آتش هضم خود را روشن کنید: چرا به عامل ذاتی نیاز دارید


اکثر شما از اهمیت خوردن غذاهای خام سالم مانند شیر خام و غذاهای تخمیر شده از سبزیجات خام مطلع هستید. نمونه های دیگر شامل سالاد مخلوط و کلم پیچ است که عنصر مهمی از رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند: آنزیم ها. و صفرا را فراموش نکنیم ، یک ماده مهم برای هضم چربی و جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات روده.

همه این اجزای ضروری به طور خاص به بدن در تجزیه غذا کمک می کنند ، که سپس از طریق روده جذب می شود و سلامت کلی ما را تغذیه و حفظ می کند. اگر هر کدام از علائمی را که من در این پست وبلاگ در مورد آنها صحبت کرده ام ، تجربه می کنید ، به احتمال زیاد آتش گوارش شما ضعیف شده است. آن اینجاست “عامل ذاتی” جلو می آید. بنابراین به خواندن ادامه دهید حتی اگر فکر می کنید بیشتر فرآیند گوارش را به خاطر داشته اید. (لبخند)

وب سایت دانشگاه فلوریدا بهداشت خاطرنشان می کند که “کمبود عامل ذاتی منجر به کم خونی مضر و کمبود ویتامین B12 می شود که می تواند باعث کم خونی و مشکلات مغز و سیستم عصبی (عصبی) شود.”

علاوه بر این ، اکثر افراد مبتلا به مشکلات کلی روده علائم را در مقاله “چگونه آتش هضم خود را افزایش دهیم” نوشته Jeannie Oliver ، CHC ، CPT توضیح می دهند. این علائم اغلب اشتباه تشخیص داده می شود و سپس درمان به اشتباه انجام می شود. مشاهده مهم دیگر این است: “برداشتن جراحی یا دور زدن معده و برخی دیگر از شرایط سلامتی نیز می تواند باعث شود که شما از ایجاد یک عامل ذاتی دست بکشید.”

این باید چند لرز به ستون فقرات شما وارد کند و به شما هشدار دهد که عامل درونی خود را بازسازی کنید. موارد زیر علائمی است که من مستقیماً از Jeannie Olivers نقل می کنم مقاله در بالا ذکر شد:

  • بیماریهای پوستی مانند آکنه ، اگزما ، روزاسه و …
  • حساسیت ها یا حساسیت های غذایی و محیطی
  • سوزش سر دل ، برگشت اسید و GERD
  • گاز و آروغ زدن
  • غذای هضم نشده در مدفوع
  • درد شکم یا درد بعد از غذا
  • SIBO (رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک)
  • عفونت ها (مخمر ، باکتری ، انگل)
  • اسهال یا یبوست
  • کمبود مواد مغذی (به ویژه ویتامین های A ، B ، D ، E ، K و کوآنزیم Q10)
  • کم خونی

اجازه بدهید از دکتر نقل قول کنم. موسسه تحقیقاتی Rath: “پس از 50 سال ، توانایی بدن در جذب بسیاری از مواد مغذی ضروری تضعیف می شود زیرا معده اسید معده کمتری تولید می کند و سایر ترکیبات مورد نیاز برای جذب کارآمد ریز مغذی ها را تولید می کند. یک کوفاکتور مهم نامیده می شود عامل ذاتیبه این یک پروتئین است که توسط سلولهای معده ترشح می شود و برای جذب ویتامین B12 در روده مهم است. سیستم ایمنی بدن ما به عنوان یک مکانیزم دقیق تنظیم شده عمل می کند و هرگونه اختلال در حتی بخشی از آن می تواند کل سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. سیستم ایمنی بدن بدون آن نمی تواند به طور م functionثر عمل کند عامل مشخصه ، و این بسیار مهم است عامل ذاتی شامل مکمل هایی است که فرد مصرف می کند. ”

(مکمل های توصیه شده من را در زیر مشاهده کنید.)

قبل از اینکه در مورد نیاز حیاتی ویتامین B12 صحبت کنیم ، باید درباره ترکیب شیمیایی این داروی شگفت انگیز بیشتر بدانیم. نقل قول زیر برگرفته از این برگه اطلاعات است که توسط موسسه ملی بهداشت منتشر شده است. ممکن است برای پزشکان عمومی و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی جالب باشد ، اما توضیحات عالی در مورد اجزای تشکیل دهنده این ویتامین معجزه آسا ارائه می دهد. (برای پیوندهای نقل قول های زیر به مقاله مراجعه کنید.)

