دستور پخت سالاد بوراتا – دو آستین


این سالاد بوراتای ایتالیایی، خامه‌ای پنیر مردانا را با طعم‌های پر جنب و جوش سبزیجات تازه و سس‌های تند ترکیب می‌کند و در نتیجه یک غذای سبک لذیذ به دست می‌آید. چه از طرفداران سالاد باشید یا صرفاً به دنبال کشف مزه های جدید باشید، این سالاد را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

تصویر بالای سر از سالاد مردانا روی یک بشقاب سیاه

پرش به:

چرا سالاد بوراتا بسیار شگفت انگیز است

  • سریع. یک غذای اصلی یا کناری سریع و آسان که در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود.
  • آسان. برای یک دستور غذای فوق العاده ساده بدون آشپزی که مطمئناً لذت بخش است، چند ماده اضافی خاص را با هم ترکیب کنید.
  • همه کاره. از برخی از تغییراتی که در زیر آورده‌ام برای ایجاد طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز با همان دستور پایه استفاده کنید.
  • خوشمزه – لذیذ. کاملا منفجر با طعم از مواد مختلف دیدنی و جذاب.

درست کردن سالاد مردانا یک ماجراجویی آشپزی لذت بخش است که بدون دردسر طراوت، خامه و طعم را با هم ترکیب می کند. با یک مشت مواد تازه و کمی عشق می توانید یک سالاد ساده را به شاهکاری تبدیل کنید که دوستان و خانواده شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بوراتا چیست؟

بوراتا یک پنیر ایتالیایی است که به دلیل بافت خامه ای و مجلل خود شناخته شده است. این نوعی پنیر موزارلای تازه است که در منطقه آپولیا در جنوب ایتالیا منشا گرفته است. بوراتا از شیر گاو تهیه می شود و به طور سنتی دست ساز است.

ویژگی منحصر به فرد مردانا در داخل نرم و کرمی آن نهفته است. از یک پوسته بیرونی موزارلای جامد تشکیل شده است که مخلوطی از خامه و استراسیاتلا را در بر می گیرد که رشته هایی از موزارلای تازه آغشته به خامه هستند. این ترکیب باعث ایجاد یک مرکز لذیذ، کره ای و ظریف می شود که هنگام برش یا گاز گرفتن از آن خارج می شود.

مواد مورد نیاز شما

  • پنیر بوراتا– 1 توپ بزرگ یا 2 توپ کوچک.
  • سبزی تازه– ترکیبی از آروگولا، اسفناج یا هر سبزی برگدار مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  • گوجه فرنگیها– 2-3 گوجه فرنگی رسیده و آبدار ترجیحا ارثی یا چند گوجه گیلاسی.
  • پیاز قرمز– یک نیش خاکی قوی و بافتی اضافه می دهد.
  • برگ ریحان تازه– یک مشت برگ ریحان معطر.
  • روغن زیتون اضافی
  • سرکه بازامیک
  • نمک و فلفل سیاه– فلفل سیاه تازه آسیاب شده واقعاً طعم گوجه فرنگی را در این سالاد نشان می دهد.

طرز تهیه سالاد بوراتا

  1. سبزیجات را آماده کنید. سبزی های تازه و برگ های ریحان را کاملا بشویید، سپس با استفاده از یک حوله آشپزخانه تمیز به آرامی خشک کنید. گوجه فرنگی ها را به اندازه لقمه خرد کنید. اگر از مواد اضافی مانند زیتون یا فلفل دلمه ای بوداده استفاده می کنید، آنها را نیز آماده کنید.
  2. جادوی لباس پوشیدن. در یک کاسه کوچک، روغن زیتون خالص و سرکه بالزامیک را با هم مخلوط کنید. به سلیقه خود با نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده مزه دار کنید. این سس ساده و در عین حال تند طعم سالاد شما را بهتر می کند.
  3. بشقابش کن سبزی های تازه را روی یک بشقاب بزرگ یا بشقاب های مخصوص سرو بچینید و بستری از برگ های سبز پر جنب و جوش ایجاد کنید. برش های گوجه فرنگی، برگ های ریحان و سایر مواد اضافی را روی سبزی ها پخش کنید.
  4. مرکز کرمی. پنیر بوراتا را در وسط بشقاب قرار دهید، به آرامی آن را باز کنید تا داخلی خامه ای آن ظاهر شود. بوراتا بافت ظریفی دارد، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.
  5. نم نم باران و فصل. سس آماده شده را روی سالاد بریزید و مطمئن شوید که سبزیجات و پنیر را به طور یکنواخت می پوشاند. کار را با پاشیدن مقداری فلفل سیاه تازه آسیاب شده روی آن به پایان برسانید.
نمای نزدیک از سالاد مردانا روی یک بشقاب سیاه

