یک راهنمای کوچک برای خیساندن و جوانه زنی در خانه


نمی دانید نرم شدن و جوانه زنی چیست؟ در اینجا یک راهنمای کوچک وجود دارد که چرا و چگونه دانه ها ، غلات و حبوبات خود را به این روش در راحتی آشپزخانه خود بپزید.

اگر به جوانه فکر می کنید ، اولین چیزی که به آن فکر می کنید ممکن است مشتی از برگ های کوچک ساقه ای سفید و سبز باشد که اغلب در بسیاری از ساندویچ فروشی ها به عنوان یک تاپیک استفاده می شود. و شما اشتباه نمی کنید!

جوانه ها سبزیجات کمی مغذی هستند که می توان آنها را به روش های مختلف میل کرد. می توانید آنها را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید ، اما می توانید آنها را خودتان در خانه تهیه کنید.

در اینجا اصول اولیه خیساندن و جوانه زنی به شما کمک می کند تا شروع کنید!

جوانه زنی چیست؟

جوانه ها بذرهای جوانه زده (یا گیاهان بچه) هستند ، بنابراین جوانه زنی فرایند رشد آنها است.

همه این بدان معناست که دانه یک شاخه بیرون داده است. این شبیه به یک گیاه موجود است که جوانه جدیدی از ساقه رشد می کند ، با این تفاوت که شما با اولین دانه شروع می کنید. برخی از نمونه های تجاری رایج عبارتند از جوانه یونجه ، جوانه ماش و گندم.

دانه ها ، غلات و حبوبات برای جوانه زنی بهتر عمل می کنند. شما می توانید این کار را در خانه تنها در چند مرحله ساده انجام دهید ، که شامل یک فرآیند خیساندن برای تشویق بذر ، غلات یا حبوبات به جوانه زنی است.

اما ابتدا ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا جوانه ها برای شما مفید هستند.

فواید خیساندن و جوانه زنی

مزایای اصلی خیساندن و جوانه زنی این است که می تواند فراهمی زیستی و قابلیت هضم مواد مغذی را افزایش دهد.

حبوبات ، آجیل و دانه ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند با جذب سایر مواد مغذی موجود در گیاه به ویژه مواد معدنی مانند کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم و روی رقابت کنند. برخی از این مواد مغذی شامل اسید فیتیک (یا فیتات) ، اسید اگزالیک (یا اگزالات) و لکتین است.

نشان داده شده است که خیساندن باعث کاهش محتوای مواد مغذی در حبوبات و دانه های خاص می شود ، اما میزان بستگی به نوع آن دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه مقایسه ای از سال 2018 نشان داد که سویا و سایر لوبیاهای معمولی که قبل از پخت در آب مقطر خیس شده بودند ، میزان اگزالات و لکتین را به میزان قابل توجهی کاهش می داد ، اما بر اسید فیتیک تأثیر نمی گذاشت.

مطالعه ای در سال 2019 نشان داد که نخود و نخود سبز در مقیاس صنعتی باعث کاهش فیتات ها می شوند بدون اینکه بر کیفیت تغذیه آنها تأثیر قابل توجهی بگذارد. با این حال ، مطالعه دیگری نشان داد که عدس نه تنها مواد مغذی خود را از دست می دهد ، بلکه پس از جوانه زنی محتوای اسید آمینه و آنتی اکسیدان نیز به دست می آورد. همچنین نشان داده شده است که آرد برنج کامل اسید فیتیک را از دست می دهد ، اما پس از جوانه زنی آنتی اکسیدان می گیرد. فراهمی زیستی آهن برخی از آردهای غلات کامل نیز می تواند پس از جوانه زنی افزایش یابد.

علاوه بر این ، مشخص شده است که برخی دانه های جوانه زده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به گونه های محافظت نشده خود هستند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اسیدهای آمینه ضروری پس از جوانه زنی گندم ، برنج قهوه ای و دانه های تریتیکال به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

حتی محصولات تجاری مانند توفو و شیر سویا که با استفاده از دانه های جوانه زده سویا تهیه می شوند ، حاوی پروتئین بیشتر و میزان قابل توجهی مواد مغذی کمتری نسبت به نمونه های محافظت نشده خود هستند.

