راهنمای Slacker به انواع رژیم کتوژنیک

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی رژیم کتوژنیک می تواند به شما کمک کند که بهتدریج وزن کم کنید و بهتر از رژیم بدون چربی است و حس گرسنگی کمتری 9 میان‌بر برای کتوژنیک چیست که می‌گیرد پایان در رکورد منجر شود دارد. آزمایش خون، اوره و تنفس در دسترس است که میتواند مشخص کند آیا به متابولیسم کتوز رسیدهاید یا نه . از نخستین روز عادت ماهانه، زن و شوهر روزانه هفت عدد خرما و روزانه یک بار جوشانده ی ریشه کاسنی (به اندازه یک تکه دو سانتی متری در یک لیوان آب جوش دم کرده) بخورند.زن در زمان قاعدگی نبات داغ یا زعفران، شربت عسل و زعفران با آب گرم، پسته و کاچی یا هر حلوایی با هل و زعفران مصرف کند. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا از شر اثرات برنزه شدن خلاص شوید. بااینحال فقط دو حالت استاندارد و با پروتئین بالا مورد مطالعه گسترده قرارگرفته است و مدلهای بالینی و هدفدار سطح بالاتری دارند و برای ورزشکاران و بدنسازان مناسباند.  Post was g᠎enerat ed by GSA Content Generat᠎or DEMO.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت رژیم کتوژنیک یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که درنهایت باعث کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و متابولیسم را از مسیر کربوهیدرات به مسیر کتوز میبرد. رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا با کاهش مصرف کربوهیدارت بدن شروع به سوزاندان چربی برای سوخت می کند که بدن در حالت کتوز قرار می گیرد. با این حال، برخی از آنها را با دقت بیشتری به عنوان رژیمهای «کتوش» یا کم کربوهیدرات توصیف میکنند، زیرا کربوهیدراتهای زیادی در آنها وجود دارد که نمیتواند کتوز را القا کند. همچنین برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. در صورتی که هرگونه مشکل کلیوی دارید، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. اگر هنگام رعایت رژیم کتو این موارد را تجربه کردید ، فوراً با پزشک مشورت کنید. کتون، مولکول حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می شود تا به عنوان سوخت برای تامین انرزی استفاده شود.رژیم کتو نه تنها متابولیسم بدن را تغییر می هد بلکه در کاهش وزن سریع موثر است.اگر برای کاهش وزن، رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کردید نباید بیشتر از 3 ماه از این رژیم استفاده کنید.

در این رژیم جذب کربوهیدرات را بهشدت کاهش میدهند و این را با چربی جایگزین میکنید. آسیبهای مغزی برخی از تحقیقات نشان میدهند که این رژیم غذایی میتواند نتایج حاصل از آسیبهای مغزی را کاهش دهد. بیماری پارکینسون. بااینکه تحقیقات بیشتری موردنیاز است ، ولی یکی از مقالات نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. علائم اصلی که می تواند نشان دهد شما وارد مرحله کتوز شدهاید شامل افزایش حس تشنگی ،خشک شدن دهان ، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی و اشتها است. بیماری آلزایمر. رژیم کتو می تواند به کاهش علائم بیماری آلزایمر کمک کند و روند پیشرفت این را کاهش دهد. بیماریهای قلبی. رژیم کتوژنیک به بهبود عوامل خطرناکی مانند چربی بدن ، سطح کلسترول خوب (HDL ) ، فشارخون و قند خون می تواند کمک کند. رژیم کتوژنیک با ایجاد شرایط کتوزیس در بدن می تواند سطح قند خون را پایین آورد. رژیم کتوژنیک(ketogenic) یا رژیم کتو رژیمی است که مصرف کربوهیدارت را محدود به 5%، میزان مصرف چربی را 75% افزایش و پروتئین را به میزان 20% در وعده های غذایی نگه می دارد.در هرم غذایی کتوژنیک کربوهیدارت ها در راس،پروتئین در وسط و چربی ها در پایین هرم قرار می گیرند.

زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در مراحل اولیه رژیم کتو مرتکب می شوند محدود کردن بیش از حد پروتئین می باشد. زمانی که مصرف کربوهیدرات را بهشدت کاهش دادید و منبع گلوکز (قند) بدن را که سوخت رایج بدن است را محدود کنید این حالت اتفاق میافتد. افزایش کتوز باعث کاهش قند خون و بهبود حساسیت انسولین می شود که همین نقش کلیدی در کاهش وزن دارد. وقتی بدن شما به این مرحله برسد، در اصطلاح، کتوز رخ داده است. وقتی رژیم با کربوهیدرات کم و زیاد را با هم مقایسه میکنیم معمولاً وقتی کربوهیدرات کمتر مصرف میشود میزان مصرف پروتئین بالاتر میرود. وقتی این حالت ایجاد می شود بدن برای سوزاندن چربیها و ایجاد انرژی بسیار کارآمد میشود و چربیها را به کتوز در کبد تبدیل میکند که درنهایت منبع انرژی برای مغز می شود.رژیم کتوژنیک باعث کاهش قند خون و انسولین می شود که درنهایت با افزایش کتوز باعث سلامتی برای بدن می شود.

چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. رژیم کتوژنیک 7 روزه از آن دسته رژیم هایی است که باید توسط متخصص تغذیه طراحی شود. توجه داشتهباشید که رژیم گرفتن بدون مشورت با متخصص تغذیه میتواند به جای فایدهداشتن، به شما آسیب برساند. برای دریافت رژیم کتوژنیک باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. این رژیم برخلاف رژیم های دیگری که توسط متخصصان تغذیه ارائه می شود، جنبه عمومی دارد و برای قشر خاصی تجویز نشده است. بههمین دلیل است که کارشناسان روشهای کارسازی را برای لاغری شکم و پهلو ارائه کردهاند که بهصورت به آنها خواهیم پرداخت کنید. در بخش دوم، برنامه های رژیمی دقیق منطبق بر اصول و مبانی کتوژنیک ارائه خواهد شد، که کار شما را در اجرا و پیاده سازی این رژیم بسیار آسان می کند. با این حال، هر دو را میتوان با آجیل خردشده، دارچین یا سایر ادویهها نیز ترکیب کرد تا یک درمان سریع و آسان با رژیم کتو حاصل شود. سعی کنید آب با طعم طبیعی بنوشید یا آدامسهای بدون قند بجوید.

بهتر است آب با عصارههای طبیعی بنوشید و از آدامسهای بدون قند استفاده کنید. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. بسیاری از مردم رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا را بیشتر تمایل به استفاده برای کاهش وزن دارند. اگر ادامه داشت، سعی کنید بیشتر سبزیجات با فیبر بالا بخورید. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. در رژیم کتو استاندار، وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی های مانند روغن زیتون، آووکادو، کره،گوشت و ماهی تنظیم می شود و در روز چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان باشد.در این رژیم می توانید از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. شام: گوشت گوساله با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده شود. بهتر است قبل از هرگونه تغییر در روش زندگی، توصیههای علمی در حوزهی این مسئله را مطالعه کنید. این غذاها را سفارش بدهید و هرگونه غذایی را که محتوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، با سبزیجات اضافه جایگزین کنید. یک لیوان آب نارگیل حاوی 252 میلی گرم سدیم است، که می تواند برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند و یا بیماری های قبلی و عروقی دارند مضر باشد. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک معمولاً برای افراد سالم مناسب است. مدلهای مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد و حالت استاندارد این بیشتر به افراد پیشنهاد می شود. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف به کمتر از 50 گرم در روز از کربوهیدرات محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود.

رستوران های کتوژنیک

صرع تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش چشمگیری در تشنج کودکان صرعی شود. در واقع تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن و بهبود سلامتی می شود. به طور کلی در تحقیقات زیادی که بر روز افرادی که از این رژیم تبعیت می کردند، از مزایای آن پرده برداشته شد. رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet)، رایجترین نوع این رژیم است و برای کاهش وزن مناسب می باشد. این کاهش در کربوهیدراتها بدن را وادار میکند که به حالت متابولیسم خاصی به اسم کتوز کند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما کمک کند تا وزن کم کنید! در مطالعهی دیگری که بر روی 349 فرد مبتلابه دیابت نوع 2 صورت گرفت مشخص شد که افرادی که رژیم کتوژنیک را طی یک دوره 2 ساله دنبال میکردند بهطور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) وزن کم کردند. در این آزمایشها میزان کتوز مشخص می شود. با این حال، مشخص نیست؛ این اثرات چقدر طول میکشد. به عبارتی در روزهای کتو دوره ای از 25%چربی،25%پروتئین و 50% کربوهیدارت مصرف می کنید.رژیم کتوژنیک ۷روزه یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای است که شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است که می توانید از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل استفاده کنید.

کتوژنیک یعنی چه

استفاده از داروهای مخصوص قند خون در بین شرکتکنندگان در طول دوره تحقیق کاهش یافت. رژیم کتوژنیک اغلب برای کاهش وزن در افراد سالم ترویج میشود؛ و اغلب برای افراد چاق پیشنهاد میشود. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به اختلال متابولیک نادر فنیل کتونوری نمی توانند اسید آمینه فنیل آلانین را که در آسپارتام یافت می شود متابولیزه کنند. نمی توان عدد دقیقی برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک در نظر گرفت، تاثیر رژیم کتوژنیک به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد. در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه قند مصرف نمی شود و استفاده از کربوهیدرات ها بسیار ناچیز است ولی مصرف چربی بالاست. آنها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم و ویتامین های B هستند. ممکن است در کتوز کامل نباشید یا از چربیها و کتون ها بهطور مؤثر استفاده نکنید. رژیم فستینگ ۱۶ ۸، یا روزهداری متناوب چیست؟ تمرین روزهداری متناوب به شما کمک میکند که زودتر به متابولیسم کتوز برسید. مدیریت رژیم و گرفتن روزههای متناوب باعث می شود سریعتر به مرحلهی متابولیسم کتوز برسید. رژیم کتوژنتیک در دهه 1920 و 1930 میلادی برای درمان صرع رایج شد و اکنون برای کودکان مبتلابه صرع، از این رژیم بهعنوان تکنیکی برای مدیریت بیماری استفاده میشود.