سوپ کدو سبز | دستور تهیه سوپ خامه ای کدو سبز


کدو سبز یک سبزی همه کاره است که نه تنها کالری کمی دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی ضروری است. اگر به دنبال یک سوپ سبک و خوش طعم برای لذت بردن هستید، این سوپ کدو حلوایی فوری انتخابی عالی است. با راحتی قابلمه فوری، می توانید یک کاسه سوپ خوشمزه و مغذی را در کمترین زمان آماده کنید.

پرش به:
تصویر بالای سر از سوپ کدو سبز در یک کاسه سیاه

چرا این سوپ مورد علاقه جدید شما خواهد بود؟

  • سریع. با کمک ظرف فوری شما در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود.
  • آسان. آروماتیک ها را بپزید، سبزیجات و آبگوشت را زیر فشار بپزید، مخلوط کنید، روی آن خامه ریخته و سرو کنید.
  • کربوهیدرات کم فقط کربوهیدرات خالص در هر وعده!
  • بدون گلوتن یک غذای اصلی یا غذای جانبی عالی خوشمزه و سالم برای سرو در صورت عدم تحمل غذایی.

این سوپ نه تنها خوشمزه است، بلکه با کمک قابلمه فوری تهیه می شود. بافت مخملی آن، همراه با طعم معطر گیاهان و غنای خامه، آن را به یکی از محبوب ترین خانواده ها تبدیل می کند. آن را به عنوان پیش غذا، یک ناهار سبک یا به عنوان بخشی از یک شام دلپذیر سرو کنید.

یک کاسه سوپ کدو سبز چند کالری دارد؟

مقدار کالری موجود در یک کاسه سوپ کدو سبز بستگی به حجم کاسه ای دارد که از آن لذت می برید و چه مواد خاصی در دستور پختی که استفاده می کنید وجود دارد.

برای دستور تهیه سوپ کدو حلوایی فوری، می توانید انتظار داشته باشید که هر وعده سوپ تقریباً 210 کالری داشته باشد.

سوپ کدو سبز از چه ساخته شده است؟

  • کدو سبز
  • پیاز
  • سیر
  • کره
  • آب سبزیجات
  • خامه غلیظ
  • آویشن
  • ریحان
  • نمک و فلفل

چگونه باید کدو سبز را برای سوپ خرد کنید؟

روشی که در آن کدو سبز را برای این سوپ کدو سبز خامه ای خرد می کنید، واقعاً چندان مهم نیست. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که قطعات به اندازه کافی کوچک هستند تا با مخلوط کن غوطه وری پوره شوند.

اگر سوپ کدو سبز ضخیم‌تری را ترجیح می‌دهید، کدو سبز را قبل از پختن به مکعب‌های 1/2 اینچی خرد کنید. این کار باعث می‌شود قطعاتی که پوره نشده‌اند هنوز هم اندازه و لطیف باشند.

طرز تهیه سوپ کدو سبز

  1. آروماتیک ها را تفت دهید. Instant Pot را روشن کنید و عملکرد “Sauté” را انتخاب کنید. کره را در قابلمه ذوب کرده و پیاز و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. حدود ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا پیاز شفاف و معطر شود.
  2. کدو سبز و ادویه را اضافه کنید. کدو سبز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید. آویشن خشک، ریحان خشک، نمک و فلفل را داخل آن بپاشید. خوب هم بزنید تا کدو سبز و مواد معطر با ادویه ها آغشته شود.
  3. آشپز تحت فشار. آب سبزیجات را داخل قابلمه فوری بریزید و مطمئن شوید که کدو سبز کاملاً پوشانده شده است. درب ظرف را ببندید و در فشار بالا، دیگ فوری را روی حالت «دستی» یا «پخت فشاری» قرار دهید. زمان پخت را روی 5 دقیقه تنظیم کنید.
  4. انتشار سریع و ترکیب. پس از اتمام زمان پخت، با چرخاندن دکمه تهویه به موقعیت “تهویه”، سریعاً آزاد کنید. درب آن را باز کنید و اجازه دهید سوپ کمی خنک شود. با استفاده از مخلوط کن غوطه وری، سوپ را با هم مخلوط کنید تا یکدست و کرم رنگ شود. از طرف دیگر، سوپ را به صورت دسته ای به مخلوط کن منتقل کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. هنگام مخلوط کردن مایعات داغ احتیاط کنید و مقداری فضا برای خروج بخار بگذارید.
  5. خامه را اضافه کنید و ادویه ها را تنظیم کنید. در صورت لزوم سوپ مخلوط شده را در قابلمه فوری برگردانید. خامه غلیظ را هم بزنید و مطمئن شوید که خوب جا افتاده است. سوپ را بچشید و در صورت نیاز ادویه ها را با اضافه کردن نمک و فلفل بیشتر تنظیم کنید.
  6. سرو کنید و تزئین کنید. سوپ کدو سبز خامه ای گرم را در کاسه ها ریخته و با سبزیجات تازه، پنیر پارمزان رنده شده یا یک حبه خامه ترش تزیین کنید. این تاپینگ ها طعم و ظرافت بیشتری به ظرف می بخشد.
تصویر نزدیک از سوپ خامه کدو سبز در یک کاسه سیاه

