چرا غده تیروئید شما برای سلنیوم دیوانه می شود · سارا پترنل


آیا تا به حال آنقدر خوش شانس بوده اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، س strangeال عجیبی است. 😂

این مهره بسیار بزرگ و متمایز اغلب در کاسه با آجیل مخلوط می مانند زیرا متفاوت و شاید حتی عجیب به نظر می رسد.

در واقع آجیل برزیلی طعم خامه ای فوق العاده ای دارد و بافتی دارد که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً مهم است ، آجیل برزیل منبع خوبی از فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که آجیل برزیلی را تبدیل به بهترین دوست جدید شما می کند و بهانه خوبی برای کنار گذاشتن بادام زمینی و امتحان آنها است.

آجیل های برزیلی یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر ماده غذایی هستند … تقریباً یک اشتباه است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید که سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت عمومی تیروئید چقدر اهمیت دارد ، در مورد این ماده معدنی کوچک آجیل آگاهی بیشتری پیدا می کنید.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست ، اما هنوز هم بسیار مهم است.

سلنیوم اغلب به دلیل اثر آنتی اکسیدانی آن شناخته می شود. این بدان معناست که از آسیب رادیکال های آزاد در اثر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های ضروری برای سم زدایی کمک می کند ، به نام گلوتاتیون اکسیدازها. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک نیروگاه سم زدایی تبدیل می کند ، هرچند غیرمستقیم.

شواهدی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در استفاده مجدد از ویتامین C کمک می کند ، که به شهرت آنتی اکسیدان ها کمک می کند. این امر به ویژه مهم است زیرا انسانها ، برخلاف سایر پستانداران ، قادر به ساخت ویتامین C خود نیستند.

بین عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان و افزایش سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال توانایی سلنیوم در مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خوب ، در حقیقت بسیار اندک ، مگر اینکه کاهش استرس اکسیداتیو و سم زدایی حمایتی قطعاً می تواند به عملکرد غده تیروئید کمک کند.

اما تأثیر مستقیم سلنیوم بر هاشیموتو و کم کاری تیروئید حتی بیشتر بر روی آستین خود است.

هاشیموتوس ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

اکنون به موضوع آبدار می رسیم.

اگر هر یک از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید یا در شبکه های اجتماعی من را دنبال کرده اید ، می دانید که هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 تولید نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمونهای تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی دخیل است.

این تبدیل هورمونهای تیروئید به فرم فعال محل ورود سلنیوم است.

گروهی از آنزیم ها به نام یدوتیرونین دیودیناز وجود دارد که مانند گلوتاتیون پراکسیدازها برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی که برای سلامت غده تیروئید بسیار مهم است ، با یکدیگر همکاری می کنند تا غده تیروئید را در حد کافی نگه دارد.

این را هم اضافه کنید که غده تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و من زیبا هستم ، شما را سوار قطار سلنیوم کردم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم ، مانند پالیود آن ، باید در تعادل نگه داشته شود. نه تنها بر عملکرد تیروئید تأثیر می گذارد. بیش از حد حتی می تواند کشنده باشد

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک می تواند در نهایت قرار گرفتن در معرض طبیعی سلنیوم در غذاهای ما را کاهش دهد. در این مرحله ، ما چیز زیادی برای ترس نداریم ، اما برای اطلاع از نسل های آینده هنوز زود است.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند کاهش هضم و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت مثبت HIV ، بیماری کرون و جراحی بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • سیستم ایمنی آسیب دیده
  • مشکلات تمرکز

اگر اینها آشنا به نظر می رسند ، بسیاری از این موارد را نیز به عنوان علائم کم کاری تیروئید تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما اگر باردار هستید به 60 میکروگرم و در صورت شیردهی به 70 میکروگرم می رسد.

در طرف دیگر طیف ، توصیه می شود بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز هضم نشود.

