سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد اثرات شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده های غذایی بهتر است از گیاهان با رنگهای دیگر به غیر از سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید:

ذرت

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که به بدن در جلوگیری از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ کمک می کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند عوامل سرطان زا را از آلوده شدن سلول ها متوقف کنند و مواد شیمیایی گیاهی به سلول ها کمک می کند تا تغییرات سرطان زا را متوقف کرده و معکوس کنند. هنگام پخت ذرت ، فقط آن را بخورید و از ظرافت سرد ذرت لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو سبز

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها و توانایی بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است ، اما ما معمولاً آن را به عنوان سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است ، حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین فولات را تأمین می کنند. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای توانایی بدن در لخته شدن خون ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و ترمیم زخم نقش دارد.

آنها را ترشی کنید تا با فلفل زرد یک غذای خوشمزه درست کنید. این فلفل ها به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی و مخلوط با روغن زیتون افزودنی فوق العاده ای برای هر نوع پیش غذا یا ساندویچ یا پیش غذا هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای کاربردی است ، بلکه برای بدن بسیار مفید است. مهمترین چیز این است که هنگام خوردن سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر غلیظ نکنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد سیب زمینی این است که حاوی مقدار زیادی کالری بدون کالری است. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی کنید.

روغن ها و چربی هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید را به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن آن دریافت کنید.
شما می توانید این کار را با جوشاندن سیب زمینی ها ، خردکردن آنها و افزودن کمی ادویه انجام دهید تا بیرون سیب زمینی خرد شده نرم و نرم شود.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

این سبزیجات ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان ریشه قرمز خود هستند ، اما بسیار مغذی هستند. چغندر طلا برای سلامت قلب مفید است و همچنین به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول و فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی مهم است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با لیمو ترش که کاملا برشته شده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار دلپذیر می کند.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته بیش از 200 درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A را دارد. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به تیز شدن بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیاها حاوی انواع مواد شیمیایی گیاهی ضد سرطان از جمله ایزوفلاون ها هستند. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که جذب کلسترول را مسدود کرده و میزان کلسترول را در خون کاهش می دهد. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، تردی و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه در سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز موجود در سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام پخت رنگ های دیگر را در رنگین کمان سبزیجات حذف نکنید.

سبزیجات سبک تر با رنگ زرد دارای ارزش غذایی و فواید قابل توجهی هستند که علاوه بر طعم لذیذ ، فواید زیادی برای سلامتی دارند.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت و پرستاری در منزل ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب در این مرکز در قالب پرستاران ارشد ، پرستاران بیمارستان و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت را برای شما عزیزان در بالاترین اولویت قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود تماس بگیرید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/