پایدار علل برای دور از انواع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در بدنسازی همچنین یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ هم نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز باعث کاهش سطح هموگلوبین A1C 9 میان‌بر برای کتوژنیک چیست که می‌گیرد پایان در رکورد منجر شود می شود. حالا این عدد را اگر در ۳ ضرب کنیم یعنی ۲۴۰۰ گرم هم آب در عضلات این بدنساز قرار دارد. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . بنابراین بسیار مهم است که بدانیم رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران مفید است یا خیر. 3. نوشابه های خانگی که با استویای طعم دار شده اند. بعضی از این افرادی که دست به تبلیغ رژیم کتو در باشگاههای بدنسازی میزنند، میگویند که ما تمام اثرات منفی این رژیم را با مصرف بیشتر پروتئین جبران میکنیم. از جمله بهترین چربیها آووکادو، روغن نارگیل است که میتوانید در سایت ما پیدا کنید، آجیل و دانهها، روغن زیتون و روغن زیتون. استفاده از روغن نارگیل راهی عالی برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست است.مواد آنتی اکسیدانی موجود در نارگیل، با مهار کردن رادیکال های آزاد، روند پیری را کاهش می دهند.قبل از حمام کردن، چندین قطره روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید، در حین دوش گرفتن، باز شدن منافذ پوست و جذب روغن از طریق پوست به صورت موثرتری انجام می شود.  This has ᠎been created by G SA Content᠎ G᠎enerat​or DEMO.

اما از مصرف الکل و آب نارگیل خودداری کنید. مصرف کربوهیدرات را باید بین ۲۰ تا ۵۰ گرم نگهدارید و قند را حذف کنید! در واقع، این رشتههای نازک و شفاف از یک فیبر چسبناک به نام گلوکومنان (نوعی فیبر به دست آمده از ریشه گیاهی با نام فارسی کنجک، موجود در جنوب شرقی آسیا به دست میآید) ساخته شدهاند که میتواند تا ۵۰ برابر وزن خود را در آب جذب کند. اگرچه ورزش در کتوژنیک با فعالیتهای شدید مناسب نباشد، اما برخی مطالعات نشان میدهند که کتو میتواند عملکرد ورزشکاران استقامتی را افزایش دهد. این ویتامینها به شما استقامت بیشتری در ورزش میدهد. میزان ورزش هم بین گروهها خیلی محدود بود. یک بدنساز مرد ۸۶ کیلوگرمی که عضلات خوبی هم دارد، مرتب تمرین میکند و رژیمی با کربوهیدرات بالا دارد احتمالاً حدود ۸۰۰ گرم گلیکوژن در عضلات خود دارد. رژیم کتوژنیک سطح قند خون و به تبع آن سطح انسولین را کاهش میدهد، که میتواند به بدن کمک کند به ذخایر چربی خود برای مصرف بهعنوان منبع انرژی دسترسی داشته باشد. This data h​as be᠎en ᠎done by G​SA C​on​tent Generator  D​em​oversion.

لاغری کتوژنیک چیست

هم چنین در بهبود دیابت نوع دو میتواند مفید باشد. نکته جالب: بله بعضی بدنسازهای حرفهای رژیم کتو میگیرند و کربوهیدرات هم کم مصرف میکنند اما این دوستان از داروهای بدنسازی استفاده میکنند تا با اثرات منفی این رژیم مقابله کنند. اگر میخواهید قهوه بنوشید، مطمئن شوید که ارگانیک است، خامه روی آن ارگانیک است و از زایلیتول بدون GMO استفاده میکنید. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. علاوه بر اینها، آب لیمو میتواند احتمال ابتلا به سنگ کلیه را در افراد مستعد کاهش دهد. چیزی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است این است که این رژیم میتواند برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی موثر باشد. رژیم غذایی کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات، با چربی و پروتئین نسبتا بالاست که در برخی موارد فایده خیلی زیادی دارد و با کاهش سطح گرسنگی موجب لاغری شما خواهد شد؛ اما تأثیر کتوژنیک بر عملکرد ورزشی، مورد بحث است و اختلاف نظرهایی در این رابطه وجود دارد. امروزه رژیم کتوژنیک بسیار محبوب و رایج شده است.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

با انجام رژیم کتوژنیک، بدن تلاس میکند تا منبع سوخت را از گلوکز به چربی تغییر دهد. اگر فقط روزهداری متناوب انجام دهد و کربوهیدراتهای زیادی مصرف کنید و غذاهای غنی از مواد مغذی نخورید، پوست، مو و ناخن های شما آسیب خواهند دید. بدن در رژیم کتوژنیک نیازمند مواد معدنی اساسی، به ویژه پتاسیم و منیزیم است. به عنوان مثال فیبر موجود در این سالاد اشتها و میل شما را به غذا کاهش میدهد. با اندازهگیری میزان کتونها در خون، ادرار یا تنفس میتوان ورود بدن به حالت کتوزیس را تشخیص داد؛ علاوه بر این، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها هم نشاندهنده بروز کتوزیس هستند. حتی اگر سیر هم نمیشدم اصلا قاشق رو جلو نمیبردم که یه قاشق دیگه هم بردارم.. میوه هایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از سیب، موز، آناناس، گلابی، خرما، انجیر، انگور (و کشمش)، و همچنین آب میوه (آب پرتقال، انگور و سیب – حتی آب گوجه فرنگی). از مصرف خوراکی های التهاب آور پرهیز کنید مثل خوراکی های فرآوری شده که سرشار از افزودنی ها و مواد مصنوعی هستند.

