تمپه چیست – سوالات متداول و دستور العمل ها


تمپه یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین مواد موجود در یخچال من است. این یک منبع فوق العاده پروتئین و یک جایگزین عالی برای گوشت است. اگر می خواهید طبخ تمپه را امتحان کنید، باید این دستور العمل ها را بررسی کنید.

سربار تمپه برش خورده روی تخته برش چوب

تمپه به سرعت به یکی از مواد مورد علاقه من در آشپزخانه تبدیل شده است. و من تنها نیستم! این هنوز یک ماده فوق العاده رایج نیست، اما محبوبیت آن به طور پیوسته در حال افزایش است. من معمولاً می توانم تمپه را در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنم، و حتی آن را در چند منوی رستوران های محلی دیده ام!

به راحتی می توان فهمید که چرا محبوب تر می شود. تمپه یک جایگزین عالی برای گوشت در آشپزی گیاهی و وگان است و پختن با آن واقعا لذت بخش است. به علاوه، فوق العاده سالم و پروتئینی بسیار مقرون به صرفه است.

بسیاری از مردم با طرز طبخ تمپه آشنایی ندارند. اگر این شما هستید، پس نترسید! من 7 تا از دستور العمل های تمپه مورد علاقه ام را جمع آوری کرده ام. درست کردن آنها آسان است، بنابراین می توانید مستقیماً به پختن این ماده منحصر به فرد و خوشمزه بپرید. اگر شما هم مثل من هستید، عاشق آشپزی و خوردن خواهید شد! – تمپه.

تمپه چیست؟

تمپه از دانه های تخمیر شده سویا تهیه می شود. می دانم به چه فکر می کنید: سویای تخمیر شده خوشمزه به نظر نمی رسد! اما وقتی می گویم که هستند به من اعتماد کنید. توفو نیز از دانه های سویا تهیه می شود، اما تمپه بسیار متفاوت است. تمپه دارای طعم برجسته تر و بافت بسیار جامدتری است. قوام در واقع کاملاً شبیه گوشت است!

مزه اش مثل چیه؟

من واقعاً طعم منحصر به فرد و پیچیده تمپه را دوست دارم، که چاک پر از طعم اومامی است. من فکر می کنم طعم فوق العاده خاکی دارد که شبیه به آجیل و قارچ است. اما با وجود اینکه تمپه طعم قوی دارد، یکی از چیزهای مورد علاقه من در مورد این ماده این است که وقتی با آن آشپزی می کنید چقدر طعم می تواند جذب کند. آن را در آشپزخانه بسیار همه کاره می کند!

آیا سالم است؟

تمپه فوق العاده سالم است، به همین دلیل است که من آن را اغلب می‌خورم! سرشار از ویتامین B12 است، اما اصلاً کلسترول ندارد. این یک جایگزین واقعاً محبوب گوشت است زیرا سرشار از پروتئین است. و بهتر از همه، تمپه تمام 9 اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن شما را دارد که آن را به یک پروتئین کامل تبدیل می کند!

سویا یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که می‌توانید بخورید، بنابراین سعی می‌کنم آن را به بخشی از رژیم غذایی خود تبدیل کنم. شناخته شده است که کلسترول، سلامت قلب و سلامت استخوان را بهبود می بخشد و در عین حال التهاب و فشار خون را کاهش می دهد. به علاوه، محصولات سویا حتی ثابت شده است که به مبارزه با سرطان کمک می کنند!

داده های تغذیه ای چشمگیر را برای یک قطعه 3 اونس تمپه بررسی کنید:

  • کالری – 160
  • پروتئین – 18 گرم
  • چربی کل – 5 گرم
  • کربوهیدرات کل – 10 گرم
  • فیبر – 28 درصد از ارزش روزانه شما
  • اهن – 10 درصد از ارزش روزانه شما
  • کلسیم – 6 درصد ارزش روزانه شما

آیا سالم تر از توفو است؟

من مقدار زیادی تمپه و همچنین مقدار زیادی توفو می‌خورم زیرا هر دو ماده خوشمزه و سالم هستند. با این حال، چند تفاوت کلیدی در تغذیه این مواد وجود دارد. تمپه نسبت به توفو پروتئین و فیبر بیشتری دارد، اما کالری و کربوهیدرات بیشتری نیز دارد.

تمپه چقدر پروتئین دارد؟

من همیشه تمپه در اطراف دارم، تا حد زیادی به دلیل مقدار زیادی پروتئین که دارد. در بسیاری از دستور العمل هایی که افراد دیگر گوشت می خورند، من ترجیح می دهم تمپه بخورم. فقط 3 اونس تمپه لازم است تا 18 گرم پروتئین به شما بدهد. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که یک فرد 155 پوندی می تواند یک سوم پروتئین مورد نیاز روزانه خود را تنها با 3 اونس از این ماده خوشمزه تامین کند! چقدر باحاله؟

چگونه آن را ذخیره کنیم

نگران نباشید، ذخیره سازی تمپه بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در ظرف دربسته نگه دارید یا در کاغذ مومی بپیچید و به مدت 10 روز در یخچال بماند. شما حتی می توانید تمپه را فریز کنید! یک سال کامل در فریزر دوام می آورد.

