بارداری و روزه داری تغذیه مادران باردار و شیرده


طبق اعتقاد مسلمانان ما ، روزه گرفتن در ماه رمضان اجباری است قانونی و اجباری است ، اما زنان باردار نمی توانند روزه بگیرند. با این حال بسیاری از مادران باردار دوست دارند روزه بگیرند.
امکان تجویز یک نسخه مشترک برای همه زنان باردار وجود ندارد. به هنگام روزه داری به نکات زیر توجه کنید و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید مشورت کردن.

اول از همه ، به مقاله افرادی بروید که مجاز به روزه گرفتن نیستند خواندن؛ اگر اعضای کسانی که روزه گرفتن ممنوع بود اگر چنین نیستید ، شرایط و ضوابط روزه داری را بخوانید.

در چه فصلی از سال هستیم؟

شما اکنون که در فصل بهار هستیم روزه می گیرید ، چیزی حدود 15 ساعت گرسنگی و عطش در پی دارد. سیستم بدن زن باردار با زن غیر باردار کاملاً متفاوت ، یک تفاوت این است که او قبلاً گرسنه می شود. یک زن باردار نباید بیش از 12 ساعت بدون غذا رها شود. چرا ؟ برای اگر بسیار گرسنه شوید. موادی در بدن شما تولید و انباشته می شوند که می توانید از آنها به وجود بیایید آنها از طریق جفت وارد جریان خون جنین می شوند و وارد سیستم عصبی جنین می شوند برای آسیب رساندن.

شما در چه ماهی از بارداری هستید؟ (سه ماهه اول و سه ماهه اول سوم ، برخی از کارشناسان آن را منع می کنند ، اما با توجه به
بگذار چک کنیم)

سه ماه اول

اگر می توانید دو وعده غذایی کامل و مواد مغذی و آب و انرژی مورد نیاز خود را بین افطار و سحر بیان کنید کارشناسان ، روزه گرفتن اشکالی ندارد. اما این دوره خاص است 8 هفته اول ، زمان تشکیل جنین و تشکیل سلول های مغزی جنین است این است. بنابراین اگر شرایط زیر را در این مدت دارید روزه نگیرید.

۱ _ اگر حالت تهوع و غذای بد دارید و نمی توانید غذای خاصی بخورید غذا بخورید ، نه سریع. چرا ؟ زیرا در چنین شرایطی باید یک سری وعده ها را بدهید مصرف غذای خود را افزایش دهید و مقدار هر وعده را کاهش دهید حالت تهوع دارید ، نمی توانید چیزی بخورید ، بدن شما انرژی و مواد مغذی و آب دارد کافی است ، روزه گرفتن قطعاً توصیه نمی شود

2- اگر ساعت گرسنگی و تشنگی ناشی از روزه داری زیاد باشد این برای زنان باردار است و در ادرار خود همان مواد بالا را آزمایش کنید گفتیم دیده می شود ؛ بهتر است روزه نگیریم.

3- شرایطی که زن باردار در صورت داشتن آن ، روزه گرفتن را به طور کلی ممنوع می کند ما آن را اینجا نوشتیم ؛ لطفا خواندن.

4- در صورتی که مادر در سه ماهه اول بارداری علائم تهوع و استفراغ را داشته باشد اما می توانید دو وعده غذایی کامل صبح و افطار و در بین آنها بخورید افطار و سحر غذاهای میان وعده ای هستند که دارای ریزمغذی ها و از پروتئین و ویتامین ها استفاده کنید و مقدار زیادی آب بنوشید سریع.

ربع دوم

اگر سالم هستید و مشکل خاصی ندارید ، انرژی و مواد لازم را فراهم کنید تغذیه و آب کافی از افطار تا سحر ، معمولاً در این دوره از روزه داری حرام نیست.
به این پست دقت کنید زیرا ممکن است شما در گروه ممنوعه باشید.

ربع سوم
در این دوره ، مادر و جنین به مقدار زیادی گلوکز (قند خود ما) نیاز دارند. چه زمانی مادر برای مدت طولانی گرسنه می ماند ، بدن مادر و جنین تمام گلوکز را می خورند تمام شد! بنابراین باید بسیار مراقب باشید که چند ساعت اول گرسنه و آیا تشنه هستید؟ ؛ ثانیاً ، اگر بین افطار و سحر روزه گرفتید ، قول دهید کامل بخورید و انرژی ، آب و غذای مورد نیاز خود را اضافه کنید هنه
اگر در چند هفته اخیر هستید ، بدن شما نیز باید آب کافی دریافت کند بهتر است روزه نگیرید و ترجیحاً

توصیه ها:

* مهمترین نکته این است که چند ساعت گرسنه و تشنه خواهید بود؟
* اگر در طول روز احساس گرسنگی می کنید ، بهتر است روزه نگیرید
* در صورتی که هیچ یک از شرایط روزه را منع نکرده است شما ندارید ، می توانید 2-3 روز روزه بگیرید و سپس با به پزشک خود نسخه آزمایش ادرار و وجود همان داروهای بد را بدهید گفت! ادرار خود را چک کنید. پزشک شما می تواند اینجا باشد تشخیص دهید که بهتر است روزه نگیرید
* روزه داری تنها برای افراد روزه دار و باردار مشکل ساز است این کار را نمی کند مگر اینکه مشکل دیگری داشته باشید. در صورت بارداری
بین افطار و سحر غذای سالم کافی است او ممکن است آب بخورد و در طول روز احساس گرسنگی نکند
سریع.
* روزه داری برای زنان باردار با توجه به سن حاملگی ، وضعیت بدن مادر و نتایج آزمایشات مادر. هر شخص بر اساس برآوردی از توانایی خود و با توجه به نتایج مشورت با پزشک او در این مورد تصمیم می گیرد.

مقالات چه می گویند؟

محققان تحقیقات زیادی در مورد اثرات روزه داری مادر انجام می دهند باردار است اما هنوز نمی تواند ثابت کند که روزه به تنهایی باعث می شود عوارضی در مادر یا نوزاد وجود دارد و مطمئناً این مشکل هنوز جا دارد تحقیقات بیشتری وجود دارد

منابع:

1- باگ “آر.در سلامت و بیماری ها “- دکتر محسن نعمتی و دکتر
عبدالله نورسی

پیش بینی کننده روزه ماه رمضان در دوران بارداری -2
قرار گرفتن در معرض ماه رمضان و پیامدهای تولد: جمعیت -3
مطالعه مبتنی بر هلند

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/