آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه موقع در غذا غذا بخورید؟ در کمال تعجب ، بسیاری از مردم چنین نیستند ، و ایستاده و از خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از آنها هستید – ما شما را پوشش داده ایم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی دشوار باشد. ما مشغول افراد زیادی هستیم و اغلب احساس می کنیم وقت نداریم که با گرسنگی بررسی کنیم یا احساس گرسنگی را واقعاً تشخیص دهیم. و حتی گاهی اوقات ما به سادگی نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد ذهن آگاهی و ذهن آگاهی در مورد خوردن زیاد در اینجا در Nutrition Stripped صحبت می کنیم ، و دوباره ، این نیز در اینجا نقش خواهد داشت. هنگامی که ما آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید ، بی فکر غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است بدانیم که آیا گرسنگی در واقع چیزی است که بر انتخاب های غذایی ما حاکم است.

برای کمک به شما در این امر ، ما به شما یاد می دهیم که توجه بیشتری داشته باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با غرق شدن در مورد اینکه چرا اینقدر مهم است که با توجه به گرسنگی خود غذا بخورید شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول شروع این شاخص های گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها علائم فیزیکی را نادیده می گیرند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه زمان بندی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و سیری بیش از حد داشته باشیم ، همیشه بیش از حد غذا بخوریم یا به اندازه کافی غذا نخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا می شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی علائم گرسنگی و سیری خود را بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعا گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که از آن خارج شده اید؟ علیرغم داشتن یک خواب خوب ، خسته شده اید؟ کسل کننده ، حتی اگر کار خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما دائماً به این واقعیت اشاره می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. به انرژی = غذا فکر کنید. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس ترسناکی کند.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و ما به سادگی از آن دور نیستیم. تنها راه رهایی از آن خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، بررسی کنید که آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است یا خیر.

سوزن سوزن شدن معده

این آسان است ، اینطور نیست؟

اگر شکم شما غرغره یا غرغره می کند و درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست چند رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاک کننده وجود داشته باشد ، به شما می گویم که این علائم را در چند ساعت نادیده بگیرید ، این به سادگی مفید نیست و درست نیست.

هنگامی که ما درد ناشی از اتفاقات را احساس می کنیم ، ماهیچه شکم وقتی خالی می شود منقبض می شود. دفعه بعد که معده شما غرغر می کند ، به آن گوش دهید و با یک وعده غذایی مغذی پنج پایه پاسخ دهید!

سردرد و دست دادن

وقتی گرسنه هستیم و مدتی بدون غذا راه می رفتیم ، قند خون بدن کاهش می یابد. هنگامی که قند خون پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد تا به شما اطلاع دهد که به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است سفت شدن عروق خونی و افزایش فشار خون ممکن شود. نتیجه نهایی؟ سردرد.

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، بسیار معمول است که ما دچار لرزش و لبه شدن شویم.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! ممکن است احساس کنید افکار شما کمی کندتر از حالت عادی پیش می رود یا ممکن است به بهترین شکل ممکن روی کارهای معمول تمرکز نکنید.

با عملکرد در سطح پایین تر ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش مجدد قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جالباسی” قبل از. هنگامی که شما خسته ، عصبی ، ناامید و گاهی کاملاً بدون هیچ دلیل مشخصی مشکل هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین دوباره قند خون شما پایین است. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون هیچ دلیلی واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا بوده اید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی بدن شما ممکن است “جالباسی” یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند اما هستند “گرسنگی سر”

اما اگر فکر کنیم نشانه جسمانی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در حالی که در واقعیت چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما به این می گوییم “گرسنگی سر”

گرسنگی سر زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به رسیدن به غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم آمده است گرسنگی سربه

اصرار ناگهانی

تا به حال با خود فکر کرده اید: “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”، به طور کامل از راه دور؟

این یک هوس است! در حال حاضر قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود و این ممکن است در واقع با گرسنگی جسمانی ارتباط داشته باشد. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و قبلاً این کار را نکرده اید ، می توانید به اینجا بروید تا درباره آنچه که هوس های شما سعی می کنند به شما بگویند ، بیشتر بدانید.

اما بیشتر اوقات ، این طعم و تجربه غذایی است که ما میل داریم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر بخواهیم صرفاً برای خوردن غذا بخوریم ، اگر بخواهید ، این نشانه آن است گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، گرسنگی سربه

حالا می خواهم بگویم که این یکی کمی سخت است. به طور کلی ممکن است در نتیجه خستگی گرسنه باشید. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در نتیجه یک احساس یا احساس بدون فکر به غذا می رسیم ، واقعاً به محرک های گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده است و خوشایند نیست. خوردن غذاهای خوشمزه از طرف دیگر لذت بخش و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم خوردن!

وقتی استرس برطرف نشود ، اختلال ایجاد می کند و ما به دنبال راهکارهای سریع و آسان برای کاهش آن هستیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی ناشی از استرس وسیله ای برای رسیدن به هدف است گرسنگی سر به جای گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید یک کوکی بگیرید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است گرسنگی سر مانند استرس ، وقتی احساسات برطرف نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با گرسنگی فردی و حتی علائم سیری خود مطابقت داشته باشید. با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید آشنا شوید. پس از انجام این کار ، به راحتی قادر خواهید بود با دقت غذا بخورید.

در درون روش تغذیه آگاهانه members اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این مهارت برای تعیین الگوهای گرسنگی بدن خود فراهم می کنند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود در دانستن زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر غذا بخورند.

داشتن چنین اقتداری!

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/