یک شبه جو دوسر برش فولادی – کاسه خوشمزه


پرش به دستور – چاپ

این روش برای پختن جو دو سر برش خورده استیل، بافتی عالی را به همراه دارد – کرمی، جویدنی و مغزدار است، اما نرم یا چسبنده نیست. جو را به جوش آورید و روی آن را بپوشانید و حرارت را خاموش کنید و بگذارید یک شب بنشین روی اجاق گاز هر بار آن بافت عالی را ایجاد می کند. صبح، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان شیر یا جایگزین شیر مورد علاقه خود را اضافه کنید و چند دقیقه بجوشانید تا گرم شود! این یک روش ساده، آسان و سریع برای تهیه بلغور جو دوسر استیل است که صبح‌های پرمشغله را نسیم می‌کند.

عکس بالای سر یک کاسه بلغور جو دوسر برش خورده با انواع توت ها، شکر قهوه ای و کره در بالا و یک قاشق در کاسه.

من همیشه شنیده بودم که بلغور جو دوسر برش استیل خوشمزه است. اما من سعی کردم آن را با دستورالعمل های روی بسته درست کنم و همیشه غرق بودم. پختن جو دوسر طول کشید و نتایج متوسطی به همراه داشت. ناگفته نماند، همیشه در قابلمه یک آشفتگی گیر کرده بود! به همین دلیل است که من اینجا هستم تا به شما بگویم: دستورالعمل های بسته را نادیده بگیرید. راه دیگری هم هست! این روش پخت یک شبه جو دوسر برش فولادی آخرین و ساده ترین روشی است که تا به حال به آن نیاز خواهید داشت. بدون لاغری / لغزش، و بدون چسبندگی!

من در مورد شما نمی دانم، اما من مقدار زیادی بلغور جو دوسر، برش فولادی یا غیره داشته ام، که منجر به بافت لزج و لزج مانند بتن خیس می شود. دیگر نه! ترفند این است: تا حد امکان کمتر هم بزنید و اجازه دهید جو به آرامی آب را جذب کند – در این مورد، یک شبه!

زمانی که برای اولین بار در مورد این روش پخت یک شبه جو دوسر فولادی از کریستوفر کیمبال در پادکست Milk Street شنیدم. (یکی از پادکست های آشپزی مورد علاقه من)، می دانستم که باید آن را امتحان کنم. من کاملا فروخته شده ام – این دستور غذا برای همه شما که صبحانه های آسان، سریع و سالم می خواهید، عالی است! آن را برای یک یا دو نفر با یک سهم کوچک، یا برای کل خانواده یا یک جمعیت در قسمت بزرگتر درست کنید. هرکسی می‌تواند هر طور که می‌خواهد آن را پر کند، اما مورد علاقه من کمی کره ایرلندی، کمی شکر قهوه‌ای و یک قاشق توت یخ‌زده یخ‌زده است.

یک قاشق چوبی با جو دوسر برش استیل یک شبه که آن را از قابلمه بیرون می‌آورد و نمای نزدیک از بافت را نشان می‌دهد.

اما چرا بلغور جو دوسر در وهله اول لزج می شود؟

جو سرشار از فیبر محلول است که برای شما فوق العاده سالم است. همچنین این موادی هستند که می توانند باعث ایجاد بافت لزج شوند. این همان چیزی است که در بامیه یافت می شود. اگر تا به حال خورش بامیه خورده اید، هم زدن آن فیبر محلول را فعال می کند، به همین ترتیب ورز دادن/هم زدن زیاد آرد باعث فعال شدن گلوتن می شود. (باعث سفت شدن کوکی ها یا کلوچه ها می شود) یا هم زدن زیاد برنج نشاسته را فعال می کند، (چسبنده و لطیف کردن آن). ترفند لزج نشدن آن؟ آن را زیاد هم نزنید و بگذارید به جای جوشیدن/جوش گرفتن که باعث حرکت نیز می شود، به آرامی آب را جذب کند.

مواد لازم

  • جو دوسر برش فولادی – من عاشق برند مک کان هستم.
  • اب
  • نمک
  • شیر – من از شیر کامل استفاده می کنم، اما هر نوع یا جایگزینی، کارساز است. شیر بادام واقعاً خوب عمل می کند و طعم خوبی به آن اضافه می کند.

