نه راه‌های مضحک ساده برای بهبود رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شما

رژیم کتوژنیک و خرما در تبلیغات، از رژیم کتو به عنوان یک معجزه برای لاغری نام 3 راز درباره کاهش وزن با رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند برده میشود. اگرچه آنها کاهش وزن و بهبودهایی را در وضعیت التهاب عضلات تجربه کردند، اما در فعالیتهایی با شدت بالا، با مشکل مواجه شدند. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

دوزهای بالای زردچوبه و کورکومین در درازمدت توصیه نمی شوند، زیرا تحقیقاتی در مورد ایمنی آنها وجود ندارد. برخی تحقیقات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش چربیسوزی در حین ورزش کمک کند. علاوه بر این، یک بررسی دیگر نشان داد که افزایش سطح کتون با استفاده از مکملها، ممکن است ریکاوری عضلانی را تسریع کند و تجزیه پروتئین را به دنبال تمرینات استقامتی کاهش دهد. طبق نتایج تحقیقات به نظر میرسد که رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در کاهش وزن مؤثر است.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

رژیم کتو در حال حاضر یکی از مشهورترین رژیم های کاهش وزن در دنیاست و البته هر رژیم کاهش وزن کاستی ها و کمبودهایی هم دارد. این رژیم هم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که میتوان نزدیک به زمانهای تمرین کربوهیدرات مصرف کرد. تقریباً میتوان گفت که همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، انواع و اقسام رژیمهای مختلف را امتحان کردهایم. وگرنه ممکن است عملکرد ورزشی شما در ابتدا افت کند و این در روحیه شما اثر منفی بگذارد.

این رژیم کمک میکند تا اگر گرفتگی در رگهای قلب وجود دارد بهبود یابد و تا حد ممکن کلسترول بدن کاهش پیدا کند. در حالی که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کمتری می خورید ، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. خوردن بیش از حد پروتئین میتواند با کتوز تداخل داشته باشد. شما بطور روزانه به مقدار مشخصی از پروتئین نیاز دارید؛ به طور کلی مردان بطور متوسط به 56-91 گرم در روز و زنان به 46-75 گرم در روز رژیم لاغری سریع کتوژنیک سریعترین رژیم کاهش وزن رژیم کتوژنیک pdf پروتئین نیاز دارند.

همچنین طرز تهیه آن برای رژیم یعنی آبپز کردن، راحت و سریع انجام میشود. همهی گروههای غذایی رژیم غذایی لاغری سریع در برنامه غذایی این رژیم لاغری وجود دارد. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. به این دلیل که بدن شما در طول رعایت این رژیم به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات و گلوکز برای تولید انرژی مجبور است کالری بیشتری را بسوزاند تا از چربی ها تولید انرژی کند .

به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند. افرادی که به هر نحوی با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند مثل متناسب بودن تعداد دفعات اجابت مزاج، واکنش های غیر طبیعی بدن به لبنیات مثل مشکلات معده یا اسهال یا ریفلاکس مکرر معده، نشانه ی نیازمندی فرد برای مراجعه به مشاور تغذیه می باشند.  Th᠎is  post has  be​en cre​at ed by G SA C​ontent Gen er ator Demoversion!

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

همچنین برخی از متخصصین تغذیه معتقداند که رژیم هایی شبیه به کتوژنیک بیشتر مصارف درمانی دارند و این نوع رژیم ها برای کسی که خواهان کاهش وزن چند کیلویی هستند، مناسب نیستند. البته مطمئناً همه غذاها ایرانی نیستند. البته درباره تأثیر این رژیم بر سطح کلسترول خون اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. سایر مزایا :بیش ترین فایده این رژیم غذایی کاهش عوامل خطر برای بیماری های قلبی، مانند کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می باشد . رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیم های غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به علت کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احیانا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود.

کتواسیدوزیس خطرناک بوده اما کتوزیس در رژیم کتوژنیک بسیار عادی و سالم است.رژیم لاغری کتوژنیک اما برای افراد ورزشکار حرفهای یا افرادی که بدنبال داشتن اندام بسیار عضلانی و قدرتمند هستند، کمتر پیشنهاد میشود. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی برای فعالیتهای با شدت بالا، مانند دوی سرعت، بوکس، شنا یا طناب زدن هستند. زمانی حالت کتوزیس در بدن پیش میآید که شما مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و همچنین عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در سرطانها پیشنهاد شدهاست. بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند از قند خون (که از کربوهیدراتها به دست میآید)، به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. رژیم کتوژنیک شامل محدود کردن شدید مصرف کربوهیدرات است که منبع اصلی انرژی بدن هستند. رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و در عوض سرشار از پروتئین و چربی است.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک (SKD) با توجه به توانایی آن در کمک به کاهش وزن و کنترل قند خون، بیشترین تحقیق علمی را دارد. مهم ترین عامل در کنترل اعصاب شما مصرف کربوهیدرات است. در واقع، یک مطالعه کوچک در پیادهرویهای مسابقهای نشان داد که رژیم غذایی توانایی بدن برای سوزاندن چربی در حین ورزش را افزایش میدهد؛ حتی در طول طیف وسیعی از فعالیت بدنی با شدتهای مختلف. باور این مسئله که بهه عنوان مثال دوچرخه سواران ابراز می کنند که با رژیم کتو سریعتر و بهتر فعالیت می کنند کمی مشکل است .

