چگونه به اعتیاد خود به قند پایان می دهید؟


امروز ما قصد داریم در مورد اعتیاد به قند و راههای ترک آن صحبت کنیم. دلیل انتخاب این موضوع این است که امروز در مشورت من یکی از مشتریان به این نکته اشاره کرد که هر بار که در موقعیت استرس زا قرار دارد احساس آب نبات می کند و به یک دور باطل تبدیل شده است که باعث می شود احساس گناه کند.

قبل از شروع ، بیایید با درک اینکه اعتیاد به قند چیست شروع کنیم. این یک وابستگی عاطفی یا روانی به قند یا غذاهای شیرین است تا احساس بهتری داشته باشید. خوردن شکر مواد مخدر و دوپامین را در بدن ما آزاد می کند. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که نقش مهمی در چرخه پاداش مرتبط با رفتارهای اعتیادآور دارد. هنگامی که یک رفتار خاص باعث ترشح بیش از حد دوپامین می شود ، احساس راحتی می کنید و همین امر باعث می شود همان چیزی را دوباره تجربه کنید. بنابراین شما رفتار را بارها و بارها تکرار می کنید ، در نتیجه گردش خون را بیشتر تقویت می کنید.

شکر تمام سلول های مغز را می سوزاند. مغز شما همچنین قند را به عنوان پاداش می بیند و باعث می شود که شما همچنان به دنبال مقدار بیشتری از آن باشید. اگر اغلب شکر زیادی مصرف می کنید ، این پاداش را افزایش می دهید. ترک عادت می تواند برای شما چالش برانگیز باشد ، اما غیر ممکن نیست!

قند در غذاها چگونه تشخیص داده می شود؟

شکر انواع مختلفی دارد. دفعه بعد که برچسب غذا را می خوانید ، مدتی را به درب برگردانید و برچسب را بخوانید. متوجه خواهید شد که دو ستون وجود دارد ، یعنی شکر رایگان و شکر اضافه شده. شکر رایگان شامل هر دو – قندهای طبیعی موجود در عسل و آب میوه ها ، و قندهای موجود در غذا و نوشیدنی ها است ، در حالی که قندهای اضافه شده حاوی کلماتی مانند گلوکز ، شربت ذرت ، شکر قهوه ای ، دکستروز ، مالتوز و ساکارز هستند. این قندهای اضافه شده در ستون لیست محصولات ذکر شده است.

برخی از غذاهای دارای قند شامل نوشیدنی های انرژی زا ، مشروبات الکلی ، نوشابه ، نوشیدنی های میوه ای و قهوه و چای شیرین است. سایر منابع معروف اسنک هستند. لازم نیست اینها فقط واضح باشند ، مانند کلوچه ، کوکی ، دونات و بستنی. همچنین می توانید آنها را در مقادیر زیادی در محصولاتی مانند نان ، سس سالاد ، میله گرانول و حتی ماست بدون چربی پیدا کنید. به همین دلیل توجه به ترفندهای تبلیغاتی بسیار مهم است. فاقد چربی به معنای بدون قند نیست و حتی بدون قند نیز به معنای بدون قند نیست. این بدان معناست که اگرچه ممکن است قند نداشته باشد ، اما دارای شیرین کننده های مصنوعی است که به همان اندازه شکر مضر هستند ، اگر نه بیشتر.

عوارض جانبی اعتیاد به قند –

اعتیاد مزمن به قند می تواند منجر به اثرات بد بسیاری بر سلامت شما شود ، مانند اسیدیته ، التهاب ، نفخ ، گاز ، مه مغزی ، سقوط شدید انرژی و تحریک پذیری. سایر اثرات ممکن است شامل نوسانات خلقی ، تحریک عصبی ، دیس بیوزیس ، پیری سریع پوست ، آکنه و بثورات ، رنگدانه های پوستی ، آلرژی ، بثورات و عدم تعادل هورمونی باشد. اگر با روش صحیح و تغییرات مناسب در شیوه زندگی خود درمان نشود ، می توانید مانند این مورد – مصرف شکر را کاهش دهید ، بعداً راه را برای بیماری ها هموار کنید. بنابراین سیگنال های بدن خود را بفهمید و هنگامی که سعی می کند از شما بخواهد که با قند راحت عمل کنید. آنچه امروز فقط یک نشانه است ممکن است فردا زنگ خطر باشد.

