رژیم کتوژنیک غفاری نی نی سایت به شما کمک می‌کند تا به رویاهای خود برسید

رژیم کتوژنیک و خرما این متخصص تغدیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام رژیم لاغری بهتر و مناسبتر است، گفت: در حال حاضر برخی از رژیمها مانند رژیم کتوژنیک مد شده اما همین رژیم یک رژیم بیمارستانی است؛ یعنی در بیمارستانها تجویز میشود و فرد برای استفاده از آن باید تحت نظر پزشک و متخصص 3 راز درباره کاهش وزن با رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند تغذیه قرار بگیرد. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، افراد با بیماریهای زیر نمیتوانند از این رژیم پیروی کنند: بیماری پانکراس بیماریهای تیروئید بیماریهای کبدی بیماری کیسه صفرا یا برداشتن کیسه صفرا سابقه اختلال خوردن مثل بیاشتهایی یا پرخوری عصبی توصیه میشود اگر فردی بخواهد رژیم کتو را امتحان کند، باید در مورد برنامه غذایی خود با یک متخصص تغذیه صحبت کند تا مشخص شود که آیا این رژیم برای او مناسب است یا خیر.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک در این بین توصیههایی مثل آهسته و آگاهانه غذا خوردن (از جمله جویدن هر لقمه غذا حداقل 40 بار) دارد. برای اکثر افراد، این بوی غیرعادی ظرف چند هفته از بین میرود. تحقیقات بسیاری تا به حال این سبک را مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیدند که واقعا مزایای زیادی برای ما دارد. اطلاعات موثق زیادی در مورد اثرات جانبی طولانی مدت رژیم کتو بیش از ۲ سال اول وجود ندارد و باید بررسی و مطالعات بیشتری برای درک عوارض جانبی طولانی مدت و خطرات رژیم کتو انجام شود.

کیا رژیم کتوژنیک گرفتن

خوردن مقدار زیادی پنیر کوتاژ در روز بدن شما رو از دریافت پروتئین بی نیاز می کنه. خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید.

این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص

متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید. بهتر است پیش از اقدام به تغییر رژیم غذایی، راجع به هر رژیمی اطلاعات درست و کاربردی داشته باشیم و با متخصص مشورت کنیم؛ زیرا رسیدن به وزن ایدهآل با کاهش وزن به همان میزانی اهمیت دارد که پس از آن سلامت ما حفظ شده باشد.

Th is artic le h᠎as been c​reated  with GSA Con te nt Gen er ator  Demoversion .

یک فرد باید قبل از اینکه رژیم غذایی خود را به طور قابل توجهی محدود کند، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کند. از طرف دیگر لیزی کتو لزوماً یک رژیم ناسالم نیست. رژیم کتو به شدت مصرف بسیاری از خوراکیها را محدود میکند. شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. ᠎Post has been c᠎reated ᠎wi​th the help of GSA  C on​tent Gener at or᠎ Demoversion!

سلام، در بدنسازی هم برنامههای غذایی به همراه تمرینات متعدد برای چربی سوزی وجود دارد که از خیلی از رژیمهای غذایی سختتر هستش. متخصصان رژیم کتوژنیک، آن را در کودکانی که صرع کنترلنشده دارند و به دو یا سه درمان دارویی هم پاسخی ندادهاند، قویاً توصیه میکنند. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. رژیم کتوژنیک، یک برنامه غذایی موفق برای کاهش وزن است اما میتواند عوارضی برای سلامت بدن داشته باشد.

در یک رژیم تخصصی که میزان مناسب مواد غذایی، کربوهیدرات، چربی، پروتئین، نمک، آب، فیبر، ویتامینها و مواد معدنی معین شده است، عوارض جانبی کمی را تجربه خواهید کرد. سایر خطرات بالقوه رژیم غذایی پرچرب و پروتئین بالا عبارتند از: سنگ کلیه کبد چرب هیپوپروتئینمی یا سطوح پایین پروتئین در خون رژیمهای کم کربوهیدرات، به طور کلی، ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشند. در آغاز یک جلسهٔ مشاوره با والدین و سایر مراقبین کودک انجام میشود و سپس کودک، به مدت کوتاهی در بیمارستان بستری میشود. علاوه بر این، محققان در یک بررسی در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات که بر منابع حیوانی پروتئین و چربی متمرکز است، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکنند، ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، افزایش یابد. در نظر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد. به عنوان مثال، مرکز ملی تحقیقات سلامت خاطرنشان میکند که رژیم غذایی کتو ممکن است به کاهش دفعات تشنج در کودکان مبتلا به صرع و همچنین کنترل سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

