همه چیز درباره کینوا و نحوه طبخ کینوا


آیا تا به حال فکر کرده اید کینوا چیست، چه طعمی دارد و آیا سالم است؟ اگر دارید، پس دیگر نگاه نکنید! در اینجا پاسخ تمام سوالات شما در مورد کینوا و 15 دستور العمل برای شروع آشپزی با این ماده عالی وجود دارد.

یک پیمانه اندازه گیری پر از کینوا که با کینوا احاطه شده است

کینوا در چند سال اخیر به یک ماده محبوب تبدیل شده است. قبلاً این ماده در آمریکا بی سابقه بود، اما اکنون می توانید آن را در قفسه های هر خواربار فروشی پیدا کنید. حتی در دستور العمل های بسیاری از رستوران ها نیز وجود دارد! ناگهان یکی از داغ ترین مواد موجود در اطراف است.

من عاشق کینوا هستم، بنابراین برای من آسان است که بفهمم چرا محبوبیت آن منفجر شده است. این یک ماده بسیار مقرون به صرفه با هزاران فواید سلامتی مختلف است. این در میلیون ها دستور العمل مختلف کار می کند و جایگزینی عالی برای برنج است.

این یکی از مواد اولیه من است که احتمالاً توانستید از نام وبلاگ متوجه شوید! و من می‌خواستم برخی از دستور العمل‌های مورد علاقه کینوآ را به اشتراک بگذارم. همه آنها سالم هستند، به راحتی طبخ می شوند و بسیار خوشمزه هستند. فکر می کنم شما هم مثل من آنها را دوست خواهید داشت!

گیاه کینوا شکوفا.

کینوا چیست؟

به نظر می رسد کینوا باید یک دانه باشد، اما در واقع یک دانه خشک است. گیاه کینوا بومی آمریکای جنوبی است و دانه های آن توسط افرادی مثل من و شما برداشت، خشک و سپس پخته می شود!

مزه اش مثل چیه؟

طعم کینوا ملایم و بسیار شبیه برنج قهوه ای است. من آن را دوست دارم زیرا طعم خاکی و کمی آجیلی دارد. یک چیز عالی در مورد کینوا این است که هنگام پختن طعم زیادی را جذب می کند، بنابراین می توانید واقعاً آن را خوشمزه کنید. در اینجا 6 روش مورد علاقه من برای طعم دادن به آن آورده شده است.

تصویری که فواید کینوا برای سلامتی را نشان می‌دهد "حقایق تغذیه ای کینوا (اندازه وعده: 1 فنجان، پخته): 4 گرم چربی کل؛  39 گرم کربوهیدرات کل؛  8 گرم پروتئین؛  0 گرم قند؛  5 گرم فیبر رژیمی؛  222 کالری،" با اطلاعات ویتامین و مواد معدنی زیر آن

آیا سالم است؟

من تقریباً هر روز کینوا می‌خورم، زیرا به همان اندازه که خوشمزه است، سالم است. باور نمی کنی؟ اطلاعات تغذیه ای یک فنجان کینوآ پخته شده را بررسی کنید!

اطلاعات تغذیه ای کینوا:

  • کالری – 222
  • چربی کل – 4 گرم
  • کل کربوهیدرات ها – 33 گرم
  • فیبر رژیمی – 5 گرم
  • قندها – 0 گرم
  • پروتئین – 8 گرم

ویتامین ها و مواد معدنی کینوا:

  • ویتامین E – 6 درصد ارزش روزانه
  • تیامین – 13%
  • اهن – 15 درصد
  • منیزیم – 30 درصد
  • فسفر – 28 درصد
  • فلز روی – 13%
  • فلز مس – 18%
  • منگنز – 58%

آیا بدون گلوتن است؟

دلیل دیگری که من عاشق کینوا هستم این است که بدون گلوتن است. من دوست دارم از آن به عنوان جایگزینی برای غلات استفاده کنم! در واقع من از آرد کینوا به جای آرد همه منظوره بارها استفاده می کنم. این یک راه عالی برای تهیه محصولات پخته شده بدون گلوتن است.

آیا پروتئین دارد؟

آره! کینوا مقدار خوبی پروتئین دارد. به همین دلیل است که من به خوردن کینوا به جای گوشت علاقه زیادی دارم. یک فنجان کینوا پخته شده دارای 8 گرم پروتئین است، اما این حتی بهترین قسمت نیست. از آنجایی که کینوا مملو از اسیدهای آمینه مختلف است، یک پروتئین تقریباً کامل در نظر گرفته می شود!