طرز تهیه جو دوسر با برش فولادی عالی

فقط 1 فنجان جو دو سر استیل، 3 فنجان آب و نصف قاشق چایخوری نمک را در یک قابلمه متوسط ​​هم بزنید. بگذارید بجوشد، یکبار هم بزنید، حرارت را خاموش کنید و درب ظرف را ببندید. بگذارید یک شب بماند، سپس صبح، 1 فنجان شیر یا جایگزین شیر مورد علاقه خود را با آن مخلوط کنید، دوباره بجوشانید و روی آن را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. خودشه! اکنون، می توانید سرو کنید و آنچه را که می خواهید بالا ببرید!

کلاژ فرآیندی که نشان می‌دهد چگونه می‌توان بلغور جو دوسر برش استیل یک شبه روی اجاق گاز درست کرد.

(آیا بیرون گذاشتن جو دوسر در طول شب باعث عصبی شدن شما می شود؟ برای جایگزینی برای نگهداری در یخچال به ادامه مطلب مراجعه کنید!)

آیا جو دو سر برش فولادی برای شما سالم تر از جوهای دیگر است؟

جو دو سر برش فولادی کمتر از سایر جوها پردازش می شود. این بدان معناست که آنها بیشتر از مواد مغذی طبیعی خود را حفظ می کنند، هضم آنها بیشتر طول می کشد، فیبر بیشتری در آنها وجود دارد و همچنین در مقیاس شاخص گلیسمی پایین تر هستند. در حالی که جو به هر شکلی سالم و مغذی است، جو دو سر برش فولادی در مقایسه با سایر انواع جو دوسر فواید زیادی دارد!

آیا می توانم مواد دیگری را به جو دو سر استیل اضافه کنم؟

مطمئن! با این روش یک شبه، می‌خواهید در افزودن بیشتر مواد تا روز بعد صرفه‌جویی کنید. وقتی شیر را اضافه می کنید، می توانید چیزهایی مانند میوه های خشک، آجیل های خرد شده یا چیزهای دیگر را هم بزنید. شب قبل، به راحتی ادویه هایی مانند دارچین یا جوز هندی اضافه کنید.

آیا بیرون گذاشتن جو دوسر به این صورت یک شبه بی خطر است؟

ممکن است از خود بپرسید: “آیا واقعاً خوب است که جو را یک شبه روی اجاق گاز بگذاریم؟” و من پاسخ خواهم داد: این به سطح راحتی شما در اینجا بستگی دارد.

من این را می گویم: اگر کریستوفر کیمبال بگوید مشکلی نیست، و سایر نشریات غذایی بزرگ مانند The Kitchn می گویند مشکلی ندارد، پس برای من مشکلی نیست. من شخصاً هرگز مشکلی نداشته ام، و همچنین کسی نیستم که در مورد این نوع چیزها بیش از حد پارانوئید باشم. (من عاشق سوشی هستم، و استیک خود را به طور متوسط ​​کمیاب و ماهی تن آهی خود را حتی کمیاب تر ترجیح می دهم!).

هنگامی که جو را به جوش می آورید، در ابتدا باکتری های موجود در جو را از بین می برید. پوشاندن آن بلافاصله پس از جوشاندن، باکتری ها را در طول شب از محیط خارج می کند. و جوشاندن آن و سپس جوشاندن آن در روز بعد نیز به کشتن باکتری ها کمک می کند. من همچنین با جو با کیفیت بالا شروع می کنم. با این حال، این روش بدون خطا نیست.

بنابراین اگر در این مورد نگران هستید، ممکن است بخواهید موارد زیر را انجام دهید. طبق دستور روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، یک بار هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید جو دوسر کمی خنک شود. سپس به ظرف دربسته منتقل کنید و یک شب در یخچال قرار دهید. جو هنوز هم آب را جذب می کند و خیلی خوب نرم می شود. سپس صبح، با شیر دلخواه در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و طبق دستور به مدت 10 دقیقه بجوشانید.

این چند مرحله اضافی را ایجاد می‌کند، اما اگر می‌خواهید با خیال راحت بیشتر آن را بازی کنید، یک گزینه عالی است! اگر می خواهید فقط یک وعده را از بسته بردارید و به جای کشیدن قابلمه با شیر مخلوط کنید و دوباره در مایکروویو گرم کنید، این گزینه عالی است.

