راهنمای نمک – انواع، موارد استفاده و تبدیل


آیا تا به حال در مورد استفاده از چه نوع نمک در دستور غذا سردرگم شده اید؟ نمک دریا، نمک کوشر، نمک هیمالیا، نمک خوراکی… انواع زیادی وجود دارد! تفاوت نمک کوشر با نمک خوراکی چیست، آیا می توانم به مقدار مساوی از آنها استفاده کنم؟ آیا می توانم نمک خوراکی را جایگزین نمک دریا کنم؟ آیا نمک منقضی می شود؟ چگونه می توانم سدیم را در دستور العمل هایم کاهش دهم و همچنان طعم خوبی داشته باشم؟ بیایید به این سؤالات رایج در مورد نمک بپردازیم تا بتوانید هنگام چاشنی کردن دستور العمل های خود اعتماد به نفس داشته باشید.

A spoonful of salt with the words

رایج ترین انواع نمک کدامند؟

نمک ها می توانند بین نوع و شکل بسیار متفاوت باشند. نمک از اقیانوس، نمک صورتی از غارهای هیمالیا و جزایر نمک در سراسر جهان وجود دارد. آنها می توانند در رنگ های مختلف باشند و برخی از آنها دارای مشخصات طعم متفاوت هستند.

برای آشپزی خانگی، مهمترین چیز این است شکل نمک چرا؟ از آنجا که اشکال مختلف چگالی متفاوتی دارند، که می تواند به این معنی باشد که برای استفاده و اندازه گیری های مختلف مناسب تر هستند.

نمک های دانه ریز از نظر اندازه کوچکتر و درشت تر هستند.

در اینجا برخی از رایج ترین نمک هایی است که در دستور العمل ها و در فروشگاه مواد غذایی خود پیدا می کنید.

  • نمک دریا درست حدس زدید نمک از دریاست. نمک دریا پس از تبخیر آب اقیانوس ها باقی می ماند. می تواند دانه ریز، درشت یا پوسته پوسته باشد. Baliene یک نام تجاری رایج است که در فروشگاه های مواد غذایی ایالات متحده یافت می شود. هم به صورت دانه ریز و هم دانه درشت وجود دارد.
  • نمک صورتی هیمالیا سنگ نمکی است که از پاکستان برداشت می شود. برخی افراد معتقدند که این نمک نسبت به سایر نمک ها سالم تر است، اما هیچ تحقیق علمی برای حمایت از آن وجود ندارد. رنگ زیبایی است و حتی برای ساخت لامپ ها و همچنین تخته هایی که می توانید آن را گرم کنید تا همزمان غذا را بپزید و مزه دار کنید نیز استفاده می شود. می تواند خوب یا درشت باشد.
  • نمک کوشرمانند مورتون و کریستال الماس، در ابتدا برای گوشت های کوشر ساخته شد. کوشرینگ روشی برای تهیه گوشت برای کسانی است که از رژیم غذایی کوشر پیروی می کنند. اکنون به طور گسترده ای در انواع دستور العمل ها برای خلوص آن استفاده می شود (کمبود مواد افزودنی) و بافت درشت نمک کوشر از خشکی می آید نه دریا.
  • تکه های نمک دریا، مانند مالدون، طعم بسیار خالصی دارند و بافت آن پوسته پوسته است. آنها با تبخیر آب از نمک دریا در بالای قالب به یک لایه بسیار نازک ساخته می شوند، سپس پوسته پوسته شده و بسته بندی می شوند.
  • نمک سفره یک نمک دانه ریز است. مورتون یک برند رایج است. می تواند یددار یا بدون ید باشد.
    • نمک های خوراکی یددار با ید، یک ماده مغذی ضروری، غنی شده اند. ید همچنین در غذاهایی مانند صدف، لبنیات و سایر غذاهای رایج وجود دارد. نمک یددار برای جمعیت هایی که منابع طبیعی قابل اعتماد ید در رژیم غذایی خود ندارند عالی است. من تمایل دارم در آشپزی خود از آن دوری کنم زیرا می تواند طعم فلزی را در غذاها ایجاد کند، اگرچه معمولاً چندان قابل توجه نیست.
عکس بالای سر از انواع نمک در پس زمینه خاکستری.