اگر سلنیوم خود را از منابع غذایی دریافت می کنید ، برخلاف مکمل ها ، به احتمال زیاد در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • تنفس ها بوی سیر می دهند
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های دیوانه
  • حالت تهوع
  • بثورات پوستی یا ضایعات
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی برای مقدار زیادی سلنیوم از دوست قدیمی خوب ما ، مهره برزیل است. بسته به خاکی که در آن رشد کرده اند ، به همان اندازه که منبع سلنیوم فوق العاده (و بسیار خوشمزه) هستند ، ممکن است آجیل برزیلی دارای مقدار زیادی از مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد که توصیه نمی شود بیش از آن بخورید. دو در روز

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (مخصوصا جنایی و شیطاک)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که در حالی که سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، پختن گوشت و پردازش دانه ها (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند باعث از بین رفتن مقداری از این ماده معدنی شود.

چه موقع و چگونه می توان از مهار برای هاشیموتو استفاده کرد

هنگامی که به خاطر می آورید که باید به دنبال خط کمبود و سمیت سلنیوم باشید ، تشخیص اینکه آیا به مکمل نیاز دارید ، دشوار است. در حالت ایده آل ، شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از غذا دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در مواردی که علائم ضروری وجود دارد یا محتوای تغذیه ای خود را آزمایش کرده اید و نشان می دهد که شما کم هستید ، مکمل را تکمیل کنید. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت لزوم افزایش دهید. چشم های خود را از نظر علائم سمیت بریده نگه دارید و همیشه هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود با پزشک خود مشورت کنید.

سلنیوم مکمل در چند شکل مختلف وجود دارد. بزرگترین تفاوت این است که چقدر خوب جذب می شوند.

ساده ترین و ارزان ترین فرم ، سلنیوم سیترات است. با این حال ، آن را به خوبی برخی از اشکال دیگر (گاهی گران تر) مانند L- سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی کند.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود ، زیرا به این صورت است که شما به طور طبیعی سلنیوم خود را دریافت می کنید و اجازه می دهید با سایر مواد مغذی کار کند.

گاهی اوقات سلنیوم مکمل با ویتامین E یافت می شود زیرا هر دو فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی و تحقیقاتی در مورد این احتمال وجود دارد که ویتامین E و سلنیوم در کنار هم و جداگانه خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. بنابراین من همچنین به شما توصیه نمی کنم اگر در حال حاضر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستید ، مصرف کنید.

اگرچه هیچ نگرانی در مورد تعامل با سلنیوم وجود ندارد ، اما توصیه نمی شود که آن را همزمان با رقیق کننده های خون یا داروهای ضد انعقاد خون مصرف کنید زیرا ممکن است باعث لخته شدن خون شود.

خوشبختانه مصرف سلنیوم در هنگام مصرف داروهای تیروئید بی خطر است زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ غده تیروئید خود فکر کنید

ببینید ، سلنیوم یک ماده مغذی عالی برای حمایت از یک زندگی سالم با هاشیموتوس است ، اما این ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه بزرگ و مهم در پازل است.

به دلیل نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به فرم فعال T3 ، غذاهای حاوی سلنیوم باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است مکمل نیز لازم باشد.

اما مهار به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی پشتیبانی کننده تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و یافتن داروهای مناسب تیروئید ، ورزش ، مقابله با استرس و متعادل سازی قند خون نیز به همان اندازه مهم است.

و اگر مزایای داشتن سلنیوم را به عنوان بخشی از برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، از گرفتن بریس های گاه به گاه نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده و م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه من تغذیه و تمدید شده با برنامه هاشیموتو ابزارها و منابع لازم را در یک مکان ارائه می دهد تا بتوانید سفر درمانی خود را آغاز کنید. به

یکی دیگر از گزینه های عالی برای کسانی که به مراقبت شخصی بیشتری احتیاج دارند این است که برنامه Happy & Healthy Adult من را مطالعه کنید ، اگر برای مشکلات بهداشتی پیچیده تر مربوط به هاشیموتو یا اختلال دیگری دست و پنجه نرم می کنید ، عالی است.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/