کدو سبز سوخاری | دستور پخت کدو سبز در فر


با شروع تابستان، باغ‌های ما با محصولات تازه و زیبا منفجر می‌شوند. کدو سبز برشته یک راه فوق العاده برای نشان دادن شیرینی طبیعی خود و ایجاد یک غذای جانبی لذت بخش است.

کدو سبز برشته شده در بشقاب

پرش به:

چرا این روش مورد علاقه شما برای تهیه کدو سبز خواهد بود؟

  • سریع. در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود، بدون احتساب زمان لازم برای گرم کردن فر.
  • آسان. کدو سبز تازه را تکه تکه کنید، مزه دار کنید، بپزید و سرو کنید! فقط چند مرحله ساده برای یک غذای جانبی که تمام خانواده شما دوست خواهند داشت.
  • کربوهیدرات کم فقط کربوهیدرات خالص در هر وعده در این دستور غذای کتوپسند است.
  • بدون گلوتن یک غذای عالی ضد حساسیت برای سرو با غذای اصلی بعدی بدون گلوتن.

چه به دنبال لذت بردن از یک وعده غذایی سبک و سالم و چه به دنبال یک شام مقوی هستید، کدو سبز تفت داده شده در فر یک افزودنی همه کاره و رضایت بخش برای هر منو است. بافت لطیف، لبه‌های کاراملی‌شده و طعم‌های تند، ولع بیشتری در شما ایجاد می‌کند.

چگونه از خیس شدن کدو سبز برشته جلوگیری می کنید؟

برای اطمینان از اینکه کدو سبز برشته شما یک بافت ترد خوشمزه را حفظ می کند، چند مرحله کلیدی وجود دارد که باید دنبال کنید. برخی از این نکات و ترفندها را برای یک لقمه کاملا ترد بررسی کنید:

  • آن را نازک برش دهید. کدو سبز را به قطعات یکنواخت، تقریباً 1/4 تا 1/2 اینچ برش دهید. این امکان پخت یکنواخت را فراهم می کند و از خیس شدن برخی از برش ها در حالی که برخی دیگر نیم پز می مانند، جلوگیری می کند.
  • فر خود را از قبل گرم کنید. قبل از قرار دادن کدو سبز، مطمئن شوید که در دمای مورد نظر گرم شده است. فر کاملاً گرم شده به تبخیر سریع هر گونه رطوبت کمک می کند و در نتیجه بافتی ترد می شود.
  • در یک لایه بپزید. برش های کدو سبز را در یک لایه پخش کنید و مطمئن شوید که بین آنها کمی فاصله است. شلوغی بیش از حد ظرف می تواند رطوبت را به دام بیاندازد و به جای برشته شدن منجر به بخارپز شود.
  • درست قبل از لذت بردن بپزید. کدو سبز تفت داده شده را بلافاصله پس از بیرون آمدن از فر سرو کنید. هر چه بیشتر بنشیند، احتمال رها شدن رطوبت و نرم شدن آن بیشتر است.

آیا هنگام پختن کدو سبز، پوست آن را ترک می کنید؟

این که آیا پوست کدو سبز را در هنگام تفت دادن بگذارید یا نه یک موضوع ترجیح شخصی است. من شخصا ترجیح می دهم پوست را روی پوست بگذارم، زیرا فیبر اضافی را فراهم می کند.

پوست کدو حلوایی خوراکی است و کمی بافت به ظرف می دهد. همچنین حاوی مواد مغذی اضافی است. با این حال، برخی از افراد ممکن است پوست را کمی سفت بدانند یا بافت نرم‌تری را ترجیح دهند.

اگر می‌خواهید پوست آن را بگذارید، حتماً کدو سبز را قبل از برش دادن و برشته کردن کاملا بشویید. توصیه می شود از کدو سبز ارگانیک استفاده کنید یا به آن یک اسکراب خوب بدهید تا هرگونه کثیفی یا باقی مانده از آن پاک شود.