ماندگاری بلغور جو دوسر برش فولادی چقدر است؟

پس از پخته شدن، می توانید آن را در ظرف دربسته به مدت 5 روز در یخچال نگهداری کنید و در صورت نیاز مقداری را دوباره گرم کنید. این باعث می شود که آن را به گزینه ای عالی برای ایده صبحانه آماده در طول هفته میل کنید!

آیا می توانید بلغور جو دوسر برش فولادی را منجمد کنید؟

آره! فقط در ظرف ضد فریزر نگهداری کنید و فضای کمی برای انبساط بگذارید. برای بهترین نتیجه قبل از گرم کردن، یک یا دو شب در یخچال بگذارید تا یخ زدایی شود. این یک فرصت عالی برای فریز کردن بخش های کوچک و جداگانه است.

نمای جانبی یک کاسه بلغور جو دوسر برش خورده فولادی با قوطی جو در پس‌زمینه.

چه نوع ترکیبی از رویه برای بلغور جو دوسر برش فولادی مناسب است؟

در اینجا چند ایده برای رویه کردن جو دوسر فولادی وجود دارد!

  • مورد علاقه من: یک تکه کره ایرلندی، مقداری شکر قهوه ای و یک پیمانه توت یخ زده یخ زده (تصویر در عکس های اینجا).
  • آن را خوش طعم کنید: روی آن را با یک تخم مرغ سرخ شده یا آب پز نرم، پیاز سبز و مقداری پنیر رنده شده بریزید.
  • دارچین سیب: وقتی شیر را دوباره گرم می‌کنید، سیب‌های خرد شده را اضافه کنید و وقتی جو را می‌پزید، از دارچین در مخلوط استفاده کنید. برای شیرینی، شربت افرا را روی آن قرار دهید.
  • یک قاشق ماست، یک قطره عسل و مقداری تمشک تازه.
  • کره بادام زمینی و ژله: یک پیمانه کره بادام زمینی و یک قاشق مرباخوری داخل مخلوط می چرخانیم.
  • ادویه کدو حلوایی: کمی کدو تنبل کنسرو شده به همراه شیر و همچنین مقداری مخلوط ادویه پای کدو تنبل را به جو دو سر در هنگام پختن اضافه کنید و برای شیرینی شربت افرا بپاشید.

امکانات بی پایان هستند! بازی کردن با روکش های مختلف روی بلغور جو دوسر برش فولادی سرگرم کننده است.

دستور العمل های دیگر با جو دوسر:

آیا می دانستید نظر دادن و رتبه بندی دستور العمل ها یکی از بهترین راه هایی است که می توانید از وبلاگ نویسان غذای مورد علاقه خود حمایت کنید؟ اگر این دستور غذا را درست کرده‌اید، لطفاً روی ستاره‌های زیر کلیک کنید تا نظر بدهید و به این دستور غذا امتیاز دهید و/یا عکس‌ها را در رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ #bowlofdelicious یا برچسب‌گذاری @bowlofdelicious به اشتراک بگذارید!

عکس مربعی از یک کاسه بلغور جو دوسر استیل با توت ها، شکر قهوه ای و کره در بالا و یک قاشق در کاسه.

بلغور جو دوسر برش فولادی

این روش برای پختن بلغور جو دوسر برش استیل هر بار عالی می شود – با بافت مغزی، جویدنی، هرگز لزج، چسبنده یا لزج! جو دوسر را از شب قبل به جوش بیاورید، یک شب بگذارید تا به آرامی آب را جذب کند، و دوباره گرم کردن و اضافه کردن شیر انتخابی صبح روز بعد، روشی آسان و راحت است که برای صبح‌های شلوغ عالی است!


این دستور العمل را ذخیره کنید ذخیره!

