رژیم غذایی منطقه چیست؟ | رژیم منطقه نمونه


Zondiet ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

زوندیت چیست؟

زوندیت چیست؟

مدیریت منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه بدن شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. پروتئین موجود در برنامه باید فاقد چربی بوده و همچنین از چربی های اشباع نشده نیز استفاده شود.

برای مطالعه: رژیم کتوژنیک را امتحان کنید

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که این برنامه را طراحی کرده اند ، معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد چربی بیشتری را از دست می دهند. روند پیری در این افراد رو به کاهش است. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر تأسیس شد. بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه. برنامه رژیم غذایی منطقه به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط بهتری را از نظر جسمی و روحی تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس دکتر Dr. مشاهدات و تحقیقات در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

رژیم آزمایشی

رژیم را فقط با یک کلیک امتحان کنید. در روش منطقه ای ، هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز به مدت پنج ساعت متوالی گرسنه نشوید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه استفاده کنید. در اینجا دو روش رایج برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این رژیم وجود دارد. آیا رژیم غذایی منطقه ای بخشی از رژیم پاکسازی بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم شما تنها ابزاری است که برای شروع رژیم لازم دارید.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید بصورت تصویری این کار را برای تقسیم هر وعده غذایی انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدراتهای با کربوهیدرات بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این وعده ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و ممکن است برای مبتدیانی که به تازگی رژیم منطقه ای را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا به برنامه خود در رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها وفادار بمانید.

روش برای واحدهای غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کرده و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از سوی دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و میان وعده ها تنها یک وعده غذایی دارند.

هر واحد غذایی منطقه به تنهایی شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی را در برنامه مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای برنامه رژیم غذایی منطقه

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• چربی اضافی را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق ، باید به کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن نیز اشاره کرد. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه مزایای زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی را بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: رعایت استانداردهای برنامه می تواند گران باشد.

چه کسی کنترل منطقه را در دست گرفته است؟

چه کسی کنترل منطقه را در دست گرفته است؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و برای افرادی که علاقه غذایی متفاوتی دارند و می خواهند از آن پیروی کنند آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رعایت رژیم برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت کرده اند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در دریافت این وعده غذایی با مشکل مواجه شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون شما تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که رعایت این رژیم برای افرادی که به فعالیت های روزانه خود معتاد هستند ، مشکل است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

مروری بر مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب ، می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کنید ، در نتیجه کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده شروع کنید ، به عنوان مثال. روش چشم ، و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تر بروید ، به عنوان مثال. روش واحد.

اگرچه برنامه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، اما در برخی موارد توجه به ویتامین ها و کلسیم دیگر مشکل ساز می شود. بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر را همراه با پیروی از برنامه رژیم غذایی مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/