اگر بافت نرم‌تری را ترجیح می‌دهید یا می‌خواهید ظاهری یکدست‌تر داشته باشید، می‌توانید کدو سبز را قبل از تفت دادن پوست بگیرید. از یک پوست کن سبزیجات یا چاقو برای جدا کردن پوست استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که یک لایه گوشت یکنواخت دارید.

مواد مورد نیاز شما

  • کدو سبز
  • روغن زیتون
  • سیر
  • چاشنی ایتالیایی
  • نمک و فلفل
  • پنیر پارمزان رنده شده

طرز تهیه کدو سبز سوخاری

  1. فر را از قبل گرم کنید. فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی را در وسط فر قرار دهید. این امر پخت یکنواخت و قهوه ای شدن مطلوب را تضمین می کند.
  2. کدو سبز را آماده کنید. کدو سبز را کاملا زیر آب سرد بشویید، سپس خشک کنید. انتهای آن را جدا کرده و کدو سبز را به ورقه های یکنواخت، تقریباً 1/4 تا 1/2 اینچ برش دهید. این به اطمینان از پخت و پز یکنواخت کمک می کند.
  3. با طعم پر کنید. در یک کاسه بزرگ، برش های کدو سبز، روغن زیتون، سیر خرد شده، ادویه ایتالیایی خشک شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. کدو سبز را به آرامی بریزید تا هر تکه با مخلوط خوش طعم آغشته شود.
  4. روی یک ورقه پخت بچینید. برش های کدو سبز چاشنی شده را در یک لایه روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی پوشانده اید، پخش کنید. از شلوغی بیش از حد برش ها برای اطمینان از قهوه ای شدن و تردی مناسب خودداری کنید.
  5. کباب به کمال. ورقه پخت را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و اجازه دهید کدو سبز حدود 15 تا 20 دقیقه برشته شود یا تا زمانی که لبه های آن نرم و قهوه ای طلایی شود. در صورت تمایل می‌توانید برش‌ها را تا نیمه‌ی زمان پخت برگردانید تا یکدست شوند.
  6. تزئین و سرو کنید. بعد از اینکه برش های کدو سبز به زیبایی برشته شدند، آنها را از فر خارج کنید. در صورت تمایل، پنیر پارمزان رنده شده را روی آن بپاشید تا یک لایه طعم اضافی داشته باشد. اجازه دهید کدو سبز چند دقیقه خنک شود سپس آنها را در ظرف سرو بریزید. به عنوان یک غذای جانبی لذت بخش که طیف وسیعی از غذاهای اصلی را تکمیل می کند، گرم سرو کنید.
از نزدیک از کدو سبز برشته شده در یک بشقاب

نکات و ترفندها

در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند خوشمزه ترین کدو سبز برشته را درست کنید:

  1. کدو سبز مناسب را انتخاب کنید– به دنبال کدو سبز سفت، با پوست صاف و بدون لک باشید. کدو سبزهای کوچکتر تا متوسط ​​طعم و بافت بهتری برای برشته شدن دارند.
  2. به صورت یکنواخت برش دهید– برای اطمینان از پخت یکنواخت، کدو سبز را به قطعات یکنواخت برش دهید. برش هایی با ضخامت حدود 1/4 تا 1/2 اینچ را هدف بگیرید. این کار به دستیابی به بافت ثابت و جلوگیری از پختن بیش از حد یا نیم پز شدن برخی از قطعات کمک می کند.
  3. سخاوتمندانه فصل کنید– با چاشنی خجالت نکشید. برش های کدو سبز را با مقدار زیادی روغن زیتون، نمک و فلفل بریزید. همچنین می‌توانید چاشنی‌های دیگری مانند پودر سیر، سبزی‌های خشک یا ادویه‌هایی که غذای شما را تکمیل می‌کنند، اضافه کنید.