یک کاسه کینوا صبحانه با تکه‌های موز و بادام خرد شده و یک قاشق داخل آن

آیا سالم تر از برنج است؟

من تقریباً همیشه به جای برنج، کینوا را به دلیل فواید سلامتی انتخاب می کنم. کینوا کمی سالم تر از برنج قهوه ای و بسیار سالم تر از برنج سفید است. مهمتر از همه، کینوا پروتئین و فیبر بسیار بیشتری نسبت به برنج دارد.

نحوه نگهداری کینوا

نگران نباشید، کینوا خشک شده بسیار آسان است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید و در یک ظرف یا کیسه دربسته قرار دهید. تا زمانی که شما این کار را انجام دهید، 2-3 سال قبل از تمام شدن آن باقی می ماند! کینوا پخته شده نیز مدت زمان زیادی ماندگاری دارد. اگر آن را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید تا یک هفته ماندگاری دارد. من دوست دارم روز یکشنبه یک دسته بزرگ از آن درست کنم تا در تمام طول هفته برای تمام وعده های غذایی ام کینوا داشته باشم.

آیا باید آن را بشویید؟

دلیل دیگری برای خوردن کینوا به جای برنج وجود دارد: نیازی به شستن آن نیست! برخلاف برنج، کینوا نشاسته ای ندارد که باید شسته شود. به علاوه، تمیز است! شما باید کینوا را با مقدار مناسب آب بپزید، بنابراین راهنمای من را برای یافتن نسبت مناسب کینوا به مایع بررسی کنید.

آیا کینوا یک سوپر غذا است؟

بله! کینوا به دلیل داشتن تعداد زیادی مواد مغذی و ویتامین ها همراه با کالری کم، عموماً به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود. این یک ترکیب عالی است!

دستور العمل های کینوا سالم که باید امتحان کنید

مطمئنا، کینوا فوق العاده سالم است، اما همچنین طعم فوق العاده ای دارد! و علاوه بر این، پختن با آن نیز آسان است! در اینجا تعدادی از دستور العمل های کینوآ سالم مورد علاقه من وجود دارد تا شما را با این ماده عالی شروع کنید.

کینوآ پخته شده روی قاشق

طرز طبخ کینوا

قبل از شروع دستور پخت با کینوآ، باید طرز پخت آن را بیاموزید. پختن کینوا نمی تواند ساده تر باشد. این دستور غذا شما را در کل فرآیند راهنمایی می کند. در کمترین زمان ممکن کینوا را مانند یک حرفه ای درست کنید!

این دستور غذا را بررسی کنید

طرز تهیه کینوا بادام وانیلی شبانه

کینوا یک شبه بادام وانیلی

مردم معمولاً کینوا را به عنوان یک غذای خوش طعم تصور می کنند. اما می تواند به طرز شگفت انگیزی در دستور العمل های شیرین نیز کار کند. کینوا جایگزین جو در این دستور ساده صبحانه می شود که خوشمزه و فوق العاده مغذی است.

این دستور غذا را بررسی کنید

کاسه برنج سرخ شده کینوا آسان از کنار با دانه های کنجد روی آن

10 دقیقه برنج سرخ شده کینوا با سبزیجات

یکی از رایج ترین روش های استفاده از کینوا به عنوان جایگزین برنج است. در اکثر غذاهای برنج از جمله برنج سرخ شده به خوبی کار می کند. کینوا با تخم مرغ و سبزیجات بسیار خوب است، بنابراین در این دستور غذا کاملاً مناسب است.

این دستور غذا را بررسی کنید

فرنی کینوا سوپر فود با انواع توت ها

فرنی کینوا فوق العاده غذایی

این یکی از سالم ترین صبحانه هایی است که تا به حال درست کرده ام. نه تنها کینوا دارد، بلکه جو دوسر، دانه های شاهدانه، دانه چیا، کنجاله بذر کتان، شیر بادام، موز و زغال اخته نیز دارد. آیا می توانید صبحانه سالم تری را تصور کنید؟ و به همان اندازه مهم، طعم آن خوشمزه است!

این دستور غذا را بررسی کنید

کاسه کینوا مدیترانه ای

کاسه کینوا سالم: 6 روش خوشمزه

کاسه یکی از راه های مورد علاقه من برای خوردن کینوا است. آنها پایه خوبی برای سبزیجات، سس ها، لوبیاها و غیره هستند. این 6 کاسه کینوا مورد علاقه من است که هرگز از خوردن آنها خسته نمی شوم.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد کینوا برنج وحشی با مارچوبه و ریخته شده در وینیگرت زردچوبه لیمو - ساده، سالم و فوق العاده با طراوت!

