گزارش ورزش ورزشی: چگونه از مکمل کراتین استفاده کنیم؟


حتما فکر کرده اید که برای برنامه ریزی مکمل کراتین چقدر نیاز دارید. با خواندن این مقاله ، با نحوه مصرف و مصرف مکمل کراتین آشنا خواهید شد.

کراتین به عضله سازی و افزایش توده عضلانی کمک می کند ، به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران ، به ویژه آنهایی که در بدنسازی و تناسب اندام فعالیت می کنند ، مکمل های کراتین را یکی از پرکاربردترین مکمل های ورزشی می دانند زیرا مکمل های کراتین برای بازسازی و تولید انرژی در بدن مفید است. کراتین ترکیبی از ترکیبات پروتئینی است که از سه اسید آمینه متیونین ، آرژنین و گلیسین تشکیل شده است.

چگونه می توان کراتین مصرف کرد؟

دو روش وجود دارد که باید در مورد بهترین نتایج با مصرف مکمل های کراتین بدانید. اولین روش بارگذاری نامیده می شود ، برای افرادی که هرگز از کراتین استفاده نکرده اند بهتر عمل می کند. همانطور که مشخص است ، ماهیچه های این روش با کراتین اشباع شده اند. تقریباً 20 گرم در روز در 4 روز اول هفته استفاده می شود.

بعد از این مدت لازم است روزانه 3 تا 5 گرم کراتین برای اشباع نگه داشتن ماهیچه ها استفاده شود. کراتین را می توان با آب یا اسیدهای غیر اسیدی مصرف کرد. آب انگور یکی از مناسب ترین آب میوه ها برای استفاده همزمان با کراتین است.

روش دیگر دریافت مکمل بسیار تدریجی کراتین مونوهیدرات است. در این روش ، ورزشکار ، جدا از مدت زمان طولانی ، اساساً باید از پنج تا پانزده گرم مکمل در روز استفاده کند. روز ، به جز دوره بارگیری. کراتین در ترکیب با کربوهیدرات هایی مانند دکستروز (گلوکز) بسیار بهتر عمل می کند و حدود یک ساعت و نیم قبل از تمرین استفاده می شود.

بهترین چیزی که می توان در مورد کراتین گفت این است که مطالعات هیچ اثر مضر بر کراتین نشان نداد. کراتین در صورت سالم بودن کاملاً بی خطر و م effectiveثر است. با این حال ، مانند سایر موارد ، مکمل بیش از حد برای عضلات اشباع کراتین توصیه نمی شود. این بدان معناست که مقدار داروی تجویز شده را برای بدست آوردن ماهیچه های خوب ، قوی و پر انرژی و بالاترین استقامت ممکن دریافت کنید.


حتما بخوانید: مصرف کراتین – کراتین را با چه بخوریم؟


بررسی نقش کراتین و تحقیقات علمی در مورد این مکمل

به گفته دکتر وب سایت سلام به طور کلی ظرف دو هفته حجم ماهیچه ها را افزایش می دهد. کراتین همچنین مسئول بهبود عملکرد در حین ورزش شدید ، افزایش سطح انرژی و تسریع بازیابی است. جای تعجب نیست که ورزشکارانی که از کراتین استفاده می کنند از قدرت و قدرت بیشتری نسبت به کسانی که استفاده نمی کنند ، برخوردارند.

کراتین از سنتز پروتئین ماهیچه ای برای تجزیه ذرات پروتئین برای افزایش ذخیره انرژی در ماهیچه ها استفاده می کند. کراتین باعث رشد ماهیچه ها ، عضلات بزرگتر و قوی تر می شود.

تا کنون ، تنها چند مطالعه در مورد نحوه عملکرد کراتین انجام شده است. مطالعات کنترل شده با دارونما بر روی کراتین در 5 سال گذشته نشان داده است که باعث افزایش سطح انرژی و در نتیجه افزایش قدرت ، استقامت و سرعت بازیافت می شود. سایر مزایای غیر منتظره کشف شده شامل کاهش وزن و کاهش چربی است.

در موارد زیر هنگام مصرف کراتین به نکات زیر توجه کنید:

در صورت وقفه 5 روزه یا بیشتر در مرحله نگهداری ، بارگیری و نگهداری را از نو شروع کنید.

کراتین وقتی با شکر مصرف می شود بهتر عمل می کند. هنگام استفاده از کراتین ، مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. علاوه بر کراتین ، می توانید از مکمل های فولات ، ویتامین B6 و B12 نیز استفاده کنید.

مکمل های دیگر مانند فسفاژ فسفاژ و فسفات فسفات HP نیز دقیقاً مانند کراتین مونوهیدرات عمل می کند و دستورالعمل ها و موارد استفاده آنها مشابه کراتین مونوهیدرات است. فقط از HP phosphage می توان به روش های زیر استفاده کرد:
5 روز اول 4 بار در روز و هر بار یک هدف و بعد از 5 روز ، هر بار 1 تا 2 بار در روز.

آیا کراتین برای همه مفید است؟

در واقع ، پاسخ این سال منفی است. مطالعات مختلف نشان می دهد که حدود 30 درصد از افرادی که کراتین مصرف می کنند ، به خوبی به آن پاسخ نمی دهند و “بی پاسخ” نامیده می شوند. این افراد معمولاً علائمی مانند سردرد ، گرفتگی عضلات و سفتی عضلات دارند و پس از مصرف کراتین تفاوت چندانی در عملکرد آنها وجود ندارد. بهتر است این افراد از بارگیری کراتین استفاده نکنند یا از بارگذاری آهسته (منظور 3 گرم کراتین در روز به مدت 28 روز) استفاده کنند تا عوارض جانبی کمتری را مشاهده کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/