تغییرات

به دنبال راه‌های خوشمزه‌تر برای لذت بردن از کدو سبز تازه هستید؟ یکی از این تنوع های خوشمزه را امتحان کنید تا راه های جدیدی برای لذت بردن از کدو سبز با وعده های غذایی بیشتر پیدا کنید:

  • لیمو و سیر– قبل از برشته کردن، با فشار دادن آب لیموی تازه روی برش‌ها، به کدو سبز برشته شده خود، طعم تازه‌ای اضافه کنید. علاوه بر این، کدو سبز را با سیر ریز خرد شده و مقداری روغن زیتون بریزید تا طعمی زنده و مطبوع داشته باشد.
  • الهام گرفته از مدیترانه– کدو سبز برشته را با سایر مواد مدیترانه ای ترکیب کنید تا یک غذای جانبی لذت بخش داشته باشید. کدو سبز را با گوجه فرنگی خرد شده، زیتون کالاماتا، پنیر فتا خرد شده و کمی پونه کوهی خشک قبل از تفت دادن بریزید. طعم ها شما را به سواحل آفتابی مدیترانه منتقل می کنند.
  • ضربه تند– برای کسانی که از کمی گرما لذت می برند، قبل از تفت دادن، تکه های فلفل قرمز یا پودر چیلی را روی برش های کدو سبز بپاشید. این ادویه یک لگد آتشین به ظرف اضافه می کند و شیرینی طبیعی کدو سبز را تکمیل می کند.

با کدو سبز سوخاری چه چیزی سرو کنیم

کدو سبز برشته به خوبی با انواع غذاها جفت می شود، چه به دنبال طعم های مکمل یا یک وعده غذایی متعادل باشید. در اینجا چند ایده در مورد اینکه چه چیزی با آن سرو شود وجود دارد:

  • پروتئین کبابی یا بو داده– کدو سبز برشته را در کنار پروتئین های کبابی یا برشته مانند مرغ، استیک، ماهی یا میگو سرو کنید. طبیعت سبک و خوش طعم کدو سبز، ویژگی های خوش طعم و آبدار پروتئین را تکمیل می کند.
  • پاستا یا سالاد غلات– کدو سبز برشته را در یک پاستا یا سالاد غلات بریزید. آن را با ماکارونی پخته شده یا غلاتی مانند کینوآ، کوسکوس یا فارو، همراه با سایر سبزیجات تازه، سبزی ها و یک وینگرت سبک ترکیب کنید. این یک غذای جانبی با طراوت و رضایت بخش یا حتی یک غذای اصلی ایجاد می کند.
  • بشقاب مدیترانه ای– یک بشقاب الهام گرفته از مدیترانه با کدو سبز بو داده، هوموس، سس تزازیکی، زیتون، پنیر فتا، نان پیتا و سایر اقلام مزه سنتی درست کنید. کدو سبز برشته یک جزء گیاهی دوست داشتنی را به مجموعه طعم ها و بافت ها اضافه می کند.

چه مدت طول می کشد؟

کدو سبز تفت داده شده را می توان تا 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کرد. برای به حداکثر رساندن طراوت و کیفیت آن، قبل از نگهداری، اجازه دهید کدو سبز برشته شده در دمای اتاق کاملا خنک شود. کدو سبز برشته شده را در یک ظرف دربسته یا یک کیسه پلاستیکی قابل بسته قرار دهید. این به حفظ رطوبت آن و جلوگیری از خشک شدن آن کمک می کند.

آیا می توانید آن را فریز کنید؟

اگر دسته بزرگی از کدو سبز برشته دارید که نمی توانید در بازه زمانی توصیه شده مصرف کنید، آن را فریز کنید. انجماد می تواند عمر مفید آن را برای چندین ماه افزایش دهد. به سادگی کدو سبز برشته شده را به یک ظرف یا کیسه مخصوص فریزر منتقل کنید، روی آن برچسب تاریخ بگذارید و آن را در فریزر نگهداری کنید.

