5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


داشتن یک خواب خوب برای داشتن فردی شاد و سالم ضروری است. اگرچه اکثر مردم این را می دانند ، اما تعداد کمی از ما دقیقاً درک می کنیم که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم تا باعث مشکلات خواب شود.

خواب خوب اغلب دارای فواید زیادی است ، از جمله بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر برخی بیماریها و بیماریها. آخرین بخش آن بزرگترین نگرانی است ، زیرا کم خوابی مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون های ما از جمله افزایش کورتیزول ما تأثیر بگذارد و منجر به طیف وسیعی از مشکلات ، از جمله مرگ خود ایمنی شود.

اوه!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری از ایده آل نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید 7-9 ساعت در شب بیایند ، اما بسیاری از افراد در نهایت به مراتب کمتر از آن می رسند. ما نیز به اندازه دیگران مقصر هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سخت تلاش می کنیم تا خواب را در اولویت قرار دهیم ، به ویژه خواب با کیفیت بالا. این لیست از کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل ، اما نه محدود به ، شیشه نور آبی ، F-lux در رایانه ، خونریزی منیزیم ، پد کرچک و موارد دیگر است.

تشخیص مشکل خواب

تعدادی از علل احتمالی مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم در این پست به همه آنها بپردازیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای کشیدن شکم می تواند شما را بیدار نگه دارد و شما را از خواب راحت باز دارد.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیط بسیار ساده به سادگی (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش مک و سیلیکون چکش پذیر XXX (مورد علاقه مایکل))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی است که مصرف می کنید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی چیزها کاملاً خوب هستند و حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر برعکس هستند.

رژیم غذایی شما ممکن است عامل م toثری در این باشد که چرا برای به خواب رفتن ، خواب ماندن یا به نظر می رسد که احساس آرامش نمی کنید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله به پنج مورد از مواد غذایی و / یا ترکیباتی می پردازد که اگر می خواهید از بهترین خواب مطمئن شوید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از مردم برای پیکاپ ، برای گرم نگه داشتن آنها یا صرفاً به دلیل دوست داشتن طعم ، به آن تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز چندین فنجان مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه ، مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

در حالی که اکثر ما با نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب می کنیم ، کافئین در تعدادی از محصولات دیگر نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی از انواع داروها یافت. شما ممکن است روزانه قبل از خواب کافئین بخورید و حتی نمی دانید مگر اینکه تحقیقات خود را انجام داده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب است که می توانید هنگام سردرد به سراغ آن بروید ، در واقع حاوی کافئین است. سایر داروها نیز ممکن است شامل کافئین باشند ، مانند بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده همه چیزهایی که قبل از خواب می خورید را بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خواب هستند.

دلیل اینکه کافئین برای خواب ما وحشتناک است این است که یک محرک است که می تواند انرژی را برای افراد تکان دهد. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این شما را هوشیار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که همه در طول روز از آن خوب هستند ، اما نه در حین تلاش برای خوابیدن.

همچنین ، کافئین به طور کلی مدتی در بدن باقی می ماند و اگر مراقب نباشید ، خواب را برای شما سخت تر می کند. در بیشتر موارد ، معمولاً تماس صحیح برای اجتناب از کافئین در هر زمان بعد از ظهر است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند آن را کنترل کند.

غذای تند

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند و خوش طعم خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی ناشی از سوزش سر دل خواب راحت را دشوار می کند و می تواند شما را چندین بار در نیمه شب بیدار کند. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و برگشت اسید اغلب می تواند بدتر از زمانی باشد که شما فقط نشسته یا ایستاده اید.

یکی دیگر از دلایلی که باید از غذاهای تند پرهیز شود این است که برخی می توانند دمای بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم هنگام گرمای بیش از حد با مشکل روبرو می شوند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند مشکل ساز شود. همچنین برای هضم ادویه جات به انرژی بیشتری از بدن نیاز است ، که می تواند توانایی شما برای داشتن یک خواب خوب را بیشتر مهار کند.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند باعث رویاهای عجیب و غریب شوند ، اما هیچگاه اینقدر عمیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است تا بدانیم آیا واقعاً درست است یا نه.

به همین ترتیب ، غذاهای بیش از حد اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در اوایل روز در مقایسه با درست قبل از خواب مصرف شوند. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت قبل از خواب ممکن است همیشه بهترین انتخاب در آینده نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی عاشق یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو نیست؟ اگرچه این نوع غذاها می توانند طعم بسیار خوبی داشته باشند ، اما توانایی ما را برای خواب خوب مختل می کنند. زمان خوردن این غذاهای چرب به طور خاص مهم نیست ، اما اگر رژیم غذایی شما شامل غذاهای زیاد باشد ، ممکن است برای داشتن یک خواب شبانه با کیفیت مشکل داشته باشید. این امر درست است اگر آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام بخورید.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند خوابیدن را به چالش بکشد. نفخ و سوء هاضمه از دیگر مشکلاتی است که می تواند رخ دهد و مانع خواب خوب شود.

غذاهای پرچرب همچنین می توانند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بفهمد زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. وقتی از رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع برخوردار هستید ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن غذاهای چرب بیش از حد برای بدن علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند بسیار ناسالم باشد ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. درمان عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر خوردن غذاهای چرب زیاد به یک امر روزمره تبدیل شود ، می تواند مشکل ساز شود.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین به طور کلی یک چیز خوب برای دریافت از غذای شما است. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، به طور کلی از چیزهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند اجتناب می کنید.

دلیل این امر این است که اغلب می تواند زمان بیشتری طول بکشد تا بدن شما تجزیه شود. با هضم غذا در هنگام خواب تقریباً نصف می شود ، هضم وعده غذایی پر پروتئین درست قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از میان وعده های غنی از پروتئین قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این وعده ها به اندازه تریپتوفان دیگر اسیدهای آمینه دیگر کمک نمی کنند. این آمینو اسید است که پیش ساز سروتونین است ، که برای کمک به ما در آرامش ضروری است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، در واقع می تواند سروتونین دریافتی را کاهش دهد ، که می تواند باعث شود احساس خستگی یا آرامش لازم را درست قبل از خواب نداشته باشید. مانند نمونه غذای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند و ممکن است ناراحت کننده باشد که بخواهید با شکم سیر به خواب بروید.

پنیر

غذاهای کمی مانند پنیر محبوبیت جهانی دارند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای مختلف می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید با درج آن در این لیست تصور کنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیرها (به ویژه آنهایی که قوی یا قدیمی هستند) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین تولید شده در بدن ما را افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

اغلب سطوح توجه ما را به هوا می فرستد ، که می تواند خوابیدن را غیرممکن کند. اگر بتوانید بخوابید ، خوابیدن فوق العاده سخت می شود.

در حالی که برخی از پنیرها ممکن است برای برخی خوب باشد ، ایده خوبی است که از همه پنیرها اجتناب کنید ، به خصوص قبل از خواب اگر کمی عدم تحمل شیر دارید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در پایان ، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکل ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می توانند به کیفیت خواب شما نیز آسیب برسانند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از این موارد اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم (لینک سایت ما را اضافه کنید) مانند ***** اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است. هضم چیزی آسان و غذاهایی که سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز به طور کلی ایده خوبی است.



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/