کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق کرونر تأثیر بگذارد؟


تاثیر کمبود ویتامین بر کرونا

موج دیگر کرونا تقریباً به پایان رسیده است ، اگرچه برخی از شهرهای ایران با افزایش ناگهانی موارد کرونر مواجه هستند. موج دوم کشور را ویران کرد و همه را به نوعی از نظر مالی یا احساسی یا هر دو تحت تأثیر قرار داد.

اما اکنون تقریباً به مرحله ای رسیده ایم که موارد کمی وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که ما هنوز ایمن هستیم. نبرد هنوز تمام نشده است. MHA و بسیاری از محققان هشدار داده اند که احتمال دارد سومین موج کرونا در اکتبر برسد. هیچ ایده روشنی از اینکه این موج چگونه خواهد بود ، آیا خطرناک تر از موج دیگر خواهد بود و برای چه مدت وجود ندارد.

هنوز وقت آن نرسیده است که احتیاط را کنار بگذاریم و مانند قبل از فوران کووید -19 زندگی کنیم. در واقع زمان آن فرا رسیده است که برای متوقف کردن موج سوم هرچه را که می توانیم آماده کرده و انجام دهیم.

ارتباط بین بیماری عروق کرونر و کمبود ویتامین

با پیشرفت اپیدمی ، بسیاری از چیزهای جدید ظاهر می شوند. نشان داده شده است که بین شدت COVID-19 و سطح ویتامین D رابطه مستقیمی وجود دارد. ویتامین D به طور معمول در غذاها یافت نمی شود و منبع اصلی این ویتامین نور خورشید است.

اما متأسفانه ، همه گیری همه ما را مجبور کرد در خانه بمانیم. مردم فقط می توانند برای خرید وسایل خانه بیرون بروند و نه همیشه در طول روز. این بدان معناست که اکثر ما به سختی خود را در معرض نور خورشید قرار می دهیم. این منجر به کاهش سریع ویتامین D در بسیاری از افراد شد.

همچنین مشخص شد افرادی که کمبود ویتامین D دارند علائم شدیدتری از COVID دارند. یکی از دلایل این امر می تواند این واقعیت باشد که ویتامین D برای ایمنی بدن بسیار مهم است و در صورت عدم وجود ویتامین D کافی ، بدن نمی تواند به شدت در برابر ویروس کرونا واکنش نشان دهد.

به طور مشابه ، کمبود ویتامین B12 با عفونت های جدی تر COVID-19 مرتبط است. کمبود ویتامین B12 می تواند باعث کم خونی ، ضعف و مشکلات عصبی شود.

برخی از محققان همچنین پیشنهاد می کنند که ویتامین B12 ممکن است به پروتئین های ویروسی متصل شود و از تکثیر ویروس جلوگیری کند.

بنابراین ، اگر به اندازه کافی این ویتامین را در سیستم خود ندارید ، می توانید به شدت بیمار شوید. افرادی که از داروهای ضد تشنج ، دیابت یا سوزش سر دل استفاده می کنند ، ویتامین B12 کمی دارند.

کمبود ویتامین D و B12 به ویژه ناراحتی تنفسی را در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب افزایش می دهد.

چگونه ویتامین D و ویتامین B12 را افزایش دهیم؟

خبر خوب این است که افزایش سطح این دو ویتامین واقعاً آسان است.

خروج از خانه هنوز برای شما ایمن نیست مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. اما هنوز هم می توانید به اندازه کافی نور خورشید دریافت کرده و ذخایر ویتامین D خود را بازسازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز صبح به حیاط خانه یا آپارتمان خود بروید و حدود سی دقیقه زیر نور آفتاب باشید.

آیا ویتامین D می تواند از تاجگذاری جلوگیری کند؟

سه منبع اصلی ویتامین D عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • پنیر
  • غلات غنی شده با ویتامین D
  • ماهی چاق

همچنین ممکن است نیاز به مصرف مکمل های ویتامین D داشته باشید.

مواد غذایی حاوی ویتامین B12 عبارتند از:

  • شیر نر
  • پنیر
  • ماهی
  • گوشت

اکثر مردم با علائمی مانند خستگی ، مشکلات حافظه ، اضطراب ، افسردگی ، درد استخوان و مفاصل و گرفتگی عضلات پا دست و پنجه نرم می کنند ، اما هیچ ایده ای از کمبود اصلی ویتامین وجود ندارد که می تواند باعث ایجاد آن شود. شما می توانید از یک آزمایش خون ساده برای بررسی میزان نرمال بودن میزان ویتامین خود استفاده کنید.

برای ایمن ماندن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

علاوه بر افزایش سطح ویتامین D و ویتامین B12 ، باید موارد زیر را نیز انجام دهید تا از موج سوم COVID-19 در امان باشید

  • واکسن بزن
  • پروتکل COVID را دنبال کنید
  • مدیریت دیابت
  • ایمنی خود را تقویت کنید

فقط به دلیل تعداد موارد گزارش شده کمتر ، ما نمی توانیم باور کنیم که همه گیری تمام شده است. امواج بعدی ممکن است در راه باشد. نحوه رفتار ما در حال حاضر تعیین می کند که چقدر خطرناک خواهد بود. همه ما باید مراقب خود و عزیزانمان باشیمبه


برای بیشتر:

فشار خون بالا و واکسن کرونا ، خطرناک یا بی ضرر
آیا ماساژ محل تزریق واکسن کرونا خوب است؟
سه ویژگی دلتا کرونا را بشناسید

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/