5 علت اصلی پرخوری را بهتر بشناسید!


لطفاً این مقاله را نشان دهید

در این مقاله آکادمی علم و بدن چندین چیز وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. و راههای مقابله با پرخوری بالا می برد.

بسیاری از مردم به پرخوری عادت کرده اند اما از آن آگاه نیستند

در حقیقت ، خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که هرگز متوجه نمی شویم وقتی بیش از حد غذا می خوریم.
اگر عادت دارید هنگام تماشای تلویزیون به طور ناخودآگاه چیپس بخورید ، یا با وجود شام پاپ کورن در سینما بخورید یا همزمان دعوت مادر خود را برای شیر دیگر بپذیرید ، غذای شما بسیار بیشتر از نیاز بدن شما برای خوردن و شما است. می توان گفت پرخوری کرده است

برای درک اینکه بدن شما چقدر نیاز به خوردن دارد ، عادات غذایی خود ، چند بار در روز و مقدار غذا خوردن و مهمتر از همه ، علت پرخوری خود را بررسی کنید. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل بزرگ باشد.

وقتی متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید علت را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای مقابله با پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه مطمئن شوید که بیش از حد غذا می خورید ، عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این نشان دهنده مشکلات سلامتی است یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی و دور از چشم غذا بخورند تا دیگران از میزان خوردن خود مطلع نشوند.
البته باید توجه داشت که پرخوری افراد با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


پرخوری همان پرخوری است ، حتی زمانی که گرسنه نیستید. از آنجا که مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال علل آن باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا به چیز دیگری جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود.
بنابراین ، گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی رفتار می شود.
البته ، می تواند سرگرم کننده باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی مانند گلف نام برد.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس صرف نظر از این که این فشارها از کجا می آیند (کار ، خانواده ، مدرسه ، …) ، همه افراد ، چه بخواهند و چه نخواهند ، در طول روز با هم مبارزه می کنند.
بنابراین تصور نکنید که شما یک استثنا هستید و راهی برای کاهش این فشار ندارید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی مضطرب یا عصبی هستید چه می کنید؟ می خورید؟

این نوع خوردن عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز با این مشکل دیده می شوند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که با شکم پر احساس می کنید ممکن است از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

خوردن اعتیاد

۳ – پایان دادن به اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که ترک اعتیاد می کنند ، دست خود را پر نگه می دارند و غذا می خورند تا از مصرف آنها دست نکشند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، پرخوری می تواند بهتر از سوء مصرف مواد شما باشد ، اما راه های بهتر و سالم تری برای پر نگه داشتن دست ها وجود دارد.

عادات فرهنگی

۴ – عادات فرهنگی و اجتماعی می بینیم که در برخی فرهنگ ها پرخوری و استفاده از غذاهای بزرگ به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و برای سرآشپز محترم شمرده می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند و فقط چربی دارند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد ، و مردان لاغر و مراقب غذاهایی که می خورند ، ارزشی ندارند.

دیگران را خوشحال می کند

۵- برای بسیاری از مردان ، زنان شاد پرخوری را با شاد نگه داشتن مادر خود و آگاه ساختن آنها از غذا شروع می کنند.

مردان معمولاً دومین فشار را برای جلب رضایت سرآشپز انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان با حرص غذا می خورند تا به سرآشپز ثابت کنند غذایشان را دوست دارند و آنها را به این کار تشویق می کنند تا آشپزهایشان فکر نکنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که تازه ازدواج کرده در اوایل ازدواج چند کیلو وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری برخورد می شود؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و علل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی خود از خطر چاقی و بیماری های قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند! سرگرمی دیگری به غیر از تلویزیون با چیپس پیدا کنید برای ترک این عادت در هنگام کسالت و تماشای تلویزیون ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، به سرگرمی های دیگر نیز مشغول باشید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که ذکر آن در کارهای روزمره سرگرمی خوبی نیست.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیت ها را بیاموزید ، یا حتی اگر می توانید یک ساعت را صرف سرگرمی خود در کنار میز کنید ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ صبور را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر برای دور کردن افکار خود از استرس و اضطراب در اعصاب خود ، بیش از حد غذا می خورید ، بسیار اشتباه است. در عوض ، با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا با مشکل بهتر و سریعتر برخورد کنید. دستان خود را مشغول کنید اگر سیگار کشیدن یا سایر غذاهای اعتیادآور را ترک می کنید ، همیشه سعی کنید دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین می توانید با جویدن آدامس پرخوری خود را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید عادات غذایی و میزان مصرف غذا را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه غذایی دقیق روزانه یا هفتگی برای وعده غذایی خود تنظیم کنید. این امر شما را از خوردن تنقلات زیاد بین وعده های غذایی منع می کند. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده های غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذای مصرفی شما نیز افزایش می یابد ، بدون این که میزان غذای خود را کاهش دهید.

با بالا رفتن سن پرخوری را کنترل کنید

با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر غذا بخورید آموزش پخت و پز غذاهای مغذی به شما کمک می کند تا دید خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر سرعت خود را کم کرده و سعی کنید روی طعم غذا در حین غذا خوردن تمرکز کنید ، احتمال خوردن بیشتر از آنچه که نیاز دارید بسیار کمتر خواهد بود. مزایای دیگر خوردن آرام غذا نیز وجود دارد و آن این است که مغز شما فرصت محاسبه دارد و می دانید چه زمانی سیر شده اید و از خوردن دست می کشید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخاب های غذایی خود را به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید چه انتخاب های ناسالمی انجام داده اید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید ، و چه زمانی که خسته هستید ، و وقتی با دقت بیشتری به علل پرخوری خود نگاه می کنید ، به راحتی می توانید زمان گرسنگی و سیری را مشاهده کنید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی شما بدن شما را تقویت می کند ، هوس شما را افزایش می دهد و لذت بخشیدن به غذا را بیشتر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین وی و بهترین زمان مصرف آن (متفاوت تر)

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/