نکات و ترفندها

  • آروماتیک ها را تفت دهید– برای پخت پیاز، سیر و هر گونه مواد معطر دیگری که قصد دارید در سوپ خود بگنجانید، از عملکرد تفت دادن قابلمه فوری استفاده کنید. تفت دادن آنها در ابتدا طعم آنها را افزایش می دهد و به سوپ شما عمق می دهد.
  • با سبزی های تازه یا تاپینگ تزئین کنید– قبل از سرو، سوپ کدو سبز خامه‌ای خود را با سبزیجات تازه مانند جعفری، ریحان یا پیازچه تزئین کنید. همچنین می توانید مقداری روغن زیتون، یک حبه خامه ترش یا ماست یا مقداری پنیر رنده شده اضافه کنید تا طعم و مزه آن بهتر شود.

تغییرات

  • سوپ کدو سبز و پارمزان– پنیر پارمزان رنده شده را قبل از مخلوط کردن به سوپ اضافه کنید تا طعمی غلیظ و مغزی پیدا کند. با پنیر پارمزان اضافی و فلفل سیاه تازه آسیاب شده تزئین کنید.
  • سوپ کدو سبز و کاری– پودر کاری یا ترکیبی از ادویه جات مانند زردچوبه، زیره و گشنیز را اضافه کنید تا به سوپ شما حالتی معطر و کمی تند بدهد. با کمی آب لیموترش تازه و گشنیز خرد شده پایان دهید.
  • سوپ کدو سبز و نارگیل– یک قوطی شیر نارگیل به سوپ اضافه کنید تا حالت خامه ای و گرمسیری پیدا کند. شما همچنین می توانید طعم هایی مانند زنجبیل و علف لیمو را برای لمسی الهام گرفته از آسیایی ترکیب کنید.

به راحتی می توانید انواع مختلف را با هم ترکیب کنید یا با آزمایش گیاهان، ادویه ها و مواد مختلف، تنوع خود را ایجاد کنید. مقدار را با توجه به ترجیحات ذائقه خود تنظیم کنید و از کاوش در طعم های متنوع سوپ کدو سبز لذت ببرید!

با سوپ کدو حلوایی چه چیزی سرو کنیم

سوپ کدو حلوایی خامه ای به خوبی با انواع و اقسام ادویه ها هماهنگ می شود. در اینجا چند گزینه خوشمزه برای سرو در کنار سوپ وجود دارد:

  • نان ترد– یک تکه نان خرد شده، مانند باگت یا سیاباتا، برای فرو بردن در سوپ خامه ای عالی است. می توانید نان را برشته یا کبابی کنید تا بافت و طعم بیشتری پیدا کند.
  • ساندویچ پنیر کبابی– یک ساندویچ پنیر کبابی کلاسیک همراهی رضایت بخش و آرامش بخش برای سوپ کدو سبز خامه ای است. پنیر مورد علاقه خود مانند چدار، موزارلا یا گرویر را انتخاب کنید و آن را کباب کنید تا ذوب شود و قهوه ای طلایی شود.
  • سالاد– یک سالاد تازه و ترد می تواند تضاد خوبی با سوپ خامه ای ایجاد کند. یک سالاد سبز ساده را با یک سس وینیگرت سبک یا یک سالاد مدیترانه ای با گوجه فرنگی، خیار، زیتون و پنیر فتا سرو کنید.

چه مدت طول می کشد؟

سوپ کدو حلوایی خامه ای وقتی در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود معمولاً 3 تا 4 روز باقی می ماند. مهم است که اجازه دهید سوپ قبل از یخچال کاملا خنک شود.

اگر متوجه هر گونه علائم فساد، مانند بوی بد یا رشد کپک شدید، آن را دور بریزید.