کاربرد انواع / اشکال مختلف نمک چیست؟

انواع مختلف نمک اشکال مختلفی دارند که می تواند به معنای طعم غلیظ تر برای چاشنی، زمان متفاوتی که برای حل شدن طول می کشد و غیره باشد.

  • نمک های دانه ریز بهتر است در پخت و پز استفاده شود، جایی که باید نمک به طور یکنواخت در غذا پخش شود و مایع زیادی برای حل کردن آن وجود نداشته باشد. من معمولا از نمک دریایی دانه ریز یا نمک صورتی هیمالیا در پخت نان، در کلوچه ها و کلوچه ها و غیره استفاده می کنم.
  • نمک کوشر و نمک های درشت کوچکتر برای چاشنی کردن گوشت و سایر مواد برای تفت دادن یا تفت دادن عالی هستند. من از نمک کوشر برای طعم دادن به مرغ کباب، تفت دادن ماهی آزاد و سایر پروتئین ها و اضافه کردن سبزیجات برای برشته کردن، مانند کلم بروکسل، استفاده می کنم. من بیشتر از آن در آشپزخانه خود استفاده می کنم، در سوپ ها و خورش ها و سایر دستور العمل ها نیز.
  • نمک های درشت بزرگتر برای اضافه کردن به آسیاب نمک عالی هستند.
  • نمک دریا ورقه ورقه برای نمک تکمیلی خوب است – از آن برای پاشیدن روی کوکی ها، یک استیک آماده، روی نان تست آووکادو و غیره استفاده کنید. شکل آن ظریف و گران تر است، بنابراین استفاده از آن را برای پختن توصیه نمی کنم.

چه مارک و نوع نمکی را پیشنهاد می کنید؟

من شخصاً تقریباً برای همه چیز از نمک کشر مورتون استفاده می کنم و این رایج ترین نمکی است که در مواد تشکیل دهنده Bowl of Delicious مشاهده می کنید. من هنگام پخت از نمک دریای خوب Baliene یا معادل مارک فروشگاه مواد غذایی خود استفاده می کنم. هر دوی اینها به طور قابل اعتمادی طعم خالص و مقرون به صرفه برای آنچه دریافت می کنید هستند.

کریستال الماس در مقابل مورتون کوشر سالت

برای اضافه کردن عارضه به موضوع، همه نمک های کوشر یکسان نیستند. تفاوت فاحشی بین دو برند اصلی نمک الماس کریستال و مورتون کوشر وجود دارد. نمک کریستال الماس شکل گردتری دارد که منجر به سدیم بسیار کمتری در حجم نسبت به پسر عموی خود توسط مورتون می شود. شما تقریباً دو برابر مقدار نمک کریستال الماس نیاز دارید که برای مورتون نیاز دارید!

من شخصا از نمک کشر مورتون استفاده می کنم. بنابراین وقتی “نمک کوشر” را در دستور العمل های من می بینید، این همان مارکی است که من در مورد آن صحبت می کنم. اما اگر هر کدام در طبیعت با دستور پختی مواجه شدید که به نمک کوشر نیاز دارد، ممکن است بخواهید نگاهی به یادداشت‌های دستور غذا یا مقدمه کتاب آشپزی بیندازید تا ببینید آیا نویسنده کدام مارک را مشخص می‌کند یا خیر. به عنوان مثال، اینا گارتن از نمک کوشر کریستال الماس استفاده می کند، و من دستور العمل های او را با نمک مورتون خودم درست کرده ام تا نتایج بسیار شوری داشته باشد. من باید به یاد داشته باشم که هنگام چاشنی دستور العمل های او، آن را یک درجه پایین بیاورم.

نمودار تبدیل نمک

در اینجا یک نمودار تبدیل نمک مفید برای برخی از محبوب ترین انواع و مارک های نمک آورده شده است. تنها تفاوت بزرگ با برندها، نمک های کریستال الماس در مقابل نمک های مورتون کوشر است. به طور کلی نمک های دریایی خوب، نمک های هیمالیا و غیره شما بین برندها مشابه خواهند بود. اطلاعات این نمودار از وزن و آزمایشات آشپزخانه من، اطلاعات در سراسر وب و بهترین تخمین های من است.

تصویر نمودار تبدیل نمک

آیا نمک منقضی می شود؟

این یک نوع سوال ترفند است. نمک میلیون ها سال قدمت دارد، یک ماده معدنی که در غارها و اقیانوس ها و در زمین یافت می شود. بنابراین از نظر فنی، خود نمک برای همیشه ماندگار است.

