آیا مهارت های غذایی شما نیاز به تعدیل دارد؟


زمان خواندن: 4 دقایق

وقتی صحبت از غذا خوردن می شود ، بسیاری از مردم چرخ دستی را جلوی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از مراقبت و توجه به نحوه غذا خوردن خود ، بر آنچه بخورند تمرکز می کنند. برای استفاده از قیاس متفاوت ، مانند این است که قبل از ساختن خانه تصمیم بگیرید که چه مبلمانی را در خانه بگذارید.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی بر بهبود تغذیه خود متمرکز هستند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون خود هستند ، اما معلوم می شود که آنها وعده های غذایی را حذف می کنند ، بدون فکر می چرند یا در چرخه ای از رژیم های یویو قرار دارند.

رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید ، اما شما را نیز دوست دارد – از نظر تامین نیاز بدن به سوخت و رضایت از خوردن – تمرکز کمتری بر روی چیزها و بیشتر بر نحوه نیاز دارد. این ممکن است در فرهنگ لاغری امروزی غیرقابل درک باشد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن در مورد نیازهای آن – در واقع بصری است. خوشبختانه ، سه چارچوب عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: مهارت های خوردن ، خوردن بصری و غذاهای آگاهانه.

صلاحیت خوردن

شایستگی خوردن ایده رژیم غذایی ثبت شده الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، و در کتاب خود “اسرار تغذیه یک خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه غذاهای خوب پرورش دهیم ، چگونه آشپزی کنیم” و در وب سایت خود آورده شده است. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلطی که مردم درباره توانایی غذا خوردن دارند را نام ببرد. او گفت: “این مربوط به خوردن غذای مناسب و اجتناب از غذای اشتباه است.” “آنها بلافاصله وارد” غذای خوب ، غذای بد “می شوند.”

مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است. “نتیجه گیری برای همه ما این است که به اندازه کافی غذا بخوریم. این مشکل برای افرادی است که با ناامنی غذایی همراه با افرادی که به طور مزمن در حال کاهش وزن هستند ، زندگی می کنند. “او گفت که وقتی کسی غذای کافی دارد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد تا مطمئن شود غذای لذیذی دارد.” آنگاه در برنامه ریزی های بعدی بهتر عمل خواهید کرد.

“پس از انجام این کار ، مردم معمولاً کمی گزنده می شوند. در نهایت ، آنها به جایی می رسند که به غذاهای ناشناخته علاقه مند می شوند ، “او می گوید که این امر به ایجاد رژیم غذایی متنوع و مغذی کمک می کند. بنابراین ، تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای رژیم غذایی دارای رژیم غذایی با کیفیت بالاتری هستند ، تا حدی به این دلیل که آنها مجبور به خوردن میوه و سبزیجات نیستند بنابراین می توانند به غذایی تبدیل شوند که شما برای لذت مصرف می کنید. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. اساس شایستگی غذا خوردن این است که از خوردن لذت می برید و از آن احساس خوبی دارید. ”

غذاخوری بصری

ریشه های غذاخوری بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد هنگامی که متخصصان تغذیه Evelyn Tribole ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “خوردن بصری” منتشر کردند. آنها یک اثر همراه در سال 2017 منتشر کردند و امسال “Intuitive Eating Every Day” را معرفی کردند که شامل 365 بیت حکمت ، عرشه کارتن غذا خوردن و “The Intuitive Eating Journal” است.

10 اصل برای خوردن بصری وجود دارد که شامل طرز فکر رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی ، احترام به سیری ، صلح با غذا ، کشف رضایت و احترام به بدن است. تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان بصری از سلامت روانی بهتری برخوردارند و به احتمال زیاد عادات ارتقاء دهنده سلامتی را درگیر می کنندبه آنها همچنین تصویر بهتری از بدن دارند و کمتر به اختلال خوردن مبتلا می شوند.

همانطور که در مورد مدل مهارت های خوردن ساتر ، بسیاری از مردم سعی می کنند غذا خوردن بصری را به “رژیم غذایی گرسنگی کامل” مبتنی بر قوانین تبدیل کنند. اگرچه خوردن بصری شامل یادگیری – و احترام گذاشتن – برای گرسنگی و سیری است ، اما این به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از خوردن بصری است ، اما Tribole و Resch اصل “احترام گذاشتن به سلامتی خود با تغذیه ملایم” را در پایان حفظ می کنند ، زیرا صادقانه ، بسیاری از مردم در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و باید بر یادگیری مجدد تمرکز کنند. ابتدا به بدن خود اعتماد کنید

تغذیه ملایم چیست؟ “غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامتی شما و جوانه های چشایی شما احترام بگذارند ، در حالی که به شما احساس می کنند احساس می کنیدیا به خاطر داشته باشید که برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل ندارید. شما به طور ناگهانی دچار کمبود مواد مغذی یا افزایش وزن از طریق میان وعده ، وعده غذایی یا یک روز غذا خوردن نخواهید شد. این چیزی است که شما به طور مداوم در طول زمان می خورید مهم است ، پیشرفت نه کمال آن چیزی است که اهمیت دارد. ”

خوردن آگاهانه

ذهن آگاهی و غذای آگاه ، اجزای هم صلاحیت خوردن و هم خوردن شهودی هستند ، اما به عنوان یک تمرین مستقل ، غذای محتاط تر است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” غالباً مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه آگاهانه (TCME) ، که منابع زیادی را در اختیار شما قرار می دهد ، تغذیه آگاهانه را اینگونه تعریف می کند:

  • به خود اجازه دهید از گزینه های مثبت و مغذی موجود از طریق انتخاب و آماده سازی غذا آگاه شوید به خرد درونی خود احترام بگذارید
  • از تمام حواس خود استفاده کنید غذاهایی را انتخاب کنید که هم برای شما رضایت بخش و هم برای بدن شما مفید باشدبه
  • بدون قضاوت به غذاها پاسخ می دهد (دوست دارد ، دوست ندارد یا خنثی است).
  • آگاهی از علائم جسمانی گرسنگی و سیری تا تصمیمات خود را برای شروع و توقف غذا راهنمایی کنید.

متأسفانه ، مانند مهارت های خوردن و خوردن بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند غذای آگاهانه را به رژیم غذایی تبدیل کنند ، و حتی توسط برخی از شرکت های رژیم از جمله Weat Watchers انتخاب شده است. متأسفانه ، بسیاری از تحقیقات در مورد غذاهای آگاه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روحیه ذهن آگاهی است. اگر می خواهید غذاهای آگاهانه را به تنهایی کاوش کنید ، من کتابهای “بخور آنچه را دوست داری ، دوست داشته باش آنچه می خوری” نوشته میشل می ، MD و “خوب تغذیه شده” توسط آندره لیبرشتاین ، MPH ، RDN را توصیه می کنم.

این پست حاوی پیوندهایی به Amazon Affiliate است. به عنوان یک همکار آمازون ، با خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذاخوری بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از: افسانه های انفجاری تغذیه و زنان را تقویت کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/