در مورد رژیم کتوژنیک Sheet Cheet

رژیم نگهدارنده کتوژنیک توی این ناهار کتوژنیک در حدود 82 درصد چربی، 4 درصد کربوهیدرات و 14 درصد پروتئین وجود داره. رژيم کتوژنيک استاندارد (SKD): این رژيم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. همین امر در کنار افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت. ناهار کتوژنیک شما حاضر شده. کل غذای تهیه شده معادل ۴ سروینگ هستش که توی هر سروینگ (وعده) این ناهار کتوژنیک، ۱ گرم (۱%) کربوهیدرات خالص، ۲۸ گرم (۶۱%) چربی و ۳۹ گرم (۳۹%) پروتئین وجود داره.

خوردن پروتئین یکی از ملزومات رژیم کتو هست که ما باید همیشه توی آشپزی کتوژنیک بهش دقت کنیم. دقت کنید اطرافش رو به سمت هم بیارین و بپیچید مثل یک توپ گرد و غلطان بشه. خب اولین قدم برای خوردن یک ناهار خوشمزه کتویی، اینه که توی یک کاسه بزرگ، گوشت گاو، ریحان، نمک، فلفل و کمی آب سرد رو با هم مخلوط کنید. چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید. برخی از چاشنی ها و سس ها: این مواد غالبا حاوی قند و چربی ناسالم هستند. در نهایت تمام مواد رو با کره و سیر توی یک کاسه مجزا مخلوط کنید.

همه رژیم کتوژنیک را دوست دارند

در مورد این غذا هم درصد بندیش رو میزاریم تا مطمئن بشید که برای رژیم کتو مناسبه. کتون بادی سنتز شده در بدن می تواند به راحتی برای تولید انرژی توسط قلب ، بافت عضلانی و کلیه ها مورد استفاده قرار گیرد. این رژیم ممکن است برای ورزشکاران یا افرادی که به دنبال عضله سازی در اندازه بزرگ هستند، چندان مفید نباشد. هنگامی که سطح کتون های خون به اندازه خاصی برسد وارد مرحله کتوز می شوید. اگر از رژیم کتوژنیک درست استفاده کنید، بدنتون به حالت کتوز وارد میشه و از چربی های اضافه خودش به جای سوخت استفاده میکنه. A rtic᠎le was gener​at ed ᠎with GSA Content Gen​er᠎ator  DE MO.

اکثر مردم هرگز در رژیم کتوژنیک عالی نخواهند بود. چرا را بخوانید

کنجد ها رو به تابه اضافه کنید و برای چند دقیقه اجازه بدین تا کمی قهوه ای و خوشبو بشن. بعد نمک و فلفل رو هم اضافه کنید و این مخلوط رو بزارید یه گوشه بمونه. پیاز و ترپچه های خرد شده رو هم به روغن اضافه کنید و در ادامه اضافه کردن نمک هم فراموش نشه. فکر میکنم دیگه خیالتون رو راحت شده و باید بریم سراغ دستور پختش. بعد از اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) رو به صورت کامل توی یک مقاله بررسی کردیم، سراغ آشپزی کتوژنیک اومدیم.

رژیم کتوژنیک و عضله سازی

خب بریم سراغ مورد دوم. او کسی بود که ۲ روش فراموششده قدیمی را در درمان صرع کودکان احیا نمود: اول استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک در درمان صرع کودکان و دوم استفاده از روش جراحی نیمکرهبرداری در موارد شدید و مقاومبهدرمان صرع که به هیچ دارویی پاسخ نمیدهد. ویژگی بارز رژیم کتوژنیک آن است که میزان قند بدن را پایین نگه میدارد و این برای بیماران سرطانی، دیابتی و بیمارانی که به صرع مبتلا هستند یک امتیاز بزرگ است؛ چرا که قند باعث پیشروی بیماری آنها میشود و رژیم کیتو با کاهش قند به آنها کمک میکند تا ضمن کاهش وزن، بیماری زمینه ای خود را نیز کنترل کنند.

حالا روغن رو با حرارت متوسط گرم کنید. شما با خوردن این سالاد 84 درصد چربی، 3 درصد کربوهیدرات و 13 درصد پروتئین رو وارد بدنتون میکنید که این نشون میده این ناهار کتوژنیک کاملا بر اساس رژیم کتو هستش. دادن غذاهایی با چربی مفید بالا و البته پروتئین دار، بدن رو روی این حالت قرار 3 راز درباره کاهش وزن با رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند میده. ران مرغ ها رو با روغن زیتون و چاشنی ها مزه دار کنید و بعد اونها رو در یک ظرف مخصوص پخت قرار بدین.

