میگو گردوی عسلی | دستور العمل کپی پاندا اکسپرس


میگو گردوی عسلی یک غذای چینی لذیذ است که ترکیبی از میگوهای آبدار، گردوهای ترد و شیرینی و لعاب عسل بهشتی است. با این غذای لذیذ غیر قابل مقاومت که می توانید در راحتی آشپزخانه خودتان تهیه کنید، عزیزان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

تصویر بالای سر میگو گردوی عسلی در بشقاب

پرش به:

چرا این بهتر از بیرون‌بر است

  • سریع. پخت سریع میگو در کمتر از 30 دقیقه برای ایجاد یک وعده غذایی عالی در شب.
  • خوشمزه – لذیذ. میگوهای چاق و آبدار که از بیرون کاملاً ترد هستند همراه با سس شیرین و گردوی ترد یک لقمه لذت بخش را ایجاد می کنند.
  • بودجه پسند. صرف هزینه گزافی برای بردن خانواده به شام ​​را فراموش کنید. با کسری از قیمت، چیزی به همان خوشمزگی درایو در خانه درست کنید!

چه هوس طعم نوستالژی داشته باشید یا به دنبال آزمایش طعم های چینی-آمریکایی باشید، این نسخه خانگی میگو گردویی عسل پاندا اکسپرس حتماً جوانه های چشایی شما را برآورده می کند.

آیا میگو گردوی عسلی پاندا اکسپرس سالم است؟

همانطور که همیشه می گویم آنچه برای یک نفر سالم است ممکن است برای دیگری سالم نباشد. همیشه قبل از اضافه کردن یک غذای جدید به چرخش شام، نیازهای غذایی شخصی خود را در نظر بگیرید.

در حالی که میگو گردوی عسلی از پاندا اکسپرس بدون شک خوشمزه است، اما غذای سالم یا مغذی خاصی به حساب نمی آید.

اگر به دنبال جایگزین سالم‌تری هستید، نسخه‌های خانگی میگو گردوی عسلی را با تغییراتی در نظر بگیرید. می‌توانید به جای سرخ کردن، روش‌های پخت سالم‌تری مانند پخت یا کباب کردن میگو را انتخاب کنید. همچنین می توانید میزان شکر اضافه شده در لعاب را کاهش دهید یا شیرین کننده های جایگزین را بررسی کنید.

مواد مورد نیاز شما

برای میگو

  • میگو
  • نشاسته ذرت
  • سس مایونز
  • عسل
  • شیر تغلیظ شده شیرین
  • اسپری نچسب

گردوی قندی

  • گردو
  • شکر دانه ریز
  • اب

برای سس

  • عسل
  • سس مایونز
  • شیر تغلیظ شده شیرین

طرز تهیه میگو گردوی عسلی

  1. میگو را آماده کنید. در یک کاسه، میگوها را با نشاسته ذرت بپوشانید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پوشیده شده اند. روغن نباتی را در یک تابه عمیق یا واک روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. میگوهای پوشانده شده را با احتیاط به روغن داغ اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای طلایی و ترد شوند. بردارید و کنار بگذارید.
  2. گردوی قندی را درست کنید. در یک قابلمه کوچک، شکر گرانول و آب را روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و یک قوام شربت مانند ایجاد کنید. گردوها را به شربت اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شوند. پخت گردو را در شربت حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که شربت غلیظ و طلایی شود ادامه دهید. گردوهای نباتی را به یک سینی فر با کاغذ روغنی بریزید و بگذارید خنک شوند.
  3. سس را آماده کنید. در یک کاسه، عسل، سس مایونز و شیر تغلیظ شده شیرین را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.
  4. بشقاب و لذت ببرید! در یک تابه تمیز یا واک، سس مایونز، عسل و مخلوط شیر تغلیظ شده شیرین شده را اضافه کنید. سس را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا شروع به حباب زدن کند و کمی غلیظ شود. میگوهای سرخ شده را به سس اضافه کنید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پوشش داده شده اند. گردوهای شیرین شده را به آرامی داخل آن بریزید و چند عدد را برای تزئین نگه دارید. میگو و گردو را به مدت 1 تا 2 دقیقه دیگر در سس بپزید و اجازه دهید طعم ها با هم مخلوط شوند. از روی حرارت بردارید و میگو گردوی عسلی را روی برنج بخارپز یا در کنار سبزیجات سرخ شده مورد علاقه خود سرو کنید. برای ظرافت بیشتر، آن را با گردوی قندی رزرو شده تزئین کنید.
عکس نزدیک از میگو گردوی عسلی روی یک بشقاب سفید

