چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری از افرادی که در آن هستند کاهش وزن و کاهش وزن آیا این س forال برای افراد دیگر است که چگونه چاق شوند؟
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا شخص باید وزن خود را افزایش دهد یا خیر.
سپس بررسی خواهیم کرد که چه راه حل های صوتی برای این مشکل موجود است. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانیم که قصد افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند تا حدودی وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. اما تقریباً ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن نتیجه بگیرند.
اول از همه ، باید در نظر داشت که برخی عوامل منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که باعث می شوند افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک ، که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری باعث آسیب به دستگاه گوارش می شود و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه بهترین غذاهایی را که می توانند اساس افزایش وزن را تشکیل دهند معرفی می کنیم ، بنابراین می توانید با روش های سالم برای این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از سوی دیگر ، فرصت مناسبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیر خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند گزینه مناسبی است.
البته به خاطر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر مختلف پروتئین نیز به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر کم چرب
یک عدد موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر کم چرب
یک وعده توت تازه یا توت یخ زده
یک وعده ماست پروتئینی پرچرب
وانیل به میزان دلخواه

اسموتی فندقی
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلات چرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق بدون پوست
شکلات به میزان دلخواه

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر کم چرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
وقتی کالری بالا باشد ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. علاوه بر سیری و جلوگیری از خوردن غذاهای دیگر ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • دعاها

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، راهکارهای اصلی برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که به شدت کم وزن هستند ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کرده و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/