ویتامین B12 برای توسعه ، میلین سازی و عملکرد سیستم عصبی مرکزی مورد نیاز است. تشکیل سالم گلبول های قرمز ؛ و سنتز DNA [1,4,5]به ویتامین B12 به عنوان کوفاکتور دو آنزیم متیونین سنتاز و L-methylmalonyl-CoA mutase عمل می کند. [1–3,5]به متیونین سنتاز تبدیل هموسیستئین به اسید آمینه ضروری متیونین را کاتالیز می کند [1,2]به متیونین برای تشکیل S-adenosylmethionine ، اهدا کننده جهانی متیل برای تقریباً 100 بستر مختلف ، از جمله DNA ، RNA ، پروتئین ها و لیپیدها مورد نیاز است. [3,5]به L-methylmalonyl-CoA mutase L-methylmalonyl-CoA را در متابولیسم پروپیونات ، یک اسید چرب کوتاه زنجیره ، به سوکسینیل-CoA تبدیل می کند. [2]به ”

پاسخ کوتاه پتاسیم است. سلولهای جداری در معده عامل ذاتی و اسید کلریدریک تولید می کنند که معده سالم است و اگر پتاسیم کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد. (کل مکمل غذایی Zypan از Standard Process HCl را تأمین می کند و در صورت عدم انجام وظیفه به معده کمک می کند تا بهبود یابد.) عصب واگ این است که چگونه سلول های جداری ما قادر به ایجاد فاکتور داخلی و HCl هستند. از سوی دیگر ، عصب واگ به لطف ماده معدنی پتاسیم به درستی کار می کند. (اینجا را نگاه کن به یک لیست عالی از غذاهای سرشار از پتاسیم.)

به راحتی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای زیر به صورت آنلاین جستجو کنید. همچنین می توانید لیست کاملی از سایر غذاهای مغذی را در TraditionalCook.com بیابید.

  1. کبد و کلیه حیوانات
  2. صدف
  3. ساردین
  4. گوشت گاو
  5. ماهی تن ، ماهی قزل آلا و ماهی آزاد
  6. مخمر تغذیه ای
  7. شیر کامل خام
  8. تخم مرغ ارگانیک از مرغ های چرا شده

اگر به سادگی نمی توانید از توصیه های غذایی خاصی که در بالا ذکر شد پیروی کنید ، من یک خبر خوب برای شما دارم. فرایند استاندارد بهترین محصولی را که می توانید با فاکتور ذاتی مصرف کنید ، ارائه می دهد: Cataplex B12.

همانطور که در راهنمای مرجع بالینی: “هنگامی که B12 برای اولین بار معرفی شد ، B12 باید به بیمار تزریق می شد. دکتر. رویال لی سرش را خاراند و فکر کرد که باید دلیلی برای این کار وجود داشته باشد. آنطور که برخی تصور می کردند ، آنزیمی B12 را در معده از بین نمی برد. بلکه در غیاب عوامل خاصی در معده. B12 به سادگی جذب نمی شود ، بنابراین دکتر لی عوامل هم افزایی خاصی را در Cataplex B12 قرار داد. ”

[Please note: the Clinical Reference Guide is available only to practitioners and members of the International Foundation for Nutrition and Health (IFNH).]

وبقیه ماجرا تاریخ است! بنابراین ما بسیار خوش شانس هستیم که در این مکمل یک عامل ذاتی داریم! با این وجود ، من شما را تشویق می کنم که غذاهای ذکر شده در بالا را بخورید و آگاه باشید که سلامت روده شما فاقد یک جزء مهم است که برای رفاه کلی خود به آن نیاز دارید ، بدون عامل درونی.

سرانجام، مایلم همکاری شما را در ارسال این مقاله به دوستان و خانواده ای که ممکن است داشته باشند ، درخواست کنم هر کسی از علائم ذکر شده در بالا. به نظر من ، مدتها پیش است که توضیح اساسی در مورد آن ارائه شده است عامل ذاتی برای یک مقاله کوتاه ، ساده و در عین حال جامع نوشته شود. امیدوارم ناامید نشده باشید.

در زیر به نقل از “همه بیماریها از روده شروع می شوند” ، یک پست وبلاگ نوشته شده توسط کریستال اسپرینگ ، NTP ، نویسنده در مرکز سلامت و تندرستی SAGE.