قند نوعی خوراکی شیرین کننده است که مصرف زیادی در کشور ما و کشورهای دیگر دارد. از طرف دیگر، برخی تحقیقات دیگر نشان دادهاند که درست برعکس، رژیم کتو بر عملکرد ورزشکاران استقامتی به دلیل اختلال در مصرف انرژی و تسریع خستگی، تاثیر منفی دارد. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. با این حال تمام رژیمهای غذایی اینگونه نیستند؛ بطور مثال رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کالری برای کاهش وزن موثر هستند و ممکن است راحتتر از سایر رژیمهای غذایی بتوانید به آنها پایبند باشید.

رژیمهای کم کربوهیدرات ممکن است باعث سردرگمی، تحریکپذیری و زودرنجی شوند. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند. معمولا ۴۰-۳۵ درصد کالری در رژیم مدیترانه ای از چربی تامین می شود که شامل مقادیر زیاد چربی غیراشباع مونو از روغن زیتون می باشد. نرخ عدم وقوع تشنج در کودکانی كه رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز (Atkins) با محدودیت كمتر داشتند، تا فقط 15% کاهش یافت.

• کافئین: کافئین ممکن است فوایدی برای انرژی، کاهش چربی و عملکرد آن داشته باشد. همچنین اگر به دنبال حفظ توده عضلانی خود هستید، رژیم کتوژنیک ممکن است برایتان خوب باشد، اما این رژیم در به حداکثر رساندن رشد عضلانی کمی چالشبرانگیز است. در این رژیم مواد غذایی مختلفی وجود دارند. در زیر، نیازهای روزانه الکترولیت ها برای افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی می کنند، بهترین منابع غذایی کم کربوهیدرات و توصیه های مکمل برای کسانی که نمی توانند نیازهای خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند، آورده شده است. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد ” LDL” در ارتباط بوده و از این طریق در بروز بیماریهای قلبی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت.

در این مدت بدن به این موضوع عادت می کند که باید انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی به دست آورد. افرادی که مستعد افزایش وزن هستند: مصرف مقادیر بالای پروتئین فرایند هضم آن را کند می کند و همین احساس سیری را در فرد طولانی تر خواهد کرد و تثبیت قند خون را به همراه خواهد داشت. احساس خستگی با استفاده از ویتامین B ، پنتونیک اسید( B5) برطرف می شود. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. به طور مثال، در طی یک هفته، پس از 5 روز رژیم کتوژنیک، 2 روز کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.

رژیم کتوژنیک هرم

غلات و دانه های پخته شده به طور معمول در هر ۴/۱ فنجان، ۱۵ تا ۳۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. علاوه بر این، توجه داشته باشید که چربی هر گرم در مقایسه با کربوهیدرات یا پروتئین، حاوی کالری بیشتری است. برای مثال، چنین رژیمی میتواند ترکیب میکروبی روده (میکروبیوم) را برهم زده و منجر به مشکلات گوارشی یا فراتر از آن شود. این عمل می تواند باعث لاغری و کاهش وزن چشمگیری شود اما مشکلات و عوارض زیادی را هم به دنبال دارد که شما حتما باید قبل از جراحی با آنها آشنا باشید. ​This was generat᠎ed wi th G SA C on tent Generator ᠎DEMO.

ابتلا به بیماری ام اس یکی از عوارض خطرناک استفاده بی رویه از مواد غذایی طبع سرد در افراد سرد مزاج است. در ابتدای مطالعه، ورزشکاران کاهش سطح انرژی را تجربه کردند که به تدریج به مرور زمان به حالت عادی بازگشت. علاوه بر این در طول سالها، سایر رژیمهای غذایی به روز رویکرد مشابهی با این رژیم برای کاهش وزن ارائه دادند. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. اگرچه رژیم کتوژنیک ممکن است برای فعالیتهای شدید مناسب نباشد، اما برخی مطالعات نشان دادهاند که احتمالا عملکرد ورزشکاران استقامتی را ارتقا میدهد.