Here همان چیزی است که بهترین است انجام دهید در رژیم کتوژنیک

توی قدم بعدی باید تمام سبزیجات رو برای سالاد ( البته به جز پیازچه ها ) رو خرد کنید و به قطعات مختلف در بیارید. به عنوان اولین غذا برای آشپزی کتوژنیک اون هم برای ناهار، میخوایم یک غذای ایتالیایی رو بهتون معرفی کنیم. رژیم کتوژنیک، رژیمی هستش که در اون کربوهیدرات ها محدود میشن. یکی دیگر از عوارض جانبی می تواند “آنفولانزای کتو” باشد که ممکن است سردرد، ضعف، تحریک پذیری، بوی بد دهان و خستگی باشد. صورت گرفته نشان می دهد که کسانی که بدن آن ها به درستی آبرسانی شده باشد نسبت به دیگر افراد کمتر از اضافه وزن رنج می برند.

این اصطلاح کلی میتواند شامل رژیمهایی مانند رژیم اتکینز، رژیم دوکان و رژیمهای LCHF (کم کربوهیدرات، پرچرب) مانند رژیم غذایی پرچرب باشد، اگرچه نسبت چربی، پروتئین و کربوهیدرات و سایر ویژگیهای خاص هر رژیم غذایی میتواند متفاوت باشد. به صورت کلی برای کاهش وزن با رژیم کتویی، جدول غذایی آشپزی کتوژنیک شما باید به سمت استفاده از غذاهایی مثل گوشت، ماهی، مرغ، سالاد یا سبزیجات کم کربوهیدرات، کره، پنیر ، تخم مرغ و سس های پرچرب و دوری از مصرف نان، برنج، ماکارونی، شیرینی ها و کیک ها و نوشیدنی های شیرین باشه.

به صورت کلی باز هم این نکته رو تاکیید میکنیم : « ناهار کتوژنیک باید وضعیت کتوز در بدن رو به خوبی کنترل کنه ». حالا موزارلا رو هم به ۱۰ تکه تقسیم کنید و هر تکه رو روی یکی از قسمت های گوشت بزارید. گوشت رو به ۱۰ قسمت تقسیم و پهنشون کنید. در ادامه در حالی که مرغ ها توی فر قرار دارن، کلم بروکلی ها رو خرد کنید و به مدت 5 دقیقه توی یک قابلمه حاوی آب شور، روی گاز قرار بدین تا جوش بخورن. به عنوان قدم اول، باید اجاق گاز رو تا 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

توی این بخش قراره که 10 دستور غذایی که میتونید از اون برای ناهار کتوژنیک استفاده کنید رو بهتون معرفی کنیم. در واقع طبق توضیحاتی که توی بخش قبل داده شد، درصد بندی چربی، کربوهیدرات و پروتئین خیلی مهمه. در طی این رژیم، مقدار چربی نسبتا زیاد و کربوهیدرات محدود است که این نسبت به صورت 75% چربی، 20% پروتئین و 5% کربوهیدرات خواهد بود. نسبت کتوژنیک در این رژیم، مقایسهٔ وزن چربی به ترکیبی از پروتئین و قند است. تحقیق دیگری که در این زمینه منتشر شد نشان میدهد افرادی که رژیمهای غذایی کم کربوهیدراتی و پروتئین های حیوانی کم دارند (نمونه بارز رژیم غذایی کتو) در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات را با اعتدال مصرف میکنند، خطر مرگ زودرس بیشتری دارند.

رژیم کتوژنیک و خرما هستند. این سبزیجات خواص زیادی دارند و برای رژیم غذایی کاهش وزن بسیار مناسب هستند. به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. افزایش سن تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله تغییرات فیزیکی، تحلیل عضلات و ماهیچهها، مشکلات گوارشی و بیماریهایی از جمله بیماریهای قلبی-عروقی، دیابت و پوکی استخوان است که میتوان با تغییر مواد غذایی مصرفی و تغییرات مؤثری در این بیماریها ایجاد کرد و طول عمر را افزایش داد. مواد لازم برای گوشت گاو، که عبارتند از : « روغن زیتون، سس ماهی، زنجبیل تازه رندهشده و فلفل چیلی » رو مخلوط کنید و توی یک کیسه پلاستیکی بریزید.