نکات و ترفندها

نکات و ترفندهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن در مورد تهیه سالاد وجود ندارد، اما این فقط یک سالاد معمولی نیست. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا این یکی فوق العاده خاص شود:

  • مواد تازه و با کیفیت را انتخاب کنید. از آنجایی که زیبایی سالاد براتا در تازگی اجزای آن است، مواد باکیفیت را انتخاب کنید. از گوجه فرنگی رسیده و خوش طعم، سبزی تازه، ریحان معطر و البته پنیر بوراتای تازه و خامه ای استفاده کنید.
  • Burrata را در دمای اتاق سرو کنید. برای لذت بردن کامل از کرمی بودن بوراتا، اجازه دهید قبل از سرو به دمای اتاق برسد. این باعث افزایش بافت و طعم آن می شود.
  • با احتیاط با بوراتا برخورد کنید. بوراتا بافت ظریفی دارد، بنابراین برای جلوگیری از شکستن یا از دست دادن شکل آن، آن را به آرامی بمالید. هنگام بریدن یا پاره کردن آن، از یک چاقوی تیز یا دستان خود با لمس ملایم استفاده کنید تا فضای داخلی خامه ای ظاهر شود.

تغییرات

دستور پخت این سالاد دقیقاً همانطور که نوشته شده لذت بخش است، اما گاهی اوقات بهترین بخش غذا بازی با طعم ها برای ایجاد چیزی است که ممکن است حتی بیشتر از آن لذت ببرید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که چگونه می توان طعم ها را با یک لقمه جدید و هیجان انگیز عوض کرد.

  • مقداری میوه اضافه کنید. شیرینی میوه های تازه را با کرمی بودن مردانه ترکیب کنید. برش های هلو رسیده، توت فرنگی یا انجیر را با براتا و سبزیجات تازه جفت کنید. برای یک سالاد با طراوت و تابستانی، یک سس لیمو عسلی سبک بپاشید.
  • به آن حالت مدیترانه ای بدهید. با افزودن موادی مانند زیتون کالاماتا، فلفل قرمز بوداده، گوجه فرنگی خشک شده و گیاهان تازه مانند پونه کوهی و نعناع، ​​به سالاد خود حالتی مدیترانه ای بدهید. آنها را با مردانا، سبزیجات مخلوط، و یک وینگرت گیاهی لیمویی برای طعم مدیترانه ای پر کنید.
  • مقداری کینوآ بریزید. برای یک گزینه دلپذیرتر، کینوآ پخته شده را به سالاد مردانا خود اضافه کنید. کینوا پخته شده، گوجه فرنگی گیلاسی، خیار، بوراتا و گیاهان تازه را با هم مخلوط کنید. برای یک وعده غذایی مقوی و رضایت بخش، آن را با یک وینگرت لیمو بپوشانید.

چه چیزی را با سالاد بوراتا سرو کنید

  • نان کراستی یا سیاباتای کبابی– تکه‌های نان گرم و خرد شده یا سیاباتای کبابی، همراهی عالی برای سالاد مردانا هستند. آنها کنتراست لذت بخشی را در بافت ایجاد می کنند و می توان از آنها برای برداشتن پنیر خامه ای و سس استفاده کرد.
  • پروشوتو یا گوشت های پخته شده– برای یک وعده غذایی مفیدتر، پروشوتو برش‌شده یا سایر گوشت‌های پخته شده را در کنار سالاد سرو کنید. طعم های شور و لذیذ گوشت به طرز شگفت انگیزی با مردانای خامه ای و سبزیجات تازه جفت می شود.
  • جفت کردن شراب– سالاد مردانه خود را با یک شراب سفید ترد مانند Sauvignon Blanc یا Pinot Grigio ترکیب کنید. اسیدیته و نت های مرکبات موجود در شراب، پنیر خامه ای و سبزیجات تازه را تکمیل می کند.

