طرز تهیه تاهینی آسان | به سادگی کینوا


تاهینی را دوست دارید اما نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید؟ من مورد علاقه ام را به اشتراک می گذارم دستور العمل های آسان تاهینی برای کمک به شما برای شروع! از این دستور العمل ها برای صبحانه، ناهار، شام، میان وعده ها و حتی دسر لذت ببرید!

نمای نزدیک از تاهینی خانگی در شیشه با قاشق

روی کره آجیل حرکت کنید، تاهینی ستاره جدید شهر است!

تاهینی یکی از مواد مورد علاقه من است زیرا فوق العاده همه کاره است و به راحتی از دستور العمل های خوش طعم به شیرین تبدیل می شود. بسته به اینکه چگونه از آن استفاده می کنید، می توانید قوام آن را غلیظ یا نازک کنید.

قبل از اینکه این مجموعه از دستور العمل های آسان تاهینی را به اشتراک بگذارم، بیایید اصول اولیه تاهینی را توضیح دهیم.

Tahini از چه ساخته شده است؟

تاهینی از دانه های کنجد بوداده و آسیاب شده درست می شود – همین! این دانه های ریز طعم دهنده و مغذی هستند و تاهینی را به یک ماده عالی برای افزودن به وعده های غذایی خود تبدیل می کنند.

تاهینی چه طعمی دارد؟

تاهینی طعم بی نظیری دارد که آجیلی و کمی تلخ است. با این حال، اجازه ندهید تلخی شما را بترساند.

سس تاهینی را در کاسه کوچکی هم بزنیدسس تاهینی را در کاسه کوچکی هم بزنید

آیا باید تاهینی را در یخچال بگذارید؟

بله، پس از باز کردن تاهین باید آن را در یخچال بگذارید. از آنجایی که این کنجد حاوی دانه‌های کنجد آسیاب شده است که دارای روغن بالایی هستند، زمانی که آن را برای مدت طولانی در دمای اتاق نگهداری کنید، ممکن است فاسد شود. همچنین جدا می شود، بنابراین اگر تاهینی را در انبار نگه دارید، باید هر بار که از آن استفاده می کنید آن را هم بزنید. برای افزایش ماندگاری تاهینی خود، آن را در یخچال نگهداری کنید و ظرف 6 ماه از آن استفاده کنید.

چه چیزی تلخی تهینی را قطع می کند؟

با استفاده از مواد دیگر با طعم های مکمل می توانید تلخی تاهینی را متعادل کنید. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از آب لیمو، سیر، عسل و شربت افرا.

دستور پخت آسان تاهینی مورد علاقه من

آماده استفاده از تاهینی خود هستید؟ بیا شروع کنیم!

طرز تهیه تاهینیطرز تهیه تاهینی

دستور تهیه تاهینی خانگی

وقتی از دستور پخت آسان تاهین صحبت می کنیم، باید از خود تاهین شروع کنیم! این دستور تهیه تاهینی خانگی سریع و آسان است و فقط به یک ماده نیاز دارد. نتیجه یک تاهین خامه‌ای خوشمزه است که سس‌ها، سس‌ها و حتی محصولات پخته شده شما را بالا می‌برد.

این دستور غذا را بررسی کنید

بیرون کشیدن قاشق از شیشه سس تاهینی، در کنار چند نصف لیموبیرون کشیدن قاشق از شیشه سس تاهینی، در کنار چند نصف لیمو

پانسمان تاهینی افرا

این سس خوشمزه افرا ترکیبی عالی از طعم های شیرین، تند و آجیلی است. لایه های زیادی طعم به هر سالادی اضافه می کند و می توانید آن را فقط در 2 دقیقه هم بزنید!

این دستور غذا را بررسی کنید

دستور تهیه سس تاهینی روزانهدستور تهیه سس تاهینی روزانه

سس تاهینی روزانه

چه روی سبزیجات برشته ریخته شود، چه برای فلافل ترد استفاده شود، چه روی نان پیتای گرم پخش شود، بافت خامه ای و طعم آجیلی این سس تاهینی کلاسیک مطمئنا راضی کننده خواهد بود. چند کاره که دوست دارید همیشه در یخچال داشته باشید!

