راهنمای برتر رژیم کتوژنیک ن

یکی از راهکارهای موثر برای برخی افراد، رژیم کتوژنیک است. راستی یک یاز دوستان پیشنهاد داده بود واسه اینکه هر کس بیاد تجربه ی خیلی خاصش از لاغری یا خاطره ی خیلی بدش از چاقی یا مشکلاتش در مورد چاقی و کلا هر مطلبی که فکر میکنید برای بقیه مفیده رو مطرح کنه تا من بزارم واسه همه ببینن… کارشناسان تقریباً در همه مراکز گزارش می دهند که از دو یا چند رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم چربی سوز شناخته می شود و با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می توانید بیماری هایی مثل دیابت و پارکینسون را درمان کنید.  This was cre᠎at ed by G​SA Content Gene rato᠎r DEMO᠎.

رژیم های کتوژنیک

به طور کلی ۷۵ درصد از مواد غذایی مورد مصرف در این رژیم را چربیها، ۲۰ درصد را پروتئینها و ۵ درصد را هم کربوهیدراتها شامل می شوند. هر دو دانه جادویی برای من و شما سلامتی به دست می آورند. آقای دکتر بنده آقایی ۲۶ ساله مجرد ۱۸۱ قد و وزنم هم ۷۰ میباشد من حدود ۶ یا ۷ ساله که لاغر میباشم بطوری که لاغری صورتم بسیار مشهود است.یه بار از مکمل فت فست استفاده کردم که حدود ۴ کیلو افزایش وزن پیدا کردم اما طولی نکشید که همه رو از دست دادم! در سال 2016 دکتر جوزلین تن که یک پروفسور و آنکولوژیست و یک محقق دارویی است شروع به تحقیق در خصوص رژیم کتوژنیک نمود.

اما واقعیت این است که دانشمندان هنوز مشغول تحقیق روی رژیم غذایی کتوژنیک هستند و حقایق ناگفته زیادی در مورد آن وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از این که نسبت به گرفتن این رژیم اقدام کنید با پزشک متخصص خود مشورت لازم را داشته باشید. در یک تحقیق در سال 2019 محققان به این نتیجه رسیده اندکه شواهدی مبنی بر سودمند بودن رژیم کتوژنیک در دراز مدت وجود ندارد. اما گروهی از پزشکان و محققان در شاخه های مختلف پزشکی در سلامت و مناسب بودن این رژیم مشکوک بوده و شواهدی مبنی بر عدم کارایی رژیم برای تمام افراد ابراز نموده اند.

رژیم کتوژنیک سریع

هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. اما تمام این مواد در کالری یکسان نیستند. مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 3 راز درباره کاهش وزن با رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند درصد کربوهیدرات باشند. معمولاً بدن از کربوهیدرات (مانند شکر ، نان ، ماکارونی) برای سوخت خود استفاده می کند. فکر می کنم دیگه بعد از خوندن مقاله ی رژیم کتوژنیک به طور کامل با روش و فواید این رژیم آشنا شده باشین.حالا وقتشه طرز تهیه نان کتوژنیک رو آموزش بدیم.

این رژیم علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری هم دارند. علاوه بر این ثابت شد که این رژیم میزان تری گلیسیرید و HDL خون را نیز به حد نرمال میرساند. علاوه بر این، بدن آب زیادی هم از دست میدهد. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود.

با این حال کبد میتواند با استفاده از «اسیدهای چرب زنجیره بلند»، سه جسم کتونی به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون بسازد. همانطور که از نام آن پیداست این رژیم سبب تولید کتون در بدن می گردد.کتون ها زمانی در بدن تولید می گردند که مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد و بدن لازم است انرژی خود را از شکستن اسیدهای چرب بدست آورد. با این وجود، مطالعات گزارش کردهاند که پایبندی به رژیم کتو ممکن است سازگاریهای تمرینی را مختل کند. بنابراین کاهش وزن با رژیم کتو باید با توجه به جنسیت یا سن و سالتان تعیین شود.

نمونه رژیم کتوژنیک نی نی سایت

۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود. تحقیقات نشان می دهند که عملکرد صحیح انسولین با التهاب مبارزه کرده در حالی که عملکرد ضعیف است این باعث افزایش آن می شود. حتی بعضی بر این باور بوده اند که با این رژیم شفافیت ذهنی بیشتر ی حاصل نموده اند . درصورتی که یک رژیم کتوژنیک تخصصی و اصولی نباشد هر چند وزن کم میشود اما عوارض خاصی در طولانی مدت دارد که فرد اوایل متوجه آن نیست: از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان، و افزایش سطح اسید اوریک خون (یک عامل خطر برای نقرس) وکمبود مواد مغذی.