نکات و ترفندها

  • آماده سازی مناسب میگو اطمینان حاصل کنید که میگوها به درستی تمیز شده و قبل از پختن پخته شده اند. آنها را با یک حوله کاغذی خشک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود، زیرا به چسبندگی بهتر پوشش نشاسته ذرت کمک می کند.
  • روش صحیح سرخ کردن از یک تابه عمیق یا ووک استفاده کنید و قبل از اضافه کردن میگو، روغن نباتی را تا دمای مناسب (حدود 350 درجه فارنهایت) گرم کنید. میگو را در دسته های کوچک سرخ کنید تا از ازدحام بیش از حد جلوگیری شود که می تواند منجر به پخت ناهموار و خیس شدن پوشش آن شود.
  • کرانچ گردوی قندی. برای رسیدن به گردوهای ترد، قبل از اضافه کردن گردو، مطمئن شوید که شربت شکر به قوام مناسبی برسد. شربت را به آرامی هم بزنید و بپزید تا غلیظ شود و گردوها را بپوشاند. مراقب باشید شکر نسوزد. قبل از استفاده از گردوهای قندی، اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.

تغییرات

میگو گردوی عسلی یک غذای همه کاره است که می تواند سفارشی شود و مطابق با ترجیحات فردی باشد. در اینجا چند تغییر وجود دارد که می توانید سعی کنید به دستور کلاسیک تغییر دهید:

  • آن را تند درست کنید– با اضافه کردن عناصر تند، کمی گرما اضافه کنید. می توانید فلفل قرمز، سس سریراچا یا فلفل چیلی چرخ کرده را در لعاب عسل قرار دهید تا حالتی تند به آن بدهید. این تنوع تعادل لذت بخشی را بین طعم های شیرین و تند ایجاد می کند.
  • مقداری مرکبات اضافه کنید– با اضافه کردن پوست پرتقال یا آب پرتقال به لعاب عسل، طراوت مرکباتی را در ظرف دم کنید. طعم تند پرتقال شیرینی غذا را تکمیل می کند و یک پیچ و تاب با طراوت می بخشد.
  • جمعش کن– به جای سرو میگو به عنوان غذای اصلی، آنها را در بسته های کاهو سرو کنید. میگوها، گردوهای شیرین شده و مقداری سبزیجات تازه را در برگ های کاهوی ترد بپیچید تا گزینه ای سبک تر و با طراوت داشته باشید.

چه چیزی برای خدمت با آن

  • برنج بخارپز شده– میگو گردوی عسلی را روی بستری از برنج بخارپز شده کرکی سرو کنید. سادگی برنج اجازه می دهد تا طعم میگو و گردو شیرین شده بدرخشد.
  • سبزیجات سرخ شده– با ترکیب میگو با ترکیبی از سبزیجات سرخ شده مانند بروکلی، فلفل دلمه ای، هویج، نخود فرنگی، یا بوک چوی، بشقاب رنگارنگ و پر جنب و جوش ایجاد کنید. ترکیب بافت ها و طعم ها تعادل را به ظرف اضافه می کند.
  • سالاد آسیایی– با استفاده از کلم رنده شده، هویج، فلفل دلمه ای و سس زنجبیل کنجد، یک دمنوش آسیایی با طراوت درست کنید. ترد بودن نبات بافت متضادی به میگو می بخشد.

چه مدت طول می کشد؟

میگو گردوی عسلی را می توان تا 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کیفیت و بافت ظرف ممکن است در طول زمان کمی تغییر کند. ممکن است پوشش ترد روی میگو نرم تر شود و گردوهای شیرین شده ممکن است مقداری ترد خود را از دست بدهند.

برای اطمینان از بهترین طعم و بافت، توصیه می شود میگو گردوی عسلی را در چند روز اول پس از آماده سازی مصرف کنید.

آیا می توانید آن را فریز کنید؟

این دستور تهیه میگو را بهتر است تازه یا مستقیماً از یخچال گرم کنید. من شخصاً انجماد و گرم کردن مجدد این دستور را آزمایش نکرده ام.