از نظر قابلیت هضم ، جوانه زنی بذرها همچنین می تواند در دسترس بودن فیبر را افزایش دهد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که جوانه زدن حبوبات به مدت 5 روز میزان فیبر آن را تا 133 درصد افزایش می دهد. غلات جوانه زده همچنین می توانند محتوای گلوتن را کاهش دهند ، که می تواند هضم آنها را با حساسیت به گلوتن برای افراد آسان کند.

به خاطر داشته باشید که مواد مغذی در زمانی که حبوبات به شکل خام و بدون درمان هستند به بالاترین حد خود می رسند … و من کسی را نمی شناسم که از کاسه بزرگی از لوبیا قرمز بدون درمان به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود لذت ببرد. ادامه خیساندن و جوانه زنی می تواند مواد مغذی را کاهش داده و فراهمی زیستی سایر مواد مغذی را در گیاه بهبود بخشد.

نحوه پرورش جوانه در خانه

آماده جوانه زدن در آشپزخانه خود هستید؟ در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

ابتدا باید تجهیزات مناسب جوانه زنی را تهیه کنید. این می تواند یک “شیشه جوانه” رسمی باشد که دارای یک درب تهویه و احتمالاً حتی یک پایه است. این همچنین می تواند به معنای یک شیشه بنایی با درپوش جوانه زنی یا درب باشد که سوراخ های تهویه را در خود ایجاد کرده اید ، یا اگر در حال جوانه زدن دانه های کوچک هستید ، یک تکه پارچه پنبه ای با نوار لاستیکی بسته شده است. همه آنها یک هدف را ارائه می دهند و هیچ راه اشتباهی برای انجام آن وجود ندارد (تا زمانی که شما ایمنی غذا را تمرین می کنید).

مکیدن و جوانه زدن:

  1. با حبوبات خام مانند نخود یا لوبیا ، غلات یا دانه ها شروع کنید. هرچه تازه تر آنها را بیابید ، احتمالاً نتیجه بهتری خواهید گرفت. معمولاً می توانید کیسه های لوبیا خشک شده (یا غلات یا دانه ها) را در بخش عمده یا ماکارونی و محصولات کنسرو شده در اکثر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.
  2. دانه های خود را کاملاً بشویید و در شیشه تمیز و استریل خود قرار دهید. آنها را با آب تصفیه شده که 2-3 سانتی متر از آنها بالا می رود بپوشانید. روی ظرف خود را با رویی که انتخاب کرده اید بپوشانید.
  3. حبوبات را روی پیشخوان بگذارید تا یک شب در حالت عمودی یا حدود 8 ساعت خیس بخورد.
  4. در صورت تمایل می توانید لوبیا یا غلات خیس شده را بپزید. برای جوانه زدن آنها ، آبکش کنید ، آبکشی کنید و دوباره آبکش کنید. سپس شیشه را در حالت وارونه تثبیت کنید تا رطوبت اضافی خارج شود ، مانند داخل یک کاسه کوچک که مایع را به دام می اندازد. وقتی قطره قطره متوقف شد ، شیشه را دوباره به صورت عمودی بچرخانید زیرا نمی خواهید دانه ها کاملاً خشک شوند. بهتر است آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  5. هر 8.-12 با آب تصفیه شده جدید آبکشی و تخلیه کنید. ساعت آنها باید ظرف چند روز شروع به جوانه زدن کنند. شستشو و تخلیه را مانند قبل ادامه دهید تا به طول آنها در حدود 1-2 اینچ برسد.
  6. وقتی جوانه های شما آماده شد ، آنها را برای آخرین بار بشویید و خالی کنید. سپس آنها را به یک ظرف سرپوشیده منتقل کرده و به مدت 5-7 روز در یخچال نگهداری کنید. هرچه سریعتر از آنها استفاده کنید ، تازه تر می شوند!

جوانه ها را می توان به شکل خود خورد ، به سالاد اضافه کرد ، به عنوان ساندویچ و پرکننده استفاده کرد ، یا حتی به غذاهای داغ مانند سوپ و املت یا کیک ها اضافه شد.