حالا دو طرفش رو رو با حرارت زیاد بپزید. رژیم کتوژنیک با قابلیت سیرکنندگیاش موجب میشود بدون نیاز به کالریشماری یا وسواس درمورد غذای مصرفی، وزن کم کنید. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات تجویزشده میتوانید از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید و اگر به یکی از بیماریها و اختلالات بالا مبتلا هستید، ناامید نشوید. بنابراین بهجای عجله برای کاهش وزن، صبور باشید و با آرامش جلو بروید. گلیکوژن ذخیره گلوکز بدن است که به آب متصل شده است ، بنابراین وقتی ذخایر گلیکوژن را تخلیه می کنید ، ذخیره آب خود را نیز کاهش می دهید.

اگر به شدت کربوهیدرات ها را قطع کنید، بدن باید به سمت چربی سوزی تغییر کند – این چربی یا از رژیم غذایی شما یا از چربی های ذخیره شده بدن شماست. کتون ها محصولات جانبی چربی سوزی هستند و می توانند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند. برای افرادی که به دنبال یک مطلب کامل در مورد غذاهای مخصوص ناهار کتوژنیک هستن. افرادی که رژیم Z217 کتوژنیک رو از مجموعه زیبیتو تهیه کردن نیازی نیست نگران درصد بندی و اینکه برای هر وعده و میان وعده چی درست کنن، باشن.

رژیم کتوژنیک فرشته

توی قدم بعدی باید با دست هاتون اونها رو خوب مخلوط کنید. در قدم بعدی آب رو تخلیه کنید و درش رو بزارید تا گرم بمونن. به قول معروف کنجد ها رو بوداده کنید، خودتون دیگه میدونید منظور چیه … به عنوان اولین حرکت، سس مایونز و کنجد رو با آب لیمو مخلوط کنید. غذای شما آمادس و میتونید این غذا رو با کنجد و سس مایونز هم میل کنید. توی مقاله ی قبل 35 دستور غذایی صبحانه کتوژنیک رو معرفی کردیم که میتونید ازش استفاده کنید.

دانستن اینکه چه دمنوش و نوشیدنی هایی را می توانید در حین رعایت این رژیم مصرف کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی هایی که باعث میشه املت اسپانیایی به عنوان یک غذای خوب برای ناهار کتوژنیک مطرح بشه، ترکیبات اون هستن. در مقاله بعدی هم در مورد شام کتوژنیک و دستورهای غذایی اون به صورت مفصل صحبت میکنیم. قبل از شروع صحبت در مورد دستورهای غذایی و توضیحات مربوط به این مقاله، لازمه یک سری اطلاعات در مورد رژیم کتوژنیک رو به صورت خلاصه توضیح بدم. حالا یک ماهیتابه متوسط رو هم روی حرارت قرار بدین.

در نهایت تمام مواد رو با کره سیر در یک کاسه مخلوط کنید.

توی یک ماهیتابه کره رو آب کنید و کوفته ها رو با حرارت متوسط سرخ کنید( تا مغز پخت بشن ). حب ظاهرا کم کم داره صدای معدتون در میاد. البته این رو هم بگم که درصد بندی مواد غذایی در این رژیم خیلی مهم هستش. 13 گرم چربی، یک گرم کربوهیدرات، 12 گرم پروتئین، 10 گرم چربی اشباع و البته سرشار از مواد مغذی هم هست. در نهایت تمام مواد رو با کره سیر در یک کاسه مخلوط کنید. خب حالا وقتش رسیده تا مرغ رو با کلم بروکلی و کره سیر سرو کنید و نوش جان بفرمایید.

گوشت رو به صورت تکه های نازک ورقه ورقه کنید. خب تبریک میگم اولین قدم رو خیلی خوب و راحت برداشتین. من حدودا یک ساله و نیم بدن سازی کار میکنم و قدم ۱۸۳ وزنم ۷۰. باید بتوانیم چنین غذاهایی را به روشی کنترل شده وارد برنامه غذایی خود کنیم و اجازه ندهیم کار به جایی بکشد که خودمان را دور بزنیم. بدن تمام ذخایر گلوکز خود را از دست میدهد، میزان کتون ناگهان افزایش مییابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، وارد فاز کتوز میشوید. استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود.

با پزشک خود درباره برنامه و اهداف غذاییتان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. همونطور که میشه حدس زد، توی این مقاله قراره راجع به دستور های غذایی ناهار کتوژنیک و البته سس های کتویی صحبت کنیم. یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. ۳.افزایش توانایی بدنی: در این رژیم لاغری بدن ازچربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی و سوخت استفاده می کند به همین دلیل فرد می تواند برای مدت طولانی تری بدون احساس گرسنگی به فعالیت های خود بپردازد.