دستور العمل های تمپه سالم که باید امتحان کنید

من واقعا عاشق آشپزی با تمپه هستم. طعم هایی که می توانید با برخی از این دستور العمل ها دریافت کنید کاملاً فوق العاده هستند و این غذاها همگی فوق العاده سالم هستند. شما باید آنها را امتحان کنید!

نمای نزدیک از چهار نوار بیکن تمپه پخته شده

تمپه بیکن

تمپه معمولاً برای تهیه بیکن گیاهی استفاده می شود. این یک گزینه عالی برای جایگزین بیکن است زیرا طعم زیادی را می تواند جذب کند. در این دستور، تمپه با سس سویا، شربت افرا، مخمر مغذی، سس تند، دود مایع، روغن زیتون و پاپریکا ترشی می‌شود و طعم‌های آن انفجاری است.

این دستور غذا را بررسی کنید

بالای یک کاسه با سالاد کاب وگان و سس خامه ای

سالاد وگان کاب

طعم های قوی بیکن تمپه در یک سالاد بزرگ بسیار خوب عمل می کند. آووکادو، نخود و گوجه فرنگی طعم شیرین و دودی بیکن تمپه را متعادل می کند. این سالاد با یک سس خامه ای و غنی از مزارع گیاهی پوشانده می شود. این فوق العاده است!

این دستور غذا را بررسی کنید

طرز تهیه کاسه کینوآ سبزی بالزامیک تابه برای تهیه غذا

کاسه تمپه بالزامیک و کینوا سبزیجات بو داده

این یکی از سالم ترین دستور العمل هایی است که من می شناسم. این فقط تمپه، کینوآ، مقداری سبزیجات و چند چاشنی است. اما به همان اندازه که سالم است، خوشمزه است. تمپه با سبزیجات پخته می شود و بافت آبدار دارد. کاملاً با کینوا جفت می شود.

این دستور غذا را بررسی کنید

کاسه سالاد تمپه بوفالو آسان

کاسه سالاد تمپه بوفالو

من طرفدار شدید غذاهایی هستم که طعم گاومیش دارند. و تمپه حتی بیشتر از مرغ طعم بوفالو را جذب می کند. این کاسه های سالاد منحط اما فوق العاده سالم هستند. سس تاهین لیمو همه مواد را به هم گره می زند، اما تمپه بوفالو ستاره نمایش است.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد کلم خامه ای با کروتون تمپه دودی پخته شده

سالاد کلم خامه ای با کروتون تمپه دودی

تمپه معمولاً به عنوان جایگزین گوشت استفاده می شود. اما در این دستور غذای بدون گلوتن، به عنوان جایگزین نان عمل می کند. و بگذارید به شما بگویم: کروتون های تمپه عالی هستند! آنها ترد و دودی هستند و طعم و بافت عالی را به این سالاد فوق العاده اضافه می کنند.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد سزار وگان بدون بادام هندی!  بدون هیچ آجیلی ساخته شده است، نیازی به خیساندن ندارد و بسیار خوش طعم است!

سالاد سزار وگان با نوارهای تمپه پخته شده

این یکی از سالادهای سزار مورد علاقه من است. سس پیچیده و تند است و گوجه گیلاسی طعم شیرینی را اضافه می کند. اما ستاره واقعی نوارهای تمپه است که خوش طعم، تند و لطیف هستند. به علاوه، دستور غذای گیاهی و بدون گلوتن است، که معمولاً سالاد سزار چنین نیست!

این دستور غذا را بررسی کنید

بالای یک بشقاب مرمری با دو فاهیتای تمپه وگان

وگان فاجیتاس با تمپه

همه فاهیتاس را دوست دارند. اما اگر به شما بگویم که آنها با تمپه حتی بهتر از گوشت هستند چه؟ درسته! تمپه تمام ادویه‌های مکزیکی موجود در این دستور غذا را جذب می‌کند و طعم زیادی از پیاز، سیر و فلفل می‌گیرد. لطیف و آبدار است، اما پر از طعم است.

این دستور غذا را بررسی کنید

دستور العمل های گیاهی سالم بیشتر برای درست کردن

تمپه یکی از مواد مورد علاقه من برای تهیه غذای گیاهی است. این جایگزین عالی برای گوشت است. اما مطمئن شوید که بقیه دستور العمل های من را بررسی کنید تا غذاهای گیاهی سالم بیشتری برای طبخ پیدا کنید!