با وجود مشکلات در کالری، این طرح همچنین کمبود مواد مغذی ضروری در برخی روزها داشته و می تواند مقادیری مضر از چربی های اشباع شده در روزهای خاص نیز داشته باشد. در یک بررسی به روی بیماران مبتلا به سرطان او با قطع موقتی داروهای بیماران و اضافه نمودن رژیم کتو به برنامه غذایی آنها شرایط بیماران را بررسی نمود. پیشنهاد می شود رژیم میوه خواری ۳ روزه را در سایت لاغر فیت مطالعه نمایید چون میوه برای سلامت جسمتان بسیار اهمیت دارد. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است.

رژیم غذایی کتوژنیک میتواند مقدار قند خون و انسولین را تا حد زیادی کاهش دهد و از این نظر فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. طرفداران این رژیم بر این باورند که با این رژیم راحت تر توانسته اند وزن خود را کاهش دهند و اشتهای خود را کمتر نمایند. رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یک رژیم خاص است که مصرف کربوهیدرات در آن بسیار محدود شده، لذا برای آشنایی با این سبک غذایی نمونهای ۱۰ روزه از رژیم کتوژنیک در اینجا آورده شده است.

رژیمی که مصرف کربوهیدرات در آن محدود است و شما مجاز به مصرف چربی فراوان هستید. البته مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتهاند هنوز محدود و در ابتدای راه هستند بنابراین نمیتوان روی این نتایج تکیه کرد اما تاثیر این نوع رژیم در کاهش قند خون و چربیهای مضر خون ثابت شده است و هر نوع بیماری که با این فاکتورها در ارتباط باشد قطعا با این رژیم غذایی بهبود خواهد یافت. در این نوع رژیم، میزان دریافت کربوهیدراتها (یعنی نان، غلات، قندها و …) به کمترین میزان میرسد و این کاهش با چربیها جایگزین میشود.

این تئوری بیان می کند که اغلب بیماری های مدرن می توانند با رژیم غذایی غربی و مصرف غلات، لبنیات و غذاهای فرآوری شده مرتبط باشند، در حالی که این مسئله قابل بحث است که آیا این رژیم غذایی واقعاً غذاهایی که اجداد شما می خوردند را فراهم می کند، اما این رژیم با فواید قابل توجهی برای سلامتی مرتبط است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

طرز رژیم کتوژنیک

اما اگر دچار اضافه وزن هستید و یا دیابت دارید، این رژیم می تواند به شما در بهبود مشکلات متابولیکی کمک کند و شما را سالم تر نگه دارد. رژیم کتو، انرژی را از طریق سوزاندن گلوکز (توسط کربوهیدرات ها) به سوزاندن کتون ها (که چربی تولید می کنند) تامین می کند. این رژیم به صورت دورهای است و در هفته دو روز آزاد در آن گنجانده شده است که فرد میتواند در روزهای آزاد 25 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 50 درصد کربوهیدرات مصرف نماید. کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید.

خیار در رژیم کتوژنیک

نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید. یک بررسی در سال 2017 از مطالعات موجود نشان داد که 72٪ از آنها نشان دادند که رژیم کتو اثر ضد توموری بر سرطان در حیوانات دارد. اهداف مطالعه بر این مبنا استوار بود که آیا یک بیمار مبتلا به سرطان می تواند بدون اینکه دچار عارضه جانبی جدی شود از این رژیم استفاده نماید؟

برخی از افراد کدو سبز برش داده شده را با روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کرده و نوعی سالاد سرد با آن درست می کنند. ۲. سبزیجات : سبزیجات سبز علی الخصوص سبز تیره (کاهو ، کلم بروکلی، کلم، کرفس، اسفناج، کدو سبز )،پیاز، تربچه ، گوجه فرنگی، قارچ، فلفل و… مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند.

مطالعه دیگری نشان داد که این رژیم میزان حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد و از این طریق میتواند دیابت را کنترل کرده و نیاز به مصرف داروهای دیابتی را کاهش دهد. در زمان انجام این مطالعه اطلاعات اندکی در مورد عوارض جانبی رژیم کتوژنیک وجود داشت . در واقع باید گفت در مقایسه خواص گردو با بادام هیچ بازنده ای وجود ندارد! در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

رژیم نگهدارنده کتوژنیک فولین، تحقیقات زیادی روی سوخت و ساز پروتئینها انجام داد و دو نوع سوخت و ساز پروتئینی را مشخص نمود که عبارتند از: اندوجنوز یا سوخت و ساز پروتئینهای بافتی و اگزوجنوز یا سوخت و ساز پروتئینهای رژیم غذایی. از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد شد. ۱.کاهش وزن و لاغری:طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم های لاغری کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن تاثیر گذارترند.در این رژیم شرایط برای سوزاندن چربی بدون تحمل گرسنگی برای فرد مهیا می شود.