چرا آب سرد برای شما مضر است؟ || چرا آب سرد برای شما مضر است؟


توصیه می شود برای سلامت عمومی روزانه 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. اما اگر آب سرد باشد چه؟ چرا آب سرد برای شما مضر است؟ نوشیدن آب می تواند خطرات و مزایای خاص خود را داشته باشد ، و ما در اینجا در مورد آنها به تفصیل صحبت کرده ایم. همچنین خواهیم دید که علم در این زمینه چه توصیه هایی می کند.

بسیاری معتقدند آسیب ناشی از آب سرد بیشتر از مزایای آن است. آب سرد می تواند باعث انقباض معده شما شود و هضم غذا را مشکل کند. برخی از افراد همچنین معتقدند که اگر بدن آنها در دمای 4 درجه سانتیگراد یا کمتر آب بنوشد ، باید برای حفظ دمای داخلی مطلوب (37 درجه سانتیگراد) بیشتر تلاش کند.

نوشیدن آب سرد مخاط بینی را ضخیم کرده و عبور از مجاری تنفسی را مشکل می کند. از طرف دیگر ، مصرف آب گرم (یا نوشیدنی های داغ ، مانند سوپ مرغ) تنفس را آسان تر می کند. آب سرد همچنین باعث ازدحام در انسان می شود سرماخوردگی یا آنفولانزا.

همین حالا با مشاورین پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

نوشیدن آب سرد در افراد دارای سابقه پزشکی با میگرن ارتباط دارد. نوشیدن آب سرد نیز می تواند باعث درد شود اشلازی (شرایطی که عبور غذا را از مری مشکل می کند).

اعتقاد بر این است که نوشیدن آب سرد همراه غذا باعث عدم تعادل در بدن می شود. بنابراین ، وعده های غذایی در چندین فرهنگ دیگر با آب گرم سرو می شود. تصور رایج دیگر این است که نوشیدن آب سرد لزوما به بدن شما در خنک شدن در یک روز گرم تابستانی کمک نمی کند. با این حال ، شواهد علمی کافی در این زمینه وجود ندارد. اگرچه به نظر می رسد آب سرد مضرتر است ، اما مزایای خاصی نیز دارد.

فواید نوشیدن آب سرد چیست؟

چرا آب سرد برای شما مضر است؟  |  دکتر

آب سرد بعد از ورزش دمای بدن را متعادل می کند. نوشیدن آب سرد می تواند از گرم شدن بیش از حد بدن شما پس از یک تمرین سخت جلوگیری کند. نوشیدن آب سرد به بدن شما کمک می کند تا دمای پایین تری را حفظ کند.

آب سرد همچنین می تواند انرژی بیشتری در طول روز به بدن شما بدهد. با این حال ، تحقیقات خاصی در این زمینه انجام نشده است.

مصرف آب سرد باعث افزایش انرژی کودکان چاق می شود. همه می دانند که نوشیدن آب می تواند به هضم غذا کمک کند. همچنین می تواند به حفظ وزن کمک کند. نشان داده شده است که نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی در زمان استراحت در کودکان چاق می شود.

نوشیدن آب سرد به تنهایی ممکن است به کاهش وزن شما کمک نکند. با این حال ، می تواند روند را به سرعت آغاز کند.

آیا آب گرم بهتر از آب سرد است؟

نوشیدن آب گرم مزایا و معایب خود را دارد. آب داغ می تواند به هضم غذا ، بهبود گردش خون و بدن شما در دفع سریع سموم کمک کند. اما نوشیدن آب گرم تشنگی را کاهش می دهد. تشنگی کمتر می تواند در دمای گرم مشکل ساز شود زیرا بدن شما تمایل دارد آب بیشتری را با تعریق از دست بدهد.

به طور کلی ، آب سرد می تواند شما را هیدراته نگه دارد. اما آب سرد در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا می تواند بهبود را کند کند. آب سرد همچنین می تواند هضم غذا را در بزرگسالان کاهش دهد. بعد از ورزش شدید می توانید مقداری آب سرد بنوشید. اما بعد از یک وعده غذایی سنگین (یا هنگام ابتلا به آنفولانزا) ، آب گرم ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

مصرف آب سرد یا گرم کاملاً به وضعیت سلامتی فرد و موقعیتی که در آن قرار دارد بستگی دارد. آب سرد برای افرادی که میگرن یا آشالازی دارند مناسب نیست. به نظر می رسد آب گرم برای اکثر مردم بی خطر است.