اگر می‌خواهید بعداً باقی مانده‌ها را منجمد کنید، اجازه می‌دهم تا دمای اتاق خنک شوند، آن‌ها را در ظرفی که در فریزر قرار دارد با خرما اضافه می‌کنیم و سپس آنها را صاف می‌کنیم. برای داشتن بهترین طعم و بافت، ظرف 2 ماه از انجماد لذت ببرید.

دستور العمل های بیشتر میگو

سنجاق میگو گردویی عسلی با روکش متنی

آن را پین کنید

اگر عاشق این هستید میگو گردوی عسلی دستور پخت به همان اندازه که ما انجام می دهیم، مطمئن شوید که آن را با دوستان خود در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک می گذارید تا آنها نیز آن را امتحان کنند. فراموش نکنید که آن را پین کنید تا بتوانید به زودی دوباره آن را بسازید!

عکس نزدیک از میگو گردوی عسلی روی یک بشقاب سفید

میگو گردوی عسلی | دستور العمل کپی پاندا اکسپرس

زمان آماده سازی: 10 دقایق

زمان پخت: 12 دقایق

زمان کل: 22 دقایق

دوره: دوره های اصلی

غذا: آسیایی

کلمه کلیدی: میگوی عسلی، میگو گردوی عسلی، دستور تهیه میگو گردوی عسلی

خدمات: 4 سروینگ ها

کالری: 415کیلو کالری

نویسنده: اشلی تامپسون

روی مواد یا تجهیزات مشخص شده کلیک کنید تا ببینید دقیقاً از چه چیزی برای تهیه این دستور استفاده می کنم

دستورالعمل ها

  • در یک کاسه، میگوها را با نشاسته ذرت بپوشانید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پوشیده شده اند. روغن نباتی را در یک تابه عمیق یا واک روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. میگوهای پوشانده شده را با احتیاط به روغن داغ اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای طلایی و ترد شوند. بردارید و کنار بگذارید.

  • در یک قابلمه کوچک، شکر گرانول و آب را روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و یک قوام شربت مانند ایجاد کنید. گردوها را به شربت اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شوند. پخت گردو را در شربت حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که شربت غلیظ و طلایی شود ادامه دهید. گردوهای نباتی را به یک سینی فر با کاغذ روغنی بریزید و بگذارید خنک شوند.

  • در یک کاسه، عسل، سس مایونز و شیر تغلیظ شده شیرین را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

  • میگو را آماده کنید. در یک کاسه، میگوها را با نشاسته ذرت بپوشانید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پوشیده شده اند. روغن نباتی را در یک تابه عمیق یا واک روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. میگوهای پوشانده شده را با احتیاط به روغن داغ اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای طلایی و ترد شوند. بردارید و کنار بگذارید.

  • گردوی قندی را درست کنید. در یک قابلمه کوچک، شکر گرانول و آب را روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و یک قوام شربت مانند ایجاد کنید. گردوها را به شربت اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شوند. پخت گردو را در شربت حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که شربت غلیظ و طلایی شود ادامه دهید. گردوهای نباتی را به یک سینی فر با کاغذ روغنی بریزید و بگذارید خنک شوند. سس را آماده کنید. در یک کاسه، عسل، سس مایونز و شیر تغلیظ شده شیرین را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. بشقاب و لذت ببرید! در یک تابه تمیز یا واک، سس مایونز، عسل و مخلوط شیر تغلیظ شده شیرین شده را اضافه کنید. سس را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا شروع به حباب زدن کند و کمی غلیظ شود. میگوهای سرخ شده را به سس اضافه کنید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پوشش داده شده اند. گردوهای شیرین شده را به آرامی داخل آن بریزید و چند عدد را برای تزئین نگه دارید. میگو و گردو را به مدت 1 تا 2 دقیقه دیگر در سس بپزید و اجازه دهید طعم ها با هم مخلوط شوند. از روی حرارت بردارید و میگو گردوی عسلی را روی برنج بخارپز یا در کنار سبزیجات سرخ شده مورد علاقه خود سرو کنید. با گردوی قندی رزرو شده تزئین کنید.

پشتیبانی دریافت کنید و با انجمن ما در فیس بوک ارتباط برقرار کنید!

تغذیه

کالری: 415کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 38g | پروتئین: 18g | چربی: 22g | فیبر: 1g | قند: 21g

این دستور پخت را امتحان کردید؟@twosleevers را دنبال کنید و آن را پین کنید!