بیولوژیکی یک پروتئین اندازه گیری میزان پروتئینی است که می تواند برای ساخت پروتئین های جدید از جمله پروتئین های ماهیچه ای استفاده شود. پروتئینی با ارزش بیولوژیکی پایین در ایجاد بافت عضلانی جدید چندان مثر نیست. کلاژن نمونه خوبی از پروتئینی است که ارزش بیولوژیکی نسبتاً پایینی دارد ، اما چرا؟

مهمترین عیب کلاژن این است که حاوی چند اسید آمینه شاخه دار است. اسیدهای آمینه شاخه دار انواع خاصی از آمینو اسیدها هستند که از نظر ساختاری مشابه هستند و شامل لوسین ، ایزولوسین و والین می شوند. این اسیدهای آمینه م mostثرترین عامل در شروع سنتز پروتئین در ماهیچه ها هستند.

در بین سه آمینو اسید زنجیره ای شاخه دار ، لوسین قوی ترین آغازگر سنتز پروتئین است و با فعال کردن مسیر mTOR ، اثر خود را اعمال می کند. مسیر MTOR یک مسیر مهم برای سنتز پروتئین های جدید در ماهیچه ها است. مطالعات نشان می دهد که مکمل لوسین در ترکیب با پروتئین زیاد و غذای حاوی کربوهیدرات بالا سنتز پروتئین را بیشتر از یک وعده غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات بالا افزایش می دهد. بنابراین دریافت لوسین در رژیم غذایی شما ، به همراه پروتئین و کالری کافی ، کلید حداکثر رشد ماهیچه ها است. اگر کلاژن منبع اصلی پروتئین شماست ، پس فاقد لوسین هستید.

فواید مکمل های کلاژن پپتید برای عضله سازی چیست؟

کلاژن ، اگرچه لوسین کمی دارد ، اما مزایای دیگری برای هیپرتروفی عضلات دارد. به عنوان مثال ، منبع خوبی از آرژنین و گلیسین است که هر دو عضله برای تولید کراتین به آن نیاز دارند. همچنین منبع خوبی ازت است و به حفظ تعادل نیتروژن در بدن کمک می کند. هرچه بدن شما نیتروژن بیشتری داشته باشد ، ماهیچه های شما منابع بیشتری برای ساخت و حفظ ماهیچه ها دارند. مصرف کلاژن و پپتیدهای کلاژن علاوه بر عضله سازی ، به محافظت از پوست و سلامت مفاصل کمک می کند.

مصرف مکمل می تواند برای گروهی از افراد مفید باشد. در تحقیقی که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد ، محققان از 54 مرد مسن مبتلا به سارکوپی خواستند در یک برنامه سه ماهه مقاومتی شرکت کنند که شامل سه تمرین 60 دقیقه ای در هفته بود.

یک گروه مکمل کلاژن پپتید و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. در پایان برنامه ، همه ماهیچه ها در حال ساختن ، قوی شدن و چربی سوزی بودند ، اما گروهی که مکمل پپتید کلاژن مصرف کردند نتایج بهتری گرفتند. بنابراین ، حداقل می توان استنباط کرد که افراد مسن مبتلا به سارکوپنی می توانند با مصرف کلاژن پپتید رشد عضلانی بهتری داشته باشند. شواهد نشان می دهد که مصرف آن ممکن است برای افرادی که رژیم غذایی کم پروتئین دارند مفید باشد زیرا با تنظیم نیتروژن در بدن به کاهش شکست ماهیچه ها کمک می کند.

سایر فواید سلامتی مکمل های کلاژن هنوز در حال بررسی است. مطالعه ای در سال 2019 نشان داد که مکمل ها ضخامت کلاژن را در لایه میانی پوست افزایش داده و خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست را بهبود می بخشد. بنابراین ، می تواند برای برخی از اثرات پوستی مفید باشد و خواص ضد پیری برای پوست دارد. مطالعات کوچکتر نشان داده است که مکمل های کلاژن می توانند سلامت مفاصل را بهبود بخشیده و علائم آرتروز را کاهش دهند.

حاکی از
باید خوانده شود:

تعادل نیتروژن چیست و چگونه ماهیچه می سازد؟

اخرین حرف

مکمل های کلاژن بی خطر هستند ، اما مطمئن شوید که آنها را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم که شامل سایر منابع پروتئین است ، قرار دهید. از آنجا که لوسین و آمینو اسیدها دارای انشعاب کمی هستند ، نیاز شما به منابع پروتئینی حاوی لوسین کافی باقی می ماند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/