اگرچه آب سرد مضر نیست ، اما می تواند برای برخی افراد مشکل ایجاد کند. بنابراین سلامت خود و زمان روز یا فصل را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید که برای شما مناسب است.

آیا نوشیدن آب در دمای اتاق بهتر است؟

چرا آب سرد برای شما مضر است؟  |  دکتر

آب در دمای اتاق در بیشتر موارد می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. اما اگر ورزش می کنید ، نوشیدن کمی آب سرد می تواند به شما کمک کند. از طرف دیگر ، آب گرم می تواند در فصل آنفولانزا به شما کمک کند.

اگرچه نوشیدن آب سرد تأثیر قابل توجهی در کاهش وزن ندارد ، اما می تواند مصرف انرژی را در زمان استراحت افزایش دهد. مصرف انرژی به کاهش سریع وزن کمک می کند.

نوشیدن آب سرد یخ زده در یک روز گرم می تواند باعث آسیب شود. این می تواند باعث اسپاسم مری و گرفتگی معده شود. همچنین می تواند ضربان قلب و دمای خون را کاهش دهد.

نوشیدن آب گرم می تواند باعث سوختگی داخلی شود. سوزش حنجره می تواند ناشی از مصرف بیش از حد غذای گرم از جمله آب گرم باشد. وقتی مایعات داغ مانند آب گرم با پوست تماس پیدا می کنند ، سلول ها در اثر حرارت آسیب می بینند. گرمای شدید نیز می تواند باعث آسیب شدید بافت شود.

آب گرم می تواند آلاینده تر باشد؟

تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است. اما آب لوله کشی داغ می تواند حاوی آلاینده ها باشد. سیستم های آب گرم مانند دیگهای بخار یا مخازن دارای قطعات فلزی هستند. آنها می توانند آب موجود در آنها را بخورند و آلوده کنند. آب گرم می تواند این آلاینده ها را سریعتر از آب سرد حل کند.

اگرچه استفاده از آب گرم از فیلتر آب ممکن است راه حل مطمئن تری باشد ، اما خطری را به همراه دارد. آب گرم مواد داخلی را بسیار سریعتر از آب سرد حل می کند. این می تواند در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد کند.

نوشیدن آب گرم می تواند صدمات غیر منتظره ای را به همراه داشته باشد. اگر به نوشیدن آب گرم عادت دارید ، مراقبت های مناسب را انجام دهید.

بخار داغ می تواند باعث سوختگی شود. برای محافظت بیشتر ، کتری را با یک حوله ضخیم نگه دارید. به یاد داشته باشید که شیشه را بیش از حد پر نکنید. ممکن است باعث سرریز آب شود می سوزد بودن. صبر کنید تا آب کمی سرد شود تا بتوانید آن را بنوشید.

آب گرم می تواند آرامش بخش باشد. اگرچه هنوز مشخص نیست که چقدر می تواند مفید باشد ، اما هیچ ضرری ندارد. شما فقط نیاز به مراقبت مناسب دارید.

فواید نوشیدن آب با معده خالی

چرا آب سرد برای شما مضر است؟  |  دکتر

حدود 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و فواید آن برای سلامتی غیر قابل انکار است. آب برای بدن ما مهم است و برای عملکرد طبیعی همه اندام ها مهم است. آب بهترین نوشیدنی است که می تواند تشنگی شما را برطرف کند و نوشیدن آن با معده خالی تقریباً تمام مشکلات بدن شما را درمان می کند. مزایای آب آشامیدنی شامل موارد زیر است:

متابولیسم را تسریع می کند.

اگر رژیم دارید ، نوشیدن آب با معده خالی می تواند رژیم غذایی شما را افزایش دهد زیرا متابولیسم شما را تا 25 درصد افزایش می دهد. متابولیسم تسریع شده به هضم سریع غذا کمک می کند و در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند. همیشه بهتر است حداقل چهار لیتر آب در روز بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

ما می دانیم که آب برای سلامتی و رفاه ما ضروری است. آنچه باید بدانیم این است که آب برای حفظ تعادل مایعات در بدن مهم است. عادت نوشیدن آب به طور منظم با معده خالی نیز ممکن است باشد سیستم ایمنی کمک کننده باشد نوشیدن آب می تواند به مبارزه با عفونت ها کمک کند.

