چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

رژیم غذایی سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. توجه به آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم بسیار مهم است. خوردن بسیاری از وعده های غذایی ناسالم و به ویژه چرب و کم چرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از همه غذاهایی است که باید برای از بین بردن التهاب در بدن و حفظ آن مفاصل و ماهیچه ها از بشقاب خود بردارید یا به هر قیمتی از آنها پرهیز کنید.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات را کنار بشقاب بگذارد یا پشت سر شما در سطل زباله بیندازد. اما اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید و مجبور نباشید در طول هفته چندین بار به بیمارستان بدوید ، باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم ضد التهابی شامل همه مواد خوراکی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار حیاتی هستند. این رادیکالهای آزاد به طور قابل توجهی در افزایش خطر التهاب و ایجاد سایر بیماریهای مرتبط نقش دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها آمده است ،

  • اسفناج.
  • لوله
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری
  • تمشک
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای پیگیری افزایش التهاب و فعال شدن سیستم ایمنی بدن خود ، کیلومترها از همه غذاهای شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که روزانه می خوریم عامل اصلی التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، محصولات پخته شده ، نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، چیزهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره و مارگارین است.

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن شما به طور قابل توجهی افزایش دهند بدون اینکه حتی در ابتدا متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر هستید ، باید آگاهانه سعی کنید رژیم غذایی خود را به طور مداوم کنترل کنید که باید حاوی غذاهایی باشد که سرشار از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی هستند.

برخی از گزینه هایی که می توانید با آنها میزان کالری خوب روزانه را بدون افزایش خطر التهاب تامین کنید عبارتند از:

  • گوشت قرمز خود را با یک منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن ماهی ، باس و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه اینها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از مصرف گوشت به شکل سوسیس ، هات داگ و حلوای برگر خودداری کنید که ترکیبات تغذیه ای و تغذیه ای گوشت را تقریباً به هیچ چیز کاهش نمی دهد و در عوض مقدار بیشتری به کلسترول شما می افزاید.
  • هنگامی که احساس می کنید به جای خوردن یک بسته کلوچه پر از شکر یا یک تکه کیک ، این مقدار قند را دارید ، به جای آن یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه برای خود تهیه کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، به گزینه های سالم تری برای روغن ها مانند روغن زیتون بروید. اگر هنوز تغییر نکرده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها یک گزینه سالم تر در مقایسه با روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، اگر می خواهید انواع روغن های سالم داشته باشید ، گزینه های دیگری مانند تخم انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده سالم

جای تعجب نیست ، ما همیشه تمایل داریم که هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix به دنبال یک کیسه چیپس یا پاپ کورن برویم و تا زمانی که متوجه نشویم ، دیر شده است و کل بسته آماده شده است. این باعث افزایش کالری بیش از حد می شود و مقدار زیادی سدیم و کربوهیدرات که در بدن شما حذف می شود واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که میان وعده ها را با آجیل هایی مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، مغز بادام زمینی ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید و کمی شیرین به آن اضافه کنید ، همچنین می توانید توت خشک و آناناس دارند. قطعاً هوس های شما را برآورده می کند و همچنین شما را سیر نگه می دارد و از حمله به کیسه های چیپس جلوگیری می کند. و فراموش نکنید ، آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای محتوای غذایی بالایی است!

افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی

به طور کلی ، با گذشت زمان ، ما قوام کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در عصر مدرن. به طور مشابه ، نسل قدیم به طور عمده از تعداد زیادی سبزی در غذاهای خود استفاده می کردند. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، مجموعه ای عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و غیره است.

غذاهای پر فیبر بخورید

پژوهشگران و پزشکان به شدت غذاهایی با مقدار نسبتاً بالایی فیبر در آنها توصیه می کنند که به متابولیسم و ​​عملکردهای بدن کمک می کند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای سرشار از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد غلات کامل هستند. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، در حالی که از غذاهای حاوی فیبر بالا استفاده می کنید ، مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید ، زیرا می تواند یک علامت تحریک کننده باشد و همچنین می تواند در چنین مواردی عوارض منفی شدیدی ایجاد کند.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین بار در 6 ژوئیه 2020 افتتاح شد.
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین بار در 7 ژوئیه 2020 افتتاح شد.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین بار در 6 ژوئیه 2020 افتتاح شد.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/