۸ بار فورد پیکاپ سری F را دوباره اختراع کرد


جدیداکنون می توانید به مقالات فاکس نیوز گوش دهید!

فورد F-150 لایتنینگ برقی به طور رسمی در ۲۶ آوریل وارد تولید شد و یکی از مهم ترین نقاط عطف در تاریخ پرفروش ترین خودروی آمریکا را رقم زد. اما با اولی فاصله زیادی دارد.

فورد 40 میلیونمین سری F خود را در ژانویه ساخت.

فورد ۴۰ میلیونمین سری F خود را در ژانویه ساخت.
(آب کم عمق)

از زمانی که برای مدل سال ۱۹۴۸ عرضه شد، سری F 14 نسل را پشت سر گذاشته و چندین نوآوری را در این مسیر به آن اضافه کرده است.

در اینجا نگاهی به برخی از پیشرفت‌های مهمی که سری F در مسیر برقی‌سازی دیده است، می‌اندازیم:

F-1 1948

F-1 اولین مدل سری F بود.

F-1 اولین مدل سری F بود.
(آب کم عمق)

فورد قبل از جنگ جهانی دوم پیکاپ می ساخت، اما F-1 1948 اولین خودرویی بود که بر روی شاسی اختصاصی ساخته شد که با مدل های خودروهای سواری آن مشترک نبود. این مدل در مدل هایی با نام های F-1 تا F-8 با سطوح بالاتری از قابلیت ارائه شد و تا سال ۱۹۵۲ ساخته شد.

۱۹۵۹ ۴×۴

سری F 1959 یک گزینه چهار چرخ متحرک را معرفی کرد.

سری F 1959 یک گزینه چهار چرخ متحرک را معرفی کرد.
(آب کم عمق)

فورد برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ یک آپشن ۴×۴ را به سری F اضافه کرد که به آغاز دوره ای از آفرودهای تفریحی کمک کرد.

۱۹۶۵ دوقلو I-Beam

سیستم تعلیق جلو مستقل دوقلو I-Beam فورد به اصلاح سری F کمک کرد.

سیستم تعلیق جلو مستقل دوقلو I-Beam فورد به اصلاح سری F کمک کرد.
(آب کم عمق)

سیستم تعلیق جلو مستقل Twin I-Beam سواری و هندلینگ سری F دو چرخ متحرک را بهبود بخشید و جذابیت آن را به عنوان یک راننده روزمره گسترش داد.

تیر دوقلو کششی ۱۹۸۰

سیستم تعلیق جلو مستقل Twin-Traction Beam برای کامیون های 4x4 طراحی شده است.

سیستم تعلیق جلو مستقل Twin-Traction Beam برای کامیون های ۴×۴ طراحی شده است.
(آب کم عمق)

پرتو Twin-Traction Beam سیستم تعلیق جلو مستقل را برای کامیون های سری F چهار چرخ محرک به ارمغان آورد.

EcoBoost 2011

اولین موتور توربوشارژ سری F فورد، 3.5 لیتری EcoBoost V6 در سال 2011 بود.

اولین موتور توربوشارژ سری F فورد، ۳.۵ لیتری EcoBoost V6 در سال ۲۰۱۱ بود.
(آب کم عمق)

فورد F-150 2011 اولین سری F بود که با EcoBoost دو توربوشارژر ۳.۵ لیتری V6 فورد عرضه شد که نوید قدرت V8 با مصرف سوخت V6 را می داد. پیشرانه های EcoBoost اکنون اکثر F-150 های فروخته شده را تشکیل می دهند.

بدنه آلومینیومی ۲۰۱۵

فورد در سال ۲۰۱۵ این حرکت رادیکال را انجام داد تا بدنه فولادی سری F را با طراحی تمام آلومینیومی جایگزین کند تا در تلاش برای کاهش وزن و بهبود کارایی و توانایی باشد.

PowerBoost Hybrid 2021

پیشرانه هیبریدی PowerBoost با جدیدترین طراحی مجدد F-150 اضافه شد و تا زمانی که F-150 Lightning وارد تولید شد، قدرتمندترین و کارآمدترین گزینه بود. همچنین می تواند به عنوان یک ژنراتور ۹.۶ کیلوواتی برای تامین انرژی تجهیزات الکتریکی دو برابر شود.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

رعد و برق ۲۰۲۲

F-150 لایتنینگ تمام الکتریکی دارای یک سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و اولین سیستم تعلیق مستقل در عقب سری F است. مدل های برتر دارای قدرت ۵۶۳ اسب بخار هستند که آنها را به قوی ترین F-150 های ساخته شده تبدیل می کند.