میزان بهبودی کم خونی ممکن است به علت اصلی بیماری و همچنین به شدت کمبود و گزینه های درمانی بستگی داشته باشد. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، کربوهیدراتها را به شدت محدود میکند و میزان چربی مصرفی فرد را افزایش میدهد. از آنجایی که فرد بدون توجه به نوع چربی مصرفی خود میتواند در کتوز باقی بماند، ممکن است منجر به وابستگی شدید به چربیهای حیوانی یا چربیهای اشباع شود که عوارض طولانی مدت را به همراه دارد. میزان ابتلای افراد به کتوز و شروع کاهش چربی بسته به عوامل مختلف، متفاوت است. برخی از افراد بر این باور هستند که عدم تغذیه کلید موفقیت میباشد، اما این را در نظر داشته باشید که گرسنگی تأثیری عکس بر روی نتایج شما دارد.

هدف این رژیم تحریک بدن برای سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات برای تولید انرژی است. کتوز زمانی اتفاق میافتد که بدن به دلیل کمبود قند خون در بدن شروع به تجزیه چربی میکند. این تغییر متابولیک بدن را در حالت کتوز قرار میدهد. به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما امروزه طبق تجربه رژیم کتو باعث لاغری سریع و کاهش فشار خون میشود. اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است.

همچنین یک تحقیق دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که ۷ نفر از ۲۱ شرکت کننده، توانستند مصرف تمام داروهای دیابت خود را متوقف کنند. همچنین در مطالعه دیگری مشخص شد گروهی که دارای رژیم کتوژنیک بودند (۱۱٫۱) کیلوگرم و گروهی که دارای رژیم کربوهیدرات بالا بودند (۶٫۹) کیلوگرم وزن کم کردند. شما با این رژیم دچار ترک های پوستی خواهید شد. این رژیم ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند و مشکلاتی برای سلامتی فرد به وجود آید. آنفولانزای کتو رژیم کتو برای بسیاری از افراد یک تغییر شدید است.

یک عارضه جانبی رایج کوتاه مدت رژیم کتو «آنفولانزای کتو» است که شامل علائمی مانند خستگی، حالت تهوع و سردرد است. خلاصه عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتو شامل آنفولانزای کتو است که ممکن است باعث خستگی، حالت تهوع و سرگیجه و سایر علائم شود. با این حال، افراد مبتلا به سایر بیماریها نباید رژیم کتو را دنبال کنند یا باید ابتدا آن را با پزشک در میان بگذارند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندام ها میتوانند از آن بهعنوان منبع انرژی برای سوخت مورد نیاز خود استفاده کنند.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی

منتهی به شما ایدهای میدهد که به وسیلهی آن میتوانید بفهمید که کربوهیدرات داخل غذا با چه سرعتی به گلوکز تبدیل میشود. یکی از دلایل رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مشکل نگهداری آن است. میتوانید خطرات احتمالی رژیم کتو را با رعایت موارد زیر کاهش دهید: اطمینان حاصل کنید که در نتیجه تغییر رژیم غذایی، هیچ ماده مغذی را از دست نمیدهید و ویتامینها و مواد معدنی کافی از غذا دریافت میکنید. در زیر به بررسی برخی از عوارض این رژیم غذایی می پردازیم.

رژیم کتوژنیک و بارداری

به این ترتیب اگر اخیراً کاسه ای از نخود فرنگی را خورده اید احساس بدی نکنید. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. صرف نظر از مقایسه خواص گردو با بادام، انواع آجیل با کاهش سطح کلسترول خون و کاهش وزن از بسیاری از حملات قلبی و عوارض جلوگیری می کند. تغییر در متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین باعث دیابت می شود. در نتیجه، تغییر ناگهانی رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند و “آنفولانزای کتو” را تجربه کنند.

افراد مبتلا به برخی بیماریهای مزمن نباید از رژیم کتو پیروی کنند. گفته می شود همه ی افراد نباید رژیم کتوژنیک را شروع کنند. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شوند؟ استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. غذاهای کم چرب که به بازار عرضه می شوند برای جبران کمبود چربی، قند بیشتری دارند. این نوع قهوه کافئین کمتری دارد و شما می توانید برای لاغری مقدار بیشتری از این نوع قهوه را در طول روز مصرف کنید.