5 ماده مغذی ضد پیری | گلندا بریتون ، RHN


بیایید با … شروع کنیم پیری چیست؟

پیری عبارت است از تخریب تدریجی ساختارها و فرایندهای بدن. محققان هنوز در تلاشند تا علل پیری را بشناسند. برخی از نشانگرهای موجود عبارتند از:

پیری سلولی

پیری سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو است که در صورت کمبود آنتی اکسیدان ها ایجاد می شود. این می تواند در بسیاری از بیماری های مزمن از جمله دیابت ، سرطان ، بیماری مزمن کلیه ، بیماری های عصبی (آلزایمر و پارکینسون) و بیماری های قلبی عروقی نقش داشته باشد.


فنوتیپ

پیشرفت سن افراد را می توان با فنوتیپ آنها ، که ترکیبی از ترکیب ژنتیکی و عوامل خارجی مانند رژیم غذایی ، شیوه زندگی و محیط است ، درک کرد.


اپی ژنتیک

بررسی اینکه چگونه رفتار و محیط شما می تواند باعث تغییراتی شود که بر نحوه عملکرد ژن های شما تأثیر می گذارد


تلومرها

اغلب با نوک های پلاستیکی در انتهای بند کفش مقایسه می شود. تلومرها در انتهای کروموزوم ها یافت می شوند و در شل شدن آنها مهم هستند. هر بار که سلول تقسیم می شود ، تلومر کوتاه تر و کوتاه تر می شود. محققان می توانند از طول تلومر برای تعیین سن سلول و تعداد تکرارهای دیگر آن استفاده کنند.

نقش رژیم غذایی و شیوه زندگی در پیری و طول عمر

فعالیت منظم ، خواب کافی ، مصرف متوسط ​​الکل و رژیم غذایی سالم همه عوامل سبک زندگی هستند که می توانند بیماری و مرگ و میر را کاهش دهند.

رژیم غذایی سالم با کاهش التهاب می تواند برخی تغییرات مرتبط با سن را بهبود بخشد. غذاهایی که با کاهش التهاب مرتبط هستند شامل غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، چربی های سالم و غذاهای سرشار از فیبر مانند غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها است.


5 ماده مغذی برتر برای طول عمر

کوآنزیم Q10

یک ترکیب محلول در چربی در قلب انسان ، کلیه ها ، کبد و لوزالمعده یافت می شود. سطوح CoQ10 می تواند از استرس اکسیداتیو ، بیماریهای میتوکندری ارثی و استفاده از استاتین کاسته شود. کمبود آن با دیابت نوع 2 ، فیبرومیالژیا ، سرطان ، تخریب عصبی و بیماری های قلبی مرتبط است.

از گوشت های اندامی (کبد ، کلیه ، قلب) ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، بادام زمینی ، اسفناج و کلم بروکلی موجود است.

2. اسیدهای چرب امگا 3

به افزایش سطح پروتئین های ضد التهابی و کاهش خطر برخی بیماری ها مانند سرطان سینه ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و پوکی استخوان کمک می کند.

اگرچه غذاهای گیاهی مانند گردو ، کتان ، چیا و دانه های شاهدانه حاوی O3 وجود دارد ، اما تبدیل به امگا 3 بیشتر برای سلامتی در ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، آنچوی و روغن کبد ماهی مشاهده می شود. به

3. پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها

راه دیگر برای ترویج پیری سالم ، حمایت از میکروب های موجود در دستگاه گوارش است که به عنوان میکروبیوتای روده شناخته می شود. مطالعات نشان می دهد که چگونه صدساله های کشورهای مختلف جهان دارای باکتری های خاصی هستند که به عملکرد سیستم ایمنی بدن ، شاخص توده بدن ، بهبود عملکرد مغز و هموستاز سالم (تعادل) کمک می کند.

غذاهای تخمیر شده (پروبیوتیک) مانند ماست (شیرین نشده ، ارگانیک ، پرچرب) ، کفیر ، کلم ترش ، میسو ، ترشی های طبیعی تخمیر شده تنها تعدادی از غذاهایی هستند که حاوی باکتری های خوبی هستند که به حمایت از میکروبیوم روده شما کمک می کند.

تنوع باکتری های روده نیز شاخص سلامتی است – بنابراین مطمئن شوید که غذاهای متنوعی می خورید که به “تغذیه” باکتری های خوب کمک می کند. نوعی کربوهیدرات موجود در غذاهایی مانند تره ، سیر ، پیاز ، مارچوبه ، کنگر فرنگی ، کاسنی ، جو دوسر ، گندم ، نخود و سویا.

ویتامین های گروه B

افزایش سطح هموسیستئین یک نشانگر پیری در بدن است و با افزایش خطر بیماری های قلبی ، بیماری آلزایمر ، از دست دادن استخوان و شکستگی استخوان همراه است. بدن برای متابولیسم هموسیستئین از جمله B6 ، B9 و B12 به تغذیه خاصی نیاز دارد.

منابع خوب ویتامین B عبارتند از: جگر ، تخم مرغ ، ماهی تن ، بره ، حبوبات ، برنج قهوه ای ، سبزیجات برگ تیره ، مخمر تغذیه ای ، شیر و ماست.

5. رسوراترول

پلی فنول دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی ، ضد پیری و ضد سرطان است.

در درجه اول در پوست انگور ، شراب قرمز ، آب انگور ، زغال اخته ، قره قاط و بادام زمینی یافت می شود.

خط پایین…

شیوه زندگی و عوامل تغذیه ای می توانند نقش مهمی در پیری سالم ایفا کنند. گنجاندن این مواد مغذی در رژیم غذایی یا دریافت آنها از طریق مکمل ها می تواند از برخی از بیماری های مزمن مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا تعیین اینکه آیا این مواد مغذی برای برنامه کلی سلامت شما مفید است یا خیر ، از تماس با من دریغ نکنید یا با ارائه دهنده خدمات درمانی واجد شرایط خود صحبت کنید.

منابع:

https://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/older-persons-day/fa/

https://nyaspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1196/annals.1332.007

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5991498/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2829866/

https://www.who.int/publications/i/item/924120916X

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5991498/

https://fullscript.com/blog/anti-inflammatory-diethttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27676296/



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/