چه مدت طول می کشد؟

سالاد بوراتا، مانند هر سالاد تازه، بهتر است بلافاصله پس از آماده سازی برای اطمینان از طعم و بافت بهینه مواد، میل شود.

اگر نیاز دارید که مواد را زودتر از موعد آماده کنید، می توانید این کار را کاملاً انجام دهید، فقط آنها را جداگانه نگهداری کنید تا زمانی که زمان سرو برای بهترین طعم و بافت برسد.

دستور العمل های سالاد شگفت انگیز بیشتر

پین سالاد بوراتا با روکش متن

سنجاق آن!

اگر عاشق این هستید سالاد بوراتا همانطور که ما انجام می دهیم، مطمئن شوید که دستور پخت را با دوستان خود در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک می گذارید تا آنها نیز آن را امتحان کنند! فراموش نکنید که آن را پین کنید تا بتوانید به زودی دوباره آن را بسازید.

نمای نزدیک از سالاد مردانا روی یک بشقاب سیاه

سالاد بوراتا

زمان آماده سازی: 10 دقایق

زمان پخت: 0 دقایق

زمان کل: 10 دقایق

دوره: پیش غذا، سالاد

غذا: ایتالیایی

کلمه کلیدی: سالاد براتا، طرز تهیه سالاد مردانا، سالاد براتای خامه ای

خدمات: 2 وعده های غذایی

کالری: 154کیلو کالری

نویسنده: اشلی تامپسون

روی مواد یا تجهیزات مشخص شده کلیک کنید تا ببینید دقیقاً از چه چیزی برای تهیه این دستور استفاده می کنم

دستورالعمل ها

  • سبزی های تازه و برگ های ریحان را کاملا بشویید، سپس با استفاده از یک حوله آشپزخانه تمیز به آرامی خشک کنید. گوجه فرنگی ها را به اندازه لقمه خرد کنید. اگر از مواد اضافی مانند زیتون یا فلفل دلمه ای بوداده استفاده می کنید، آنها را نیز آماده کنید.

  • در یک کاسه کوچک، روغن زیتون خالص و سرکه بالزامیک را با هم مخلوط کنید. به سلیقه خود با نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده مزه دار کنید. این سس ساده و در عین حال تند طعم سالاد شما را بهتر می کند.

  • سبزی های تازه را روی یک بشقاب بزرگ یا بشقاب های مخصوص سرو بچینید و بستری از برگ های سبز پر جنب و جوش ایجاد کنید. برش های گوجه فرنگی، برگ های ریحان و سایر مواد اضافی را روی سبزی ها پخش کنید.

  • پنیر بوراتا را در وسط بشقاب قرار دهید، به آرامی آن را باز کنید تا داخلی خامه ای آن ظاهر شود. بوراتا بافت ظریفی دارد، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.

  • سس آماده شده را روی سالاد بریزید و مطمئن شوید که سبزیجات و پنیر را به طور یکنواخت می پوشاند. کار را با پاشیدن مقداری فلفل سیاه تازه آسیاب شده روی آن به پایان برسانید.

پشتیبانی دریافت کنید و با انجمن ما در فیس بوک ارتباط برقرار کنید!

تغذیه

کالری: 154کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 6g | پروتئین: 1g | چربی: 14g | فیبر: 1g | قند: 3g

این دستور پخت را امتحان کردید؟@twosleevers را دنبال کنید و آن را پین کنید!

فراموش نکنید که دیگر کتاب های آشپزی کتو من را بررسی کنید.

قابلمه فوری کتو، بمب چربی کتو، شیرینی و خوراکی، و کتو آسان در 30 دقیقه.