راههای پایان دادن به هوس قند –

  • روزه داری متناوب را تمرین کنید
    ما تعداد زیادی از مشتریان خود داریم که در حال حاضر روزه دارند و نتیجه ای که آنها با روزه دیده اند چیزی جز یک معجزه نیست. در طول روزه داری ، گرلین کاهش می یابد و لپتین افزایش می یابد. گرلین هورمون گرسنگی است که به شما می گوید وقتی گرسنه هستید. لپتین هورمون سیری است که به شما می گوید چه زمانی سیر هستید.
  • جوانه های چشایی خود را دوباره آموزش دهید
    بسیاری از اوقات به دلیل وابستگی بیش از حد به سلیقه آنها به دنبال شیرینی می رویم. حتماً شنیده اید که بسیاری از مردم هوس خوردن چیزهای شیرین بعد از غذا می کنند. دلیلش این است که ما خیلی به آن عادت کرده ایم. برای غلبه بر اعتیاد ، ما باید به طور مشابه جوانه های چشایی خود را آموزش دهیم تا از چیزهای شیرین کمتر لذت ببرند. وقتی به خوردن غذاهای کم شیرین عادت می کنید ، کمتر احساس می کنید.
  • دور از چشم ، دور از ذهن
    حتماً قبلاً این را شنیده اید و به من اعتماد کنید ، برای خلاص شدن از هوس قند معجزه می کند. خود را با ذخیره شیرینی ، شیرینی و سایر غذاهای شیرین در کمد ها و یخچال خود وسوسه نکنید.
  • مراقب مصرف کربوهیدرات تصفیه شده خود باشید
    کربوهیدراتهای ساده به سرعت وارد جریان خون می شوند و به سرعت سطح قند خون را افزایش داده و متعاقباً سطح انسولین را افزایش می دهند. بدون فیبر ، پروتئین و چربی در غذای خود ، کربوهیدرات های ساده به تنهایی شما را سیر و سیر نمی کند و به زودی مقدار بیشتری از آن خواهید داشت. کربوهیدراتهای مناسب را انتخاب کنید – کربوهیدراتهای پیچیده برای فیبر ، شامل چربی خوب و پروتئین با کیفیت در وعده غذایی خود باشید. چند نمونه از کربوهیدراتهای ساده شامل آرد تصفیه شده ، آب نبات ، شکر روی میز ، نوشابه و غیره است. نمونه هایی از کربوهیدراتهای پیچیده شامل آجیل ، دانه ها ، لوبیا ، حبوبات و غلات کامل است.
  • تفاوت بین گرسنگی فیزیکی و گرسنگی احساسی را درک کنید
    ما همیشه برای رفع گرسنگی غذا نمی خوریم. بسیاری از ما همچنین برای از بین بردن استرس یا کنار آمدن با احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی ، اضطراب یا کسالت به غذا روی می آوریم. گاهی اوقات استفاده از غذا به عنوان پاداش یا وانت لزوما چیز بدی نیست. اما وقتی غذا خوردن به مکانیزم اصلی مقابله تبدیل می شود ، شما در یک چرخه ناسالم گرفتار می شوید که در آن احساس یا مشکل طبیعی هرگز حل نمی شود. گرسنگی احساسی را نمی توان با غذا پر کرد. ممکن است در حال حاضر غذا خوردن احساس خوبی داشته باشد ، اما احساساتی که باعث غذا خوردن شده اند هنوز وجود دارد. بنابراین ، ما همیشه باید با تمرین ذهن آگاهی بر روی حل علت کار کنیم.
  • خواب با کیفیت داشته باشید
    کمبود خواب باعث تغییرات هورمونی می شود. گرلین ، هورمون کنترل گرسنگی افزایش می یابد و باعث می شود بیشتر غذا بخورید. علاوه بر این ، ما سطح انرژی پایینی را در طول روز تجربه می کنیم ، که این امر باعث می شود غذاهای شیرین میل کنیم ، در حالی که تمام نیاز بدن ما به خواب کافی است.
  • پیدا کنید
    یک تمرین خوب به ترشح هورمون های شادی مانند سروتونین و در نتیجه به ما در مقابله با اعتیاد کمک می کند و ما را مشغول می کند.
  • بررسی کمبود مواد معدنی
    وقتی به غذای م fد متوسل می شویم ، باعث کمبود مواد معدنی در بدن می شود. در رژیم گرفتن ، هوس خوردن غذاهایی مانند محصولات قندی ، چیپس یا نامکنین، می تواند رژیم غذایی خود را به طور کامل کنار بگذارد و به پرخوری بازگردد. مواد معدنی مهم شامل روی ، منیزیم ، کروم و کلسیم است. گاهی اوقات می توان خستگی ناشی از کمبود آهن را با هوس قند اشتباه گرفت.
  • اسانس ها را بو کنید یا منتشر کنید
    چند روغن اساسی که به اعتیاد به قند کمک می کنند عبارتند از: نعناع و شوید با تحریک هورمون سیری مغز ، رازیانه و دارچین با سرکوب اشتها و اسطوخودوس و لیموترش با بهبود سطح استرس.
  • چالش ها را بر عهده بگیرید
    شرکت در یک چالش هفتگی یا دو هفته ای بدون قند با خانواده و دوستان می تواند به شما انگیزه دهد تا در مسیر همگام باشید.