بقراط معتقد بود که همه بیماریها از روده شروع می شوند ، بنابراین سیستم گوارش نامتعادل علت اصلی یا حداقل عامل اصلی بسیاری از بیماریها و علائم است. همچنین به این معنی است که تمام سلامتی از روده شروع می شود ، بنابراین بازیابی سلامت روده باید اولین قدم شما در جهت بازگرداندن سلامتی باشد. ”

پست وبلاگ در مورد برخی از نقش های مهمی که دستگاه گوارش در سلامتی ما ایفا می کند ، بحث می کند. به عنوان مثال:

  1. دستگاه گوارش مواد مغذی موجود در جریان خون را که برای انرژی ، رشد و ترمیم سلول ها به آن نیاز داریم ، جذب می کند: “هر ماده مغذی نقش حیاتی در رفاه کلی دارد. تنها یک کمبود مواد مغذی می تواند حفظ هموستاز را غیرممکن کند. رژیم غذایی مغذی مهم نیست که هضم و جذب وابسته باشد. ”
  2. 2به 70 تا 80 درصد از سیستم ایمنی بدن ما را شامل می شود: “من.داشتن اکثریت سیستم ایمنی در دستگاه گوارش مهم است زیرا این اولین برخورد بدن ما با جهان خارج است. هنگامی که ما غذاهای ملتهب می خوریم یا استرس مزمن داریم ، واکنش ایمنی ایجاد می کند که باعث التهاب در روده می شود. التهاب گوارشی بدون نظارت نفوذپذیری روده را افزایش می دهد و منجر به نشت روده و بیماری خود ایمنی می شود.

“داشتن تعادل مناسب میکروب ها به عنوان بخشی از میکروبیوم شما سیستم ایمنی بدن شما را قوی و سالم نگه می دارد. میکروبیوم شما همچنین می تواند از بیماریهای بسیار فراتر از روده جلوگیری کند! در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که تا 90 از تمام بیماری ها را می توان در میکروبیوم روده ردیابی کرد. ”

  1. میکروبیوم را در خود جای داده است: “میکروبیوم بسیار شبیه به اکوسیستم های زمین است ، باکتری ها در جامعه ای که در آن زندگی می کنند (روده ما) با یکدیگر تعامل دارند. ما در طول زندگی خود به شکل دادن میکروبیوم های خود کمک می کنیم. بسته به محیط ، غلظت آنها تغییر می کند. بنابراین آنها نسبت به غذاهایی که می خورید ، نحوه خوابیدن ، میزان استرس و استفاده از داروها / آنتی بیوتیک ها واکنش زیادی نشان می دهند. این باکتری ها در تقویت سیستم ایمنی بدن ، حفظ عملکرد دستگاه گوارش ، متعادل سازی هورمون ها و حفظ نظم مغز نقش دارند. “
  2. سروتونین و دیگر انتقال دهنده های عصبی را تولید می کند: “باکتری های روده می توانند به کنترل فعالیت انتقال دهنده های عصبی کمک کرده و آنها را به عنوان داروهای ضد افسردگی طبیعی و ارگانیسم های ضد اضطراب در آورند. ”

نظر شخصی: مطالب شگفت انگیز ، درست است؟

سلب مسئولیت از ماریا اتوود ، CNHP: من یک متخصص بهداشت طبیعی معتبر (CNHP) هستم و یک پزشک نیستم. من تشخیص ، تجویز ، درمان یا ادعای پیشگیری ، تسکین یا درمان هر گونه بیماری انسانی را نمی کنم. لطفاً قبل از پیروی از توصیه هایی که در پست های وبلاگ یا وب سایت خود انجام می دهم ، با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید.

تصاویر از iStock / dolgachov (اصلی) ، CharlieAJA (پتاسیم) ، newannyart (B12).

ماریا اتوود ، CNHP

ماریا اتوود یک مجرب نیمه حرفه ای دارای گواهینامه بهداشت طبیعی و Weston A. Price Chapter Leader در کلرادو اسپرینگز ، CO است. از وب سایت وی در TraditionalCook.com دیدن کنید. همچنین به ماریا سر بزنید راه خود را برای سلامتی جوش دهید DVD (همچنین به عنوان دوره آموزش الکترونیکی در دسترس است) ، و حتماً او را دنبال کنید نکاتی از سرآشپز سنتی وبلاگ.
محصولات ماریا اتوود

راه خود را برای سلامتی جوش دهید



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/