این دستور غذا را بررسی کنید

نمای بالای سر کوکی های شکلاتی تاهینی وگاننمای بالای سر کوکی های شکلاتی تاهینی وگان

کوکی شکلاتی تاهینی

اینها ممکن است بهترین کوکی های شکلاتی باشند! این کوکی ها که با ترکیبی عالی از تاهینی، آرد کینوآ، آرد نارگیل و چیپس های شکلات تلخ غنی ساخته شده اند، تعادل کاملی از طعم ها دارند.

این دستور غذا را بررسی کنید

طرز تهیه براونی آرد کینواطرز تهیه براونی آرد کینوا

براونی تاهینی آرد کینوا

براونی های گیاهی شکلاتی و تند با افزودن شگفت انگیز تاهینی ارتقا یافته اند. این به عمق و پیچیدگی می‌افزاید و براونی‌های شکلاتی یک نت را به خوراکی‌ای تبدیل می‌کند که طعمی شبیه به یک نانوایی گران‌قیمت دارد.

این دستور غذا را بررسی کنید

ظرف شیشه ای سس لیموترش تاهینی با قاشق نقره ایظرف شیشه ای سس لیموترش تاهینی با قاشق نقره ای

سس تاهینی لیمو چیلی

این سس تاهینی خامه ای و قابل چکاندن فقط 5 دقیقه طول می کشد تا آن را به یکی از دستور العمل های آسان تاهینی مورد علاقه من تبدیل کنم! این همراهی عالی برای تاکو، سالاد، و طیف گسترده ای از غذاهای Tex-Mex است. کی به خامه ترش نیاز داره؟!

این دستور غذا را بررسی کنید

6 دستور العمل شگفت انگیز برای کلوچه های صبحانه سالم6 دستور العمل شگفت انگیز برای کلوچه های صبحانه سالم

شیرینی صبحانه موز تاهینی

کوکی های صبحانه موز تاهینی به شما کمک می کند روز خود را خوب شروع کنید! آنها با ترکیبی خوشمزه از جو دوسر سالم، کینوآ پر پروتئین، موز رسیده و تاهینی غنی تهیه شده اند و یک صبحانه رضایت بخش و مغذی هستند که طعمی شبیه به غذا دارد.

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد کینوا خرد شده خوشمزه همراه با سس خامه ای پیازچه تاهینی |  دستور غذا در simplequinoa.comسالاد کینوا خرد شده خوشمزه همراه با سس خامه ای پیازچه تاهینی |  دستور غذا در simplequinoa.com

سالاد کینوا خرد شده با سس پیازچه تاهینی

این سالاد خرد شده کینوآ ترکیبی دلچسب از سبزیجات تازه، زیتون شور، کینوآ پر از مواد مغذی و نخود سرشار از پروتئین است. همه اینها با یک سس خوش طعم پیازچه-تاهینی همراه می شود!

این دستور غذا را بررسی کنید

سالاد کینوا مدیترانه ای با رومای خرد شده، گوجه فرنگی گیلاسی، خیار، زیتون و سس تاهینی خامه ای!سالاد کینوا مدیترانه ای با رومای خرد شده، گوجه فرنگی گیلاسی، خیار، زیتون و سس تاهینی خامه ای!

سالاد کینوا مدیترانه ای با سس تاهینی گیاهی

این سالاد کینوا مدیترانه ای با طراوت گوجه فرنگی رسیده، خیار و کینوآ غنی از پروتئین را با سس تاهینی زیپ دار ترکیب می کند. من عاشق خوردن این سالاد برای ناهار هستم زیرا هم سبک و هم سیر کننده است.

این دستور غذا را بررسی کنید

شکلات تلخ + تاهینی کینوا انرژی لقمه در یک کاسه.شکلات تلخ + تاهینی کینوا انرژی لقمه در یک کاسه.

5-مواد شکلات + تاهینی کینوا انرژی لقمه

برای یک دستور غذای تاهینی آسان که برای میان‌وعده‌های ظهر یا بعد از تمرین مناسب است، این لقمه‌های انرژی‌زا و پر انرژی را دوست خواهید داشت! افزودن تاهینی باعث می‌شود که طعم و مزه آن حالت گیرایی نداشته باشد، زیرا تعادل کاملی را به آن اضافه می‌کند.