به دفع سموم از بدن کمک می کند.

نوشیدن آب با معده خالی قابل تنظیم است دستگاه گوارش کمک. ورزش روزانه می تواند به حرکات منظم روده و همچنین حرکات منظم روده کمک کند. هر بار که ادرار می کنید ، سموم را به صورت مایع دفع می کنید. هرچه آب بیشتری بنوشید ، بیشتر به دستشویی می روید. به این ترتیب بدن شما تمیز می شود و سم زدایی شما انجام دهید. همچنین از نفخ جلوگیری می کند.

از حملات میگرنی جلوگیری می کند.

یکی از مهمترین دلایلی که افراد از سردردهای مکرر و حملات میگرنی رنج می برند ، کم آبی بدن است. کم آبی بدن علت اصلی سردرد است و نوشیدن آب در فواصل مکرر ، به ویژه با معده خالی ، به طور طبیعی می تواند سردرد را تسکین دهد. نه تنها این ، بلکه با کمک آب آشامیدنی می توانید از مشکلات دهان و دندان جلوگیری کنید.

به کاهش وزن کمک می کند.

چرا آب سرد برای شما مضر است؟  |  دکتر

نوشیدن آب بیشتر در رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع وزن شما کمک کند زیرا آب کالری ندارد و نوشیدن منظم آن به سیری معده شما کمک می کند. همچنین پیامدهای منفی ندارد. زیرا نوشیدن مقدار زیادی آب به افزایش متابولیسم کمک می کند.

از آنجا که نوشیدن آب به پاکسازی منظم روده ها کمک می کند ، همچنین باعث می شود صبح احساس گرسنگی کنید تا بتوانید صبحانه خود را به موقع بخورید.

اگر احساس خواب آلودگی یا خستگی می کنید ، نوشیدن آب با معده خالی می تواند به شما انرژی دهد. نوشیدن آب باعث تحریک رشد سریع گلبول های قرمز خون می شود که منجر به اکسیژن و انرژی بیشتر می شود.

روده بزرگ را تمیز می کند.

نوشیدن یک لیوان آب با معده خالی می تواند به خلاص شدن از لجن تجمع یافته و جذب سریعتر مواد مغذی کمک کند. این منجر به سلامت روده بزرگ و بدن می شود.

ژاپنی ها اولین کسانی بودند که آب درمانی را به جهان معرفی کردند و آن را از نظر مذهبی دنبال کردند. آنها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب آب می نوشند و این درمان با مطالعات مختلف تأیید شده است. در اینجا یک راهنمای خوب در مورد نحوه پیروی از آب درمانی است.

  • دو ساعت بعد از غذا معمولی غذا نخورید. سپس دوباره یک لیتر آب بنوشید.
  • به محض بیدار شدن ، قبل از مسواک زدن یک لیتر آب بنوشید. اگر تازه کار هستید ، می توانید با مقدار کمتری شروع کنید.
  • پس از نوشیدن آب ، می توانید دندان های خود را تمیز کرده و مسواک بزنید. حدود 45 دقیقه از خوردن یا نوشیدن هر چیزی پرهیز کنید. سپس می توانید از صبحانه خود لذت ببرید.

نوشیدن آب به شما در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند و می توانید در چند روز انرژی و طراوت جدیدی را احساس کنید. آب درمانی این می تواند فشار خون بالا ، گاستریت ، یبوست و دیابت را بدون هیچ گونه عوارض جانبی درمان کند. همچنین می توانید آب لیمو را به آب ولرم اضافه کرده و با معده خالی بنوشید. آب لیمو و آب به سم زدایی بدن شما کمک می کند.

اگر در مورد رژیم غذایی خود مشکل یا س questionsالی دارید ، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید رژیم تغذیه و درمان در تماس بودن. تغییر رژیم غذایی با مشاوره آنلاین یکی از خدمات دکتر می توان فوراً و از طریق تلفن با متخصصان تغذیه و حتی پزشکان دیگر مانند آن استفاده کرد متخصص مدار، متخصص ریه، اورولوژی و حتی مادرم و متخصصین زنان و زایمان در ارتباط باشید و مشکل خود را به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-drinking-water-on-ant-empty-stomach

https://www.stylecraze.com/articles/unusual-side-effects-of-drinking-hot-water

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/