در بخش سوم، نویسنده ما را با شیوه های صحیح پخت مواد غذایی در رژیم های کتوژنیک آشنا می کند. وقتی فردی دچار کمبود ویتامین B باشد، ممکن است خستگی و استرس بیشتری را تجربه کند. طرفداران رژیم کتوژنیک باور دارند که حتی با وجود برابری کالری، این رژیم میتواند چربی بیشتری را بسوزاند، یعنی رژیم کتوژنیک دارای برتری سوخت 3 نمونه از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت و سازی است. همچنین، به یاد داشته باشید که حتی غذاهایی که به نظر میرسد کربوهیدرات ندارند، مانند آجیل، دانهها و هوموس، در واقع حاوی کربوهیدرات هستند. اگر به هر دلیلی ترجیح میدهید تا از کربوهیدراتهای پیچیدهتر مانند غلات کامل همراه با کالری کمتر استفاده کنید، میتوانید غذاهای حاوی فیبر بالاتر استفاده کنید؛ غذاهایی که با سرعت بیشتری نیز هضم میشوند. به این دلیل که نوع تغذیه دام در کیفیت گوشت آن مؤثر میباشد و حیواناتی که علوفه میخورند، گوشت با مقادیر بیشتری چربی امگا۳، اسید لینولئیک و آنتیاکسیدان نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات تولید میکنند. پس اگر رژیم کتوژنیک انتخاب شماست، خود را برای پذیرفتن محدودیتهای آن برای همیشه آماده کنید. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود.

سفید تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و به آرامی و به صورت دورانی با کمک لیسک به خورد مواد بدهید. صبحانه: تخم مرغ نیمرو با بیکن و قارچ. گوشت و مرغ حاوی کربوهیدرات نیستند و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چندین ماده مغذی هستند. با این حال، هرگز نباید فقط یک ماده معدنی را بدون مواد مرتبط با آن مصرف کرد، زیرا می تواند باعث عدم تعادل شود. ماده مغذی که برای رفع خستگی و کمک به آدرنال و متابولیسم به آن نیاز دارید، ویتامین B5 است. خیر. اگر می خواهید وارد کتوزیس شوید و در آن بمانید، باید به برنامه پایبند باشید. تا زمانی که تریگلیسیرید شما پایین باشد، کاملاً خوب خواهید بود. برخی ادعا میکنند که با وجود رعایت رژیم کتوژنیک اما رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی وزنشان پایین نمیآید. در یک سلول چربی، تریگلیسیرید و کلسترول وجود دارد. با کوچک شدن سلول چربی، بدن تریگلیسیرید را به عنوان سوخت میسوزاند، اما نمیتواند کلسترول را بسوزاند.

وقتی وزن کم می کنید، سلول های چربی کوچک می شوند. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. در یکی از انواع رایج آن 5 درصد از کل کالری از کربوهیدرات گرفته میشود. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. رژیم کتوژنیک در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع استفاده میشد. آیا استفاده از بادمجان در یک رژیم لاغری مانند کتوژنیک مفید است یا خیر؟ ۴ تا ۶ فنجان سبزیجات دیگر مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و غیره. از دیگر انواع مغزهای پرخاصیت و ایده آل برای رفلاکس معده و تسکین درد معده، گردو است. هرچه تنوع سبزیجات بیشتر باشد، انواع میکروبها از طیف وسیعتری برخوردار میشوند. نکته: هرچه بیشتر سبزیجات را بپزید، آنتی اکسیدان بیشتری از دست میدهید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

اگر به حمایت الکترولیتهای بیشتری نیاز دارید، میتوانید از مکمل آن استفاده کنید. آیا می توانم در رژیم کتو از چغندر، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، ذرت و سیب زمینی استفاده کنم؟ اما سبزیجات با قند بالاتر استثنا هستند: کدو حلوایی، هویج، چغندر، نخود فرنگی، گوجه فرنگی و پیاز. توت ها (بری ها) نسبت به سایر میوه ها قند کمتری دارند. استثنا: مقادیر کم (نصف تا یک فنجان) توت در روز. یک فنجان برابر با ۲۸ گرم (یک اونس) سالاد یا سبزی است. بله، اگر حدود یک فنجان (۲۳۰ گرم یا ۸ اونس) در روز مصرف کنید، نه ۱۵ فنجان! نکته مهم این است که اگر کلیکوژن را تقسیم بر ۴ کنید، ۳ قسمت آن را آب تشکیل میدهد. هنگام پیروی از رژیم کتو، هدف شما رسیدن به حالت کتوز تغذیه ای و سپس حفظ آن حالت است که باعث سوزاندن چربی کارآمد در بدن می شود. سپس برای دو روز انتهایی هفته، مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهند.

تغذیه کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک در بدنسازی استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. او می گوید: “اولین کاری که من انجام میدهم این است که وزن خود را کمی افزایش دهم و ببینم آیا اینکار موثر است؟ وزن شاد” دارند. او اعتراف میکند که این مسئله منحصر به فرد است و می تواند کمی آزمایش و خطا را دربر بگیرد. محققان ۲۰ فرد دارای اضافه وزن از مردان و زنان را مورد بررسی قرار دادند. محققان متغیرهای مختلفی را مورد بررسی قرار دادند شامل: چربی سوزی، حساسیت به انسولین، سطح چربی خون، التهاب و سطح انرژی و نرخ سوخت و ساز در حالت استراحت. اگرچه فیبر یک کربوهیدرات است، اما تأثیر آن بر سطح انسولین صفر است.