رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم گیاهخواری خام در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رایج شد و در ادامه مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده است. این رژیم ، که شامل قوانین این رژیم و همچنین رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را به منظور کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، جوانب مثبت و منفی این رژیم آشنا می شویم. برای دریافت برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم غذایی ، مصرف غذاهای با منشا حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی ، مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم مبتنی بر مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. در این رژیم از روش های دیگر پخت و پز مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می شود.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای آماده خواص کمتری نسبت به شکل خام خود دارند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل ها در این رژیم غذایی چندان رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

مزیت – فایده – سود – منفعت

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات محققان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب علاوه بر دستیابی به تناسب اندام ، به شما کمک می کند غذاهای مفید را جذب کنید.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که باید در رژیم گیاهی خام مصرف کنید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم غذایی با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: لاغری ران و پاها

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی با دانه های چیا و شکلات بپوشید
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه های رژیم غذایی گیاهی خام ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ خوشمزه با سوپ کره گیاهی خام
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام های این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
لازانیا بادمجان خام و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
لازانیا خام با طعم سبزیجات و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر از دست می دهیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. یک مطالعه اخیر بر روی گروهی از گیاهخواران خام از کاهش وزن 10 تا 12 کیلو در مدت 3.5 سال خبر داد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طی یک دوره هفت روزه از این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم غذایی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. در این رژیم معمولاً بین هر دوره ای وقفه وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یکی از خطرات رایج گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خوردن خام را نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج رژیم خود را تمدید کنید.

غذای خام 40 روزه

غذای خام 40 روزه

راههای زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

غذای خام 40 روزه – 50٪ خام: پیروی از یک غذای خام در ابتدا برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با اقدامات کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا از رژیم غذایی جدید برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را مشکل کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی ممکن است دومین گام در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است مراقب 20 درصد دیگر این رژیم باشید.

انتخاب غذاهای سالم تهیه شده در این بخش بسیار مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای آماده از رژیم حذف می شود. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از رژیم های کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه ، منوی غذایی 10 روزه برای یک غذای 100٪ خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ صبحانه: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ صبحانه: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ صبحانه: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ صبحانه: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ خرد کردن سبزیجات و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ صبحانه: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ صبحانه: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ صبحانه: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ صبحانه: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم غذایی خام 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی اثرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و منجر به کاهش وزن 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارها برای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم می تواند مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در طول یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را طبق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

مروری بر مقاله

این رژیم غذایی رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای آماده خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/