پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

بر اساس آخرین اندازه گیری ها ، رژیم کتوژنیک مجدداً به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم غذایی بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان ساده مصرف می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و غیره در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

وقتی بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا می گوید:

این رژیم برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها و تغییر نوع سوخت مورد نیاز بدن برای چربی مورد استقبال قرار گرفته است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر. ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، یک مثال برای شما می آورم. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید که هم با گاز و هم با بنزین قابل احتراق است. این خودرو همیشه با گاز کار می کرد ، حالا در وسط جاده بنزینش تمام می شود و خاموش می شود. چه کار می کنی؟ خوب ، شما دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. فقط با بنزین ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا چه اتفاقی می افتد که کربوهیدراتش تمام می شود؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در کتودیوم ، مصرف کربوهیدرات ها به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در حالت کتوز قرار می دهد.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف کتدیوم این است که از طریق متابولیسم چربی وارد حالت کتوز شود. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. در مقادیر کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

منظور از کتوز چیست؟

مهمترین سوخت بدن برای انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن برای سوخت به چربی می رود. نام علمی این تغییر وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیمهای کتوژنیک استاندارد ، رژیمهای کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای ، رژیمهای کتوژنیک هدفدار و پروتئینهای کتوژنیک با پروتئین بالا به تفصیل در زیر توضیح داده شده است. در ادامه مقاله با عبارت macronutrients برخورد خواهید کرد. غذاهایی که روزانه می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این رژیم حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید برابر سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. میانگین مصرف پروتئین در هر روز تقریباً 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ است. بخش

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای تعطیل

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان تر برای افزودن چربی به رژیم غذایی شما است ، بنابراین می توانید در روزهای تعطیل رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای آزاد خود را برای موارد خاص مانند. تعطیلات ، روزهای تولد و عروسی.

توصیه ما این است که از کربوهیدراتهای سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (جدا از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای نتایج بهتر در روزهای آزاد استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدراتها قبل و بعد از ورزش هستند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (میزان کربوهیدراتهای مصرفی در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، محصولات لبنی یا غذاهای غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به صورت چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، باید روزانه 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک معمولی مصرف کنند. البته ، این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود زیرا پروتئین مانند کربوهیدرات ها می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع کتودی را انتخاب کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بعد از یک رژیم دوره ای یا دوره ای احساس بهتری دارند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مفید است. به عنوان مثال ، اگر قرار است فقط 20 درصد از کالری مصرفی در رژیم غذایی معمولی با پروتئین تکمیل شود ، این مقدار در رژیم کتو با پروتئین بالا باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو ، شما می توانید در 2 تا 6 ماه بیشتر از سایر رژیم های استاندارد وزن خود را کاهش داده و تناسب اندام بیشتری پیدا کنید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/