گفته می‌شود، بیشتر نمک‌هایی که برای پخت و پز از فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند، اغلب با نوعی افزودنی مانند یک ماده ضد جوش عرضه می‌شوند. (این باعث می شود به هم نچسبد). این ماده ضد جوش می تواند بعد از حدود 5 سال کارایی خود را از دست بدهد. در حالی که استفاده از نمک همچنان بی خطر خواهد بود، ممکن است متوجه شوید که در طی یک دوره زمانی طولانی شروع به جمع شدن می کند. نمک یددار ید نیز به آن اضافه شده است که به مرور زمان قدرت خود را از دست می دهد.

حتی اگر نمک خالص و بدون هیچ گونه افزودنی مانند یک عامل ضد جوش داشته باشید، با گذشت زمان، نمک ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت و تغییرات دما شروع به جمع شدن کند و استفاده از آن را سخت‌تر کند.

به طور خلاصه، در حالی که نمک از نظر فنی منقضی نمی شود و استفاده از آن برای همیشه بی خطر خواهد بود، اما ممکن است کیفیت آن پس از چند سال بدتر شود.

نکاتی برای کاهش نمک / سدیم هنگام پخت و پز

بسیاری از مردم به دلایل سلامتی می خواهند مصرف سدیم خود را کاهش دهند. در اینجا نکات من برای کاهش سدیم در رژیم غذایی شما بدون از بین بردن طعم و مزه آورده شده است.

  1. تا حد امکان از ابتدا بپزید. مواد آماده و فرآوری شده حاوی مقادیر گزاف سدیم هستند. به عنوان مثال، درست کردن آب مرغ خود به جای استفاده از فروشگاه یا بولیون، سدیم موجود در سوپ های شما را به شدت کاهش می دهد. جای تعجب است که چقدر نمک می تواند در مواد آماده وجود داشته باشد!
  2. از مرکبات استفاده کنید! فشار دادن آب لیمو یا آبلیمو طعم مواد را به روشی مشابه با نمک طعم طبیعی در غذاها نشان می دهد. کمی آب لیمو یا آب لیموترش را به سوپ، گوشت، غذاهای برنجی، تاکو و چیزهای بی‌شماری دیگر اضافه کنید. بهتر است این کار را درست قبل از سرو انجام دهید تا طعم آن قوی تر شود.
  3. از نمک اضافه شده کمتر و سایر ادویه ها بیشتر استفاده کنید. طعم غذای خود را با ادویه های موجود در انبار، گیاهان تازه و غیره تقویت کنید.
لیمو و لیموترش روی میز.
مرکبات یک جایگزین عالی برای نمک اضافه شده است، زیرا طعم آن را به روشی مشابه نشان می دهد!

TLDR: به طور خلاصه بهترین توصیه برای استفاده از نمک در دستور العمل ها چیست؟

در اینجا بزرگترین توصیه من برای استفاده از نمک است.

نمک های مختلف بسته به شکل دانه حاوی سدیم بیشتری در حجم هستند. توصیه من؟ نمکی را انتخاب کنید و برای ذائقه خاص خود به آن عادت کنید. دستور العملی که به 1 قاشق چایخوری نمک کوشر نیاز دارد، تنها در صورتی برای شما مفید خواهد بود که نمک دریایی دانه ریز داشته باشید! علاوه بر این، ممکن است ذائقه شما با شخصی که دستور غذا را می نویسد متفاوت باشد – برخی افراد طعم های شور را بیشتر از دیگران دوست دارند.

شخصاً نمک انتخاب من است نمک کوشر درشت مورتون. هنگام پخت نان و گاهی کلوچه، کلوچه و … معمولا استفاده می کنم نمک دریا دانه ریز

اگر هنگام آشپزی بارها و بارها از نمکی که دارید استفاده کنید، به نحوه عملکرد آن، آنچه دوست دارید عادت خواهید کرد و می توانید مقدار آن را مانند یک حرفه ای در کمترین زمان تنظیم کنید!

آیا خرد نمکی برای اضافه کردن به این دارید؟ لطفاً با هر چیزی که می خواهید اضافه کنید یا سؤالی دارید، در زیر نظر دهید!