هنگامی که آماده استفاده شدید، قبل از گرم کردن مجدد یا اضافه کردن آن به دستور پخت مورد نظر خود، آن را یک شب در یخچال ذوب کنید.

دستور العمل های سبزیجات بیشتر

پین کدو سبز برشته با روکش متن

سنجاق آن!

اگر عاشق این هستید کدو سبز کبابی دستور پخت به همان اندازه که ما انجام می دهیم، مطمئن شوید که آن را با دوستان خود در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک می گذارید تا آنها نیز آن را امتحان کنند! فراموش نکنید که آن را پین کنید تا بتوانید به زودی دوباره آن را بسازید.

از نزدیک از کدو سبز برشته شده در یک بشقاب

کدو سبز سوخاری | دستور پخت کدو سبز در فر

زمان آماده سازی: 5 دقایق

زمان پخت: 20 دقایق

زمان کل: 25 دقایق

دوره: مخلفات

غذا: آمریکایی

کلمه کلیدی: کدو سبز کبابی, دستور پخت کدو سبز

خدمات: 4 وعده های غذایی

کالری: 108کیلو کالری

نویسنده: اشلی تامپسون

روی مواد یا تجهیزات مشخص شده کلیک کنید تا ببینید دقیقاً از چه چیزی برای تهیه این دستور استفاده می کنم

دستورالعمل ها

  • فر را از قبل گرم کنید. فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی را در وسط فر قرار دهید. این امر پخت یکنواخت و قهوه ای شدن مطلوب را تضمین می کند.

  • کدو سبز را آماده کنید. کدو سبز را کاملا زیر آب سرد بشویید، سپس خشک کنید. انتهای آن را جدا کرده و کدو سبز را به ورقه های یکنواخت، تقریباً 1/4 تا 1/2 اینچ برش دهید. این به اطمینان از پخت و پز یکنواخت کمک می کند.

  • با طعم پر کنید. در یک کاسه بزرگ، برش های کدو سبز، روغن زیتون، سیر خرد شده، ادویه ایتالیایی خشک شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. کدو سبز را به آرامی بریزید تا هر تکه با مخلوط خوش طعم آغشته شود.

  • روی یک ورقه پخت بچینید. برش های کدو سبز چاشنی شده را در یک لایه روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی پوشانده اید، پخش کنید. از شلوغی بیش از حد برش ها برای اطمینان از قهوه ای شدن و تردی مناسب خودداری کنید.

  • کباب به کمال. ورقه پخت را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و اجازه دهید کدو سبز حدود 15 تا 20 دقیقه برشته شود یا تا زمانی که لبه های آن نرم و قهوه ای طلایی شود. در صورت تمایل می‌توانید برش‌ها را تا نیمه‌ی زمان پخت برگردانید تا یکدست شوند.

  • تزئین و سرو کنید. بعد از اینکه برش های کدو سبز به زیبایی برشته شدند، آنها را از فر خارج کنید. در صورت تمایل، پنیر پارمزان رنده شده را روی آن بپاشید تا یک لایه طعم اضافی داشته باشد. اجازه دهید کدو سبز چند دقیقه خنک شود سپس آنها را در ظرف سرو بریزید. به عنوان یک غذای جانبی لذت بخش که طیف وسیعی از غذاهای اصلی را تکمیل می کند، گرم سرو کنید.

پشتیبانی دریافت کنید و با انجمن ما در فیس بوک ارتباط برقرار کنید!

تغذیه

کالری: 108کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 4g | پروتئین: 4g | چربی: 9g | فیبر: 1g | قند: 3g

این دستور پخت را امتحان کردید؟@twosleevers را دنبال کنید و آن را پین کنید!

فراموش نکنید که دیگر کتاب های آشپزی کتو من را بررسی کنید.

قابلمه فوری کتو، بمب چربی کتو، شیرینی و خوراکی، و کتو آسان در 30 دقیقه.