چاپ
سنجاق
نرخ

دوره: صبحانه

غذا: ایرلندی

زمان آماده سازی: 5 دقایق

زمان پخت: 15 دقایق

زمان کل: 20 دقایق

خدمات: 4 وعده های غذایی

کالری: 191کیلو کالری

نویسنده: الیزابت لیندمن

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

عناصر

  • 1 فنجان جو دو سر برش فولادی (من عاشق مارک مک کان هستم)
  • 3 فنجان ها اب
  • ½ قاشق چایخوری نمک کوشر (یادداشت ها را ببینید)
  • 1 فنجان شیر انتخابی (کل، بادام، سویا… هر چه می خواهید!)
  • تاپینگ های انتخابی (شیرین کننده، انواع توت ها، ادویه جات … برای ایده ها به یادداشت ها مراجعه کنید)

دستورالعمل ها

  • عصر، مخلوط کنید 1 فنجان جو دو سر برش استیل، 3 لیوان آب، و ½ قاشق چایخوری نمک کوشر به یک قابلمه متوسط با هم مخلوط کنید و به جوش بیاورید. یکبار هم بزنید، حرارت را کم کنید و درب ببندید. بگذارید یک شب روی اجاق گاز بماند (یا در صورت تمایل در یخچال بگذارید، به یادداشت ها مراجعه کنید).

  • صبح، آن را هم بزنید 1 فنجان شیر دلخواه و دوباره به جوش بیاورید. روی آن را بپوشانید و حرارت را ملایم کنید و 10 دقیقه بجوشانید. آن را یک بار هم بزنید و با آن سرو کنید تاپینگ های انتخابی.

یادداشت

  • توجه به نمک اضافه شده: اگر می خواهید نسخه کم سدیمی داشته باشید، مقدار آن را به 1/4 قاشق چایخوری کاهش دهید. اما جو دوسر از افزودن نمک سود می‌برد – واقعاً طعم آن را «نمکی» نمی‌کند، اما آن را ملایم نمی‌کند و طعم جو را تند می‌کند!
  • اجاق گاز در مقابل تبرید: در تحقیق من برای این دستور غذا، نگرانی هایی در مورد ایمنی مواد غذایی وجود داشت که جو دوسر را یک شبه روی اجاق گاز گذاشت. من شخصاً آن را روی اجاق گاز نمی گذارم، اما اگر می خواهید در مورد ایمنی مواد غذایی بسیار محتاط باشید، پس از جوشاندن و خنک شدن برای مدت کوتاهی جو دوسر را به راحتی به یک ظرف دربسته در یخچال منتقل کنید. سپس، صبح به قابلمه برگردانید و ادامه دهید، یا یک وعده را بردارید و دوباره در مایکروویو گرم کنید.
  • تاپینگ ها: من شخصاً دوست دارم با یک تکه کره نمک ایرلندی، مقداری شکر قهوه ای و یک پیمانه توت یخ زده یخ زدایی شده، از آن استفاده کنم. با خیال راحت از آنچه می خواهید استفاده کنید – شربت افرا، عسل، یک پیمانه ماست یونانی، سیب و دارچین، موز یا سایر میوه ها، آجیل، یا حتی یک ترکیب خوش طعم مانند یک تخم مرغ سرخ شده با پیاز سبز و پنیر رنده شده.
  • باقی مانده ها را ذخیره کنید در ظرف دربسته به مدت 5 روز در یخچال. یخ زدگی تا 6 ماه در ظرف دربسته قرار دهید و قبل از گرم کردن مجدد، یک یا دو شب در یخچال یخ زدایی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تغذیه

خدمت: 1.25فنجان ها | کالری: 191کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 29g | پروتئین: 8g | چربی: 5g | چربی های اشباع شده: 2g | چربی های چند غیر اشباع: 0.1g | چربی اشباع شده: 0.4g | کلسترول: 7میلی گرم | سدیم: 323میلی گرم | پتاسیم: 92میلی گرم | فیبر: 4g | قند: 3g | ویتامین A: 99IU | کلسیم: 101میلی گرم | اهن: 2میلی گرم

سلب مسئولیت اطلاعات تغذیه

اطلاعات تغذیه ای ارائه شده بهترین تخمین من است و شامل هیچ گونه سدیم اضافه شده از چاشنی تا مزه، هیچ ماده اختیاری نیست و برندها را در نظر نمی گیرد. من از یک API خودکار برای محاسبه این اطلاعات استفاده می کنم. با استفاده از یکی از این ابزارها، خودتان آن را محاسبه کنید:

ماشین حساب اطلاعات تغذیه بسیار مناسب