این دستور غذا را بررسی کنید

دستور تهیه سالاد کلم وگان بدون مایو با سس تاهینی خامه ایدستور تهیه سالاد کلم وگان بدون مایو با سس تاهینی خامه ای

سالاد کلم وگان بدون مایو

سالاد کلم وگان ترد و ترد، سس مایونز معمولی را با تاهینی تعویض می کند و به آن حالت خامه ای را که می خواهید، با طعمی بسیار غنی تر می دهد. این را روی همبرگرهای گیاهی، سیب زمینی شیرین پخته شده و موارد دیگر بریزید!

این دستور غذا را بررسی کنید

بلوند کدو تنبل بدون آردبلوند کدو تنبل بدون آرد

بلوندی تاهینی کدو حلوایی بدون آرد

این بلوندهای تاهینی کدو حلوایی بدون گلوتن تبدیل به خوراکی مورد علاقه جدید شما برای پاییز خواهند شد! تاهینی پروتئین اضافه می کند و شیرینی طبیعی دستور غذا را متعادل می کند.

این دستور غذا را بررسی کنید

این سالاد کینوا خرد شده پاییزی با سبزیجات فصلی پر شده و با تاهینی خامه‌ای، مریم گلی و وینگرت سیب {سالم + گیاهخوار} سرو می‌شود.این سالاد کینوا خرد شده پاییزی با سبزیجات فصلی پر شده و با تاهینی خامه‌ای، مریم گلی و وینگرت سیب {سالم + گیاهخوار} سرو می‌شود.

سالاد کینوا خرد شده پاییزی با سیب + سس تاهینی مریم گلی

یک سالاد خوشمزه که سریع آماده می شود، به اندازه کافی سیر کننده و مهمتر از همه فوق العاده خوشمزه است! همه چیز در مورد پاییز در یک کاسه خوشمزه است.

این دستور غذا را بررسی کنید

سیب زمینی شیرین پر شده مدیترانه ایسیب زمینی شیرین پر شده مدیترانه ای

سیب زمینی شیرین پر شده وگان با کینوا مدیترانه ای

سیب زمینی شیرین و تاهینی یکی از جفت های مورد علاقه من است! سس تاهینی روشن و زیپ‌دار با سیب‌زمینی‌های شیرین پخته شده در فر شگفت‌انگیز است – و این دستور پخت نخود، گوجه‌فرنگی خشک شده، کینوا و زیتون کالاماتا را برای طعم بیشتر اضافه می‌کند.

این دستور غذا را بررسی کنید

کاسه کینوا با سبزیجات سوخاری و نخودکاسه کینوا با سبزیجات سوخاری و نخود

کاسه کینوا زمستانی درخشان

کاسه‌های مغذی بودا کینوآ زمستانی با ترکیبی رنگارنگ از سبزیجات برشته بسته‌بندی می‌شوند، سپس هر کاسه با سخاوتمندانه با سس تاهینی خامه‌ای آغشته می‌شود و طعمی تند و آجیلی به هر لقمه اضافه می‌کند.

این دستور غذا را بررسی کنید

کدو تنبل تفت داده شده + سالاد کینوا کلم بروکسل - با سس خامه ای افرا تاهینی |  وگان |  دستور غذا در simplequinoa.comکدو تنبل تفت داده شده + سالاد کینوا کلم بروکسل - با سس خامه ای افرا تاهینی |  وگان |  دستور غذا در simplequinoa.com

سالاد کینوا قرمز با کدو تنبل بو داده، کلم بروکسل + سس افرا و تاهینی

سبزیجات پاییزی از جمله غذاهای مورد علاقه من برای سرو با تاهینی هستند، و این آخرین دستور تهیه تاهینی آسان دارای دو ویژگی برجسته است: کدو بریان شده و کلم بروکسل. من انواعی از این دستور غذا را برای ناهار در تمام ماه های پاییز درست می کنم!

این دستور غذا را بررسی کنید

مجموعه دستور العمل های بیشتر