اقدامات ایمنی مواد غذایی

در سالهای اخیر ، جوانه ها توسط FDA برچسب خوراکی پرخطر برچسب گذاری شده اند. این به این دلیل است که آنها سابقه ایجاد بیماری های منتقله از راه غذا در ایالات متحده ، از جمله سالمونلا و اشرشیاکلی در واقع ، طبق CDC ، بین 2013-2017 ، 12 شیوع ناشی از خوردن جوانه توسط افراد رخ داده است.

چرا؟ تعدادی احتمال وجود دارد که جوانه ها در طول فرایند جوانه زنی خود آلوده شوند. به عنوان مثال ، جوانه های تجاری رشد شده در مزارع بزرگ ممکن است آلوده به آب آبیاری ، کود ، حیات وحش یا شیوه های غیر بهداشتی کارگران مزرعه باشند. آنها همچنین می توانند در طول حمل و نقل در معرض باکتری ها قرار گیرند. بزرگ شدن در خانه خطرات مشابهی دارد. جوانه ها می توانند توسط سطوح و تجهیزات بی نظم ، دست های کثیف یا حیوانات خانگی در خانه شما آلوده شوند.

علاوه بر این ، محیط رشد ایده آل برای جوانه زنی – دمای اتاق با رطوبت زیاد – همچنین محیط ایده آل برای رشد میکروارگانیسم ها است.

برای کاهش خطر آلودگی:

  • فقط جوانه هایی را بخورید که در یخچال نگهداری می شوند
  • مطمئن شوید جوانه های خریداری شده حاوی مخاط ، کپک ، لنگ یا بوی عجیب نیستند
  • هنگام جوانه زنی در خانه ، دستان خود را کاملاً بشویید ، سطوح را ضد عفونی کنید و همه ظروف آشپزخانه و گلدان های جوانه زنی را از قبل استریل کنید.
  • جوانه ها را در ظروف تمیز در دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر در یخچال نگهداری کنید
  • قبل از خوردن جوانه ، آنها را مستقیماً زیر آب سرد سرد بشویید

برای افراد سالم ، مزایای خوردن جوانه از این خطرات بیشتر است. با این حال ، اگر شما باردار هستید یا در گروه های خطرناک تری قرار می گیرید ، مانند افراد مسن یا افراد دارای نقص ایمنی ، بهتر است از خوردن جوانه ها ، به ویژه خام ، خودداری کنید.

5 غذاها و فعالیتهای معمولاً سالم که در دوران بارداری ناسالم هستند >>

میانبرهایی برای خیساندن و جوانه زنی

آیا زمان (یا تمایل) برای پرورش جوانه های خود را در خانه ندارید؟ مشکلی نیست!

تعدادی محصول وجود دارد که از قبل جوانه زده اند یا از حبوبات و غلات جوانه زده به عنوان ترکیب اصلی استفاده می کنند و مزایای تغذیه ای یکسانی را با افزودن راحتی بیشتر ارائه می دهند.

برخی از مارک های مورد علاقه من که محصولات جوانه زده مانند نان ، ماکارونی ، شیرینی و غلات تولید می کنند عبارتند از:

خواه بخواهید محصولات از قبل جوانه زده بخرید یا خودتان آنها را پرورش دهید ، امیدوارم این کار مکانی عالی برای شروع به شما بدهد. با رعایت نکات ایمنی غذا ، می توانید انواع جوانه ها را به راحتی در آشپزخانه خود پرورش دهید – و از تغذیه و قابلیت هضم آن ها لذت ببرید!

وزن کشی: آیا قبلاً خیساندن و / یا جوانه زدن حبوبات را امتحان کرده اید؟ هر نکته ای را که دارید در نظرات به اشتراک بگذارید!

برای راهنمایی بیشتر در مورد تغذیه ، برخی از این پست ها را بررسی کنید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، برای گرفتن عکس و علامت گذاری #WITSKITCH تماس بگیرید – من دوست دارم آن را ببینم!

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/