چند توصیه رژیم غذایی برای افراد مبتلا به آسم


اگرچه توصیه های غذایی زیادی برای افراد مبتلا به آسم وجود ندارد ، اما تحقیقات نشان داده است که غذاهای زیادی وجود دارد که عملکرد ریه و سیستم ایمنی را افزایش داده و علائم بیماری را کاهش می دهد. برخی از غذاها همچنین علائم آسم را بدتر می کنند یا احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهند.

آسم یک بیماری مزمن شایع است. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، تقریباً 25 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به آسم هستند که یک پنجم آنها کودک هستند.

بر اساس مقاله ای که در Nutrition Reviews منتشر شده است ، آسم در آمریکایی های آفریقایی تبار و کسانی که در طبقه اجتماعی و اقتصادی پایین هستند شایع تر است.

مقاله ای که در حال حاضر می خوانید در مورد غذاهایی است که افراد مبتلا به آسم باید از آنها اجتناب کنند و غذاهایی که می توانند علائم را بهبود بخشیده یا از بروز آنها جلوگیری کنند ، و همچنین عواملی که می تواند به افراد مبتلا به بیماری مزمن کمک کند.

غذاهایی که می توانند مفید باشند

غذاهای زیر ممکن است برای افراد مبتلا به آسم مفید باشد.

غذاها یا مکمل های حاوی ویتامین D

شواهد نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است شانس حملات آسم را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد. مصرف مکمل ویتامین D می تواند تا حد زیادی خطر حمله شدید آسم را که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود ، کاهش دهد.

ویتامین D عملکرد ریه را بهبود می بخشد و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی را کاهش می دهد.

منابع غنی ویتامین D عبارتند از:

  • ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی خال مخالی
  • قارچ
  • زرده
  • کبد
  • پنیر

میوه و سبزیجات تازه

رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

مقاله ای که در سال 2020 در نتیجه مطالعات متعدد منتشر شد نشان می دهد که مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به آسم را در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهد.

بررسی بیش از 80 مطالعه از سال 2017 نشان داد که بین مصرف زیاد میوه و سبزیجات و کاهش علائم آسم مانند خس خس سینه ارتباط وجود دارد.

همچنین بخوانید: با این نکات میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

ویتامین ها

میوه ها و سبزیجات تازه منابع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتاکاروتن هستند که به بدن در مبارزه با ترکیبات مضر آسیب رسان به بافت های بدن کمک می کند.

علاوه بر این ، خوردن میوه و سبزیجات عملکرد ریه را بهبود می بخشد و علائم آسم را کنترل می کند.

در زیر لیستی از منابع غنی ویتامین A آمده است:

  • مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • خربزه
  • فلفل قرمز و سبز
  • کلم بروکلی
  • سیب زمینی آب پز
  • گوجه فرنگی

منابع غنی ویتامین E عبارتند از:

  • انواع آجیل مانند بادام ، بادام زمینی و فندق
  • دانه های آفتابگردان
  • کلم بروکلی

بتاکاروتن

پرتقال و میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی بتاکاروتن هستند. به عنوان مثال:

  • هویج
  • سیب زمینی شیرین
  • اسکواش
  • فلفل قرمز و زرد
  • خربزه
  • زردآلو
  • سبزیجات برگ سبز تیره مانند کاهو و اسفناج

فلاونوئیدها و سلنیوم

میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و سلنیوم هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند.

بسیاری از میوه ها حاوی فلاونوئیدها هستند. درست مثل:

  • سیب
  • انواع توت ها
  • عصبانیت
  • چای سیاه و سبز

غذاهای زیر حاوی سلنیوم هستند:

  • ماهی و صدف
  • گوشت
  • مرغداری
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • نان
  • محصول صبحانه

غلات کامل

غلات کامل همچنین به کاهش علائم آسم کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن غلات کامل در رژیم غذایی می تواند علائم را کاهش داده و کنترل بیماری را بهبود بخشد.

غلات کامل شامل جو دوسر ، ماکارونی غلات کامل ، گندم سیاه و جو دوسر است.