سالاد کینوا برنج وحشی با مارچوبه و وینگرت لیمو و زردچوبه

این غذا احساس خوبی به بدن شما می دهد. هم کینوا و هم برنج وحشی و مقدار زیادی مارچوبه و اسفناج دارد. وینگرت تارت کاملاً با همه مواد ترکیب می شود و این غذای سالمی است که می خواهید هر روز بخورید.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد کینوا وگان برای تابستان

سالاد کینوا بهاره گیاهی

سالاد کینوا به دلایلی محبوب هستند. آنها به همان اندازه که مغذی هستند خوشمزه هستند. این سالاد همچنین دارای نخود و همچنین چند سبزی تازه و یک سس سالاد لیمو است. تازه، سیر کننده، سالم و همچنین بسیار سرگرم کننده است.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد کینوآ بروکلی وگان خامه ای با خلال بادام

سالاد کینوا با کلم بروکلی خامه ای وگان

کلم بروکلی و کینوآ یکی از طعم های مورد علاقه من است. آنها فقط با هم طعم خوبی دارند. اما ستاره این غذا سس بادام هندی خامه ای سیر و لیمویی است که طعم بسیار شبیه به سس سالاد سزار دارد.

این دستور غذا را بررسی کنید

این سالاد تابستانی کینوا کدو سبز سبک، خوش طعم و سرشار از مواد سالم است!

سالاد کدو و کدو سبز تابستانی با آجیل کاج برشته شده

این سالاد تابستانی کامل و سالم است. طعم ها بسیار روشن و پر جنب و جوش هستند، با آب لیمو، پوست لیمو و شوید که طعم کدو حلوایی، کدو سبز و کینوآ را نشان می دهد. این سرگرم کننده، تازه و فوق العاده سالم است.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد تایلندی Quinoa Pad از طریق simplequinoa.com پیدا شده است

سالاد کینوآ پد تایلندی

کینوا با بسیاری از طعم‌های آسیایی بسیار خوب می‌آید. در این سالاد الهام گرفته از پد تایلند جایگزین رشته فرنگی می شود. تند، تند و مملو از سبزیجات تازه است تا مکمل کینوآ غنی از پروتئین باشد.

این دستور غذا را بررسی کنید

بالای یک بشقاب با شش تکه پیتزا تهیه شده با پوسته کینوآ و پنیر ذوب شده با سس گوجه فرنگی با ریحان تازه و تکه های فلفل قرمز

بهترین پوسته پیتزا کینوا

من همیشه در جستجوی بهترین پوسته پیتزای بدون گلوتن هستم. این دستور فقط ممکن است آن باشد. این دستور غذا با خیس کردن کینوا نپخته و سپس مخلوط کردن آن به صورت خمیر شروع می شود. این یک پوسته پیتزا با کیفیت رستورانی ایجاد می کند.

این دستور غذا را بررسی کنید

کاسه کینوا با سبزیجات سوخاری و نخود

کاسه کینوا بودای زمستانی

این یکی از راه های مورد علاقه من برای خوردن کینوا است. کافی است آن را در یک کاسه با دسته ای از مواد سالم دیگر بریزید، آن را با یکی از سس های مورد علاقه خود بریزید (این سس از آبلیمو، تاهینی، سرکه سیب و خمیر میسو استفاده می کند) و لذت ببرید. این دستور غذای دلچسب، آرامش بخش و برای یک شب زمستانی عالی است.

این دستور غذا را بررسی کنید

سیب زمینی شیرین پر شده با کینوا مکزیکی

فلفل دلمه ای پر شده با کینوا مکزیکی

مواد موجود در این غذا به خوبی با هم هماهنگ می شوند. مملو از طعم های غنی مکزیکی مانند لوبیا سیاه، ذرت، فلفل دلمه ای، پودر چیلی و زیره است. این مواد و چند مورد دیگر با کینوآ مخلوط شده و داخل یک سیب زمینی شیرین پر می شوند. چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟

این دستور غذا را بررسی کنید

به دستور العمل های کینوا بیشتر نیاز دارید؟

امیدوارم از این غذاهای سالم کینوا لذت برده باشید. اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، مطمئن شوید که صفحه دستور پخت من را بررسی کنید، جایی که می توانید تمام دستور العمل های کینوآ را جستجو کنید.