جایگزین های شکر و دستور العمل ها را امتحان کنید

ما مجبور نیستیم شیرینی را کنار بگذاریم. ما باید سعی کنیم جایگزین های طبیعی قند مانند عسل ، حبه ، شکر نارگیل و استویا را انتخاب کنیم. دفعه بعد که احساس قند کردید ، این دستور العمل های وبلاگ ما را که مخصوص دندان شیرین شما طراحی شده است ، امتحان کنید. به یاد داشته باشید که از آن در حد اعتدال لذت ببرید ، زیرا مقدار زیاد آن بد است.

YouCare درباره شما است

شما نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ابتدا خود را بسازید. You Care به شما مربوط می شود. – لوک کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم متشکل از متخصصین تغذیه بالینی ثبت شده ، متخصصان تغذیه ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان ماهر آلوپاتیک و پزشکان هومیوپاتی هستیم که از رویکرد 360 درجه استفاده می کنند و از دارو و شیوه زندگی برای تغییر زندگی استفاده می کنند. ما با تأکید بر چهار رکن سلامت – تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی ، روی پیشگیری و بازیابی جامع کار می کنیم.

ما انسانها محصولات طبیعی هستیم. بنابراین وقتی در محدوده قوانین و محدوده طبیعت عمل می کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل نحوه غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، دیدگاه های معنوی ما است که همه آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی آغاز می شود که ما به پزشکی احترام بگذاریم و فراتر از آن نیز تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و درونی مناسبی ایجاد کنید که بتواند هوش بدن شما را تقویت کرده و به پیشگیری ، بهبود و بهبود کمک کند.

برنامه های سبک زندگی یکپارچه و پیشگیرانه ما به صدها هزار نفر کمک کرده است تا با بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت ، تیروئید ، بیماری های قلبی عروقی ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین تا سایر سندرم های نادر مقابله کنند.

در اینجا می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و شهادت های قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان وارد شده اند بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره جهت هدایت در مسیر درست ، بخشی از برنامه های سلامتی یکپارچه ما باشید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا برای ما در [email protected] بنویسید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/