همچنین بخوانید: تاثیر چاقی بر بیماری مزمن انسدادی ریه یا COPD

غذاهای مفید برای آسم

از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

انجمن ریه آمریکا غذاها و نوشیدنی هایی را که می توانند علائم آسم را بدتر کنند ، شناسایی کرده است ، از جمله:

غذاهای حاوی سولفیت

سولفیت یک ماده نگهدارنده است که معمولاً در غذاهای کنسرو شده و نوشیدنی هایی که ماندگاری طولانی دارند مانند الکل ، ترشی ، آب لیمو کارخانه ای ، آب لیمو و میوه های خشک یافت می شود.

سولفیت زیاد در رژیم غذایی بیماران مبتلا به آسم می تواند علائم بیماری را تشدید کند. انجمن ریه آمریکا هشدار می دهد که غذاهای حاوی سولفیت ، به ویژه شراب ، حتی می توانند باعث حملات آسم شوند. مطالعه انجام شده در سال 2018 نشان داد که شراب سفید می تواند در افراد مبتلا به این بیماری حساسیت ایجاد کند.

سالیسیلات ها

سالیسیلات ها ترکیباتی هستند که در انواع چای ، قهوه ، غذاهای تند یا غذاهای تند یافت می شوند. در موارد نادر ، برخی از افراد مبتلا به آسم به این ترکیبات حساسیت دارند و ممکن است پس از مصرف علائم مکرر داشته باشند.

دو مطالعه در سال 2014 نشان داد که آسپرین که حاوی سالیسیلات است در برخی افراد آسم را تشدید می کند.

فست فود

یک مطالعه در سال 2013 در مورد مصرف فست فود در کودکان و نوجوانان نشان داد ؛ افرادی که این غذاها را سه بار در هفته یا بیشتر می خورند بیشتر در معرض ابتلا به آسم و بیماری های دیگر هستند.

محرک های دیگری که باید از آنها اجتناب کرد

افراد مبتلا به آسم باید محرک هایی را که علائم آنها را تشدید می کند یا باعث حمله می شوند ، شناسایی کرده و از آنها اجتناب کنند. انجمن ریه آمریکا لیستی از توصیه ها و اطلاعات در مورد محرک های رایج ارائه کرده است:

  • داروهای قابل خرید بدون نسخه پزشک ؛ مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • حساسیت های غذایی رایج مانند حساسیت به بادام زمینی و صدف
  • دود؛ مانند دود سیگار ، دود آتش و اجاق چوبی.
  • آب و هوای نامساعد ، به عنوان مثال هوای طوفانی ، بادی ، سرد یا مرطوب
  • آلودگی هوا ، دود ، دود خروجی خودرو و گازهای شیمیایی
  • شوره یا بزاق از حیواناتی که خز یا پر دارند
  • قرار گرفتن در معرض ذرات خاک ، قارچ ها ، دانه های قارچ و باکتری ها

سایر نکات مفید برای کنترل علائم آسم

انجمن ریه آمریکا توصیه می کند که بیماران به طور فعال بیماری را مدیریت کنند. مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به آنها در برنامه ریزی برای اجتناب از محرک ها و مصرف داروهای م effectiveثر در زمان مناسب کمک کند.

آگاهی و ثبت علائم به مردم کمک می کند تا بفهمند چگونه از غذاها ، فعالیت ها و محیط هایی که باعث حمله آسم می شوند اجتناب کنند.

چاقی می تواند علائم آسم را بدتر کند. فعالیت سالم و خوردن چربی کم و غنی از میوه و سبزیجات به افراد با کنترل وزن کمک می کند.

مقاله ای که در سال 2019 منتشر شد نشان می دهد که عفونت های ویروسی همچنین می توانند علائم آسم را ایجاد کنند. اقدامات پیشگیری از ابتلا به ویروس مانند شستن دست و واکسیناسیون می تواند خطر حملات آسم را کاهش دهد.

خلاصه

اگرچه هیچ رژیم غذایی دقیقی برای کاهش یا جلوگیری از آسم وجود ندارد ، اما غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند علائم آن را کاهش داده یا بدتر کند.

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ، چربی کم و غذاهای سرخ شده می تواند به کنترل علائم کمک کند.

ردیابی عوامل و علائم آسم و مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به کنترل موثرتر بیماری کمک کند.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی برای حفظ سلامتی مادام العمر

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/