آیا می توانید آن را فریز کنید؟

اگر می خواهید ماندگاری سوپ خود را افزایش دهید، می توانید آن را فریز کنید. سوپ کدو حلوایی خامه ای را می توان تا 3 ماه منجمد کرد.

برای یخ زدن سوپ، اجازه دهید کاملا خنک شود، سپس آن را به ظروف فریزر یا کیسه های فریزر منتقل کنید. در حین انجماد مقداری فضای خالی بگذارید تا انبساط ایجاد شود.

سوپ را قبل از گرم کردن مجدد، یک شب در یخچال ذوب کنید.

دستور العمل های بیشتر سوپ خوشمزه

پین سوپ کدو سبز با روکش متن

سنجاق آن!

اگر عاشق این هستید سوپ زوچینی همانطور که ما انجام می دهیم، مطمئن شوید که آن را با دوستان خود در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک می گذارید تا آنها نیز آن را امتحان کنند! فراموش نکنید که آن را پین کنید تا بتوانید به زودی دوباره آن را بسازید.

تصویر بالای سر از سوپ کدو سبز در یک کاسه سیاه

سوپ کدو سبز | دستور تهیه سوپ خامه ای کدو سبز

زمان آماده سازی: 10 دقایق

زمان پخت: 12 دقایق

زمان کل: 22 دقایق

دوره: پیش غذا، غذاهای اصلی، سوپ

غذا: آمریکایی

کلمه کلیدی: سوپ کدو حلوایی خامه ای، سوپ کدو حلوایی فوری، سوپ کدو سبز، دستور پخت سوپ کدو سبز

خدمات: 6 سروینگ ها

کالری: 210کیلو کالری

نویسنده: اشلی تامپسون

روی مواد یا تجهیزات مشخص شده کلیک کنید تا ببینید دقیقاً از چه چیزی برای تهیه این دستور استفاده می کنم

دستورالعمل ها

  • آروماتیک ها را تفت دهید. Instant Pot را روشن کنید و عملکرد “Sauté” را انتخاب کنید. کره را در قابلمه ذوب کرده و پیاز و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. حدود ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا پیاز شفاف و معطر شود.

  • کدو سبز و ادویه را اضافه کنید. کدو سبز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید. آویشن خشک، ریحان خشک، نمک و فلفل را داخل آن بپاشید. خوب هم بزنید تا کدو سبز و مواد معطر با ادویه ها آغشته شود.

  • آشپز تحت فشار. آب سبزیجات را داخل قابلمه فوری بریزید و مطمئن شوید که کدو سبز کاملاً پوشانده شده است. درب ظرف را ببندید و در فشار بالا، دیگ فوری را روی حالت «دستی» یا «پخت فشاری» قرار دهید. زمان پخت را روی 5 دقیقه تنظیم کنید.

  • انتشار سریع و ترکیب. پس از اتمام زمان پخت، با چرخاندن دکمه تهویه به موقعیت “تهویه”، سریعاً آزاد کنید. درب آن را باز کنید و اجازه دهید سوپ کمی خنک شود. با استفاده از مخلوط کن غوطه وری، سوپ را با هم مخلوط کنید تا یکدست و کرم رنگ شود. از طرف دیگر، سوپ را به صورت دسته ای به مخلوط کن منتقل کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. هنگام مخلوط کردن مایعات داغ احتیاط کنید و مقداری فضا برای خروج بخار بگذارید.

  • خامه را اضافه کنید و ادویه ها را تنظیم کنید. در صورت لزوم سوپ مخلوط شده را در قابلمه فوری برگردانید. خامه غلیظ را هم بزنید و مطمئن شوید که خوب جا افتاده است. سوپ را بچشید و در صورت نیاز ادویه ها را با اضافه کردن نمک و فلفل بیشتر تنظیم کنید.

  • سرو کنید و تزئین کنید. سوپ کدو حلوایی خامه ای گرم را در کاسه ها ریخته و تزئین کنید.

پشتیبانی دریافت کنید و با انجمن ما در فیس بوک ارتباط برقرار کنید!

تغذیه

کالری: 210کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 10g | پروتئین: 3g | چربی: 19g | فیبر: 2g | قند: 7g

این دستور پخت را امتحان کردید؟@twosleevers را دنبال کنید و آن را پین کنید!

فراموش نکنید که دیگر پرفروش‌ترین کتاب‌های آشپزی قابلمه فوری من را بررسی کنید!

قابلمه هندی فوری، قابلمه فوری کتو، قابلمه فوری سریع و آسان، قابلمه فوری سالم و گیاهی.